Στελέχη απόλυτα δεσμευμένα στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης

Στελέχη απόλυτα δεσμευμένα στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαχρονικά επιλέγει το καλοκαίρι για να περάσει αντιεκπαιδευτικούς νόμους ή να κάνει τη βρώμικη δουλειά όπως αυτή της φετινής τοποθέτησης προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Με  νέα τροπολογία, εμβόλιμη στο κατάπτυστο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, που κατέθεσε  πρόσφατα η κυβέρνηση της  Ν.Δ.  και ψηφίστηκε στη Βουλή από Ν.Δ.- ΚΙΝ.ΑΛ.  «απολύονται» οι Διευθυντές Π.Ε. και Δ.Ε. και  τοποθετούνται, με υπουργική απόφαση, (έως τις 31-8-2021 κατ’ ανώτατο όριο) προσωρινοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, με νέα διαδικασία «επιλογής» μέχρι τη θεσμοθέτηση νέου σχετικού νομοθετικού πλαισίου.

Πιάνοντας το νήμα από το 2004 όπου τότε τα υπηρεσιακά συμβούλια μελέτησαν  περίπου 1000 φακέλους  σε ένα Σαββατοκύριακο, η σημερινή κυβέρνηση των «αρίστων» εστιάζει στον στενό κομματικό πυρήνα της Ν.Δ. για να επιλέξει από τις  λίστες «των προθύμων» της σημερινής κυβέρνησης. Ωστόσο, η κυνική επιβολή και τοποθέτηση των γαλάζιων παιδιών στο μηχανισμό διοίκησης, χωρίς να τηρούνται ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα, αποκαλύπτει το πραγματικό πρόσωπο της ιδεολογίας της «αξιοκρατίας» και της αξιολόγησης: κανένα ηθικό έρεισμα και κανένα δικαίωμα δεν έχουν η κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και οι νέοι πραιτοριανοί του να επικαλούνται τα ιδεολογήματα της «αξιοκρατίας», της «αριστείας» και της «αντικειμενικής επιλογής των ικανότερων».

Γαλάζιες επιλογές με ισχυρούς συμβολισμούς στην επιλογή προσώπων από τη κυβερνητική παράταξη (Ν.Δ.) και τη συνδικαλιστική της έκφραση (Δ.Α.Κ.Ε.) 

Η «επιλογή» των στελεχών αυτών της εκπαίδευσης δρομολογείται σε μια περίοδο όπου η συνθήκη του covid 19 χρησιμοποιήθηκε ως άλλοθι για να εξαπολυθεί μια βάρβαρη επίθεση από την κυβέρνηση και την αστική τάξη σε ολόκληρη την κοινωνία και στον κόσμο της εργασίας η οποία είναι σε εξέλιξη και ένα καταστροφικό σχέδιο για την εκπαίδευση, τόσο στο επίπεδο των μορφωτικών αναγκών των παιδιών όσο και των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών (νέος νόμος για την Παιδεία με αξιολόγηση – αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μονιμοποίηση – απογείωση της ελαστικής εργασίας/αναπλήρωσης, τροποποίηση  του περιεχομένου της εκπαίδευσης με τα Ω.Π, τροπολογία για την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση, εγκύκλιος για λειτουργικά κενά και τοποθετήσεις, δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπάιδευση «στον αέρα»)  και με την εφαρμογή του προσοντολογίου που απολύει πολύ περισσότερους εκπαιδευτικούς από όσους μονιμοποιεί.

Η κυβέρνηση απόλυτα δεσμευμένη στις επιταγές του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση, τις αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου (Ω.Π.), την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης, τη μονιμοποίηση της ελαστικής εργασίας, την υποβάθμιση και συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου, επείγεται να προωθήσει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις άμεσα, με το άνοιγμα των σχολείων.  Δεν προλαβαίνει να δώσει «δημοκρατικοφάνεια» σε ένα νέο σύστημα επιλογής, όπως έκαναν όλες οι  προηγούμενες κυβερνήσεις (ΝΔ/ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ) μέχρι τώρα.

Γι’ αυτό προχωρά σε αυτή την επιλογή στελεχών τώρα γιατί έχει ανάγκη τη συγκρότηση ενός απολύτως ελεγχόμενου από την ίδια, στελεχικού δυναμικού στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης για να προωθήσει και να εφαρμόσει με τον απαιτούμενο από τη σημερινή κυβέρνηση τρόπο και ρυθμό, την επιθετική αντιεκπαιδευτική πολιτική της. Απαιτεί απόλυτη αποτελεσματικότητα  γι’ αυτό επιλέγει Διευθυντές Εκπαίδευσης «υπό δοκιμή» που έχουν περιορισμένη θητεία ενός χρόνου και θα επανακριθούν αμέσως μετά ανάλογα με τον βαθμό της  αποτελεσματικότητάς  τους. Δεν είναι τυχαίο επίσης, ότι πρόσθετη προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας αποτελεί η προηγούμενη θητεία σε θέση στελέχους της Εκπαίδευσης (Οργανωτικός Συντονιστης ΠΕΚΕΣ, Σχολικός Σύμβουλος, Συντονιστής Εκπαίδευσης Εξωτερικού κ.λπ.) δηλαδή με κατατεθημένα ήδη διαπιστευτήρια.

«Δωρητές» του μηχανισμού των διευθυντών εκπαίδευσης τα συνδικαλιστικά στελέχη της ΔΑΚΕ σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι στις επιλογές διευθυντών εκπαίδευσης που ανακοινώθηκαν ξεχωρίζουν πλήθος συνδικαλιστικών στελεχών της ΔΑΚΕ από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Αυτοί που την μία μέρα εμφανίζονται «υπερασπιστές» των εργαζομένων, πρόεδροι Συλλόγων και ΕΛΜΕ, μέλη ΔΣ, αιρετοί, ΓΣ της ΑΔΕΔΥ και την επομένη αναλαμβάνουν κρίσιμα πόστα προώθησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής ακόμα και πριν παραιτηθούν από τις συνδικαλιστικές θέσεις.

Είναι η απόλυτη κυνική παραδοχή για το ρόλο των κυβερνητικών συνδικαλιστών, ανερυθρίαστη  συμμετοχή στο άνευ προηγουμένου σχέδιο φτωχοποίησης και εξαθλίωσής μας, χωρίς προσχήματα,  οι μεταπηδήσεις συνδικαλιστών στον κρατικό μηχανισμό. Και φυσικά δεν έγινε μόνο τώρα ούτε μόνο από τη ΔΑΚΕ και τη ΝΔ. Τον ίδιο ακριβώς δρόμο ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ με την ΠΑΣΚΕ/ΔΗΣΥ καθώς και του ΣΥΡΙΖΑ με την ΕΡΑ/ΣΥΝΕΚ. Αλλά αυτή τη φορά η κυβέρνηση ξεπέρασε κάθε όριο και αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρόσδεση της ΔΑΚΕ στο άρμα της συναίνεσης με την κυβερνητική πολιτική.

Δεν έχουμε αυταπάτες για το ρόλο και την εκπαιδευτική πολιτική που υλοποιούν τα στελέχη εκπαίδευσης. Κάθε φορά προσαρμόζονται και καλούνται να εφαρμόσουν την επίσημη κυβερνητική πολιτική και τη κυρίαρχη κρατική παιδαγωγική στο σχολείο.

Η θέση των Διευθυντών Εκπαίδευσης  είναι πολιτική θέση άσχετα με τον αν η κατάληψή της γίνεται με διορισμό, με «εκλογές», με ΑΣΕΠ, με προσόντα κ.λπ. Αναλαμβάνουν το ρόλο της προώθησης των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών στο χώρο ευθύνης τους και ποτέ ως τώρα δεν παρέβησαν τον ρόλο αυτό. Το ίδιο ακριβώς ανέλαβαν κι εκτέλεσαν οι προηγούμενοι Διευθυντές Εκπαίδευσης επί ΣΥΡΙΖΑ, όπως κι επί ΠΑΣΟΚ παλαιότερα.

Γι’ αυτό ως Παρεμβάσεις έχουμε τοποθετηθεί ότι η στελέχωση αυτών των θέσεων συνδέεται με την άμεση και βαθύτερη προώθηση του σχολείου της αγοράς, την υποχρηματοδότηση, την αξιολόγηση, την εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ κι επιχειρείται στα πλαίσια της εφαρμογής των αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών πολιτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης αποτελούσαν και αποτελούν διαχρονικά για όλες τις κυβερνήσεις, και την τωρινή και τις προηγούμενες, το τοπικό κράτος μέσα στην Εκπαίδευση.

Η  τροπολογία που ψηφίστηκε στο ν.4713/2020 για  την ιδιωτική εκπαίδευση είναι απολύτως προσχηματική και φτάνει στον πρωτοφανή αποκλεισμό των αιρετών στη διαδικασία της επιλογής. Με συγκρότηση επιτροπής – 5μελούς Συμβουλίου- που ορίζει η ίδια η Υπουργός, νομιμοποιεί ως τακτική  το “Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει” σε συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας.

Είναι δηλωμένο ότι οι αιρετοί των Πρεμβάσεων στα υπηρεσιακά συμβούλια δεν συμμετέχουν στην αξι0λόγηση/βαθμολόγηση των προς επιλογή στελεχών, είναι το αυτί και το μάτι των εκπαιδευτικών, εκφραστές του εκπαιδευτικού κινήματος και των διεκδικήσεών του. Δεν συνδιοικούν, διεκδικούν με κινηματικούς όρους.  Ωστόσο η σημερινή πολιτική ηγεσία με συνοπτικές διαδικασίες επιχειρεί να καταργήσει/εξουδετερώσει ένα θεσμό (αυτό των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών στα Υ.Σ.)  που καθιερώθηκε τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυση της ΔΟΕ, το 1922.

Ποιος φοβάται την παρουσία αιρετών εκπροσώπων των εργαζόμενων στα Υ. Σ.;

                                        Η κυβέρνηση της Ν. Δ. φυσικά…

Δεν αποτελεί αβλεψία αλλά πρόκειται ξεκάθαρα για  μια πολιτική επιλογή θωράκισης του ήδη ισχύοντος απόλυτου ελέγχου των στελεχών εκπαίδευσης  για την επιχείρηση εφαρμογής ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και με τον πιο επιθετικό τρόπο όλων των μέτρων της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με αιχμή την αξιολόγηση.. Αποτελεί πρόβα τζενεράλε για την συνολική κατάργηση των αιρετών από τα υπηρεσιακά συμβούλια και από τις κρίσεις, με απροκάλυπτη πολιτική στόχευση τον πλήρη έλεγχο των υπηρεσιακών δομών.

Οι τωρινές επιλογές θα αποτελέσουν εκτός των άλλων και την κρίσιμη φάλαγγα για να κάνουν τις επόμενες κρίσεις των Διευθυντών των σχολείων και να υλοποιήσουν χωρίς κραδασμούς την αντιεκπαιδευτική πολιτική και την αξιολόγηση – πειθάρχηση.

Οι νέοι Διευθυντές Εκπαίδευσης όπως και οι προηγούμενοι κινούνται στα πλαίσια των εκπαιδευτικών σχεδιασμών του ΟΟΣΑ και της ΕΕ που στοχεύουν σε ένα  σχολείο της ένδειας, με πληθωρικά τμήματα, με διευρυμένες μορφωτικές ανισότητες και ελαστικές εργασιακές σχέσεις για τους εκπαιδευτικούς.

Καταγγέλλουμε την τακτική της κυβέρνησης

Δηλώνουμε ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός θα μπλοκαριστεί από το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα

Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει τώρα απεργία – αποχή από την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών