Οκτ 092011
 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Κινήσεις Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
Περιεχόμενα

– Έργα και ημέρες του Γ.Α.Π και του ΜΠΕΝΙΤΟ.

– «Μαύρος» Σεπτέμβρης για την κατάσταση των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης με την ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.

– Οι μέχρι τώρα ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ των μισθών των εκπαιδευτικών. Ένα παράδειγμα.

– Αναλυτικοί συγκριτικοί ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ στους μισθών των εκπαιδευτικών για το 2011.

– Όλη η αλήθεια για τη διοικητική αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της εκπαίδευσης-Ο ΝΕΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ.

 

– ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ.

– ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΧΑΡΑΤΣΙΑ.

– ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: Πίνακες με τις μειώσεις σε ΜΤΠΥ, ΤΕΑΔΥ, κύρια σύνταξη.

ΜΑΥΡΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Η νέα επιδρομή κυβέρνησης- ΔΝΤ – ΕΕ – για τη συγκέντρωση 5,5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει μείωση μισθών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, την πρώτη δόση της «εισφοράς αλληλεγγύης», το τέλος επιτηδεύματος, το χαράτσι για τις κατοικίες, τις έκτακτες εισφορές για τα ΙΧ, αύξηση του ΦΠΑ σε προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες ολοκληρώνεται το πρόγραμμα καταργήσεων και συγχωνεύσεων όλων των φορέων του δημοσίου. Αυτή η αντικοινωνική πολιτική μεγαλώνει εκθετικά τη φτώχια και την εξαθλίωση μεγάλων τμημάτων του κόσμου της εργασίας, της νεολαίας, των αυτοαπασχολούμενων, με την ύφεση να καλπάζει και μόνο προοπτικές χειροτέρευσης να είναι μπροστά μας. Η καπιταλιστική κρίση συνεχίζεται εισερχόμενη σε νέα ποιοτική φάση, σε φάση ακόμα ισχυρότερου κοινωνικού πολέμου σε βάρος της εργασίας με στόχο την κερδοφορία του κεφαλαίου. Η κυβέρνηση μετά την ψήφιση του μεσοπρόθεσμου τον Ιούνιο, προχωρά τώρα στην εφαρμογή των διατάξεών του που αφορούν τους μισθούς και περικοπές στο δημόσιο σχολείο. Η αντιεκπαιδευτική καταιγίδα που προωθεί η κυβέρνηση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από τα 800 ολοήμερα και το «νέο» λύκειο μέχρι το «νέο» Πανεπιστήμιο που δημιουργεί ο νόμος-τερατούργημα, οδηγούν να μην έχουμε πια Ούτε δημόσια-Ούτε δωρεάν-Ούτε παιδεία. Όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα γίνονται επιχειρήσεις και η μόρφωση εμπόρευμα, που έχει αξία για τους κυβερνώντες μόνο όταν δεν κοστίζει στον κρατικό προϋπολογισμό και φέρνει κέρδος. Εξίσου συνένοχη γι’ αυτήν την πολιτική, πέρα από τους υπέρμαχούς της του ΛΑΟΣ και τη Μπακογιάννη, είναι η ΝΔ που ψήφισε τον Ιούνιο πολλές διατάξεις του μεσοπρόθεσμου, συναινεί έμπρακτα στην εξασκούμενη πολιτική της κυβέρνησης και μάλιστα πρόσφατα ψήφισε το νόμο Διαμαντοπούλου για τα πανεπιστήμια.
Μισθοί-οικονομικά εκπαιδευτικών

• Μέχρι το Δεκέμβριο του 2011 θα έχουν παρακρατηθεί από τους μισθούς μας συνολικά από 800 ως 1300 ευρώ καθαρά ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας και τα οικογενειακά επιδόματα
• Ο μισθός του Σεπτεμβρίου για τους εκπαιδευτικούς του Α’ ΠΥΣΠΕ έχει περικοπές που αφορούν την αύξηση της παρακράτησης για την εφορία (λόγω της μείωσης του αφορολόγητου στα 8.000 ευρώ) των μηνών Ιούλιο-Αύγουστο Σεπτέμβριο.
• Οι υπόλοιπες περικοπές θα μπουν από μήνα Οκτώβριο μαζί με την αναδρομική ισχύ τους. Αυτό σημαίνει ότι τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο-Δεκέμβριο η μείωση θα είναι από 250 ευρώ – 400 ευρώ το μήνα (γιατί τους μήνες αυτούς θα κρατηθούν και τα αναδρομικά).
• Το Σεπτέμβριο θα έρθει έκτακτη εισφορά από την εφορία (δεν έχει σχέση με όλα τα παραπάνω) που είναι προσωπική (αφορά δηλαδή τα ατομικά εισοδήματα κι όχι τα οικογενειακά) όπου καλούμαστε να πληρώσουμε ανάλογα με τη φορολογική μας δήλωση 1% επί του συνόλου των εισοδημάτων μας (αν έχουμε ως 20.000 ευρώ) και 2% επί του συνόλου των εισοδημάτων μας για εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ο κάθε εκπαιδευτικός καλείται να πληρώσει τουλάχιστον 160 – 440 ευρώ.

Συγκεκριμένα οι περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών είναι οι εξής:
• Μείωση αφορολόγητου στα 8000 ευρώ από 12.000 ευρώ – Συνέπεια: αύξηση της παρακράτησης φόρου κάθε μήνα περίπου 35-50 ευρώ επιπλέον. Αναδρομικά από 1.7.11
• Εισφορά 2% επί των ακαθάριστων υπέρ ανέργων. Αναδρομικά από 1/1/2011
• Μείωση του κινήτρου απόδοσης κατά 50%. 50 ευρώ λιγότερα κάθε μήνα-αναδρομικά από την 1/7/11
• Εισφορά 1% ταμείου πρόνοιας επί των ακαθάριστων από 1.7.11 ή από 1/1/2011

Την ίδια περίοδο προωθείται από το υπουργείο οικονομικών και την κυβέρνηση το νέο μισθολόγιο που οδηγεί όχι απλώς σε νέες περικοπές στους μισθούς αλλά κυρίως αλλάζει όλη τη φιλοσοφία των μισθών, εισάγοντας την ετήσια αξιολόγηση για τη βαθμολογική και οικονομική εξέλιξη. Την ίδια στιγμή, τα σχολεία άνοιξαν και τα προβλήματα που συσσωρεύονται είναι βόμβα στα θεμέλια της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

 

Το νέο μισθολόγιο

 

Το νέο μισθολόγιο που προωθεί το υπουργείο οικονομικών και η κυβέρνηση οδηγεί όχι απλώς σε νέες περικοπές στους μισθούς αλλά κυρίως αλλάζει όλη τη φιλοσοφία των μισθών.

Οι βασικοί του άξονες είναι:

  • Διαφορετικό μισθολόγιο για παλιούς και νέους εργαζόμενους. Μισθοί ιδιωτικού τομέα για τους νεοπροσλαμβανόμενους στο δημόσιο
  • Περικοπή όλων των επιδομάτων πλην οικογενειακών, σπουδών και θέσης
  • Μικρή αύξηση στους βασικούς μισθούς ή οποία όμως ΔΕΝ καλύπτει ούτε κατά διάνοια τις περικοπές των επιδομάτων.
  • Επειδή, οι περικοπές των επιδομάτων φτάνουν για τους εκπαιδευτικούς τα 400 ευρώ εισάγουν ένα νέο κωδικό που ονομάζεται «προσωπική διαφορά» και εντάσσουν σ’ αυτό μέρος των επιδομάτων που περικόπηκαν.
  • Η αλλαγή κλιμακίων παύει να γίνεται ακώλυτα και πραγματοποιείται μόνο μετά από επιτυχή αξιολόγηση. Δεν επιτρέπεται να αξιολογηθούν θετικά όλοι οι υπάλληλοι αλλά μόνο ποσοστό αυτών.
  • Κάθε χρόνο ο εργαζόμενος περνάει από διαδικασία αξιολόγησης που δεν έχει καθοριστεί ακόμα πώς θα γίνεται.

Στόχοι του νέου μισθολογίου: Να «κινεζοποιήσει» τους μισθούς. Να διαχωρίσει τους εργαζόμενους σε παλιούς και νέους, ώστε να κλείσει προσωρινά το στόμα των παλιών και να τους επιτεθεί με μεγαλύτερη δριμύτητα όταν τα μέτρα θα έχουν συνθλίψει τους νέους εργαζόμενους στο δημόσιο. Να αλλάξει ριζικά την αντίληψη για το μισθό. Να «γονατίσει» τους εργαζόμενους μέσω της αξιολογικής διαδικασίας και της σύνδεσής της με το μισθό και την υπηρεσιακή εξέλιξη. Να διαχωρίσει τους εργαζόμενους στο δημόσιο ανάλογα με το βαθμό υποταγής τους στις κρατικές επιδιώξεις καθώς και ανάλογα με το ρόλο τους στην κρατική μηχανή.

Οι φορομπηχτικοί μηχανισμοί όσο καλύτερα και ταχύτερα ανταποκρίνονται στο «καθήκον» τους να ξεζουμίζουν τους υπόλοιπους εργαζόμενους τόσο λιγότερο θα θίγονται. Με τη νέα φιλοσοφία του μισθολογίου, θέλει τους εργαζόμενους στο δημόσιο, πλήρως ελεγχόμενους κι υποταγμένους στο κράτος και στις αντιδραστικές επιδιώξεις του.

Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό

 

       Εφαρμόζοντας πλήρως τις επιταγές του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ, της Ε.Ε., του ΔΝΤ, του ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟΥ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κάνει φέτος τους λιγότερους διορισμούς εκπαιδευτικών στην μεταπολεμική Ελλάδα. Προτεραιότητά της είναι να στραγγαλίσει για μια ακόμα φορά τα κοινωνικά αγαθά όπως η παιδεία, να οδηγήσει στην πλήρη εμπορευματοποίησή τους, να διαλύσει ότι έχει απομείνει από τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Τα επικοινωνιακά συνθήματα «πρώτα ο μαθητής» καταπλακώθηκαν από τους τόκους, τα τοκοχρεολύσια, τη δικτατορία των αγορών, τα κέρδη των τραπεζών.  

Για πρώτη φορά στα μεταπολεμικά χρονικά έγιναν στην Α’ βάθμια εκπαίδευση 119 διορισμοί, 42 δασκάλων 55 νηπιαγωγών και 22 φυσικής αγωγής και αγγλικών και 424 στη Β’ βάθμια!!! Την ίδια στιγμή, αρχές Σεπτεμβρίου δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής συνάδελφος.Αν προσθέσουμε την αποχώρηση περίπου 11.000 εκπαιδευτικών λόγω συνταξιοδότησης δημιουργείται εκρηκτική κατάσταση. Τα σχολεία θα αδυνατούν να λειτουργήσουν, τα ολοήμερα θα οδηγηθούν στην πλήρη απαξίωση, θα χαθούν χιλιάδες διδακτικές ώρες. Είναι φανερό ότι η πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση!!! Την ίδια στιγμή επιδιώκει, να προχωρήσει σε εκτεταμένες συμπήξεις τμημάτων και νέες συγχωνεύσεις σχολείων

 

Ταυτόχρονα, χιλιάδες αδιόριστοι συνάδελφοι οδηγούνται σε πολύχρονη ανεργία ενώ το πτυχίο τους απαξιώνεται εντελώς.  Είναι φανερό ότι κυβέρνηση έχει κάνει την πολιτική επιλογή να καλύψει μέρος των κενών με ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, διαιωνίζοντας τις εργασιακές συνθήκες γαλέρας. Γιατί μόνο έτσι εξηγείται η παντελής απουσία εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, όπως θεατρολόγων, πληροφορικής, μουσικής, γαλλικών, γερμανικών, που εργάζονται στα σχολεία νέου αναμορφωμένου προγράμματος αλλά και στα ολοήμερα. Την ίδια στιγμή επιδιώκει, όπως έγινε σαφές με τις απίστευτες καθυστερήσεις στις αποσπάσεις, να προχωρήσει σε εκτεταμένες συμπήξεις τμημάτων καθώς και σε μεταφορά εκπαιδευτικού προσωπικού από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ ακόμα και από περιφέρεια σε περιφέρεια αν χρειαστεί.

 

Φωτοτυπίες αντί για βιβλία

 

       Είμαστε μέσα Σεπτέμβρη και το υπουργείο παιδείας δεν έχει στείλει βιβλία στα σχολεία. Παρόμοια καθυστέρηση έχει να δει η εκπαίδευση από το 2006, με τα νέα βιβλία, επί ηγεσίας Μ. Γιαννάκου. Και σα να μην έφτανε αυτό, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, αντί για βιβλία θα μοιράσει CD και φωτοτυπίες στους μαθητές, μάλιστα με έξοδα των σχολικών επιτροπών των «Καλλικρατικών» δήμων. Οι σχολικές επιτροπές φέτος δεν μπορούν να καλύψουν τα βασικά λειτουργικά έξοδα (προμήθεια πετρελαίου, είδη υγιεινής, χαρτί φωτοτυπικού, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ, κ. ά), λόγω της μείωσης  της χρηματοδότησης από πέρσι στο 1/3, γεγονός που θα σημαίνει αδυναμία κάλυψης της αναπαραγωγής των βιβλίων. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του υπουργείου. Επιδιώκει να μετατρέψει τη δωρεάν διανομή των βιβλίων από υποχρέωση της Πολιτείας σε ατομική υπόθεση αναγκάζοντας τους γονείς να καλύψουν τη χορήγηση των βιβλίων με δικά τους έξοδα. Ταυτόχρονα, επιδιώκει η κοινωνία και οι εργαζόμενοι να «συνηθίσουν» την ανυπαρξία βιβλίων και την αντικατάστασή τους από φωτοτυπίες και cd στο όνομα του ψηφιακού βιβλίου. Το υπουργείο παιδείας με την κατάργηση του Οργανισμού Σχολικών Βιβλίων είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος της καθυστέρησης έκδοσης.

  • Οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να μην καλύψουν το πρόβλημα, να αρνηθούν κατηγορηματικά να ζητήσουν χρήματα από τους γονείς ή από κάθε λογής ιδιώτες-χορηγούς και να μπλοκάρουν την διάθεση χρημάτων από τις σχολικές επιτροπές γι’ αυτό το λόγο.

Νόμος για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση: Ούτε δημόσιο ούτε δωρεάν ούτε Πανεπιστήμιο!!!

 

      Ο νέος νόμος Διαμαντοπούλου αλλάζει άρδην τη φιλοσοφία με την οποία αντιμετωπίζονταν η Παιδεία  γενικά και ειδικά τα Πανεπιστήμια. Έτσι θα έχουμε πια το κατ’ επίφαση Πανεπιστήμιο που δεν θα είναι πλέον ούτε δωρεάν, ούτε δημόσιο, ούτε πανεπιστήμιο. Με δίδακτρα , μια και καταργείται η κρατική χρηματοδήτηση, χωρίς πραγματική ελευθερία στη διδασκαλία, την όποια έρευνα και στη διακίνηση ιδεών. Η διοίκησή τους δε παραδίδεται πλήρως σε ένα παντοδύναμο ολιγομελές Συμβούλιο με εξωπανεπιστημιακά μέλη.

    Ο νέος νόμος προβλέπει τη λειτουργία μιας Ανώνυμης Εταιρείας σε κάθε ίδρυμα που θα ασκεί αυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα, που θα εμπορεύεται τα αποτελέσματα της ερευνητικής προσπάθειας των επιστημόνων του και θα «αξιοποιεί» την «περιουσία» του, όπως έγινε και με το «ταμείο αξιοποίησης» της δημόσιας περιουσίας του «μεσοπρόθεσμου»! Με τις  ανθρωπιστικές σπουδές και τις κοινωνικές επιστήμες να οδηγούνται σε μαρασμό. Με αφαίρεση από τα πτυχία και διπλώματα κάθε εργασιακού δικαιώματος που υπήρχε μέχρι τώρα για να εμπεδωθεί παντού το καθεστώς των Ατομικών Πάμφθηνων Ελαστικών και Ανασφάλιστων Συμβάσεων Εργασίας! Με στρατωνισμό της φοιτητικής ζωής!  Με κατάργηση του Ασύλου!  Με την όσο γίνεται μεγαλύτερη περιστολή και καταστολή του δικαιώματος του αγώνα και του ελεύθερου φοιτητικού συνδικαλισμού! Με άνοιγμα του δρόμου για εγκαθίδρυση Πανεπιστημιακής Αστυνομίας στις Σχολές! Με ενεργότερη ανάμειξη του σπουδαστικού της Ασφάλειας στη φοιτητική ζωή!

 

Στην επιδρομή των κυβερνώντων εξεγειρόμαστε! Απαντάμε με συλλογικότητα, ενότητα, αλληλεγγύη και μαχητικούς αγώνες.

 

     Την περίοδο που διανύουμε είναι απαραίτητες όλες οι μορφές πάλης (απεργίες, καταλήψεις, περικυκλώσεις-αποκλεισμοί) και πολύ περισσότερο η ανάπτυξη και νέων μορφών πάλης που θα συσπειρώνουν  εκπαιδευτικούς, γονείς,  εργαζόμενους, θα οργανώνουν και θα αναπτύσσουν τη συλλογική δράση συνολικά και ενάντια στα νέα χαράτσια.

 

     Είναι προφανές ότι η ανάπτυξη των αγώνων δεν ακολουθεί  μια γραμμική διαδικασία, ξεσπούν και αναπτύσσονται αναπάντεχα  εξαιτίας της συσσωρευμένης οργής και αγανάκτησης που υπάρχει στον κόσμο της εργασίας. Κι αυτό φάνηκε περίτρανα ιδιαίτερα στην απεργία της 5ης Μάη το 2009, στην απεργία της 15ης  Δεκέμβρη το 2010, στις Λαϊκές Συνελεύσεις στο Σύνταγμα και στους αποκλεισμούς της βουλής τον Ιούνιο του 2011. Γνώμη μας είναι ότι σήμερα  η οργάνωση της αντίστασης πρέπει να πάρει πολύ πιο οργανωμένα και πιο μαζικά χαρακτηριστικά  απ΄ όλα  όσα γνωρίσαμε μέχρι σήμερα. Γιατί για να απαντήσουμε θαρρετά στον πόλεμο των κυβερνώντων με πόλεμο απαιτείται να δράσουμε μαζικά, ενωτικά, συλλογικά με τα δικά μας μέσα αντίστασης και αλληλεγγύης. Χρειάζονται διακλαδικοί αγώνες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αγώνες πανεργατικοί, ως οι μόνοι ικανοί που μπορούν να  ανατρέψουν μαζικά την αντικοινωνική επίθεση κυβέρνησης-ΔΝΤ-ΕΕ. Ελπίζουμε σε έναν πανκοινωνικό λαϊκό ξεσηκωμό του κόσμου της εργασίας. Σε μια πανκοινωνική- πανεργατική ΕΞΕΓΕΡΣΗ.    

                                                                                                                                                                

ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΜΑΣ

Πολλοί συνάδελφοι έμειναν έκπληκτοι όταν είδαν μειωμένες τις αποδοχές τους κατά 100-140 ευρώ περίπου για το μήνα Σεπτέμβριο.  Ας δούμε που οφείλονται αυτές οι περικοπές και τι ακολουθεί για τους επόμενους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο-Δεκέμβριο.

Εξετάζουμε την περίπτωση συναδέλφου με 2000 ευρώ μεικτές μηνιαίες αποδοχές. Για αποδοχές μικρότερες ή μεγαλύτερες των 2.000 ευρώ οι περικοπές θα είναι λίγο μικρότερες ή λίγο μεγαλύτερες χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις.

1.    Περικοπή 1% υπέρ του ταμείου πρόνοιας με αναδρομική ισχύ από 1-7-2011.  Δηλαδή 2000 χ 1% = 20 ευρώ το μήνα. 20χ3 = 60 ευρώ για τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο-Σεπτέμβριο

2.      Αύξηση της παρακράτησης φόρου, λόγω μείωσης του αφορολόγητου από 12.000 ευρώ σε 8.000 ευρώ.( Το μέτρο αυτό δεν αφορά τους συνάδελφους που είναι μικρότεροι των 30 ετών)Η περικοπή κυμαίνεται περίπου, από 30-35 ευρώ το μήνα ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση. Έστω ότι είναι 30 ευρώ το μήνα. Δηλαδή 30 χ 3 = 90 ευρώ για τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο-Σεπτέμβριο. Για το εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου η περικοπή θα έρθει του χρόνου με το εκκαθαριστικό της εφορίας. Σύνολο περικοπών για το μήνα Σεπτέμβριο 60+90= 150 ευρώ.

3.      Περικοπή 2% υπέρ ανέργων με αναδρομική ισχύ από 1-1-2011Δηλαδή 2000 χ 2% = 40 ευρώ το μήνα και 40 χ 9 = 360 ευρώ αναδρομικά για το 9μηνο Ιανουαρίου –Σεπτεμβρίου .

Μείωση κατά 50% του κινήτρου απόδοσης με αναδρομική ισχύ από 1-7-2011.  Δηλαδή περικοπή 50 ευρώ το μήνα και 50 χ 3 = 150 ευρώ για τους μήνες Ιούλιο-Αύγουστο-Σεπτέμβριο.

Τα αναδρομικά των περιπτώσεων 3 και 4 δηλαδή 360 + 150 = 510 ευρώ θα επιμεριστούν στους επόμενους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο-Δεκέμβριο. Δηλαδή 510 : 3 = 170 ευρώ το μήνα. Οπότε για τους επόμενους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο-Δεκέμβριο  θα έχει τις εξής περικοπές για κάθε μήνα : 20 ευρώ  {παρακράτηση 1%} –   30 ευρώ {αύξηση παρακράτησης φόρου} – 40 ευρώ {παρακράτηση 2%} – 50 ευρώ {περικοπή κινήτρου απόδοσης} – 170 ευρώ {επιμερισμός αναδρομικών}.  Σύνολο περικοπών 310 ευρώ το μήνα . {Οι περικοπές των 140 ευρώ το μήνα θα είναι σε μόνιμη βάση είτε με το παλιό είτε με το νέο μισθολόγιο.}

  Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε το χαράτσι της έκτακτης εισφοράς που έρχεται με εκκαθαριστικό στα τέλη Σεπτέμβρη ή το νέο χαράτσι για τις κατοικίες, ούτε την περικοπή από την αναστολή απόδοσης μισθολογικού κλιμακίου 20-25 ευρώ το μήνα.

  Αυτή η σκληρή οικονομική πραγματικότητα θα  συμπληρωθεί με το νέο μισθολόγιο που όπως ρητά αναφέρει το Μεσοπρόθεσμο «θα μειώσει το συνολικό μισθολογικό κόστος στο δημόσιο, οδηγώντας τους μισθούς στα επίπεδα που επικρατούν στον ιδιωτικό τομέα». Όμως οι ρυθμίσεις όπως φαίνεται, δε θα αφορούν μόνο το ύψος των αποδοχών, αφού αυτές με τα μέτρα των δύο χρόνων έχουν μειωθεί δραματικά, αλλά τον τρόπο κτήσης του μισθού, τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα.

 

  

ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ο σύγχρονος μεσαίωνας έχει ανάγκη τους ιεροεξεταστές του

  

Ο ρόλος των διευθυντών , ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων, η παραβίαση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου, η δημιουργία σχολικών ενοτήτων , το σχολικό συμβούλιο, η αλλαγή του ρόλου του ΠΥΣΠΕ, η κατάργηση φορέων όπως το ΚΕΔΔΥ, είναι μερικά από τα ζητήματα που περιλαμβάνονται  στο προσχέδιο νόμου της κυβέρνησης «για την αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης»

Πρόκειται για σοβαρότατες αλλαγές που έχουν επίπτωση και στην «καθημερινότητα» αλλά και στην ουσία του  «νέου» σχολείου.

Έτσι λοιπόν, το σχολείο που διαμορφώνεται με βάση τις τομές που επιχειρεί η κυβέρνηση να κάνει σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης, απαιτεί και ανάλογες δομές στη διοίκηση, ώστε να μπορεί να το υποστηρίξει. .

Για να μπορεί να λειτουργήσει το «νέο» σχολείο της αγοράς με βάση τις επιλογές της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ,  προϋπόθεση είναι να φτιαχτεί ένα σύνολο μέτρων , ένα πλέγμα διοικητικής ασφυξίας, να επιβάλλει ένα σύνολο καθηκόντων και να δημιουργήσει μια κατάσταση φόβου και εν συνεχεία να δημιουργήσει ένα περιβάλλον για «ατομική» πλέον διαπραγμάτευση της ύπαρξης του καθενός στη σχολική μονάδα,  με φυσικά πολύ δυσμενείς όρους για την ύπαρξη οποιασδήποτε συλλογικής δράσης και αντίστασης στη πράξη.

Το ΠΑΣΟΚ, το σύγχρονο κόμμα της οικονομικής, εργασιακής, μορφωτικής και αντιδημοκρατικής οπισθοδρόμησης, με τις ευλογίες και την πλήρη συναίνεση της ΝΔ, εισάγει, τον πάλαι ποτέ επιθεωρητή,  σε ρόλο αξιολογητή – μάνατζερ στην εκπαίδευση.

Όλος ο διοικητικός μηχανισμός, διευθυντές, σύμβουλοι παιδαγωγικής καθοδήγησης, προϊστάμενοι, οι διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειάρχες κ.λπ. ανακηρύσσονται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο παιδείας οι σύγχρονοι ιεροεξεταστές.

Με βάση  λοιπόν το προσχέδιο νόμου που είδε το φως της δημοσιότητας  καθορίζει :

Απόλυτα αυταρχικό και συγκεντρωτικό σύστημα, μια πυραμίδα όπου οι κάτω υποτάσσονται στους επάνω

Σε κατάργηση των δικαιωμάτων των συλλόγων διδασκόντων προχωρά το υπουργείο. Οι σύλλογοι διδασκόντων παίζουν κυρίως γνωμοδοτικό και όχι αποφασιστικό ρόλο. Επιτρέπουν στην εκπαιδευτική κοινότητα να έχει γνώμη (δεν το απαγορεύουν ακόμα αυτό δια νόμου) αλλά φυσικά όχι και το δικαίωμα να την κάνει απόφαση.

Τις αποφάσεις τις παίρνει ο διευθυντής μαζί με όλο το διοικητικό μηχανισμό που βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας. Για να εξυπηρετηθεί καλύτερα αυτός ο ρόλος καθορίζεται και κανονισμός λειτουργίας της σχολικής μονάδας δηλαδή νέο καθηκοντολόγιο, το οποίο εγκρίνεται ανά σχολική μονάδα από το Υπουργείο..

Όλη η εξουσία στον απόλυτο μονάρχη διευθυντή και στο διοικητικό μηχανισμό

Με βάση το νέο ρόλο ο διευθυντής:

  • Μετέχει στην διοικητική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού του σχολείου, δηλαδή αξιολογεί και βαθμολογεί.
  • Είναι ο πειθαρχικός προϊστάμενος για το προσωπικό της σχολικής μονάδας και μπορεί να επιβάλλει όλη την γκάμα των ποινών  που προβλέπει ο ΔΥΚ, από έγγραφη επίπληξη ως και πρόστιμο μέχρι το 1/6 των μηνιαίων αποδοχών. Τώρα γίνεται πολύ καθαρό τι σημαίνει ότι στο νέο μισθολόγιο συνδέεται ο μισθός με το βαθμό και την παραγωγικότητα.

 Ένα μέρος του μισθού θα δίνεται ανάλογα με την ανταπόκριση του υπαλλήλου στα παραγωγικά κριτήρια που θέτει το κράτος (παραγωγικότητα = αξιολόγηση). Σ’ αυτό το προσχέδιο νόμου παίρνουμε μια γεύση για το πώς μειώνονται οι μισθοί,  τους περικόπτει ο διευθυντής!!!

Αλήθεια, τι εννοεί το σχέδιο νόμου όταν λέει ότι ο διευθυντής είναι ο πειθαρχικός προϊστάμενος του προσωπικού της σχολικής μονάδας; Μήπως γίνεται ο εργοδότης όλων των εργαζόμενων στο σχολείο; Εκπαιδευτικοί, φύλακες, προσωπικό καθαριότητας, διοικητικό προσωπικό ελέγχονται, ίσως και προσλαμβάνονται (στο μέλλον) από το διευθυντή;

  • Έχουν την ευθύνη για την οργάνωση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και για τις δράσεις βελτίωσης της καθώς επίσης και των οικονομικών στοιχείων της. Γενικεύεται υποχρεωτικά η συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση. Αφού η κυβέρνηση απέτυχε την εθελοντική συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας στην αυτοαξιολόγηση (μαζική άρνηση των συλλόγων διδασκόντων), προχωρά στην επιβολή. Άλλωστε, όπου δεν πίπτει λόγος (ο δικός τους εννοείται), πίπτει ράβδος! Τι σημαίνουν όμως οι αρμοδιότητες του διευθυντή περί των οικονομικών στοιχείων της αυτοαξιολόγησης; Μήπως αυτό που κατάγγειλε η εκπαιδευτική κοινότητα από πέρσι με το νόμο 3848/2010; Μήπως ο διευθυντής αναλαμβάνει να λύσει τις «αγκυλώσεις» του συστήματος; Να γίνει ο μάνατζερ που έχει την ευθύνη να βρει χρήματα για τη λειτουργία του σχολείου μέσω των γονιών, των χορηγών και της τοπικής αγοράς; Μήπως επίσης, κατανέμει τα κονδύλια της υπερωριακής αποζημίωσης στους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης; Άλλωστε οι διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης έχουν ένα πλαίσιο λειτουργίας και καθηκόντων που απαιτεί την παραμονή των εκπαιδευτικών για συνεδριάσεις, συναντήσεις κ.λπ. πάρα πολλές ώρες στο σχολείο (πολύ περισσότερες από το εργασιακό ωράριο). Στα άλλα υπουργεία δεν υπάρχει ισοκατανομή της υπερωριακής αποζημίωσης αλλά την αναλαμβάνει ο προϊστάμενος κάθε υπηρεσίας, κατά το δοκούν, το ρουσφέτι, τις γνωριμίες, το μέγεθος της υποταγής… Μήπως αυτό εισάγουν και στην εκπαίδευση;
  • Είναι υπεύθυνοι για τα προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης μαζί με τους συμβούλους παιδαγωγικής καθοδήγησης. Ούτε εδώ δεν έχει την ευθύνη ο σύλλογος διδασκόντων!!!

 

Ο διευθυντής υπεύθυνος ακόμα και για τα παιδαγωγικά ζητήματα! Μήπως γιατί η ενδοσχολική επιμόρφωση θα γίνεται απογευματινές ώρες, Σαββατοκύριακα, αργίες, καλοκαίρια; Μήπως γι’ αυτό οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται το δερβέναγά τους μέσα στο σχολείο; Και για όποιον δεν κατάλαβε, η απίστευτη ειρωνεία, ο σχολικός σύμβουλος (μαζί του και οι μέντορες;) θα αποτελούν πια τους «συμβούλους παιδαγωγικής καθοδήγησης»!!!

Φυσικά, απαλλάσσονται πλήρως από τα διδακτικά τους καθήκοντα! Ο διευθυντής πρέπει να είναι ελεύθερος να ελέγχει μέχρι και την ανάσα της σχολικής κοινότητας και την ίδια στιγμή να μπορεί να παίζει το ρόλο του μάνατζερ, να κάνει τις επαφές του για να εξασφαλίσει τα έσοδα της νέας επιχείρησης που λέγεται σχολείο.

  • Ο δ/ντής  επιβάλλει την αναπλήρωση εκπαιδευτικών που λείπουν, με το να μπαίνουν στη θέση τους, άλλοι εκπαιδευτικοί στα κενά τους. Παραβιάζοντας άμεσα το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών. Μάλιστα δηλώνεται ευθύς εξαρχής ότι η άρνηση αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.
  • Ο δ/ντής  είναι αρμόδιος και για την χορήγηση πάσης φύσεως άδειας πράγμα που καθιστά τον ρόλο του απόλυτα συνδεδεμένο με την ικανοποίηση στοιχειωδών ανθρώπινων αναγκών των εκπαιδευτικών και θέτοντας ταυτόχρονα ένα πλέγμα εξάρτησης και επιβολής των  «επιθυμιών» του.

 Οι σύλλογοι διδασκόντων περιορίζονται σε συμβουλευτικό ρόλο αφού πλέον δε αποφασίζουν, δεν μετέχουν στο σχολικό συμβούλιο εκτός από ένα εκπρόσωπό τους, και παραβιάζοντας το εργασιακό ωράριο, καλεί ο Δ/ντής για συνεδριάσεις το απόγευμα 5:30 – 8:30 μ.μ.. Η άρνηση συμμετοχής ή η αδικαιολόγητη απουσία αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.

Ο υποδιευθυντής, ακολουθεί πιστά τις εντολές του δ/ντή ή προϊστάμενου , δεν καθορίζεται ακριβώς από ποιον προτείνεται και σε κάθε περίπτωση οι αρμοδιότητες του καθορίζονται από υπουργική απόφαση. «Φυσικά» έχει το μισό διδακτικό ωράριο και συνδέεται άμεσα με την ευθύνη του ολοήμερου.

Μάλιστα,  ο χρόνος άσκησης καθηκόντων δ/ντή και υποδ/ντή λογίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικών καθηκόντων.

Εισάγεται ο θεσμός της σχολικής ενότητας όπου μετέχουν γειτονικά σχολεία και το συντονιστικό συμβούλιο της σχολικής ενότητας,  με συντονιστή το Δ/ντή του μεγαλύτερου σχολείου ή αυτόν που συγκέντρωσε τα περισσότερα μόρια κατά την διαδικασία αξιολόγησης.

Το Συντονιστικό συμβούλιο μεταξύ άλλων καθορίζει τα όρια των σχολικών μονάδων και φροντίζει για την συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων σχολικών μονάδων, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για μετακινήσεις μαθητικού πληθυσμού για συμπλήρωση του ορίου στο κάθε τμήμα για τη μετακίνηση των εκπαιδευτικών σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του διδακτικού τους ωραρίου. Πράγμα που σημαίνει και το κόψιμο οποιασδήποτε προσπάθειας για αντισταθμιστικής  αγωγής (ενισχυτική διδασκαλία κλπ.)

Αλλάζει το ρόλο των ΠΥΣΠΕ (Περιφερειακό Υπερεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) και το κάνει ΠΥΠΣΕ (Περιφερειακό Υπερεσιακό και Πειθαρχικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης). Ο τρόπος συγκρότησης, λειτουργίας ,σύνθεσης και συμμετοχής αρετών καθορίζεται από Προεδρικό Διάταγμα. Η αλλαγή αυτή αποτελεί και μετατροπή των υπερεσιακών συμβουλίων σε πειθαρχικά, όπου με βάση και το σχέδιο νόμου για το πειθαρχικό των δημοσίων υπαλλήλων οι εργαζόμενοι δε θα έχουν συμμετοχή σε αυτά.  Δείχνει και την προτεραιότητα της κυβέρνησης για επιβολή ενός κλίματος τρομοκράτησης και φόβου προκειμένου να δημιουργήσει παράλυση και να ανακόψει οποιαδήποτε συλλογική αντίσταση.

Καταργεί τα ΚΕΔΔΥ, και τα μετατρέπει σε υπηρεσία της διεύθυνσης ,δείχνοντας για μια ακόμη φορά μετά από την κατάργηση περίπου 30υπηρεσιών που αναφέρονται σε περιπτώσεις ειδικής αγωγής, πως ρίχνει στον Καιάδα τις προσπάθειες χιλιάδων παιδιών και των οικογενειών τους για υποστήριξη των μαθησιακών αδυναμιών τους.

Οι αυταπάτες τελείωσαν, οι μύθοι καταρρέουν κάτω από το βάρος της νέας καταιγίδας

 

Το παζλ της αντιδραστικής αντιεκπαιδευτικής επέλασης της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ γίνεται όλο και πιο σαφές. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια σαρωτικού χαρακτήρα μετάλλαξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην κατεύθυνση της λειτουργίας του σχολείου ως επιχείρηση. Εκμεταλλευόμενη την κρίση και εφαρμόζοντας το μνημόνιο, προωθεί σήμερα ότι με μένος προσπάθησαν αλλά απέτυχαν, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, τα τελευταία 20 χρόνια. Οι σημερινές εξελίξεις γράφουν στην ούγια τους ΔΝΤ και Ε.Ε. αλλά και ΟΟΣΑ κι αγγλοσαξωνικό μοντέλο συντηρητικής αναδιάρθρωσης.

Το νέο σχολείο είναι βαθιά συντηρητικό, αυταρχικό, συγκεντρωτικό. Ένα τέτοιο σχολείο απαιτεί κι ένα αυστηρό, ιεραρχικό κι αξιολογικό μοντέλο για να προχωρήσει. Αυτό το σχολείο είναι «ανοιχτό» στο μεσαίωνα της αγοράς και κλειστό κι ανίκανο στην ικανοποίηση των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων για σύγχρονες υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικές παροχές. Είναι ανοιχτό στην υποταγή στις ανάγκες των επιχειρήσεων και κλειστό στην αντιμετώπιση των μορφωτικών ελλειμμάτων που δημιουργούν οι κοινωνικές ανισότητες. Είναι ανοιχτό στην ελαστική εργασία των απλήρωτων ΕΣΠΑ, ανοιχτό στον υποταγμένο πειθαρχημένο εκπαιδευτικό και κλειστό στα δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η εκπαίδευση μπροστά σε ιστορικό σταυροδρόμι

Δημόσιο δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων ή σχολείο επιχείρηση;

Ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά ή μορφωτικός μεσαίωνας της δεξιότητας, της πληροφορίας και της πνευματικής απονέκρωσης των μαθητών

Εκπαιδευτικοί πρωταγωνιστές σε ένα ρεύμα συλλογικής παιδαγωγικής, μορφωτικής, αξιακής και πολιτιστικής ανάτασης για τα συμφέροντα της εργαζόμενης πλειοψηφίας ή υποταγμένοι, σκυφτοί αποδέκτες της ολέθριας κρατικής πολιτικής στην εκπαίδευση και την κοινωνία;

Μαθητές με κριτική σκέψη, ικανοί να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο ή μαθητές προϊόντα, αυριανοί ελαστικά εργαζόμενοι, υποχείρια των εργοδοτών τους;

Μαθητές συμμέτοχοι στην εκπαιδευτική διαδικασία ή μαθητές πελάτες των εταιριών-χορηγών;

ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ-ΠΑΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΨΗΦΙΣΗ

ΤΟΥ – ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ KΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ

  • ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
  • ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ – ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

             

      H Ανεξάρτητη Παρέμβαση καλεί όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να συνεχίσουν να καταγγέλλουν στο Σύλλογο και στην Ανεξάρτητη Παρέμβαση κάθε παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Η υπεράσπισή τους ανήκει σε όλους εμάς, τους εργαζόμενους της εκπαίδευσης, που πρέπει και να τα διευρύνουμε για την κάλυψη των αναγκών μας.

       Στη βάση αυτή θεωρούμε αποφασιστικό το ρόλο των Συλλόγων Διδασκόντων και το πλαίσιο λειτουργία τους, το οποίο και σας υπενθυμίζουμε:

 

       ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

 

Α.ΓΕΝΙΚΑ

 

~ Έχουμε στη συνεδρίαση τα ίδια δικαιώματα με κάθε άλλο συνάδελφο ασχέτως χρόνων υπηρεσίας ή σχέσεως εργασίας.

~ Ζητάμε να καταγράφεται στα πρακτικά των συνεδριάσεων η γνώμη μας άσχετα εάν αυτή είναι πλειοψηφούσα η όχι. Κάθε εκπαιδευτικός έχει δικαίωμα να αρνηθεί να υπογράψει πρακτικά που δεν έχουν τηρηθεί με αυτό τον τρόπο.

~ Ο σύλλογος διδασκόντων έχει δικαίωμα να συζητά και να παίρνει αποφάσεις που σχολιάζουν και κρίνουν την εκπαιδευτική πολιτική.

~ Επειδή οι εγκύκλιοι και οι διαταγές της διοίκησης δεν είναι νόμοι ο σύλλογος διδασκόντων έχει δικαίωμα να αρνηθεί την εφαρμογή μιας εγκυκλίου ή την υλοποίηση μιας διαταγής εάν την κρίνει ως παράνομη και αντισυνταγματική. 

~ Ο σύλλογος διδασκόντων  έχει δικαίωμα (και υποχρέωση ταυτόχρονα) να ενημερώνεται για κάθε έγγραφο που φτάνει στο σχολείο και αφορά το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου. Τα έγγραφα αυτά πρέπει να βρίσκονται συνεχώς στη διάθεση όλων των συναδέλφων.

 

Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

 

~ Υπεύθυνος για τη σύνταξη του προγράμματος και την κατανομή των τάξεων και των μαθημάτων είναι ο σύλλογος διδασκόντων (και όχι ο διευθυντής) Το πρόγραμμα πρέπει να συντάσσεται ισοκατανέμοντας τα κενά, όπου δε μπορεί να αποφευχθούν (υποχρεωτικά κενά στο πρόγραμμα δεν υπάρχουν ) και τις ώρες για ενισχυτική διδασκαλία, όπου περισσεύουν.

 ~ Ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να διαμορφώνει μεταβατικά προγράμματα σε περιπτώσεις έλλειψης εκπαιδευτικών.

~ Ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να ζητά  από τους Σχολικούς Συμβούλους να εγκρίνουν το πρόγραμμα με την αποδοχή του αυτονόητου:  ότι κάθε απασχόληση και επιτήρηση των μαθητών τους μέχρι την αποχώρηση από το σχολείο/νηπιαγωγείο ανάγεται στο διδακτικό ωράριο.

~ Ο σύλλογος διδασκόντων έχει το δικαίωμα όταν σε ένα τμήμα που προσεγγίζει τους 25 μαθητές υπάρχει μεγάλος αριθμός αλλοδαπών ή μαθητών με μητρική γλώσσα διαφορετική από την ελληνική, ή άλλοι παιδαγωγικοί λόγοι π.χ παιδιά με ειδικές ανάγκες, να προχωρήσει σε αποφάσεις για χωρισμό των τμημάτων σε δύο.

~ Ο σύλλογος διδασκόντων μπορεί να αρνηθεί με απόφασή του την εφαρμογή της Ευέλικτης Ζώνης και γενικά δε μπορεί να υποχρεωθεί στην εφαρμογή διάφορων προγραμμάτων.

~ Ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν είναι εκτελεστικό όργανο της Διοίκησης, αλλά έχει δική του αποφασιστική γνώμη γιατί αυτός λειτουργεί το σχολείο και πράττει με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών.

 

Γ.  ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

 

~ Ο συνδικαλισμός είναι αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα τόσο του συλλόγου  διδασκόντων σαν συνόλου, όσο και κάθε συναδέλφου χωριστά.

~ Ο σύλλογος διδασκόντων ή μέλη του (ή και οποιοσδήποτε άλλος) δεν μπορούν να εμποδίσουν εκπαιδευτικούς να ασκήσουν το δικαίωμά  τους στην απεργία.  Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό να καταγγείλει στο ΔΣ του Συλλόγου κάθε τυχόν προσπάθεια για να μην ασκηθεί το δικαίωμα της απεργίας. (Σημείωση: Η ημέρα απεργίας μετρά κανονικά σαν μέρα υπηρεσίας για τους αναπληρωτές παρά τις φήμες για το αντίθετο).

 

Επιπλέον διεκδικούμε:

 

~ Κατάργηση όλων εκείνων των νόμων που περιορίζουν ή προσπαθούν να περιορίσουν τα δικαιώματα των συλλόγων διδασκόντων αναθέτοντάς τα σε ανώτερα επίπεδα στην διοικητική πυραμίδα .Τέτοιοι νόμοι είναι ο 2986 για την αξιολόγηση , το καθηκοντολόγιο, ο νέος ΔΥΚ κ.α. Καμιά έκθεση αυτοαξιολόγησης από τους συλλόγους διδασκόντων στο τέλος της χρονιάς.

~ Ο σύλλογος διδασκόντων να αποφασίζει ποιος είναι ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών στη σχολική πραγματικότητα για την κάλυψη του εκπαιδευτικού έργου και όχι αυτό να γίνεται με «λογιστικό» τρόπο όπως σήμερα.

 ~ Όλοι οι εκπαιδευτικοί ελεύθεροι παραγωγοί  γνώσης με ταυτόχρονη ενίσχυση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων με αποφασιστικό ρόλο σε ότι αφορά την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία στα σχολεία.

 

Δε συμβιβαζόμαστε στις συνεδριάσεις των συλλόγων

 

Επειδή από την αμεσοδημοκρατική λειτουργία των συλλόγων διδασκόντων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό τόσο η παιδαγωγική μας ελευθερία, όσο και η κατανομή του χρόνου εργασίας μας και ο ελεύθερός μας χρόνος,

Επειδή οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να είναι τα κυρίαρχα όργανα που δημοκρατικά οργανώνουν και αποφασίζουν τη λειτουργία κάθε σχολικής μονάδας,

Δεν υπογράφουμε πρακτικά εάν δεν καταγραφεί σε αυτά η άποψή μας και το σκεπτικό της , πλειοψηφούσα η όχι.

Δεν δεχόμαστε υποκατάσταση των αρμοδιοτήτων του συλλόγου από άλλα άτομα (π.χ διευθυντής) γιατί αυτό απονεκρώνει το σύλλογο και τον καθιστά όργανο—φάντασμα.

Διεκδικούμε όσα απορρέουν από τα συνδικαλιστικά μας δικαιώματα.

Προσπαθούμε οι συζητήσεις του συλλόγου διδασκόντων να καταλήγουν σε αποφάσεις για να μη μεταφέρεται το δικαίωμα αυτό σε άλλο επίπεδο της διοικητικής πυραμίδας. (Σημείωση :μια αρνητική απόφαση είναι απόφαση  π.χ σε προσπάθεια επιβολής υπερωριών)

 

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΧΑΡΑΤΣΙΑ

 

ΔΕ ΧΡΩΣΤΑΜΕ σε κυβέρνηση, κεφάλαιο, τράπεζες ΕΕ, ΔΝΤ

 

ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ παιδεία, υγεία, δημόσια περιουσία

 

Η βάρβαρη και άδικη επιδρομή κυβέρνησης και τρόικας σε βάρος της πλειοψηφίας των λαϊκών στρωμάτων δεν έχει τέλος. Κυβέρνηση και τρόικα έχουν ανακηρυχθεί σε «σωτήρες» του κεφαλαίου, των τραπεζών, των μεγαλοεργοδοτών και εγκληματικοί δήμιοι των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.

 

Στον απόλυτο παραλογισμό να δώσουν όσα περισσότερα μπορούν στους τοκογλύφους δανειστές, παίρνουν τα πιο αντιλαϊκά και δυσβάστακτα μέτρα και μας βυθίζουν όλο και πιο βαθιά στην ύφεση, στην εξαθλίωση και στη φτώχεια.

Το θράσος κυβέρνησης και τρόικας είναι απύθμενο, την ώρα που μειώνουν τους συντελεστές φορολόγησης των επιχειρήσεων, συνεχίζουν τις απεριόριστες φοροαπαλλαγές στο κεφάλαιο, εκποιούν το δημόσιο συσσωρευμένο πλούτο, ενώ επεξεργάζονται, νέα μείωση της φορολογίας των επιχειρηματιών. Ταυτόχρονα για μια ακόμη φορά χαρατσώνουν βάναυσα και άδικα την πλειοψηφία της κοινωνίας. Με τα έκτακτα φοροληστρικά κυβερνητικά και τροϊκανά μέτρα στήνεται η μεγαλύτερη ληστεία σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, ενώ προστατεύουν και αφήνουν στο απυρόβλητο το μεγάλο κεφάλαιο.

«ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ…»  

«Δεν φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω τίποτα.Είμαι ελεύθερος.»     

Νίκος Καζαντζάκης

ΜΑΣ  ΠΟΛΕΜΟΥΝ…

Κυβερνώντες-τρόικα λεηλατούν και εκβιάζουν, διασπείρουν το φόβο και την ανασφάλεια στην κοινωνία, διαλύουν τη Δημόσια Παιδεία, την Υγεία, περικόπτουν μισθούς και συντάξεις, βάζουν απανωτά χαράτσια, ξεπουλούν τη δημόσια περιουσία, απειλούν τους εργαζόμενους, καταστέλλουν την κοινωνική διαμαρτυρία, γκρεμίζουν και εγκαταλείπουν, αρπάζουν όσο μπορούν περισσότερα για μεγαλύτερο κέρδος.

ΑΣ  ΞΕΧΥΘΟΥΜΕ  ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ…

Σε έναν πανκοινωνικό ξεσηκωμό, εξέγερσης και αγώνα, παντού!

Με ενότητα, αλληλεγγύη,    συλλογικότητα.

 ΔΡΑΣΗ  ΤΩΡΑ…

Tο μοναδικό δικό μας χρέος είναι να τους σταματήσουμε! Να τους ανατρέψουμε! 

 

 

 

Sorry, the comment form is closed at this time.