Δάσκαλοι σε Κίνηση
σελίδα 1 - Σελίδα 2Σελίδα 3Σελίδα 4

Και πάλι δίκες...

Θα νόμιζε κανείς ότι οι δίκες τελείωσαν. Όμως αυτές συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Αυτό το διάστημα δικάζονται εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις ενάντια στο διαγωνισμό της ντροπής του '98. Ήδη, για τον ίδιο λόγο, Χ. Ζαγανίδης, μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, καταδικάστηκε ήδη σε 6μηνη φυλάκιση.
Εννιά εργαζόμενοι, νέοι και αδιόριστοι, που είχαν συλληφθεί στις 14/6/98 στα Πατήσια, δικάζονται από τις 12 του Φλεβάρη στο Κακουργιοδικείο Αθηνών. "Δικά-ζεται", αναφέρει σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αδιορίστων, "το ίδιο το μεγάλο πανεκπαιδευτικό κίνημα του Ιούνη του '98 για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και της εργασιακής αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών. Δικάζεται επίσης το αυτονόητο δικαίωμα της κοινωνικής αλληλεγγύης και συμπαράστα-σης σε έναν δίκαιο αγώνα". 
Η ποινικοποίηση και η προσπάθεια καθυπόταξης του συνδικαλιστικού κινήματος δεν θα περάσουν. Άλλωστε, έχουμε μπροστά μας ανοιχτά μέτωπα το ασφαλιστικό και την αξιολόγηση. Κι αυτά πρέπει να τα παλέψουμε συγκεντρώνοντας όλες μας τις δυνάμεις.

Ε.Π.

Ποια ακαδημαϊκή αναβάθμιση;

Πολλά γράφτηκαν και λέχθηκαν τον τελευταίο καιρό για το θέμα της εξομοίωσης, που ξαναζεστάθηκε μετά την πρόσκληση του Παιδαγωγικού Τμήματος της Αθήνας. Ακούσαμε πάλι για την ευκαιρία για "επαγγελματική και ακαδημαϊκή αναβάθμιση" των εκπαιδευτικών αποφοίτων των ακαδημιών. Πόσοι όμως αναρωτήθηκαν για την ουσία αυτής της έρμης της ακαδημαϊκής αναβάθμισης; Πόσοι από όσους παρακολούθησαν πρόγραμμα εξομοίωσης, ιδιαίτερα στο ΠΤΔΕ της Αθήνας, θεωρούν ότι πράγματι "αναβαθμίστηκαν" ακαδημαϊκά, ότι άνοιξαν οι ορίζοντές τους, ότι κάτι έμαθαν τελικά;

Ν.Σ.

Οι καλοί και οι άλλοι

Στο Γυμνάσιο Βέλου Κορινθίας οι εκπαιδευτικοί χωρίζουν τα τμήματα με βάση τη γενική επίδοση των μαθητών ("καλοί", "μέτριοι", "κακοί"), στα 3ο και 4ο Δημοτικά Σχολεία Ν. Αλικαρνασσού τα τσιγγανόπαιδα θεωρείται ότι "επιβαρύνουν ανισόρροπα" τα δυο σχολεία. Αυτά τα περιστατικά διακρίσεων δεν είναι τα μόνα. Συμβαίνουν συχνά, σε σχολεία δίπλα μας, στα δικά μας ίσως, στα Πετράλωνα, στο Μαρούσι ή αλλού. Δε δέχονται τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά δεν είναι για τούτο λιγότερο σοβαρά. Διευθυντές που αρνούνται με τρόπο να εγγράψουν ξένους μαθητές στο σχολείο τους παραπέμποντας τους γονείς τους στο γειτονικό σχολείο, Αλβανοί μαθητές που κάποιοι ημεδαποί γονείς επιχειρούν να τους εκδιώξουν από το σχολείο ή τους εκδιώκουν, επειδή τους θεωρούν ταραξίες ή κλέφτες. Το φαρμάκι του ρατσισμού έχει απλωθεί βαθιά (και) στην ελληνική κοινωνία. Ίσως να μην είναι ακόμη αργά να το σταματήσουμε.

Ν.Σ.

Νοσηρές Σκέψεις

  • Με ουράνιο τον ουρανό ανταλλάσσοντες και με πλουτώνιο, κυβερνήτες του Άδη.
         
    (Δ. Πορφύρης, Noam YORK)

  • "Εμείς δε συμμετείχαμε στον πόλεμο, δεν είχαμε υποχρέωση να γνωρίζουμε...", έφα ο κύριος Τσοχατζόπουλος.

  • Μήπως σκεφτήκατε ποτέ ότι στη χώρα μας μιλιούνται, εκτός από τα ελληνικά, και πομάκικα ή αρβανίτικα ή βλάχικα; Ε, μη διανοηθείτε να το εκφράσετε δημόσια, διότι σας περιμένει ο βαρύς πέλεκυς της δικαιοσύνης.

  • Με 3 μόρια πριμοδοτείται η μετεκπαίδευση, αν θες να πας για διευθυντής, με 2 η εξομοίωση, αλλά αυτά δεν προστίθενται. Προς τι, λοιπόν, το τρέξιμο για "αναβάθμιση"; Υπαρξιακής τάξεως το ερώτημα...

  • Δηλαδή, τι λέτε, ότι με τους διευθυντές και τους σχολικούς συμβούλους που "κατασκευάζει" το νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση θα έχουμε κάτι το κοινό εμείς οι υπόλοιποι, οι εκπαιδευτικοί της τάξης, οι μακράν της εξουσίας;

  • ...Η οποία εξουσία δεν έχει και τόσο στενά όρια: μη μου πείτε ότι οι διευθυντές δε θα νοιάζονται για το "εκπαιδευτικό έργο" του σχολείου τους, για το οποίο και θα κρίνονται οι ίδιοι, άρα ότι δε θα παρεμβαίνουν στο τι κάνει ο καθένας μας στην τάξη από την άλλη, τόσο οι διευθυντές όσο και οι προϊστάμενοι θα κρίνονται, σε δεύτερο βαθμό, από σχολικούς συμβούλους, άρα ιδού πώς ξαφνικά οι σύμβουλοι αποκτούν και διοικητικές αρμοδιότητες και βγαίνουν έτσι φορτσάτοι από τη ναφθαλίνη...

  • Πόσοι από μας αντιλαμβανόμαστε την αντίφαση ανάμεσα στο να αρνούμαστε τη δική μας αξιολόγηση (σωστά, γιατί μας καθιστά "υπάλληλους ιδεολογίας", όπως λέγαμε παλιότερα) και στο να αξιολογούμε, όσο πιο "αντικειμενικά" μάλιστα γίνεται, τους μαθητές μας;

  • Προς φιλοκυβερνητικούς συνδικαλιστές: πώς λέγατε όχι (όσο λέγατε, εντάξει) επί 15 χρόνια στην αξιολόγηση από διευθυντή και σχολικό σύμβουλο (κι έτσι διαδοχικά νομοθετήματα διαφόρων υπουργών, του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., δεν "πέρναγαν"), ενώ τώρα τη βλέπετε θετικά; Θα μου λύσει κανείς την απορία;

  • Φαιδρές καταστάσεις δημιουργήθηκαν με το περίφημο πια "πόθεν έσχες". Άραγε, κάποιοι/ες σύζυγοι που δεν ήθελαν να γνωστοποιήσουν στον/στην άλλο/η τα ποσά των χωριστών καταθέσεών του/της, κάλυψαν με το χέρι τα σχετικά νούμερα την ώρα που η/ο άλλη/ος υπέγραφε;

  • Προβλέπω οικογένειες να χωρίζουν, κάτι που δεν αποκλείεται να βρίσκεται στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, για να γλιτώσει κατιτίς από τα οικογενειακά επιδόματα.

Επιστροφή στα Εντυπα των ΚινήσεωνΕπιστροφή