Παράλληλο σύστημα γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και προσοντολογίου: Σύστημα Απολύσεων και υπεξαίρεσης της ιδιότητας του εκπαιδευτικού, Ούτε για σκέψη!

Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί Εκπαιδευτικών

Διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ με πτυχίο/προϋπηρεσία!

Πρόταση για κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ Τετάρτη 19/7 την ημέρα που έχει συνάντηση το ΔΣ της ΔΟΕ με τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

Τις «διαρροές»για το νέο σύστημα διορισμών μέσω γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ και προσοντολογίου ήρθε να επιβεβαιώσει με την ομιλία του στη βουλήο νέος υπουργός Παιδείας, Κ. Πιερρακάκης.Η τοποθέτησή του δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Όλο το προηγούμενο διάστημα και φυσικά την προεκλογική περίοδο έγινε φανερό ότι αποτελεί από τις πρώτες προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης. Γι’ αυτό οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ θέσαμε ως ζήτημα στο ΔΣ της ΔΟΕ την εισαγωγή στην ημερήσια διάταξη της 92ης ΓΣ αντιπροσώπων της ΔΟΕ, τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, μέσα σε αυτές βασική τον τρόπο πρόσληψης με την εισαγωγή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ δίπλα στο προσοντολόγιο. Η πρόταση αυτή δεν ψηφίστηκε από καμία άλλη παράταξη ούτε κι όταν επανήλθαμε την πρώτη μέρα της 92ης ΓΣ, αμέσως μετά τις εκλογές, ζητώντας να εισαχθεί ως ζήτημα. Η απάντηση που δόθηκε από τις άλλες παρατάξεις είναι ότι ο κλάδος έχει θέσεις. Επιμείναμε και στη συζήτηση για τη συλλογική σύμβαση εργασίας γιατί το σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών απουσίαζε εκκωφαντικά και στη συλλογική σύμβαση που κατέθεσε η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/ΔΙΚΤΥΟ) και σε αυτή που κατέθεσε η ΑΣΕ/ΠΑΜΕ. Ως Παρεμβάσεις τονίσαμε ότι δεν μπορεί να παρουσιάζεται μια σύμβαση εργασίας που έχει πολλά για τους όρους εργασίας των αναπληρωτ(ρι)ων αλλά δεν συμπεριλαμβάνει το σύστημα προσλήψεων. Δεν εισακουστήκαμε ούτε τότε.

Η ομιλία του νέου υπουργού παιδείας μας επιβεβαίωσε απολύτως. Ανακοίνωσε ότι είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης, πως μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024 θα έχει ψηφιστεί ο νέος νόμος ενώ τα δημοσιεύματα αναφέρονται σε προσχέδιο νόμου που βρίσκεται ήδη στα συρτάρια του νέου υπουργού.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται για το προσχέδιο, θα περιλαμβάνεται«Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης/Κατάρτιση πίνακα μόνο για τους εκπαιδευτικούς που «πιάνουν» τη βάση. Θα τίθενται εκτός πίνακα όσοι εκπαιδευτικοί δεν πιάνουν τη βάση, ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από  άλλα κριτήρια». Μετά θα υπάρχει νέα κατάταξη με βάση το προσοντολόγιο Γαβρόγλου -προϋπηρεσία,παιδαγωγική κατάρτιση, επιστημονική κατάρτιση, κοινωνικά κριτήρια-(με όποιες αλλαγές στα «προσόντα» και στη μοριοδότηση τους γίνουν με τον νέο νόμο).

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ+προσοντολόγιο: Αέναη ανασφάλεια και εξόντωση

Είναι φανερό ότι δεν πρόκειται για σύστημα προσλήψεων αλλά για σύστημα απολύσεων και υπεξαίρεσης της ιδιότητας του εκπαιδευτικού, η οποία αποκτήθηκε με το πτυχίο.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, μόλις τέσσερα χρόνια μετά την επίθεση που δέχτηκαν οι ελαστικά εργαζόμενοι στην εκπαίδευση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το προσοντολόγιο Γαβρόγλου, επιτίθεται στο πιο ευάλωτο κομμάτι της εκπαίδευσης.Επιδιώκει την εξόντωση χιλιάδων ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών στέλνοντας τους απευθείας στην ανεργία  μέσα από τις εξετάσεις ΑΣΕΠ.Πολεμάτις/τους αναπληρωτές που έχουν στην πλάτη τους ατελείωτα χρόνια περιπλάνησης σε νησιά και ορεινές περιοχές, που δεν είχαν να πληρώσουν το νοίκι τους, που κοιμόντουσαν στις παραλίες της Σαντορίνης και της Μυκόνου γιατί δεν υπήρχε ούτε μια σανίδα για να βάλουν από κάτω το κεφάλι τους, ακυρώνοντας κάθε δικαίωμα που απορρέει από την εργασία. Εξοντώνει τις/τους φοιτητ(ρι)ες γιατί τους κλέβει τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο.

Η κυβέρνηση δρα καθοδηγούμενη από τις βασικές κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ που επιδιώκουναέναη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, κατάργηση κάθε έννοια μονιμότητας ακόμα και στις προσδοκίες. Ο Γαβρόγλου με το προσοντολόγιο, η Κεραμέως με την προσπάθεια να συνδέσει την αξιολόγηση με τη μονιμοποίησή και τώρα σειρά του Πιερρακάκη. Και με όλα αυτά, κάνουν πλούσια τα φροντιστήρια και πριμοδοτούν τη βιομηχανία μεταπτυχιακών και πιστοποιήσεων κάθε είδους.

Η προσπάθεια απαξίωσης των πτυχίων  αποτελεί πάγια επιδίωξη κυβερνήσεων και υπερεθνικών οργανισμών. Η αναγνώριση και ισοτιμία των κολλεγίων, η απαίτηση απόκτησης δεκάδων προσόντων προκειμένου να ανταγωνιστούμε στις λίστες της ανεργίας και της αναπλήρωσης του προσοντολογίου, οι συγχωνεύσεις τμημάτων κ.ά. δείχνουν την κατεύθυνση. Η δημόσια εκπαίδευση και το πανεπιστήμιο μπαίνει σε ευθεία αμφισβήτηση! Δεν αρκεί να σπουδάσεις, δεν αρκεί να δουλεύεις χρόνια, απαιτούν τώρα να αποδείξεις την «αξία» σου ανταγωνιζόμενος η μία τον άλλο, κανιβαλίζοντας μεταξύ μας τους κόπους χρόνων!

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ+προσοντολόγιο: απροκάλυπτη ενίσχυση με ζεστό χρήμα των φροντιστηρίων, της αγοράς μεταπτυχιακών και κάθε είδους πώλησης πιστοποιήσεων

Η κυβέρνηση της ΝΔ με κυνισμό και ταξική επιλογή, επιδιώκει να τροφοδοτήσει την αγορά των φροντιστηρίων με νέους πελάτες και ζεστό χρήμα! Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αποτελεί νέο πεδίο κερδοφορίας για κάθε λογής φροντιστήρια προετοιμασίας, σε εξετάσεις που θα κρίνουν τη δουλειά, το μεράκι και την αγωνία χιλιάδων εκπαιδευτικών που δίνουν καθημερινά τον εαυτό τους στα παιδιά και τις μορφωτικές και κοινωνικές τους ανάγκες και από την άλλη θα αποφασίζει αν οι νέοι/ες συνάδελφοι/ισσες «αξίζουν» να διεκδικήσουν μια θέση στο δημόσιο σχολείο μέσα από μια διαρκή αξιολόγηση αυτής τους της ικανότητας σε πίνακες «κινούμενη άμμο». Όπως ακριβώς έγινε με το «προσοντολόγιο» του ΣΥΡΙΖΑ και με τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ επί ΠΑΣΟΚ.

Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ+προσοντολόγιο: η αποθέωση της ατομικής ευθύνης

Η προσπάθεια διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ με τον αποκλεισμό των απορριπτέων από κάθε πίνακα προσθέτει νέα φίλτρα απολύσεων!  Η διαπραγμάτευση των όρων εργασίας γίνεται ατομική υπόθεση, μεταφέρεται στους εργαζόμενους η ευθύνη της ανεργίας και είναι «ανεπαρκείς» όσοι δεν τα κατάφεραν στην αρένα της αδιοριστίας! Η εναλλαγή μεταξύ εργασίας-ανεργίας αποτελεί τη νέα «κανονικότητα» σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές αστικές επιταγές που αντιμετωπίζουν τη μόνιμη και σταθερή εργασία ως τροχοπέδη στην «ανάπτυξή» τους. Ευέλικτος, αναλώσιμος, ανακυκλούμενος, αυτός είναι ο νέος εργαζόμενος εκπαιδευτικός!

Στη νέα αγορά εργασίας, ο αγώνας δρόμου θα γίνεται μετ’ εμποδίων με διαρκή φίλτρα απόρριψης!

Με άλλα λόγια, σε αυτό το σχολείο που πασχίζουν να δημιουργήσουν, οι εκπαιδευτικοί θα μεταμορφωθούν σε εργαζόμενες/οι που θα ψάχνουν προσόντα, θα ψάχνουν δεύτερες δουλειές για να τα πληρώνουν, ώστε να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό του προσοντολογίου, να εμπλουτίσουν τον ατομικό αξιολογικό τους φάκελο, ακριβώς γιατί στην επιχειρηματική αυτόνομη λειτουργία του σχολείου και της κοινωνίας, για να εργάζεσαι πρέπει να αποδεικνύεις συνεχώς ότι η εργασία και η αξιοβίωτη ζωή δεν είναι δικαίωμα, αλλά ατομικός δρόμος στον οποίο πρέπει να προσπεράσεις τον διπλανό σου. Την ίδια στιγμή, οι μαθητές και οι γονείς θα μετατραπούν πλέον σε «πελάτες» του κάθε σχολείου, με εκείνους/εκείνες που δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν, να μένουν σιγά σιγά εκτός, στον ατομικό δρόμο επιβίωσης.

Το λέμε καθαρά! Θα σταθούμε απέναντι!

Αντιπαλεύουμε το νέο σύστημα απολύσεων Γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ+προσοντολόγιο και απαιτούμε Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών.Άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας. Αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 120.000 μόνιμοι και 50.000 αναπληρωτ(ρι)ες κάθε χρονιά και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης. Αυτό από μόνο του καταδεικνύει ότι η ανάγκη για μόνιμους διορισμούς είναι τεράστια κι ότι κάθε χρονιά υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που μετακινούνται σε όλη τη χώρα για να καλύψουν αυτά τα κενά.

Δεν μπαίνουμε στο αδιέξοδο δίλλημα του ΣΥΡΙΖΑ που βάζει το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ, δε διαλέγουμε σύστημα απολύσεων κι απόρριψης ανάμεσα σε προσοντολόγιο και γραπτό ΑΣΕΠ. Πετάμε στα σκουπίδια και τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ των ΝΔ και ΚΙΝΑΛ και το προσοντολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ.

Τα δημοσιεύματα και οι δηλώσεις για γραπτό ΑΣΕΠ στοχεύουν στο να στρωθεί το έδαφοςκαι να αρχίσει να ριζώνεται στις συνειδήσεις των εργαζόμενων η ιδέα αλλαγής του τρόπου πρόσληψης,να μετρηθούν οι αντιστάσεις και να δοκιμαστούν τα όρια.

Διεκδικούμε ξανά και ξανά και με κάθε τρόπο το πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος «Η ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!».

Αρνούμαστε να ξαναμετρηθούμε στις λίστες «καταλληλότητας» και επιτυχίας του ΑΣΕΠ! Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Τόσο με τις διαρκείς υποσχέσεις διορισμού χιλιάδων επιτυχόντων του ΑΣΕΠ αλλά όχι διοριστέων που τα ονόματα στις λίστες σκούριαζαν όσο εκείνοι αναζητούσαν εργασία οπουδήποτε, όσο και στο πρόσφατο προσοντολόγιο απολύσεων, απορριπτέων, αποκλεισμένων, του κυνηγιού κάθε λογής προσόντων και την ανθρωποφαγία.

Οργανώνουμε τώρα τον αγώνα μας

-Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να συζητήσει το σύνολο των εξαγγελιών του νέου υπουργού παιδείας και ειδικά το νέο σύστημα πρόσληψης Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ+προσοντολόγιο

-Καλούμε Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ καθώς και όλες τις συλλογικότητες των αναπληρωτ(ρι)ων κι αδιορίστων να οργανώσουν την πάλη τους με έκδοση αποφάσεων, γραμμάτων, αφισών, ενημερωτικών κειμένων προς τους γονείς και τις/τους μαθητ(ρι)ες, συσκέψεις-συνελεύσεις συντονισμού κι αγώνα με στόχο την πραγματοποίηση συγκεντρώσεων διαμαρτυρίας κατά τόπους σε διευθύνσεις και περιφέρειες και προετοιμασίας μεγάλης συγκέντρωσης το επόμενο διάστημα

-Προτείνουμε να καλέσει η ΔΟΕ κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ Τετάρτη 19/7, ημέρα που έχει συνάντηση το ΔΣ με τη νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

 

Διεκδικούμε:

  • Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
  • Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.
  • Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.
  • Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.
  • Πρόσληψη/τοποθέτηση σε μία φάση, δασκάλων, νηπιαγωγών και εκπαιδευτικών όλων των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία, και όλων των δομών ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη καιπροσωπικό ΕΕΠ/ΕΒΠ ένας προς ένα), ΖΕΠ κλπ

Μαζικός ανυποχώρητος αγώνας διαρκείας

για το δικαίωμα στη μόνιμη σταθερή εργασία,

ενάντια σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και προσοντολόγια!