Ανοιχτό γράμμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών 

στους γονείς των μαθητών μας

 

Είμαστε οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Είμαστε εμείς που διδάσκουμε τα παιδιά σας, προσπαθώντας να βάλουμε στη δουλειά μας όλο το μεράκι μας, προσπαθώντας να πάρουν αυτά τα παιδιά εκείνη την εκπαίδευση που χρειάζονται.

Κι ας μην ξέρουμε που θα εργαστούμε την επόμενη χρονιά. Κι ας μην ξέρουμε αν θα μπορέσουμε να εργαστούμε ξανά. Κι ας αντιμετωπίζουμε πια την προοπτική της οριστικής απόλυσης

Είμαστε εμείς που κρατάμε τα μικρά σχολεία των χωριών, που επανδρώνουμε τα πιο απομονωμένα και απομακρυσμένα σχολεία, που βοηθούμε να μην ερημωθεί πλήρως η ελληνική ύπαιθρος. Κι ας μην ξέρουμε αν την επόμενη χρονιά θα μπορέσουμε να εργαστούμε ξανά.... Κι ας επαναλαμβάνεται αυτή η ιστορία για πολλά χρόνια τώρα

Είμαστε εμείς που το Υπουργείο Παιδείας μας θεωρεί υπεράριθμους, που περιφρονεί τα αιτήματά μας, που θεωρεί ότι καλύπτουμε μόνο έκτακτες ανάγκες. Εμείς ρωτάμε: είναι έκτακτη ανάγκη η εκπαίδευση δεκάδων χιλιάδων παιδιών κάθε χρόνο από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς;

Το Υπουργείο Παιδείας διαφημίζει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Δεν μιλάει όμως για την πραγματικότητά της: Το πέταγμα χιλιάδων μαθητών από την εκπαίδευση, τους συνεχείς εξεταστικούς φραγμούς, την γιγάντωση της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ούτε μιλάει για τα σχολεία που υπολειτουργούν, για τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού.

Και το ψέμα του Υπουργείου Παιδείας γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν μιλάει για τους διορισμούς. Περηφανεύεται ότι κατάργησε με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το πρόβλημα της αδιοριστίας, ενώ το μόνο που έκανε ήταν να βαφτίσει την αδιοριστία "αποτυχία" στο διαγωνισμό. Ίσως τώρα που μπήκε ο εισαγγελέας στο ΑΣΕΠ να γίνει πιο μετρημένο στα λόγια του

Ο Υπουργός χαμογελαστός εγκαινιάζει καινούργια σχολεία, όμως δεν λέει ότι στις αίθουσές τους θα στριμωχτούν 35 παιδιά σε κάθε τάξη για να κάνει οικονομία προσωπικού. Διαφημίζει τα ολοήμερα νηπιαγωγεία όμως δεν τολμά να θεσμοθετήσει υποχρεωτική δίχρονη ολοκληρωμένη προσχολική αγωγή για να μην ακριβοπληρώνετε τους κάθε λογής ιδιοκτήτες πάρκινγκ νηπίων. Απλώς απολύει τους αναπληρωτές νηπιαγωγούς....

Γιατί η μεγάλη αλήθεια είναι ότι η εκπαίδευση έχει έλλειμμα προσωπικού και όχι πλεόνασμα. Γιατί με απολύσεις προσωπικού προφανώς τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν καλύτερα. 

Γιατί όταν το Υπουργείο Παιδείας μιλά για εκπαίδευση σκέφτεται ταξικούς φραγμούς και περικοπές, σκέφτεται αυταρχισμό και μαζική απόρριψη, σκέφτεται τα γραμμάτια προς τους ιδιώτες σχολάρχες.

Το Υπουργείο μπορεί να λέει ό,τι θέλει... Μπορεί όμως να κοιτάξει τους μαθητές στα μάτια;

Ως πότε οι μαθητές μας, τα παιδιά σας, θα έχουν την απορία γιατί αλλάζουν οι δάσκαλοί τους κάθε χρόνο;

Ως πότε θα βλέπουν στο πρόσωπό μας όχι την αξιοπρέπεια του δασκάλου, αλλά την αγωνία και το άγχος του ανασφαλούς εργαζόμενου;

Ως πότε θα έχουν την απορία γιατί οι δάσκαλοί τους φωνάζουν, κάνουν συνέχεια διαδηλώσεις, γιατί φτάνουν στο σημείο να αυτοπυρπολούνται;

Αυτά τα παιδιά αξίζουν ένα καλύτερο μέλλον. Αυτά τα παιδιά χρειάζονται ένα καλύτερο σχολείο. Αυτά τα παιδιά θέλουν δασκάλους με αξιοπρέπεια, που να διορίζονται χωρίς ρουσφέτι και συναλλαγή, που δεν θα κουβαλούν την φθορά της παρατεταμένης ανεργίας. Αυτά τα παιδιά θέλουν δασκάλους που να μπορούν να υψώσουν το ανάστημά τους απέναντι στην αδικία.

Αντίθετα το πρότυπο του Υπουργείου Παιδείας είναι να ξαναλειτουργεί κάθε χρόνο μια "Πλατεία Κλαυθμώνος" των απολυμένων εκπαιδευτικών, στην οδό Μητροπόλεως αυτή τη φορά. Το πρότυπο του Υπουργείου είναι ο περιφερόμενος, ανασφαλής, περιστασιακά εργαζόμενος δάσκαλος. Ένας τέτοιος όμως δάσκαλος δεν θα είναι καλός δάσκαλος. Δεν θα έχει ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση, ούτε τη δυνατότητα να αφήσει πραγματικά ένα κομμάτι από τον εαυτό του στη δουλειά, να προσφέρει στα παιδιά αυτό που πραγματικά έχουν ανάγκη. Γιατί ο αγώνας της επιβίωσης, το άγχος της εύρεσης εργασίας δεν θα του αφήνουν περιθώρια...

Γιατί το πρότυπο του Υπουργείου δεν είναι ο μαχόμενος δάσκαλος που θα είναι συνοδοιπόρος των παιδιών και των γονιών στον αγώνα για μια καλύτερη ζωή, αλλά ο υποταγμένος υπάλληλος που θα υλοποιεί αδιαμαρτύρητα κάθε αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί των παιδιών σας έχουμε ξεκινήσει έναν αγώνα για να πετύχουμε το διορισμό μας, για να γίνουν επιτέλους εκείνοι οι μαζικοί διορισμοί που έχουν ανάγκη τα σχολεία, που χρειάζονται τα παιδιά

Ξέρουμε ότι σε αυτό τον αγώνα δεν είμαστε μόνοι. Ξέρουμε ότι κι εσείς, οι άνθρωποι του μόχθου και της βιοπάλης καταλαβαίνετε πολύ καλά τι περνάμε. Νιώθετε κι εσείς στο πετσί σας τις συνέπειες μιας πολιτικής που θέλει να ευημερούν οι αριθμοί και να δυστυχούν οι άνθρωποι. Άλλωστε τις μέρες αυτές συναντηθήκαμε στους δρόμους του αγώνα για το ασφαλιστικό, ενώσαμε τη φωνή μας και ζητήσαμε: φτάνει πια η ταπείνωση και η εξαθλίωση της εργαζόμενης πλειοψηφίας !

Γι΄ αυτό και χρειαζόμαστε την συμπαράσταση και τη βοήθεια σας. Για να γίνει η φωνή μας πιο δυνατή, για να φτάσει και να ταράξει την κυβέρνηση, να την αναγκάσει να πάρει επιτέλους θέση.

Γιατί γνωρίζετε κι εσείς καλά ότι δεν αγωνιζόμαστε μόνο για το ιερό δικαίωμα στην εργασία, αγωνιζόμαστε για να μπορούν να λειτουργούν τα σχολεία, για να έχετε πραγματικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, για να μην χρειάζεται να δίνετε όλο το υστέρημά σας στους εμπόρους της γνώσης, για να μπορεί και το πτυχίο των παιδιών σας να έχει αντίκρυσμα και να μην είναι ένα κουρελόχαρτο.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τα παιδιά, ούτε κι εσάς. 

Εμείς όμως μπορούμε γι΄ αυτό και σας καλούμε να βαδίσετε μαζί μας στον αγώνα που κάνουμε. Ενωμένοι μπορούμε να νικήσουμε. Ενωμένοι μπορούμε να απαιτήσουμε να σταματήσει η κοροϊδία με τους διαγωνισμούς που καλλωπίζουν την εγκατάλειψη των σχολείων, να διοριστούν όλοι οι αναπληρωτές, να γίνουν μαζικοί διορισμοί από την επετηρίδα !

Να βγούμε λοιπόν μαζί στον αγώνα ! Γιατί η πολιτική που πετάει στο δρόμο τους αναπληρωτές είναι η ίδια η πολιτική που πετάει στα σκουπίδια τις ανάγκες των παιδιών, τις απαιτήσεις των εργαζόμενων.

Γιατί ενωμένοι μπορούμε να νικήσουμε!

 

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΕπιστροφήΕπιστροφή