Πρόταση για το πρόγραμμα δράσης στην 91η ΓΣ της ΔΟΕ

Πρόταση για το πρόγραμμα δράσης στην 91η ΓΣ της ΔΟΕ

Ορατή καθημερινά γίνεται η ένταση της επίθεσης του κεφαλαίου στις ανάγκες και τα δικαιώματα της εργαζόμενης πλειοψηφίας, προκειμένου να ξεπεράσει την κρίση του, παγκόσμια και στη χώρα μας.  Απειλεί όλες τις πτυχές της ζωής των λαών (υγεία, περίθαλψη, εργασία, περιβάλλον, αναγκαία αγαθά,  εκπαίδευση) και το ίδιο το δικαίωμα στη ζωή με την κλιμάκωση των πολεμικών συγκρούσεων σε όλο τον κόσμο.

Στο περιβάλλον αυτό στη χώρα μας ερχόμαστε αντιμέτωποι/ες με βαθιές αναδιαρθρώσεις που επιχειρεί το κεφάλαιο σε βάρος της εργαζόμενης πλειοψηφίας. Η Κυβέρνηση της ΝΔ υπηρετεί πιστά με κυνικό και ολοκληρωτικό τρόπο τις επιταγές της Ε.Ε., της Παγκόσμιας Τράπεζας και του κεφαλαίου. Τα σχέδια αυτά, παρά τις επιμέρους διαφωνίες, έχουν τη συναίνεση και υλοποιούνται από το σύνολο των αστικών κομμάτων (ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, ΕΛ):

α) Μεταφέρουν πλούτο από τα λαϊκά στρώματα στα χέρια μιας σύγχρονης ολιγαρχίας εντείνοντας την εκμετάλλευση και μετατρέποντας σε προνόμια μια σειρά από κοινωνικά αγαθά. Οι ραγδαίες ανατιμήσεις σε βασικά είδη κατανάλωσης, οι αυξήσεις στο ρεύμα και στα καύσιμα (είμαστε η χώρα με το ακριβότερο οικιακό ρεύμα στην Ευρώπη) που συμπαρασύρουν εκατοντάδες είδη και υπηρεσίες, η αύξηση του κόστους στέγασης, κάνουν ακόμα πιο έντονες τις συνθήκες ανέχειας που βιώνουν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι νέοι. Το βιώνουν και οι εκπαιδευτικοί, που βλέπουν τους καθηλωμένους μισθούς τους να εξανεμίζονται, ενώ οι αναπληρωτές/τριες συνάδελφοί μας είναι αδύνατο να τα βγάλουν πέρα, όταν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πρέπει να ξαναστήσουν σπιτικό πάλι από την αρχή.

Η κυβέρνηση εμφανίζει την κατάσταση αυτή ως φυσικό φαινόμενο, για την οποία φταίνε ο πόλεμος, η πανδημία και οι αόρατοι νόμοι της αγοράς. Αυτό που δεν λέει, αλλά το γνωρίζουν πολύ καλά οι εργαζόμενοι, είναι ότι η ακρίβεια μας χτυπούσε την πόρτα πολύ πριν την έναρξη του πολέμου. Αυτό που δεν λέει είναι ότι η πανδημία ήταν ευκαιρία να αυξηθούν τα κέρδη και τα πλούτη των μεγάλων επιχειρήσεων σε βάρος των εργαζόμενων. Η διαχρονική πολιτική όλων των κυβερνήσεων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης  που ιδιωτικοποιούν και πουλούν κομμάτι-κομμάτι τις δημόσιες επιχειρήσεις, όπως η ΔΕΗ, που εμπορευματοποιούν όλα τα κοινωνικά και δημόσια αγαθά, που νομοθετούν σε όφελος των επιχειρήσεων για την αύξηση των κερδών τους είναι η αιτία. Η καπιταλιστική ανάπτυξη και η  ταξική πολιτική όλων των κυβερνήσεων που υποκλίνονται στα συμφέροντα του κεφαλαίου συνθλίβουν τις ζωές μας. Η αισχροκέρδεια δεν αποτελεί μια παρέκκλιση των δήθεν υγιών νόμων της αγοράς, αλλά συστατικό στοιχείο της λειτουργίας του  καπιταλισμού που εντείνεται στις περιόδους της κρίσης του.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε βίαιη περαιτέρω φτωχοποίηση μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας οι αποδοχές των οποίων εξανεμίζονται και βρίσκουν μπροστά τους ταξικά τείχη αποκλεισμού από τα κοινωνικά αγαθά της υγείας, της κοινωνικής ασφάλισης, της παιδείας (γιατί τέτοια τείχη είναι τα νομοθετήματα π.χ. στην παιδεία περί ΕΒΕ, ηλεκτρονικού βιβλίου, κατάργησης πανεπιστημιακών τμημάτων, παροχή επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κολλέγια π.χ. στην υγεία και την ασφάλιση τα νομοθετήματα περί ιδιωτικής ασφάλισης κ.τ.λ.)

β) Θεωρούν αναλώσιμη την ανθρώπινη ζωή προκειμένου να διασφαλίζεται η συνέχιση της παραγωγής κέρδους. Αυτό καταδεικνύουν η περιφρόνηση των αναγκών του συστήματος υγείας, οι χιλιάδες νεκροί της πανδημίας, οι τεράστιοι εξοπλισμοί και η εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς.

γ) Θωρακίζουν με κάθε μέτρο το εκμεταλλευτικό σύστημα, ώστε να είναι δυσκολότερη όχι μόνο η ανατροπή του αλλά ακόμα και η δημιουργία ρωγμών στη συνοχή του. Τέτοιες περιπτώσεις είναι οι αντεργατικοί και κατασταλτικοί νόμοι ενάντια στα σωματεία και τις κινητοποιήσεις, ο έλεγχος της ενημέρωσης, η επιβολή συγκεκριμένου περιεχομένου λειτουργίας και μεθόδων στην εκπαίδευση, η συστηματική παραχάραξη της ιστορίας, η ολοένα και αυταρχικότερη λειτουργία του κράτους, η κρατική καταστολή στα πανεπιστήμια και στη νεολαία. Ειδικά ο νόμος Χατζηδάκη αποτελεί τομή στον πυρήνα της εκμετάλλευσης, με μείωση του κόστους εργασίας, διάλυση των συλλογικών συμβάσεων,  κατάργηση του 8αωρου, χτύπημα των συνδικάτων επιδιώκοντας την κρατική παρέμβαση στις εσωτερικές δημοκρατικές λειτουργίες τους, βάζοντας τα στο γύψο, όπως φαίνεται από την μέχρι τώρα εφαρμογή του με την απαγόρευση δεκάδων απεργιών (και της απεργίας αποχής των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών), την απομαζικοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων και των εκλογικών διαδικασίων των Σωματείων.

δ) Σε αυτό το περιβάλλον, οι πολεμικοί ανταγωνισμοί και επιθετικοί σχεδιασμοί των ιμπεριαλιστικών κέντρων Ρωσίας και ΝΑΤΟ-ΗΠΑ-ΕΕ, με λάφυρο την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου, το άνοιγμα νέων ενεργειακών και εμπορικών δρόμων, την επανεκκίνηση της καπιταλιστικής μηχανής, το ξαναμοίρασμα των γεωπολιτικών σφαιρών επιρροής, δημιουργούν μεγάλο κίνδυνο επέκτασης ή και τροφοδότησης άλλων συγκρούσεων. Η παράταση του πολέμου στην Ουκρανία εντείνει τα λαϊκά προβλήματα και χρησιμοποιείται ως άλλοθι για να αποδεχτούμε ως αναπόφευκτα την επιδρομή στα εισοδήματα, τον στραγγαλισμό αναγκών και δικαιωμάτων, το τσουνάμι ακρίβειας σε ρεύμα, θέρμανση, είδη λαϊκής κατανάλωσης, την πλήρη ασυδοσία των μονοπωλίων στη διαμόρφωση των τιμών για την εξασφάλιση προκλητικών κερδών, την μετατροπή των πάντων σε εμπορεύματα. Η εμπλοκή της χώρας στον πόλεμο και η εναρμόνιση της ελληνικής αστικής τάξης με τους στρατιωτικούς και πολιτικούς σχεδιασμούς ΝΑΤΟ-ΗΠΑ-ΕΕ έχει ως κινητήρια δύναμη την υπεράσπιση των οικονομικών και  ταξικών της συμφερόντων. Ο ελληνοτουρκικός ανταγωνισμός οξύνεται, με φόντο τις ΑΟΖ, τον έλεγχο των θαλάσσιων δρόμων και του υποθαλάσσιου χώρου της Ανατολικής Μεσογείου. Ένας ανταγωνισμός επιθετικός και από τις δύο πλευρές, όπου οι λαοί δεν έχουν τίποτα να κερδίσουν παρά μόνο να πληρώσουν ακόμη και με το αίμα τους. Το ΝΑΤΟ πρωταγωνιστεί και πυροδοτεί την αντιπαράθεση.

H εκπαίδευση ως κόμβος των αναδιαρθρώσεων

Σχεδόν 3 δεκαετίες τώρα και ιδιαίτερα στα χρόνια των μνημονίων η δημόσια εκπαίδευση μπήκε στο στόχαστρο του αστικού μπλοκ εξουσίας. Η αναγκαία για το κεφάλαιο εντατικοποίηση της εκμετάλλευσης χρειάζεται το σχολείο της αγοράς που θα ορθώνει εξεταστικούς/ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση για τα παιδιά των λαϊκών τάξεων και θα παράγει το κατάλληλο προς εκμετάλλευση εργατικό δυναμικό, υποταγμένους και πειθαρχημένους μαθητές/τριες, με θραύσματα πληροφοριών/δεξιοτήτων, χωρίς συνολική αντίληψη για τη λειτουργία του κόσμου. Το επιχειρηματικό σχολείο των ΟΟΣΑ-ΕΕ-ΣΕΒ προωθείται ως βασικός κόμβος και στρατηγικού τύπου τομή για τη διασφάλιση και αναπαραγωγή του καπιταλιστικού κέρδους, επιδιώκοντας οι εκπαιδευτικοί της τάξης και της πράξης να προσαρμοστούν σε αυτό, και σε δομή και σε περιεχόμενο, και μπορεί να συνοψιστεί στους στόχους για:

  • Σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας (διαφοροποίηση του περιεχομένου και των αναλυτικών προγραμμάτων, έμφαση στις δεξιότητες, ενίσχυση της ροής μαθητών/τριών προς την επαγγελματική εκπαίδευση, μείωση πρόσβασης στην τριτοβάθμια, μείωση του αριθμού των πτυχιούχων)
  • Αυτονομία του σχολείου, δηλαδή επιχειρηματικό σχολείο σε σύνδεση με την αγορά, με αυτονομία αρχικά του προγράμματος και στη συνέχεια σε οικονομικά, προσωπικό, μαθητές κ.τ.λ. (πλήθος προγραμμάτων δεξιοτήτων, εύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης για υποδομές και προσωπικό, αποσύνδεση των πτυχίων ΑΕΙ από την εργασία και εφαρμογή προσοντολόγιου, πειραματικά–πρότυπα σχολεία ως πυλώνες εφαρμογής).
  • Αξιολόγηση του συστήματος ως δομικό στοιχείο μέτρησης της εφαρμογής των παραπάνω: αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με «μετρήσιμα» κριτήρια σε όλα τα επίπεδα (μαθητών με εξετάσεις PISA, εκπαιδευτικών με κλίμακες, σχολικών μονάδων). Και συνοδευτικά ο αυταρχισμός κάθε μορφής, για την εμπέδωση μέσω τρομοκρατίας σε εργαζόμεν(ες)ους και μαθητ(ρι)ές της αίσθησης αδυναμίας ανατροπής όλων των παραπάνω.

Για την ανατροπή της αξιολόγησης σχολικής μονάδας και ατομική

Ο νόμος 4823 για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την αυτονομία τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης. Επιταχύνει την πορεία ιδιωτικοποίησης και έρχεται να αναμετρηθεί με την πιο κρίσιμη κοινωνική μάζα, μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς. Καθοριστικό για τον κλάδο είναι η νέα σχολική χρονιά να αποτελέσει σταθμό αγώνων ανατροπής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στο σύνολό της, με βασικό σημείο αιχμής την κατάργηση του ν. 4823/21. Η μάχη ενάντια στην επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, μάχη για το μορφωτικό περιεχόμενο του σχολείου, αποτελεί μάχη που σε όλες τις πλευρές πρέπει να τεθεί από τη σκοπιά της ανατροπής και όχι της «διόρθωσης» ακραίων εκφάνσεων. Ενάντια στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση σχολείων-εκπαιδευτικών μαθητών, των εξετάσεων PISA, Τρ. Θεμάτων, ΕΒΕ, πανελλαδικές εξετάσεις, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, στο χτύπημα της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας στο σχολείο, με σκληρή ιεραρχία (Διευθυντές-άρχοντες, επόπτες, μέντορες κλπ).

Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η ατομική των εκπαιδευτικών δε θα προχωρήσει και θα ανατραπεί.

Η επίθεση του υπουργείου με όλα τα μέσα (δικαστικές αποφάσεις, απειλές, διώξεις, κλπ) δεν κατάφερε να σταματήσει τις αντιδράσεις και την αντίσταση των εκπαιδευτικών και έχει απονομιμοποιήσει την αξιολόγηση στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και την κοινωνία. Είμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο της μάχης. Δεν θα επικρατήσει η απογοήτευση, οι υποχωρήσεις. Από τη νέα χρονιά ξεκινάμε μια επανεκκίνηση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και οι αποφάσεις του συνεδρίου θα σημάνουν ένα νέο σάλπισμα αγώνα σε όλες και όλους τις/τους εκπαιδευτικούς για να βγει και πάλι ο κλάδος ενωμένος στον αγώνα για την ακύρωση και ανατροπή της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Σε αυτή τη μάχη όλες οι παρατάξεις του κλάδου έχουν τεράστια ευθύνη. Τώρα είναι η στιγμή που το κύμα οργής, οι μεγάλοι αγώνες ενάντια στην αξιολόγηση, η καθολική συμμετοχή στην απεργία της 11ης Οκτώβρη, η πεισμωμένη αντίσταση στον ολοκληρωτισμό του υπουργείου στις απειλές και τους εκβιασμούς συντονιστών εκπαίδευσης και διευθυντών προς το σύνολο των εκπαιδευτικών που αγωνίζονταν με κάθε μέσο, οι διώξεις σε βάρος των 114 διωκόμενων συναδέλφων/ισσών για τη συμμετοχή τους στην κηρυγμένη ΑΑ των πρωτοβάθμιων σωματείων τους και η συγκινητική πανελλαδική στήριξή τους,  πρέπει να εκφραστεί με γενναίες αποφάσεις και σταθμούς, σε έναν αποφασιστικό αγώνα. Στον φόβο απαντάμε με την ευθύνη του αγώνα των συλλογικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών.

  • Το εκπαιδευτικό κίνημα οργανώνει τον αγώνα για την κατάργηση όλου του θεσμικού πλαίσιου για την αξιολόγηση και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής στο σύνολό της και όλα τα επίδικα (εμπορευματοποίηση, εξετάσεις, ανταγωνισμός, κατηγοριοποίηση, υποχρηματοδότηση, αδιοριστία – ελαστική εργασία, περικοπές, έλεγχος του περιεχομένου, δεξιότητες κλπ). Ο αγώνας αυτός επιδιώκουμε, με όλα τα αναγκαία μέτρα, να προχωρήσει πανεκπαιδευτικά με μαθητές, φοιτητές γονείς και όλο το εργατικό κίνημα με πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια και οργάνωση πανεκπαιδευτικής απεργίας – στα πρότυπα της απεργίας της 11 Οκτώβρη του 2021, που θα επιδιώξουμε να έχει συνέχεια και κλιμάκωση μέχρι τη ΝΙΚΗ.
  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αποδεχτούν και να μην καταργήσουν στην πράξη τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και τον αποφασιστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων! Μπλόκο στην ιεραρχία και τον διαχωρισμό στο σώμα των εκπαιδευτικών. ΚΑΝΕΝΑΣ μέντορας, υπεύθυνος τάξης, παιδαγωγικός υπεύθυνος κλπ σε ΚΑΝΕΝΑ σχολείο.
  • ΚΑΜΙΑ αποδοχή των φακέλων και του portfolio των μαθητών στα προγράμματα δεξιοτήτων. Η Απεργία Αποχή αφορά και συμπεριλαμβάνει όλες τις σχετικές διατάξεις.
  • Συνεχίζουμε αποφασιστικά τη μάχη ενάντια στις πανελλαδικές εξετάσεις τύπου PISA και τράπεζας θεμάτων στην ΣΤ δημοτικού που θα σπρώχνει τα παιδιά από το δημοτικό εκτός της γενικής μόρφωσης. Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και τους μαθητές γύρισαν την πλάτη στην πρώτη απόπειρα εφαρμογής τους πιλοτικά. Απονομιμοποίησαν πλήρως τις εξετάσεις, καθώς σε 100άδες σχολεία δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών και της αποχής γονέων-μαθητών καν ενώ και εκεί που έγιναν στην πλειοψηφία των σχολείων μεγάλες ήταν οι απουσίες μαθητών που απείχαν συνειδητά. Όσο κι αν προσπάθησε το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση επιστρατεύοντας δικαστήρια, το ν. Χατζηδάκη, όλο τον διοικητικό μηχανισμό, απειλές και αυθαιρεσίες στελεχών σε όλα τα επίπεδα, σε παροξυσμό, με κάθε είδους μεθοδεύσεις και απειλές προκειμένου να σπάσουν το ηθικό και να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ. Συγκροτούμε πανεκπαιδευτικό μέτωπο ενάντια στις εξετάσεις με γονείς-εκπαιδευτικούς-μαθητ(ρι)ες, ώστε να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση, η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα, τόση και αυτή που απαιτεί η αγορά.
  • Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με όλες τις προϋποθέσεις που το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί.

Οργανώνουμε συλλογικά και ανυποχώρητα την αντίστασή μας. Με αποφάσεις συλλόγων διδασκόντων, ενημερωτικές συναντήσεις ανά ομάδες σχολείων, έκτακτες Γ.Σ., επιτροπές αγώνα και ΑΜΕΣΗ απεργιακή απάντηση.

Ν. Χατζηδάκη, νόμος στρατηγικής σημασίας, που στόχο έχει να βάλει τα σωματεία μας στο γύψο! Υπερασπιζόμαστε την ελεύθερη, ανεξάρτητη από το κράτος, ταξική συνδικαλιστική δράση.

Η κυβέρνηση της ΝΔ με το νόμο Χατζηδάκη επιδιώκει να γυρίσει την εκμετάλλευση της εργασίας στο Μεσαίωνα, τον πλήρη έλεγχο των συνδικάτων και των σωματείων, να καταστείλει τους αγώνες και την απεργία και κυρίως τη δυνατότητα να οργανώνονται αγώνες ανατροπής πολιτικών και νομοσχεδίων. Η μη εφαρμογή και κατάργηση του νόμου αποτελεί καθοριστικό όρο για τη δράση του ταξικού συνδικαλιστικού-εργατικού κινήματος. Έχει σημασία να οργανωθεί η ανατροπή του νόμου με ουσιαστικούς όρους σύγκρουσης και αποτροπής της εφαρμογής του.

Οι ψηφιακές «εκλογές» δεν διασφαλίζουν σε καμία περίπτωση την ταυτοπροσωπία, το αδιάβλητο και το κυριότερο, την μυστικότητα της ψηφοφορίας. Αφήνουν απροστάτευτο τον εργαζόμενο στους εκβιασμούς του εργοδότη, του αφεντικού, του προϊστάμενου, του αξιολογητή, ακόμα και να τον/την υποχρεώσουν να «ψηφίσει» ηλεκτρονικά μπροστά τους!

Είναι διαφορετικό πράγμα να οργανώσεις μια εκδήλωση διαδικτυακά και εντελώς διαφορετικό να διεξάγεις ηλεκτρονικά μια Γ.Σ. και μια ψηφοφορία για παράδειγμα για μια απεργία. Κανένας δεν μας διασφαλίζει ότι η Γ.Σ. όπως και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων δεν θα παρακολουθούνται ή δεν θα καταγράφονται από οποιονδήποτε. Επιπλέον, η καταγραφή των μελών κάθε σωματείου στο ΓΕΜΗΣΟΕ αποτελεί επί της ουσίας ηλεκτρονικό φακέλωμα.

Διαμορφώνονται έτσι οι όροι για εκτεταμένη νοθεία και αλλοίωση των εκλογικών αποτελεσμάτων, για τον ασφυκτικό έλεγχο των συνδικάτων από το κράτος, την εργοδοσία και την εκάστοτε κυβέρνηση, ευτελίζονται και απαξιώνονται οι συλλογικές διαδικασίες. Η ίδια η έννοια της συλλογικότητας, των ελεύθερων και δημοκρατικών συλλογικών διαδικασιών που με αίμα και αγώνες δεκαετιών κατέκτησαν οι εργαζόμενοι και που αποτελεί τον σκληρό πυρήνα της ύπαρξης κάθε σωματείου αντικαθίσταται από ένα ψηφιακό άθροισμα ατομικοτήτων, την πραγματική υπόσταση και σύνθεση του οποίου κανένας στην πραγματικότητα δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει.

Οι δυνάμεις ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/Δίκτυο πιστοί στο ρόλο τους αυτό του παλιού, νέου ή και εκκολαπτόμενου κυβερνητικού συνδικαλισμού, επέλεξαν και προχώρησαν σε εκλογές με ηλεκτρονική κάλπη σε σειρά σωματείων, εφαρμόζοντας  τον νόμο Χατζηδάκη, που θα υπηρετήσει τις επιδιώξεις κυβέρνησης και κεφαλαίου. Για όλους αυτούς τους λόγους, ως Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις καταγγείλαμε με τον πιο απερίφραστο τρόπο τους εκλεγμένους από ηλεκτρονικές «κάλπες» αντιπροσώπους και απαιτήσαμε να μην αναγνωριστούν. Με τη στάση τους όμως οι ΔΑΚΕ/ΔΗΣΥ/Δίκτυο την πρώτη ημέρα της 91ης Γ.Σ. νομιμοποίησαν τις ηλεκτρονικές «εκλογές» σε 20 Συλλόγους ΠΕ ανοίγοντας την κερκόπορτα ώστε να μετατραπεί η ΔΟΕ στο πρώτο μεγάλο συνδικάτο του δημοσίου όπου το αποτέλεσμα θα προκύψει μέσα και από την ευθεία παρέμβαση του κράτους.

Αποκορύφωμα του κυβερνητικού κατήφορου της ΔΑΚΕ αποτελεί και η εκλογή του διευθυντή εκπαίδευσης Κυκλάδων με το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ ο οποίος τελικά υποχρεώθηκε σε παραίτηση! Δεν έχουν θέση στα σωματεία μας τα στελέχη της εκπαίδευσης, οι εντολοδόχοι του ΥΠΑΙΘ και οι πιστοί ακολουθητές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!

Παλεύουμε για:

  • Κατάργηση του νόμου – εκτρώματος Χατζηδάκη
  • Όχι στις τηλε-συνελεύσεις και τηλε-εκλογές. Αποκλειστικά δια ζώσης Γ.Σ και εκλογές σε όλα τα σωματεία. Δεν παραδίδουμε τα μητρώα των σωματείων, δεν συμμετέχουμε στο ηλεκτρονικό μητρώο. Δεν ενσωματώνουμε/εφαρμόζουμε τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες! Κανένα σωματείο να μην εγγραφεί στο ΓΕΜΗΣΟΕ
  • Καμιά αποδοχή ακυρώσεων απεργιών – οι απεργίες θα πραγματοποιούνται όποτε τις αποφασίζουν τα συνδικάτα – όχι στις δικαστικές αποφάσεις για παράνομες απεργίες – όχι υποταγή στους όρους κήρυξης απεργίας.

Αγώνας ενάντια στην ελαστική εργασία, ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ

Δε θα εγκλωβιστούμε σε ψεύτικα διλήμματα!

Μαζικοί Μόνιμοι διορισμοί, Άμεσος Διορισμός/Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών με έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.

Η ελαστική εργασία και οι κατάπτυστες τρίμηνες συμβάσεις γιγαντώνονται και δεν κρύβονται πίσω από διορισμούς αναντίστοιχων των πραγματικών αναγκών Δεκάδες χιλιάδες είναι οι αναπληρωτ(ρι)ες που βρίσκονται για άλλη μια φορά στις ουρές της ανεργίας. Οι ελαστικά εργαζόμενοι/ες εκπαιδευτικοί είναι το κομμάτι της εργασίας που βιώνει με τον πιο έντονο τρόπο την ανεξέλεγκτη ακρίβεια, χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειες, αναπληρώνοντας τους εαυτούς τους και ζώντας την αβεβαιότητα, την τρομοκρατία και τον εμπαιγμό στα σχολεία από διοίκηση, κυβέρνηση και υπουργείο.

Το ΥΠΑΙΘ αναδεικνύει εχθρότητα προς τη νέα γενιά, συνεχίζει την ομηρία χιλιάδων αναπληρωτών/τριών, ενώ οι ελλείψεις αυξάνονται και λόγω των συνταξιοδοτήσεων. Κόβει και χτυπάει τα δικαιώματα, τιμωρώντας τη συμμετοχή των νέων συναδέλφων/ισσών μας στο κίνημα κόβοντας συνδικαλιστικές άδειες, τιμωρεί όσους επέλεξαν να κάνουν οικογένεια, τιμωρεί ακόμα και τον διορισμό τους αφαιρώντας το δικαίωμα μετάθεσης, διαλύοντας οικογένειες και όνειρα.

Χειροτερεύει τις σχέσεις εργασίας, με αύξηση αντί για κατάργηση των 3μηνων συμβάσεων, καθώς φέτος ήταν η δεύτερη σχολική χρονιά που η Κυβέρνηση προώθησε το απαράδεκτο αυτό εργασιακό μοντέλο, που προωθεί την εντατικοποίηση και θέλει να επιβάλει ακόμα πιο ελαστικές σχέσεις εργασίας στο σχολείο. Οι συμβάσεις αυτές μεταθέτουν μάλιστα στις τοπικές διευθύνσεις, και όχι στο ΥΠΑΙΘ, το δικαίωμα απόλυσης των εργαζομένων, με τις πιέσεις των κατά τόπου διευθύνσεων σε αυτούς/ες τους/τις εκπαιδευτικούς να παίρνει την μορφή εκβιασμών.

Το πιο πρόσφατο χτύπημα είναι η πρόταση της κυβέρνησης, στο έδαφος του Προσοντολογίου, για Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ-Καρμανιόλα. Η Κεραμέως και η κυβέρνηση της ΝΔ ψάχνει να προσθέσει ένα ακόμα αξιολογικό φίλτρο απόρριψης και αποκλεισμού. Ένας ενδεχόμενος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ θα καταργήσει το αυτονόητο επαγγελματικό προσόν που παρέχει το πτυχίο, μιας και το αποτέλεσμα της κατάταξης στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ θα είναι αυτό που θα καθορίζει αν δικαιούται ο/η εκπαιδευτικός να είναι στους πίνακες προσλήψεων αναπληρωτών και μονίμων. Έρχεται να συμπληρώσει το προσοντολόγιο στα κομμάτια του παζλ της εξαθλίωσης στο δικαίωμα για δουλειά. Με τις γραπτές εξετάσεις ΑΣΕΠ και τη βαθμολογική βάση που θέτει ως κριτήριο για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας, βάζει την τελειωτική ταφόπλακα στο δικαίωμα της προϋπηρεσίας/εργασίας.

Το προσοντολόγιο απέδειξε ότι οι υποψήφιοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προκειμένου να εργαστούν πρέπει να περάσουν από σκληρή ατομική αξιολόγηση, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ποιος είναι ο δρόμος που επιδιώκουν να ακολουθήσουν και στην αξιολόγηση σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες καλούνται να αποδεικνύουν ΔΙΑΡΚΩΣ ότι κατέχουν κάθε λογής προσόντα (πληρώνοντας αδρά από την τσέπη τους), τα οποία τους κρίνουν κατάλληλους/ες για εργασία και πλέον να δώσουν και γραπτές εξετάσεις στον ΑΣΕΠ που αν δεν πιάσουν την βάση θα πεταχτούν στην ανεργία! Το υπάρχον σύστημα προσλήψεων του προσοντολογίου είναι κινούμενη άμμος, αφού την μια χρονιά μπορεί να φαίνεται κανείς/καμιά «ευνοημένος/η», ενώ την επόμενη μπορεί κάλλιστα να βρεθεί απολυμένος/η. Δεν είναι σύστημα μόνιμων διορισμών, ούτε σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών, αλλά σύστημα απολύσεων!

Η προσπάθεια απαξίωσης των πτυχίων μας αποτελεί πάγια επιδίωξη κυβερνήσεων και υπερεθνικών οργανισμών. Η αναγνώριση και ισοτιμία των κολλεγίων, η απαίτηση απόκτησης δεκάδων προσόντων προκειμένου να μετρηθούμε στις λίστες της ανεργίας και της αναπλήρωσης του προσοντολογίου, οι συγχωνεύσεις τμημάτων κ.ά. δείχνουν την κατεύθυνση. Η δημόσια εκπαίδευση και το πανεπιστήμιο μπαίνει σε ευθεία αμφισβήτηση! Δεν αρκεί να σπουδάσεις, δεν αρκεί να δουλεύεις χρόνια, απαιτούν τώρα να αποδείξουμε την «αξία» μας ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο, κανιβαλίζοντας μεταξύ μας τους κόπους χρόνων!

Η προσπάθεια διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ με τον αποκλεισμό των απορριπτέων από κάθε πίνακα προσθέτει νέα φίλτρα απολύσεων (παράβολα, γραφειοκρατικά λάθη στις αιτήσεις, κ.α.).  Η διαπραγμάτευση των όρων εργασίας γίνεται ατομική υπόθεση, μεταφέρεται στους εργαζόμενους η ευθύνη της ανεργίας και είναι «ανεπαρκείς» όσοι δεν τα κατάφεραν στην αρένα της αδιοριστίας. Η εναλλαγή μεταξύ εργασίας-ανεργίας αποτελεί τη νέα «κανονικότητα» σύμφωνα με τις διεθνείς και ευρωπαϊκές αστικές επιταγές που αντιμετωπίζουν τη μόνιμη και σταθερή εργασία ως τροχοπέδη στην «ανάπτυξή» τους. Ευέλικτος, αναλώσιμος, ανακυκλούμενος, αυτός είναι ο νέος εργαζόμενος εκπαιδευτικός, με λειψά δικαιώματα στην εργασία, στις άδειες, στην μητρότητα, στην ζωή! Το προσοντολόγιο και ο ΑΣΕΠ σημαίνουν χιλιάδες αποκλεισμένους από την εργασία μετά από εξοντωτικό πολυδάπανο αγώνα ατομικής επιβίωσης και ανταγωνισμού για μια θέση ελαστικής εργασίας.

Εκείνο που χρειάζεται όμως να μην ξεχάσει κανείς και καμιά μας είναι ότι τους μόνιμους διορισμούς που έγιναν και θα γίνουν είναι αποτέλεσμα των αγώνων μας, δεν μας τους χάρισε κανένας, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε η ΝΔ. Αποτελούν σταγόνα στις ανάγκες του δημόσιου σχολείου που φανερώνονται από τις δεκάδες χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών και από τα κενά που ακόμα υπάρχουν στα σχολεία μας.

Μέσα από τους συλλογικούς αγώνες και απεργιακές κινητοποιήσεις θα επιβάλουμε τον μόνιμο διορισμό όλων. Τώρα και όχι αύριο, η απάντηση πρέπει να είναι μία, με το δίκαιο αίτημα, το μόνο που απαντά στις πραγματικές ανάγκες.

Δεν μπαίνουμε στο αδιέξοδο δίλλημα ανάμεσα σε προσοντολόγιο και γραπτό ΑΣΕΠ! Καμία απαξίωση του Πτυχίου μας, καμία απαξίωση στην δουλεία μας και την προϋπηρεσία.

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο αλλά και την προϋπηρεσία ως αναφαίρετο δικαίωμα όσων εργάζονται να μην απολύονται.

Διεκδικούμε:

  • Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
  • Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.
  • Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.
  • Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.

Να πάρουμε τον πλούτο που παράγουμε τον κόσμο που μας ανήκει!

Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό! Με κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης ΝΔ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα.

Να διαμορφώσουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής απελευθερωτικής παιδαγωγικής και κοινωνικής χειραφέτησης με συλλογικές ριζοσπαστικές πρακτικές, στην τάξη και το σχολείο.

Να δυναμώσουμε τον αγώνα για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας, τους Συλλόγους, τα σωματεία μας, ως ελεύθερες, ανεξάρτητες, ταξικές συλλογικότητες, τους Συλλόγους Διδασκόντων για να γίνουν το αποφασιστικό όργανο στο σχολείο.

Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής:

  • Ανατροπή των μνημονίων, μεσοπρόθεσμου, δανειακής, -ΕΕ -ΔΝΤ και έξοδο από τον «μηχανισμό» στήριξης. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Δε θα πληρώσουμε την κρίση του κεφαλαίου, να πάρουν πίσω όλα τα αντεργατικά μέτρα.
  • Ανατροπή κάθε επίδοξου διαχειριστή της ίδιας πολιτικής από το κίνημα των εργαζομένων
  • Παύση πληρωμών του χρέους – μη αναγνώριση του χρέους, διεθνιστικός αγώνας και ρήξη-έξοδος από το ευρώ, την ΟΝΕ και την Ε.Ε. Κοινωνικοποίηση και εργατικός έλεγχος των τραπεζών και των παραγωγικών τομέων. Να επιστραφούν και να δοθούν τα δις -που χαρίστηκαν στις τράπεζες- για την εξυπηρέτηση των εργατικών και λαϊκών αναγκών.
  • Κατοχύρωση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό για όλους όσους ζουν σ’ αυτή τη χώρα. Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις. Θεσμοθέτηση νομοθετικού πλαισίου για την πραγματική προστασία της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας, με την κατοχύρωση του ακατάσχετου της πρώτης κατοικίας και τη διαγραφή χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τράπεζες, κράτος, δήμους και ταμεία.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Οργάνωση πολύμορφου αγώνα με απεργία το τέλος Σεπτέμβρη για πραγματικές αυξήσεις, ενάντια στη φτωχοποίηση – τη λεηλασία του εισοδήματος – την κλοπή του δημόσιου πλούτου – τον πόλεμο του κεφαλαίου και την εμπλοκή της χώρας  και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και του σχολείου της αγοράς και την κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας .

Πρωτοβουλίες για τη δημιουργία κοινωνικού μετώπου για Παιδεία, Υγεία, εργασία –  δημοκρατία – ενάντια στην καταστολή και τις απαγορεύσεις. Συμβάλουμε με κάθε τρόπο σε ΞΕΣΗΚΩΜΟ του λαού.

Να οργανώσουμε – συμβάλουμε σε:

  • Συντονισμό σωματείων συλλογικοτήτων αγωνιστών – επιτροπών αγώνα και συνελεύσεων να δημιουργήσουμε ένα πλατύ αγωνιστικό μέτωπο για πανεργατικό και απεργιακό αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής επίθεσης – για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες και τα αιτήματα των εργαζόμενων για Παιδεία, Υγεία, εργασία – δημοκρατία,  στέγη, την ενέργεια, το νερό.
  • Στην ανάπτυξη πανεκπαιδευτικού μετώπου με φοιτητές, μαθητές, γονείς με κινητοποιήσεις και απεργιακό σχέδιο σε όλη την Παιδεία και με Πανεργατική διεύρυνση.
  • Ενεργή συμμετοχή στήριξη σε σχολεία και σχολές, σε κάθε χώρο δουλειάς, στις γειτονιές στο αντιπολεμικό κίνημα για την ειρήνη και τη διεθνιστική αλληλεγγύη των λαών.
  • Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση ατομικής αξιολόγησης, εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ κλπ.)

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς:

  • Κάλεσμα στους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να συνεδριάσουν, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής),  ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις για την οργάνωση όλων των παραπάνω με βάση και τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν το καλοκαίρι.
  • Συλλογικός αγώνας ενάντια στις παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων, υπερωρίες, κάλυψη κενών με το υπάρχον προσωπικό κλπ.
  • Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
  • Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη.
  • Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις για την οργάνωση όλων των παραπάνω με βάση και τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν το καλοκαίρι. Με γράμματα προς τους γονείς, έκδοση αφίσας, πανό στα σχολεία, πλατιές ενημερώσεις και διαδικασίες συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ προετοιμάζουμε την απεργία ως μια πρώτη απάντηση σε έναν πολύμορφο αγώνα διαρκείας, σύγκρουσης και ανατροπής της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.