Δάσκαλοι σε Κίνηση Συλλόγου Εκπαιδευτικών "Ο Παρθενώνας"

Οκτώβριος 2002 - Χρόνος 7ος - Φύλλο 30ό

σελίδα 1 - Σελίδα 2Σελίδα 3Σελίδα 4

Ας αναρωτηθούμε

Σε τι θα ωφελήσει το σχολείο και τους μαθητές η παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο μετά το διδακτικό τους ωράριο; Πολύ περισσότερο όταν αυτό γίνεται στη βάση μιας δημοσιοϋπαλληλίστικης νοοτροπίας και συνολικής απαξίωσης απέναντι σε εργαζόμενους που αντιμετωπίζουν με πάθος το αντικείμενο εργασίας τους, που αφιερώνουν συχνά τον ελεύθερο χρόνο τους για να προετοιμάσουν γιορτές και θεατρικές παραστάσεις, περιβαλλοντικά προγράμματα, εκδηλώσεις και καινοτόμες δράσεις, χωρίς να σκέφτονται ωράρια, κόπο και χρόνο;

Τι σχέση έχουμε εμείς και η προσφορά μας στην εκπαίδευση με τη νοοτροπία εργοδότη-ιδιοκτήτη φροντιστηρίων που επιχειρεί να εισαγάγει ο υφυπουργός κ. Γκεσούλης ;

Αυτό είναι το νέο περιβάλλον του "σχολείου του μέλλοντος" που μας επιφυλάσσουν; Αυτός είναι ο νέος τύπος εκπαιδευτικού; Κακοπληρωμένος, υποταγμένος, φοβισμένος και μίζερος υπαλληλάκος, που οργανώνει προγράμματα και εκδηλώσεις όχι για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών του και το δικό του μεράκι, αλλά για να "τσιμπήσει" κανένα μόριο το σχολείο του, ο διευθυντής του και ο ίδιος;

Αιμιλία Τσαγκαράτου

Σκόρπια...

L  Η μεγάλη καινοτομία του υπουργείου ποια είναι; Φυσικά το ολοήμερο, πρώην φύλαξη, πρώην ΔΑΜΕΓ, πρώην δημιουργική απασχόληση. Αλήθεια, αυτά τα τμήματα δε δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες των εργαζόμενων γονιών, ή κάνω λάθος; Ποια είναι λοιπόν η καινοτομία; Φυσικά τα αγγλικά και η γυμναστική!

K Πολύ χαρούμενοι είναι φέτος οι συνάδελφοι που έχουν πάρει πρώτη τάξη, π.χ. με 28 μαθητές στην τάξη. Και από αυτούς οι 14 αλλοδαποί! Πολύ ωραία χρονιά προβλέπεται!

J Είναι χαρούμενοι όμως οι συνάδελφοι που παρακολουθούν τα μαθήματα των υπολογιστών. Στα διαλείμματα έχουμε να συζητάμε για όρους και έννοιες περί των υπολογιστών! Επιτέλους, οι υπολογιστές αλλάζουν την καθημερινότητά μας!

K Το ακούσαμε κι αυτό: δεν έχουν νόημα οι τάξεις υποδοχής και η ενισχυτική διδασκαλία, αφού τα παιδιά δε μαθαίνουν την προπαίδεια! Εύγε!

K "Μανάρια", "αγγλικούδες". Έτσι αποκάλεσε τις συναδέλφους των ειδικοτήτων συνάδελφος διευθυντής, με το σκεπτικό ότι έχουν μειωμένο ωράριο. Ενώ τους διευθυντές με πλήρες ωράριο πώς θα τους αποκαλούσαμε, "σπάνιο είδος";

Βάσω Νικολάου

Απάτες

Αν τους ένοιαζε πραγματικά το σχολείο, αυτό που υπάρχει και όχι εκείνο το ψευδώνυμο που έχουν κατά νου, θα φρόντιζαν πρώτα πρώτα να είχαν αλλάξει τα απαρχαιωμένα βιβλία του '83, π.χ. της Γλώσσας, των Μαθηματικών, της Ιστορίας, δηλαδή σχεδόν όλα, να τα είχαν εναρμονίσει με τα έρμα τα νέα προγράμματα σπουδών -που στέκονται εκεί, από το 1999, και μας κοιτάνε-, να είχαν καταργήσει το μονοφωνικό, κατηχητικό χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, να είχαν εκπονήσει προγράμματα και βιβλία για την πρόοδο των αλλόγλωσσων μαθητών αξιοποιώντας τη γνώση της μητρικής τους γλώσσας, να είχαν στήσει σε κάθε σχολείο και μια πραγματική βιβλιοθήκη, να... να... να... Αν τους ένοιαζε η ουσία και όχι το φαινόμενο...

Νίκος Σύφαντος


Νοσηρές

Σκέψεις

Χτίζουν το μέλλον κάτω από τη μύτη μας

Πανύψηλο

Μας αφήνει απέξω.

(Μιχάλης Γκανάς)

  • Η εύρυθμη λειτουργία του μπάχαλου...

  • Εσείς πώς τα βγάζετε πέρα στο νέο εύρυθμο κλίμα; Αποκτήσατε ρυθμό; Ακόμη; Προσπαθήστε (χοπ, χοπ), γιατί χρειάζεται "να δουλέψουν λίγο και οι δάσκαλοι" (Τσουρουπλής, Γ.Γ. ΥΠΕΠΘ).

  • Πάντως ήδη αποκτήσαμε όλοι "έναν "ηγέτη" για το σχολείο" (Γκεσούλης, υφυπουργός).

  • "Τα μικρά τμήματα είναι αντιπαιδαγωγικά", απεφάνθη ο κύριος Γκεσούλης. Κατά ασφαλείς πληροφορίες μας, η νέα θεωρία, γερά θεμελιωμένη πάνω σε ερευνητικά δεδομένα, διδάσκεται ήδη σε πολλά πανεπιστήμια του εξωτερικού.

  • Δεν είμαι σίγουρος αν τα ίδια πίστευε και όταν ήταν ιδιοκτήτης φροντιστηρίου.

  • Ομολογώ με συντριβή ότι κάθε παιδαγωγική και διδακτική παρέμβασή μου έχει αποτύχει οικτρά. Αλλά φταίω εγώ (κύριοι αξιολογητές, με ακούτε;) που μου φορτώσανε, αντιπαιδαγωγικότατα, ένα τμήμα 13 μαθητών, το οποίο γλίτωσε τη σύμπτυξη;

  • Άπειρες οι έρευνες, συνάδελφε Χριστόφα -αν και θα αρκούσε ίσως η προσωπική εμπειρία μας-, που στηρίζουν το αίτημα για μικρότερες τάξεις, αίτημα κυρίαρχο σε Ευρώπη και ΗΠΑ. Αφιέρωσε λίγη ώρα στο Διαδίκτυο και θα δεις.

  • Ε, όχι, ρε Φίλιππε, "να μην το πούμε πουθενά ότι δουλεύουμε λίγες ώρες"! Γύρω μου βλέπω κουρασμένα πρόσωπα στο τέλος της ημέρας. Εσύ κρατιέσαι ακάματος και ωραίος;

  • Εντάξει, γνωρίζουμε καλά για τι επελέγησαν οι διευθυντές, ποια βρομοδουλειά έχουν να κάνουν. Δύσκολη η θέση των λίγων εκείνων που δε συμβιβάζονται μ' αυτό το ρόλο. Αλλά υπάρχουν και κάποιοι άλλοι, βρε παιδί μου, βασιλικότεροι του βασιλέως...

  • Επιλέξαμε υποδιευθυντή για να... αποφασίσει το ΠΥΣΠΕ: αυτό θα πει να έχει εξουσίες ο σύλλογος διδασκόντων...

  • 10 του Οκτώβρη σήμερα και δασκάλα αγγλικών δεν έχουμε ακόμη δει στο σχολείο μου. Η υπομονή μας απεριόριστη... Κάποτε δε θα 'ρθει;

Ν.Σ.

 

Εκπαιδευτικοί
και φαντάσματα αξιολόγησης


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
που συνδιοργάνωσαν οι Δάσκαλοι σε Κίνηση

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:
Μπάμπης Νούτσος
Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Επιστροφή στα Εντυπα των ΚινήσεωνΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα