ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr, paremvasisdoe@gmail.com, 2103242144 , 2103228891
25/10/25
Σα να μη φτάνουν οι νόμοι για την ειδική αγωγή και οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι για την πλήρη ρευστοποίηση των δομών της ειδικής, σε ρόλο λαγού -προπομπού νέων νομοθετημάτων του υπ. παιδείας, σύμβουλος ειδικής αγωγής Αττικής, γνωστοποίησε μετά την πρώτη ανάληψη των καθηκόντων του, στα σχολεία ευθύνης του, έγγραφα που επεκτείνουν τις μέχρι σήμερα «διευκρινιστικές οδηγίες» του ΥΠΑΙΘ και εισάγουν «νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες/ ή και διευκρινιστικές ερμηνείες στις ήδη διευκρινιστικές ερμηνείες»!!!
Έτσι στα εν λόγω έγγραφα καλείται ο Συλ. διδασκόντων του κάθε σχολείου να αναλάβει νέα καθήκοντα, ακόμα και πέρα από όσα ορίζονται στο ΠΔ 79. Εντείνεται η γραφειοκρατία και ο έλεγχος σε όλα τα πλαίσια ειδικής εκπαίδευσης, με στόχο την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχ. μονάδων. Με πρόσχημα την υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και έχοντας ως αξίωμα το «προχωράμε με ό,τι έχουμε», ο συλ. διδασκόντων, στα πλαίσια της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, «αναβαθμίζεται διοικητικά και επιστημονικά» και:
1.Ακυρώνει γνωματεύσεις (πλην των ΚΕΔΑΣΥ) δημόσιων αναγνωρισμένων φορέων. Το αν υπάρχουν γνωματεύσεις άλλων δημόσιων πιστοποιημένων φορέων από προγενέστερο χρόνο, είναι αδιάφορο.
2.Αποφασίζει για το πού θα φοιτήσει ένας μαθητής είτε έχει, είτε δεν έχει γνωμάτευση ΚΕΔΑΣΥ. Ακόμα και αν η γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ προτείνει ειδικό πλαίσιο (ειδικό ΔΣ ή ειδικό νηπιαγωγείο) τότε ο ΣΔ των γενικών σχολείων αναβαθμίζεται επιστημονικά και διοικητικά (πάνω από ΚΕΔΑΣΥ, πάνω από την Β/βαθμια επιτροπή ΕΑ και πάνω από τα καθήκοντα που ορίζει το ΠΔ 79) και αποφασίζει με πρακτικό από ποια δομή θα υποστηριχτεί ο μαθητής!!!! Ή από το ΤΕ ή από τον/ην εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης ή και από την/τον εκπαιδευτικό της γενικής αγωγής με διαφοροποιημένη διδασκαλία. Η ΠΛΗΡΗΣ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ. ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΑΦΕΣ: ΑΓΝΟΗΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΔΑΣΥ, ΕΙΤΕ ΕΙΔΙΚΟ σχολείο ΕΙΤΕ ΓΕΝΙΚΟ σχολείο ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΙΝΑΙ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΛΟΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ/ Ή ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ!!! Αλλά και το μήνυμα προς τους εκπαιδευτικούς είναι σαφές: θα τα κάνετε όλα, ασχέτως των ειδικών δυσκολιών και αναγκών που έχει κάθε ομάδα μαθητών, ασχέτως με τις γνωματεύσεις, ασχέτως με την ειδίκευση που έχετε ή δεν έχετε. Και φυσικά επειδή ο ειδικός μαθητικός πληθυσμός αποτελεί και συγκεκριμένο δείκτη αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, θα αξιολογηθείτε σε αυτό το πεδίο.
3. Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών, ωρών και γνωματεύσεων ο ΣΔ αντιμετωπίζει τα ΤΕ και την παράλληλη στήριξη ως χώρους «προσωρινής φοίτησης»!!! μέχρι την πολυπόθητη γνωμάτευση των ΚΕΔΑΣΥ, που λόγω φόρτου εργασίας, έλλειψης προσωπικού και επάρκειας χώρων και χρόνου, χάνεται στα βάθη των ωκεανών. Πριν την «προσωρινή φοίτηση»!!! του/της μαθητή/τριας με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ΤΕ ή στην παράλληλη στήριξη ο ΣΔ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ότι η πρώτη ευθύνη αναφέρεται στον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης και τον/την καλεί με διαφοροποιημένη διδασκαλία, ενισχυτικές δραστηριότητες να καλύψει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
4.Αυξάνει το μαθητικό δυναμικό των ΤΕ μέχρι και 20 μαθητές!!!!!!!!,.
5. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του ΤΕ, ελλείψει γνωμάτευσης, μπορούν οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής να κάνουν εκτίμηση!!! των δυσκολιών των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, του/της μαθητή/τριας, ακυρώνοντας με απόφασή τους την αναγκαιότητα ύπαρξης γνωμάτευσης από διεπιστημονική ομάδα.
6. Σε μια από τις «νέες νομοθετικές διευκρινήσεις» περιέχονται περιοχές του ΕΠΕ όπως εργοθεραπεία, αυτοεξυπηρέτηση, λογοθεραπεία, μουσική. Θα υποθέσουμε ότι οι περιοχές αυτές αφορούν στον μαθητικό πληθυσμό των ειδικών σχολείων και όχι των γενικών (ας μην προχωρήσουν τόσο οι διευκρινιστικές οδηγίες!!! Ούτε κατά διάνοια δεν υπάρχει τέτοιο εξειδικευμένο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στα γενικά σχολεία). ΩΣΤΟΣΟ, υπάρχει ένα βασικό ερώτημα σχετικά με την ανυπαρξία σταθμισμένων εργαλείων που θα χρησιμοποιήσουν οι αντίστοιχες ειδικότητες για να καθοριστεί επιστημονικά, ανάλογα με τα αποτελέσματα, το ΕΠΕ.
7. Στη βάση της κοινωνικής λογοδοσίας, το σχολείο ενημερώνει εγγράφως τους γονείς ότι «μέχρι να υπάρξει γνωμάτευση από ΚΕΔΑΣΥ ή ισοδύναμο πιστοποιημένο φορέα!!!, το σχολείο δύναται να παρέχει προσωρινά παιδαγωγική υποστήριξη στο πλαίσιο διαφοροποιημένης διδασκαλίας και ενισχυτικών δραστηριοτήτων, χωρίς αυτή να υποκαθιστά την επίσημη φοίτηση στο τμήμα ένταξης»!!! Σε ελεύθερη μετάφραση λοιπόν: και οι ενισχυτικές δραστηριότητες (δηλ. η ενισχυτική διδασκαλία που έχει ορίζοντα δήλωσης μέχρι τέλη Σεπτέμβρη) ταυτίζεται με τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, με το ΤΕ και ο, τι άλλο προκύψει.
8.Τέλος, οι γονείς με δήλωσή τους αναλαμβάνουν την ευθύνη όλων των παραπάνω ενεργειών του σχολείου συμφωνώντας. Συνάδελφοι, οι σύλλογοι διδασκόντων χρειάζεται να επιμείνουν στο μέχρι σήμερα έργο τους, να μην βάλουν πλάτη στις άτυπες προς το παρόν προσπάθειες ερμηνευτικών οδηγιών που αποδομούν τον χαρακτήρα της ειδικής εκπαίδευσης και ναρκοθετούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ/ΔΟΕ/ΟΛΜΕ οφείλουν να πάρουν θέση και να καλύψουν τα μέλη τους συνδικαλιστικά, αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο.
Τέλος, καλείται ο συγκεκριμένος σύμβουλος ειδικής αγωγής να ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΩΡΑ τις ανυπόστατες και αυθαίρετες «οδηγίες/διευκρινήσεις».
