Δήλωση των εκπροσώπων των Παρεμβάσεων ΠΕ για τη συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας

Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π.Ε.  στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Μάνθου Κυριακόπουλου (6975308409), Γιάννη Αναγνωσταρά (6974750410).

 

Εγκληματική πολιτική: χωρίς μέτρα το άνοιγμα των σχολείων θα οδηγήσει σε υπερμετάδοση και διάλυση ή κλείσιμο τους.

«Κυνικό κρυφτούλι» πίσω από την επιτροπή επιστημόνων.

Μέτρα ΤΩΡΑ για Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία!

Συναδέλφισσες/οι, συνάντηση της υπ. Παιδείας Κεραμέως με το ΔΣ της ΔΟΕ πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5/1 με κυρίαρχο θέμα το άνοιγμα των σχολείων. Για μια ακόμη φορά η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξαν το τεράστιο χάσμα που έχουν από τις αγωνίες και τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών/τριών μας, μοναδικό τους μέλημα η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ιδιωτών, «των λίγων και αρίστων» και η συνέχιση της λειτουργίας του κράτους χωρίς προσλήψεις, απόλυτη αναλγησία για την υγεία των εργαζόμενων και της κοινωνίας, εγκληματική αδιαφορία για τη διάδοση της πανδημίας! Για την κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ όλα τα αγαθά είναι εμπορεύματα και κάθε κοινωνική υπηρεσία μπαίνει στην πολιτική του κόστους-οφέλους.

Σε μια προσπάθεια επικοινωνιακού χαρακτήρα διαλόγου, η υπουργός παιδείας παρουσίασε τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων. Άφησε ανοιχτό «να προστεθούν στοιχεία στο πλαίσιο ανοίγματος τις επόμενες ημέρες» με τρόπο που επιβεβαιώνει ότι «βαδίζει στα τυφλά» και πειραματίζεται με τις ζωές μαθητών εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους.  Ένα πλαίσιο που ισχυρίστηκε ότι βασίζεται στην εισήγηση της κυβερνητικής επιστημονικής επιτροπής -η οποία συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη αλλά αποφάσισε να συνεχιστεί το στοίβαγμα στις τάξεις 25-28 μαθητών/τριών-  όταν είναι πρόδηλο ότι βρίσκεται σε πλήρη σύγκρουση με τα υγειονομικά δεδομένα και τα αιτήματα του μαχόμενου υγειονομικού και εκπαιδευτικού κινήματος.

Η κ. Κεραμέως έχει την κρυφή ελπίδα για αντιστροφή του κλίματος και της κριτικής που της ασκείται και παρέθεσε έξι λόγους για το άνοιγμα των σχολείων με αυτούς τους όρους προκαλώντας για άλλη μια φορά την εκπαιδευτική κοινότητα με την υποκρισία και την αδιαφορία της.

Συγκεκριμένα:

  • Ανέφερε ότι τα παιδιά ανήκουν στα σχολεία και η δια ζώσης εκπαίδευση από παιδαγωγική σκοπιά δεν μπορεί να αντικατασταθεί. Δεν υπάρχει σκέψη για «τηλεκπαίδευση» και τόνισε πως αποτελεί ένα κατ’ εξαίρεση εργαλείο.
  • Αναγνώρισε τα τεράστια ψυχολογικά προβλήματα στις σχέσεις μαθητών-γονέων-εκπαιδευτικών, που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη περίοδο με το «τυφλό οριζόντιο lockdown» και τα κλειστά σχολεία.
  • Τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολικό περιβάλλον με τους συνεχείς ελέγχους και test, μέτρο για το οποίο η κυβέρνηση έκανε πολλές δαπάνες!!!
  • Επικαλέστηκε τις κατευθύνσεις της ΕΕ για το άνοιγμα των σχολείων με αυτούς τους όρους.
  • Επιχειρηματολόγησε με βάση το μεγάλο ποσοστό εμβολιασμένων σε σχέση με το προηγούμενο άνοιγμα των σχολείων εν μέσω της μετάλλαξης Δέλτα που τη θεωρεί πιο επικίνδυνη σε σχέση με την Όμικρον.
  • Κλείνοντας είπε ότι τα παιδιά δεν πρέπει να τιμωρηθούν για τους ανεμβολίαστους, στοχοποιώντας τους με βάση την πολιτική της ατομικής ευθύνης.

Ως Παρεμβάσεις ασκήσαμε έντονη κριτική με κυρίαρχο το αίτημά μας για Ασφαλή και Ανοιχτά Σχολεία, τονίζοντας τα βαθιά μορφωτικά ελλείμματα και τις κοινωνικές ανισότητες που έφερε το μακροχρόνιο κλείσιμο των σχολείων και η τηλεκπαίδευση.

Τονίσαμε ότι μπροστά στο νέο κύμα το ΥΠΑΙΘ επιδεικνύει εγκληματική αδιαφορία, ανοίγοντας τα σχολεία χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο, δημιουργώντας συνθήκες εξάπλωσης του ιού. Η δωρεάν πρόσβαση στον εμβολιασμό και τα συνεχή test είναι αναγκαία, αποτελούν αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος από την πρώτη φάση της πανδημίας αλλά δε φτάνουν από μόνα τους, με κίνδυνο να καταρρεύσει το εκπαιδευτικό σύστημα από νοσούντες. Πρέπει άμεσα να υπάρξει σχεδιασμός με βάση τα αιτήματα για μείωση των μαθητών ανά τμήμα,  εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων με μειωμένο ωράριο και αναδιάρθρωση της ύλης ώστε οι μαθητές να έρχονται στο σχολείο διαφορετικές ώρες, με μεγαλύτερα διαλείμματα και εύρεση σχολικών αιθουσών όπου είναι δυνατόν. Να γίνουν τώρα οι αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού (καθαριότητας, νοσηλευτές, ψυχολόγους κ.λπ.).

Στο έλεος της διασποράς

Αιτήματα για τα οποία η Ν. Κεραμέως απάντησε με έναν απλό μορφασμό ενώ προκλητικά δήλωσε ότι στις σχολικές αίθουσες, όσοι κι αν είναι οι μαθητές, δεν υπάρχει διασπορά αφού τα test και η έγκαιρη ιχνηλάτηση αποτελούν τη λύση. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική αφού σε κάθε κρούσμα που εμφανίζονταν στην τάξη, το βάρος της μη διασποράς το «σήκωναν» οι γονείς οι οποίοι κρατούσαν τους μαθητές στο σπίτι ακριβώς γιατί κατανοούσαν τους κινδύνους! Με βάση αυτή την πραγματικότητα το 50% +1 για να κλείσει ένα τμήμα, στα ήδη υπερπληθή τμήματα, έρχεται σε πλήρη σύγκρουση με τα υγειονομικά δεδομένα, δημιουργεί εστίες μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες και ευρύτερα στον οικογενειακό κύκλο και οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση είναι ανορθολογική και προσπαθεί να αποκρύψει το πρόβλημα.

Τα σχολεία αντιμέτωπα με το χάος από την πρώτη μέρα με απόλυτη ευθύνη αλλά και εν γνώση του ΥΠΑΙΘ

Απαιτήσαμε άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών για να καλύψουν τα ήδη υπάρχοντα υποστελεχωμένα σχολεία αλλά και ως σχεδιασμό για τις άδειες ασθενείας για τους εκπαιδευτικούς που θα νοσήσουν αλλά και για τις άδειες στις ευπαθείς ομάδες που οφείλει άμεσα να δοθούν. Η Ν. Κεραμέως αναγνώρισε ότι προφανώς θα υπάρχουν αρρυθμίες με την έναρξη των σχολείων, επιβεβαιώνοντας έμμεσα ότι έχει πλήρη συνείδηση για το χάος που θα φέρουν στα σχολεία αυτές οι αποφάσεις αλλά επέμεινε ότι δεν μπορεί να δεσμευτεί για προσλήψεις. Τόνισε ότι βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τις Διευθύνσεις για τα προβλήματα που θα προκύψουν σε μια λογική διαχείριση των κενών εκ των ενόντων επιβεβαιώνοντας στην ουσία την παντελή απουσία πρόβλεψης για την κάλυψη των εκπαιδευτικών που θα νοσήσουν ή θα μπουν σε καραντίνα. Από τη μεριά μας ξεκαθαρίσαμε πως σε καμιά περίπτωση δεν θα αποδεχθούμε υποχρεωτικές αναθέσεις, υπερωρίες και μετακινήσεις και θα υπερασπιστούμε τα εργασιακά δικαιώματα. Δεν θα αποδεχτούμε ούτε τον επαίσχυντο θεσμό των 3μηνων συμβάσεων! Άμεσα να υλοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και να εξασφαλίσει μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών!

Στο θέμα των προσλήψεων αξίζει να τονιστεί ότι έγινε φανερό πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός νέων διορισμών, ενώ το ίδιο ισχύει και για «το μέλλον» των πινάκων της ειδικής αγωγής, κατ’ εφαρμογή του προσοντολογίου Γαβρόγλου-ΣΥΡΙΖΑ. Παράλληλα, δεν υπήρξε κάποια δέσμευση στο ζήτημα που τέθηκε για μείωση της υποχρεωτικής οργανικής υπηρέτησης των νεοδιόριστων από 2 σε 1 έτος, αδιαφορώντας για τα τεράστια οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα στα οποία έχουν επέλθει συνάδελφοι/ισσες εκπαιδευτικοί.

Θέσαμε για μια ακόμη φορά το ζήτημα των προσλήψεων/μονιμοποιήσεων προσωπικού καθαριότητας και τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται από την έλλειψή τους καθώς και την υγειονομική βόμβα που έχουν μετατραπεί τα ΜΜΜ και οι μετακινήσεις των μαθητών. Η απάντηση από την πλευρά του Υπουργείου ήταν ότι θα συζητήσει με το Υπ. Εσωτερικών για να δουν από κοινού το ζήτημα, αποφεύγοντας να τοποθετηθεί στο χρόνιο αίτημα του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος.

Για το ζήτημα της ιχνηλάτησης απαιτήσαμε δωρεάν rapid και pcr test για όλους με ευθύνη του ΕΟΔΥ. Να δοθεί τέρμα στον διαχωρισμό μεταξύ εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων τους οποίους εξοντώνει οικονομικά.  Καταγγείλαμε ότι στην πρώτη φάση της πανδημίας η κυβέρνηση μιλούσε για το περιττό κόστος των τεστ και τώρα επαίρεται για την «επένδυση» στα test, αλλά επιμένει σε μια πολιτική που μεταφέρει το κόστος σε γονείς-μαθητές και εργαζόμενους. Η απάντηση που πήραμε ήταν ότι ακολουθεί την οριζόντια πολιτική της κυβέρνησης σε όλους του χώρους, πολιτική που δεν αποτελεί στοχοποίηση στους ανεμβολίαστους αλλά κίνητρο(!) για να πετύχουμε το στόχο του 100%.

Συναδέλφισσες/οι, η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ -αυτή που 2 χρόνια τώρα όχι μόνο δεν ενίσχυσε αλλά αποψιλώνει το ΕΣΥ και ενδιαφέρεται μόνο για την λειτουργία της αγοράς και την κερδοφορία των ιδιωτών με εκατόμβες νεκρών να συνοδεύουν την πολιτική διαχείριση της πανδημίας– εγκληματεί, για ακόμα μία φορά, σε βάρος των ζωών μας και θέτει σε κίνδυνο όλη τη σχολική κοινότητα. Επιμένει να μεταφέρει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους, ενισχύοντας το επιχείρημα της ατομικής ευθύνης, οδηγώντας το λαό να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη ακόμα και για τα διαγνωστικά τεστ και τα μέσα ατομικής προστασίας (μάσκες κ.λπ.) που επιτρέπουν το παιχνίδι της αισχροκέρδειας αντί να παρέχονται δωρεάν σε όλες και όλους.

Την ίδια στιγμή ανοίγει επικίνδυνα ζητήματα για την περικοπή των αναρρωτικών αδειών των νοσούντων με κορονοϊό, την αντιεπιστημονική και επικίνδυνη οδηγία επιστροφής στην εργασία σε 5 μέρες,  ακόμα και την παροχή εργασίας των νοσούντων ευρισκόμενων σε αναρρωτική άδεια!!! (δηλώσεις Γεραπετρίτη, οδηγία για εθελοντική παροχή τηλεκπαίδευσης από τους νοσούντες)!

Άμεσα το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να πάρει πρωτοβουλίες σε συντονισμό με το υγειονομικό κίνημα για να ικανοποιηθούν τα αναγκαία αιτήματα για Υγεία-Μόρφωση-Εργασία-Μισθούς-Δικαιώματα!

Για το ζήτημα της Αξιολόγησης:

Η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να μας πείσει ότι η αξιολόγηση προχωρά κανονικά, και έχει στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, έπεσε στο κενό. Μίλησαν για δογματισμό από τη πλευρά του εκπαιδευτικού κινήματος και ζήτησαν να σκύψουμε στα προβλήματα από κοινού, με παιδαγωγικού όρους και με κύριο χαρακτηριστικό την υλοποίηση και όχι ακύρωση του νόμου!!!

Ως Παρεμβάσεις ξεκαθαρίσαμε τη θέση μας αλλά και του εκπαιδευτικού κινήματος συνολικά για ακύρωση/μπλοκάρισμα της αξιολόγησης που στόχο έχει τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και τη λειτουργία συνολικά του εκπαιδευτικού συστήματος με όρους επιχείρησης. Τονίσαμε ότι το ΥΠΑΙΘ έχει ηττηθεί στην πράξη αλλά και στη συνείδηση του κόσμου, ενώ απαιτήσαμε να τα πάρει όλα πίσω και να υλοποιήσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών.

Ιδιαίτερα μπροστά στην παρουσία του Γεν. Γραμματέα Κόπτση ξεκαθαρίσαμε ότι οι απειλές και η τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ. Καταγγείλαμε τη σειρά εγγράφων-απειλών που έστειλε στα σχολεία που ανάρτησαν τη συλλογική απόφαση του συλλόγου διδασκόντων με τα Ενιαία Κείμενα της ΔΟΕ ή δεν ανάρτησαν τίποτα, με αποκορύφωμα το πρόσφατο έγγραφο που έστειλε στις Διευθύνσεις για τους εκπαιδευτικούς που δεν ανάρτησαν τίποτα στις πλατφόρμες του ΙΕΠ αρνούμενοι τη συμμετοχή στη διαδικασία της αξιολόγησης, συμμετέχοντας στην Απεργία-Αποχή  που έχουν προκηρύξει ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ. Να μην τολμήσει να ποινικοποιήσει το δικαίωμα στην απεργία που συντελείται απολύτως νόμιμα από πρωτοβάθμια σωματεία!

Ο ΓΓ Κόπτσης, με την Κεραμέως να έχει αποχωρήσει, ισχυρίστηκε ότι το έκανε αυτό για τη «διερεύνηση της τήρησης του νόμου» και ότι καμιά σχέση δεν είχαν τα έγγραφα με τιμωρίες εκπαιδευτικών, ποινικοποίηση και απειλές.

Συναδέλφισες/οι, η μάχη για το μπλοκάρισμα της Αξιολόγησης και την ακύρωση της συνολικής αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης (εξετάσεις PISA, Τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ) βρίσκεται μπροστά μας πρέπει να συνδεθεί με το σύνολο των διεκδικήσεων του εκπαιδευτικού κι εργατικού κινήματος, να πάρει πανεκπαιδευτικά -πανεργατικά χαρακτηριστικά με στόχο τον πολιτικό κλονισμό της κυβέρνησης της ΝΔ και ανατροπή των αντεργατικών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.

Σε αυτή την κατεύθυνση δεσμευόμαστε ως Παρεμβάσεις.

Καλούμε:

  • Τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ, τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ να πάρουν απόφαση ως πρώτο βήμα για Στάση Εργασίας την Δευτέρα 10/1, με συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας.
  • Συντονισμό με τα σωματεία των υγειονομικών και με τους συλλόγους Γονέων για κοινές διαδηλώσεις, απεργίες για την υπεράσπιση της ζωής, της υγείας και της ελευθερίας.
  • Σε οργάνωση κεντρικής διαδήλωσης με απεργία την Τετάρτη 12/1 –ημέρα αντίθεσης στην αξιολόγηση την οποία χωρίς ντροπή προωθεί ακόμα και τώρα το ΥΠΑΙΘ και δεν την ακυρώνει ούτε μπροστά στο χάος της λειτουργίας των σχολείων εν μέσω πανδημίας– με απαίτηση να παρθούν τώρα μέτρα για ανοιχτά αλλά ασφαλή σχολεία.
  • Τους Συλλόγους και ΕΛΜΕ, σε κάθε περίπτωση που υπάρχει άρνηση ή κωλυσιεργία από τις Ομοσπονδίες, να οργανώσουν τις κινητοποιήσεις και ταυτόχρονα να πάρουν  αγωνιστικές πρωτοβουλίες σε συντονισμό με τους υγειονομικούς, τους γονείς, τους μαθητές, σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο (διαδηλώσεις, πανό, ανακοινώσεις, συνεντεύξεις κ.λπ.) για την προστασία της ζωής και των δικαιωμάτων όλων.