ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 

 

ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ 

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΑΡΩΝ

ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΜΑΡΤΗ, 1 μ. μ. , ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούμε ένα σημαντικό κομμάτι εργαζόμενων στη δημόσια εκπαίδευση. Παρότι καλύπτουμε, χρόνια τώρα, πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης, βιώνουμε την ομηρία της εργασιακής ανασφάλειας. Πάνω στις πλάτες μας, εφαρμόζεται μια πολιτική που καταστρατηγεί τις ανάγκες των εκπαιδευτικών για σταθερή και μόνιμη εργασία, που αγνοεί τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης για εκπαιδευτικό προσωπικό.

 

Ξέρουμε ότι υπεύθυνοι για την ανεργία, την εργασιακή ομηρία, την περιπλάνηση, την ανασφάλεια δεν είμαστε εμείς. Υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση και όσοι στηρίζουν και ανέχονται την πολιτική των λίγων διορισμών, των συμπτύξεων, των συγχωνεύσεων τάξεων και σχολείων. Υπεύθυνοι είναι όλοι εκείνοι που προώθησαν και αποδέχτηκαν την κατάργηση της επετηρίδας και τη διεξαγωγή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. 

Από τα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας από τον πρόσφατο διαγωνισμό φαίνεται ότι οι διαγωνισμοί όχι μόνο δεν έλυσαν αλλά αντίθετα δημιούργησαν καινούρια προβλήματα. Η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ μιλάνε σήμερα για "εντυπωσιακή αποτυχία των εκπαιδευτικών", για "αμόρφωτους, ανίκανους και αποτυχημένους εκπαιδευτικούς". Στην πραγματικότητα όμως δεν έχουμε να κάνουμε με "αποτυχία" των εκπαιδευτικών, αλλά με την αποτυχία ενός θεσμού που φτιάχτηκε με μοναδικό σκοπό να νομιμοποιήσει την πολιτική των ελάχιστων διορισμών και της αδιοριστίας μεταφέροντας την ευθύνη στις πλάτες των ίδιων των εκπαιδευτικών στο όνομα της υποτιθέμενης ανεπάρκειάς τους.

 

Το Υπουργείο Παιδείας από τη μεριά του, αντί να αναγνωρίσει την αποτυχία του Διαγωνισμού και να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες με μαζικούς διορισμούς, προσανατολίζεται να αξιοποιήσει ακόμα κι αυτή την αποτυχία της πολιτικής του για να προωθήσει νέα μέτρα για τον τρόπο πρόσληψης. Οι ανεπίσημες "δηλώσεις" και διαρροές, για μονοετείς ή διετείς "συμβάσεις" που θα συνοδεύονται από σκληρές διαδικασίες αξιολόγησης - επιλογής των "ικανότερων" - απόρριψης και αποκλεισμού των "ανίκανων", δίνουν μια μικρή γεύση όσων σχεδιάζει το ΥΠΕΠΘ. Ο στόχος είναι ολοφάνερος : θέλουν να προωθήσουν ένα νέο ακόμα πιο σκληρό καθεστώς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας για χιλιάδες αναπληρωτές. Θέλουν να κερδίσουν χρόνο για να μπαλώσουν όπως όπως τα κενά που η αποτυχία της πολιτικής τους δημιούργησε σε μια σειρά κλάδους (π.χ. δάσκαλοι, πληροφορική). Επιδιώκουν μάλιστα, με αντάλλαγμα κάποια ψίχουλα, να πετύχουν την οριστική υποταγή και συνθηκολόγησή μας σε αυτά τα μέτρα, ώστε να αποδεχόμαστε αδιαμαρτύρητα την απόλυσή μας. 

 

Αυτές οι εξελίξεις, αλλά και τα δύο χρόνια που πέρασαν από τον προηγούμενο διαγωνισμό, έδειξαν ότι οι πρακτικές των παρασκηνίων, των διαδρόμων, των ήπιων και χαμηλών τόνων, των μηδενικών διεκδικήσεων δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα, δεν οδήγησαν σε μαζικούς διορισμούς. Η λογική των ρυθμίσεων δεν οδήγησε στο διορισμό των αναπληρωτών. Οι λογικές της συναίνεσης, της αναμονής, της φημολογίας δίνουν χρόνο μόνο στο ΥΠΕΠΘ, αποπροσανατολίζουν και δημιουργούν ψεύτικες ελπίδες. Ο κατακερματισμός, η δημιουργία πολλών συλλόγων δεν έλυσε κανένα πρόβλημα, αντίθετα δημιούργησε τεχνητές αντιθέσεις μεταξύ μας. Όσοι σήμερα σιωπούν ή έμμεσα συναινούν στα νέα μέτρα του ΥΠΕΠΘ, έχουν σοβαρότατη ευθύνη για τις αρνητικές εξελίξεις που αφορούν το εργασιακό μέλλον χιλιάδων εκπαιδευτικών.

 

Μπροστά σε αυτή την σκληρή πραγματικότητα, ο μόνος δρόμος που μας μένει είναι ο δρόμος του αγώνα, της αγωνιστικής διεκδίκησης των δίκαιων αιτημάτων μας. Γι' αυτό χρειάζεται να αναπτύξουμε κοινή και ενιαία δράση με όλα τα μαχόμενα τμήματα της εκπαίδευσης (μόνιμους και αδιόριστους, γονείς, μαθητές και φοιτητές) με στόχο τη μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

 

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ : 

  • Κανένας αναπληρωτής έξω από το δημόσιο σχολείο.

  • Να καλυφθούν όλοι οι αναπληρωτές με τους διορισμούς του καλοκαιριού.

  • Όλες οι κενές θέσεις από την "αποτυχία" του διαγωνισμού να καλυφθούν τώρα με διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών από την επετηρίδα.

  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Δημιουργία νέων οργανικών θέσεων που θα προκύψουν από την οργανικοποίηση των λειτουργικών κενών, τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τη γενίκευση της δίχρονης προσχολικής αγωγής.

  • Μοναδικό κριτήριο διορισμού το πτυχίο. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και των νέων ελαστικών συστημάτων πρόσληψης.

  • Επαναλειτουργία της επετηρίδας. Νέες αιτήσεις από όλους τους αδιόριστους.

 

Απαιτείται να παραμερίσουμε τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες όσο και την πολυδιάσπαση που υπάρχει μεταξύ μας, να πάρουμε πρωτοβουλίες αγωνιστικής δράσης και διεκδίκησης και δράσης. Να δημιουργήσουμε επιτροπές αγώνα σε κάθε σύλλογο, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο συντονισμού και κοινής δράσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Επιτροπές που δεν θα αποκλείουν κανένα, που δεν θα κατηγοριοποιούν, αλλά θα συνενώνουν αναπληρωτές, μόνιμους και αδιόριστους στον κοινό αγώνα.

Απέναντι στην τακτική του "διαίρει και βασίλευε" του ΥΠΕΠΘ να προβάλλουμε την ενιαία δράση, την άμεση ανάγκη για δυναμικούς αγώνες, για την κήρυξη απεργιακού αγώνα διαρκείας σε όλη την εκπαίδευση.

 

Όλοι μαζί μπορούμε

να κατακτήσουμε το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά

 

 

ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 28/3, 1 μ. μ. , στο ΥΠΕΠΘ

 

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ


ΕπιστροφήΕπιστροφή