ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ- ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ- ΚΙΝΗΣΕΩΝ

 

  1. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε κάτω από το βάρος μιας πρωτοφανούς αντιδραστικής καταιγίδας, ενός καταιγισμού αντεργατικών κυβερνητικών μέτρων που απειλούν με αφανισμό θεμελιώδεις εργατικές, κοινωνικές κατακτήσεις και διαμορφώνουν στην αλληλοδιαπλοκή τους ένα νέο αντιδραστικό τοπίο.
    Οι προωθούμενες αλλαγές της απορύθμισης των εργασιακών σχέσεων, της γενίκευσης της μερικής απασχόλησης, των ιδιωτικοποιήσεων, της χειροτέρευσης των όρων και των προϋποθέσεων της κοινωνικής ασφάλισης και συνταξιοδότησης, της έντασης της λιτότητας, της εμπορευματοποίησης της υγείας και των κοινωνικών παροχών κ.λπ. δεν είναι συγκυριακές ούτε προσωρινές. Είναι μεγάλες στρατηγικές τομές, κοινές επιλογές κυβέρνησης- Ε.Ε. -κεφαλαίου που γίνονται στα πλαίσια της ΟΝΕ στο όνομα της "διατηρησιμότητας και της ανταγωνιστικότητας", του "δεύτερου κύματος του εκσυγχρονισμού" και έχουν ως στόχο την ένταση της εκμετάλλευσης, την ακόμη πιο άνιση ανακατανομή του πλούτου προς όφελος των κρατούντων. Η πολιτική αυτή συνοδεύεται από έναν επελαύνοντα αυταρχισμό.

  2. Στην εκπαίδευση η κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Η χρεοκοπία της περίφημης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι πασιφανής και για τον πιο δύσπιστο. Οι χιλιάδες μαθητές που πετάχτηκαν έξω από το "ενιαίο" Λύκειο, η τρομακτική "αποτυχία" στις εξετάσεις, η άνθιση των φροντιστηρίων, οι χιλιάδες αδιόριστοι συνάδελφοι που θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης -παρόλο που αρκετοί από αυτούς δουλεύουν σήμερα ως αναπληρωτές στα σχολεία μας- εξαιτίας των λειψών διορισμών και του διαγωνισμού της ντροπής είναι κάποια ορατά αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής, αποδείξεις για την αποτυχία των νόμων 2525 & 2640.
    Η νέα ηγεσία του υπουργείου, παρά το συναινετικό προφίλ της, τα χαμόγελα του υπουργού και τις εξορθολογικοποιήσεις που επιχειρεί στις ακραίες εκφάνσεις των νόμων, συνεχίζει την ίδια πολιτική, βαθαίνει σε αντιδραστική κατεύθυνση τη "μεταρρύθμιση" με νέους νόμους και Π.Δ. Οι αλλαγές στο εξεταστικό του Λυκείου δεν αναιρούν ούτε την εξεταστική λογική του σχολείου, ούτε αποτρέπουν τη βίαιη "τακτοποίηση" των μισών μαθητών στα Τ.Ε.Ε. της κατάρτισης. Χιλιάδες αδιόριστοι-αναπληρωτές θα βρεθούν εκτός δημόσιας εκπαίδευσης σαν ξεζουμισμένες λεμονόκουπες. Το νέο σύστημα πρόσληψης θα στηρίζεται πλήρως στην ατομική επιλογή εξοβελίζοντας το συλλογικό δικαίωμα στην εργασία και την εργασιακή αξία των πτυχίων. Νέος νόμος για την αξιολόγηση βρίσκεται προ των πυλών. Νόμος που θα συνδέει την επίδοση των μαθητών και των σχολείων με την εξέλιξη των εκπαιδευτικών και τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, που θα ξαναβάλει τους σύγχρονους ιεροεξεταστές στην τάξη. Τα τριαντάρια τμήματα είναι πλέον καθεστώς, σχολεία κλείνουν ή υποβιβάζεται η οργανικότητά τους. Τα ολοήμερα "παιδοφυλακτήρια" των ελαστικών ωραρίων, της ανταποδοτικότητας συνεχίζονται. Τα νέα αναλυτικά προγράμματα, τα νέα βιβλία ακόμα και η αναγκαία εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση γίνονται με τέτοιο τρόπο που προωθούν τον κατακερματισμό της γνώσης, τον απόλυτο έλεγχό της από τους κρατούντες, την αξιολόγηση- συμμόρφωση των εκπαιδευτικών. Όλα αυτά τείνουν να διαμορφώσουν το ευέλικτο σχολείο της αγοράς και του κέρδους, με υποταγμένους- απασχολήσιμους εκπαιδευτικούς και καταρτήσιμους μαθητές.

  3. Την ίδια στιγμή είναι κοινό μυστικό ότι η κατάσταση στον κλάδο, συνολικά στους εργαζόμενους δεν είναι καλή. Η συσσώρευση προβλημάτων και η αίσθηση ότι βασικά ζητήματα είναι "τετελεσμένα" και δεν μπορούν να ανατραπούν δρουν παραλυτικά στις διαθέσεις πολλών συναδέλφων. Η συλλογική δράση υποχωρεί, ενώ ο συνδικαλισμός βρίσκεται σε ανυποληψία. Μέρος του προβλήματος είναι και ο σημερινός υποταγμένος, κρατικός- κυβερνητικός συνδικαλισμός. Με το περιεχόμενο του, τη λειτουργία του τροφοδοτεί την απάθεια, την υποταγή, την ατομικότητα προωθεί την κυβερνητική πολιτική μέσα στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Απαιτείται ένα νέο εκπαιδευτικό κίνημα στα χέρια των ίδιων των εκπαιδευτικών με κριτήριο του περιεχομένού του τα δικαιώματα και τις ανάγκες, μορφές στηριγμένες στη συλλογικότητα, τις Γ.Σ., τον οριζόντιο συντονισμό τους, τις επιτροπές αγώνα που διεκδικεί μαχητικά ως τη νίκη.

  4. Η ΔΟΕ μπροστά στα επιχειρούμενα αντιασφαλιστικά μέτρα, στις ανατιμήσεις και την καθήλωση των μισθών, την επιχειρούμενη εφαρμογή της αξιολόγησης, την πλήρη εφαρμογή του 2525 και τη συνολική αντεργατική επίθεση αποφάσισε την " κορύφωση" της πάλης με τη συμμετοχή στην 24ωρη ντουφεκιά της ΑΔΕΔΥ και ίσως μια εθιμοτυπική 24ωρη το Δεκέμβρη. Το παιχνίδι είναι στημένο και ξαναπαιγμένο.
    Απορρίπτουμε την εισήγηση της ΔΟΕ.
    Σήμερα είναι ανάγκη να δώσουμε συνολικά, συντονισμένα, αποφασιστικά τη μάχη ως τη νίκη
    .
    Απόκρουση- ανατροπή της αντεργατικής πολιτικής που προωθεί κυβέρνηση, Ε.Ε., ΟΝΕ, κεφάλαιο.
    Κατάργηση των ν. 2525&2640. 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, 12χρονο δημόσιο, δωρεάν σχολείο, χωρίς διαχωρισμούς και εξεταστικούς φραγμούς για όλα τα παιδιά.
    Ανατροπή του "ενιαίου" μισθολογίου. Πραγματικές αυξήσεις ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς από ένα μισθό. Μισθός πρωτοδιόριστου ίσος με 350.000. Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό (εκτός χρονοεπιδόματος και οικογενειακού που να δίνεται και στους δύο). Όχι στη σύνδεση μισθού- απόδοσης- αξιολόγησης. Ελεύθερες Συλλογικές Συμβάσεις για όλα τα ζητήματα των αγωνιζόμενων κλάδων χωρίς τη διαμεσολάβηση της ΑΔΕΔΥ. Εφάπαξ καταβολή χρημάτων για τις αυξημένες ανάγκες που προκύπτουν από την αύξηση του πετρελαίου.
    Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Κανένας νέος νόμος που κινείται σε αντιασφαλιστική λογική.
    Μείωση των ορίων συνταξιοδότησης (55 χρονών ή 25 χρόνια δουλειά). Κατάργηση των εργατικών ασφαλιστικών εισφορών. Να δοθούν πίσω τα κλεμμένα στα ταμεία.
    Όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση. Κατάργηση όλων των Π.Δ. κανένας καινούριος νόμος. Κανένας αξιολογητής στην τάξη. Καμιά συμμετοχή σε επιτροπές αξιολόγησης. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία με αποφασιστικό ρόλο - λόγο στη σχολική κοινότητα και το σύλλογο διδασκόντων.
    20 μαθητές ανά τμήμα. Αναβάθμιση της οργανικότητας όλων των σχολείων και νηπιαγωγείων με βάση το 1/20. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Επαναφορά της επετηρίδας. Να γίνουν τώρα τόσος αριθμός διορισμών ώστε να διοριστούν όλοι αναπληρωτές. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
    Όχι στα "ολοήμερα - παιδοφυλακτήρια" των σπαστών ωραρίων, της ιδιωτικοποίησης, της ανταποδοτικότητας.
    Όχι στη ντροπή της νέας εξομοίωσης. Αυτόματη εξομοίωση, ενιαία εργασιακά δικαιώματα.

  5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ  Πιστεύουμε ότι η κατάσταση της αδράνειας και του συμβιβασμού δεν μπορεί να συνεχιστεί. Ειδικά τώρα που γινόμαστε μάρτυρες μιας συνολικής επίθεσης από μεριάς της κυβέρνησης οι συλλογικοί αγώνες, οι αγώνες διάρκειας ως τη νίκη είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίοι. Παίρνοντας τους αγώνες στα χέρια μας κόντρα στην κυβερνητική πολιτική και τον υποταγμένο, κυβερνητικό, κρατικό συνδικαλισμό ΔΟΕ- ΑΔΕΔΥ- ΓΣΕΕ. Ενισχύοντας τις συλλογικότητες των Γ.Σ., τον οριζόντιο συντονισμό τους, δημιουργώντας παντού και συντονίζοντας επιτροπές αγώνα.
    Σε αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε:

    Α) Αξιοποιούμε την 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ προβάλλοντας το περιεχόμενο των αποφάσεων των Γ.Σ. μας και όχι το πλαίσιο της ΑΔΕΔΥ, ως πρώτο βήμα αγωνιστικής επανασυσπείρωσης του κλάδου με στόχο: Την καταγγελία της κυβερνητικής- αντεργατικής, αντιεκπαιδευτικής επίθεσης, την καταγγελία του υποταγμένου γραφειοκρατικού συνδικαλισμού ΓΣΕΕ- ΑΔΕΔΥ, το συντονισμό με τους άλλους αγωνιζόμενους χώρους του δημοσίου και όχι μόνο στην υγεία, την εκπαίδευση, την αυτοδιοίκηση. Δεν θα γίνουμε χειροκροτητές της συγκέντρωσής τους και μέσα από τις αποφάσεις των Γ.Σ. μας θα καταγγείλουμε πραγματοποιώντας πορεία των αγωνιζόμενων χώρων.
     
    Β) Με βάση το παραπάνω διεκδικητικό πλαίσιο προτείνουμε 48 απεργία 11/12 Δεκέμβρη για να προετοιμάσουμε και να διαμορφώσουμε τους όρους και τις προϋποθέσεις για αποφασιστικό απεργιακό αγώνα διάρκειας μέσα στο Γενάρη. 
     
    Γ) Δημιουργούμε επιτροπές αγώνα παντού μέσα από Γ.Σ. που διαχειρίζονται τις αποφάσεις των Γ.Σ., λογοδοτούν σε αυτές και είναι ανακλητές. Δημιουργούμε απεργιακά ταμεία τώρα. Οι επιτροπές αγώνα συντονίζουν οριζόντια τη δράση τους με όλους τους συλλόγους, έρχονται σε επαφή και κοινή δράση με άλλα αγωνιζόμενα τμήματα, δημιουργούν γεγονότα σε τοπική και κεντρική κλίμακα. 
    Δ) Κορύφωση με μαχητικό απεργιακό αγώνα διάρκειας με χρονικό ορίζοντα το Γενάρη, με επαναλαμβανόμενες μορφές που θα τον διαχειρίζονται οι απεργιακές επιτροπές σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο ως τη νίκη. Επιδιώκουμε να συμπέσουμε τόσο χρονικά όσο και σε περιεχόμενο με άλλους χώρους δημιουργώντας ένα πραγματικό κέντρο αγώνα των Γ.Σ. , των νικηφόρων αναμετρήσεων, του μετώπου παιδείας, υγείας, εργασίας.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΕπιστροφήΕπιστροφή