Δεκ 122018
 

Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Άρτεμις Κλιάφα (6974750410) – Δινοπούλου Βαγγελίτσα, αναπληρώτρια εκπ/κός (6975308409)

Ερωτηματολόγια: Διαμορφώνοντας κουλτούρα αποδοχής ….

Το τελευταίο διάστημα, σε διάφορες περιοχές ανά την Ελλάδα, οι Συντονιστές των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) καλούν τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, προκειμένου να οργανώσουν σεμινάρια σχετικά με την «επιμόρφωσή τους» σε διάφορα θέματα.

Με βάση τον νόμο 4547 για τις δομές εκπαίδευσης, οι βασικότεροι στόχοι του υπουργείου, είναι η «Αυτονομία» της Σχολικής Μονάδας» και η αυτοαξιολόγησή της. Η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας οδηγίες ΕΕ-ΟΟΣΑ επιδιώκει την ρευστοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, την είσοδο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας σε όλες τις πτυχές της παιδαγωγικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής, είτε με την εμφανή παρουσία χορηγών στα σχολεία είτε με την «εποπτεία» επιστημονικών κλάδων, που θα προσλαμβάνονται μεν στα σχολεία από το Υπουργείο, αλλά θα εποπτεύονται από εξωθεσμικούς φορείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (ΣΕΨ) που επεγράφη πρόσφατα, για την υποστήριξη και εποπτεία του έργου των ψυχολόγων που θα στελεχώσουν τα ΕΠΑ.Λ. όλης της χώρας, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.». Οι συνεδρίες Εποπτείας θα πραγματοποιούνται είτε στα ιδιόκτητα γραφεία του Σ.Ε.Ψ., είτε με τηλεδιάσκεψη!!!!, καθώς και με μετάβαση των «εποπτών» στις έδρες των Π.Δ.Ε.

Με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ η κυβέρνηση δημιουργεί  «μικρά Υπουργεία Παιδείας», με πλήθος αρμοδιοτήτων που θα χαράσσουν και θα υλοποιούν την εκπαιδευτική πολιτική με κομβικό ρόλο στην οργάνωση και προώθηση της αυτοαξιολόγησης (μέσα από «τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπ/κού έργου των σχολικών μονάδων»). Την ίδια στιγμή οι προσπάθειες «γνωριμίας» με τους εκπαιδευτικούς και το προσποιητό ενδιαφέρον για τις ανάγκες των σχολείων δεν έχουν σκοπό παρά μόνο την αφομοίωση και αποδοχή ενός νέου πλαισίου.

Η λεγόμενη «αποτίμηση του παιδαγωγικού έργου» σε κάθε σχολική μονάδα θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες που  θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση και οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., στο ΙΕΠ και στο Υπ. Παιδείας!

Η κυβέρνηση επιδιώκει συστηματικά τη μεταφορά ευθυνών από το κεντρικό κράτος σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς. Ως επίκεντρο του «νέου» σχεδιασμού τίθεται η Σχολική Μονάδα που θα βρίσκεται σε διαρκή κρατική υποχρηματοδότηση, με ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, βοηθητικό προσωπικό και υποδομές. Σε αυτό το εκπαιδευτικό περιβάλλον το σχολείο θα καλείται να επιλύει από μόνο του όλα τα κρίσιμα ζητήματα κάτω όμως από τον ασφυκτικό έλεγχο της αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση επιδιώκει να κατηγοριοποιήσει σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς και έχει ως πρότυπο ένα σχολείο που θα δίνει αποσπασματικές δεξιότητες και θα λειτουργεί με τα κριτήρια της αγοράς.

Η κραυγαλέα απόπειρα του Συντονιστή Δυτικής Μακεδονίας να βάλει τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, τα οποία αποσύρθηκαν κάτω από τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών σωματείων, είχαν ως ξεκάθαρη στόχευση την αξιολόγηση και την εμπέδωσή της. Την ίδια στιγμή οι «αθώες» προσεγγίσεις σχολείων και εκπαιδευτικών από τους συντονιστές με επισκέψεις και κάθε λογής ερωτηματολόγια επαναφέρουν την απαίτηση η ΔΟΕ να κηρύξει ΑΜΕΣΑ «ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα». Καλούμε τη ΔΟΕ και όλους τους Συλλόγους Π.Ε., να πάρουν σαφή θέση για την επιστροφή των ερωτηματολογίων χωρίς τη συμπλήρωσή τους.

Παλεύουμε ώστε η επιμόρφωση να οργανώνεται από τα πανεπιστήμια, να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες. Όλοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να έχουν στη διάρκεια της διδασκαλικής τους ζωής ισότιμο χρόνο εκπαιδευτικής άδειας, τον οποίον θα αξιοποιούν για τις επιμορφωτικές διαδικασίες. Να επαναλειτουργήσουν όλα τα Διδασκαλεία που έκλεισαν τα χρόνια των μνημονίων.

Να διαμορφώσουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής, απελευθερωτικής παιδαγωγικής, για ένα σχολείο των όλων των νέων των ίσων των διαφορετικών, για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας της κοινωνικής πλειοψηφίας, για ένα ενιαίο, δημόσιο, δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο, για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση.

Sorry, the comment form is closed at this time.