Δήλωση του εκπροσώπου των

Κινήσεων - Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων

στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Λουκά Καβακλή

 

ΘΕΜΑ : Συνάντηση Δ.Σ. ΔΟΕ με υφυπουργό Παιδείας κ. Γκεσούλη

 

 

Πραγματοποιήθηκε στις 19/12/2001 συνάντηση του υφ. Παιδείας με το Δ.Σ. της ΔΟΕ. Για πολλοστή φορά φέτος τα γραφεία της οδού Μητροπόλεως ήταν ανοιχτά για τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών αλλά ερμητικά κλειστά για τα αιτήματα που κόμισαν. Αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση ξέρει να διαλέγεται μόνο όταν συμφωνεί κάποιος με τη φιλοσοφία και την πρακτική της, ενώ κωφεύει όταν διαφωνεί.

Για το πολυνομοσχέδιο, παρόλη την εκφρασμένη αρνητικά θέση ΔΟΕ αλλά και ΟΛΜΕ, δήλωσε ότι θα ήθελε να είχε συζητηθεί στο τμήμα μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής αυτή την εβδομάδα και να ψηφιστεί μόλις ξανανοίξει η Βουλή μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Προφανώς θα ήθελε να το είχε ψηφίσει με κλειστά σχολεία ώστε να μην ενοχληθεί από τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Αναγκάζεται να το ψηφίσει αργότερα, στις αρχές Γενάρη.

Υπεραμύνθηκε της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου, βαφτίζοντας αποκέντρωση τους διορισμένους περιφερειακούς διευθυντές και την εξακτίνωση των υπηρεσιών του υπουργείου. Προφανώς για την κυβέρνηση η αποκέντρωση είναι γεωγραφικός όρος και όχι διαδικασία μεταφοράς του κέντρου λήψης αποφάσεων.

Θεωρεί την αξιολόγηση ανατροφοδοτική διαδικασία - όπως ήταν οι αξιολογήσεις των μαθητών που οδήγησαν το 50% εκτός "ενιαίου λυκείου" άραγε; - ενώ αρνήθηκε να απαντήσει το τι σχέση έχει η ανατροφοδότηση με τη μη μονιμοποίηση, τη μη βαθμολογική εξέλιξη όσων κριθούν αρνητικά. Δεν αρνήθηκε το ότι με βάση το αποτέλεσμα της αξιολογικής κρίσης θα εξαρτάται και ο μισθός των εκπαιδευτικών.

Είπε όμως πολλά για τα επιδόματα στα λεγόμενα στελέχη της εκπαίδευσης. Ότι δίνονται γιατί θα έχουν αυξημένες ευθύνες, όπως "να παρακολουθούν την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας". Με λίγα λόγια περισσότερα χρήματα για να κάνουν δραστήρια τη διαδικασία της αξιολόγησης στο σχολείο. Να βαθμολογούν, να κατατάσσουν τους εκπαιδευτικούς ώστε να υπάρχουν οι ανάλογες τιμωρίες για όσους παρεκκλίνουν.

Για τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς της τάξης οι 15.000 μικτά ήταν αρκετές για τον υφυπουργό. Το είπε και στη συνέντευξή του στα "Νέα": "Θα ήταν λαϊκισμός να μοιράζαμε αυτά τα χρήματα σε όλους τους εκπαιδευτικούς εξίσου". Η σιωπή δεν είναι χρυσός αλλά πενταροδεκάρες. 

Για το Π.Δ. για την επιλογή των στελεχών, είπε ότι έτσι θα επιλεγούν τα καλύτερα στελέχη. Για ποιον άραγε; Για την κυβέρνηση και την πολιτική της ή για την εκπαίδευση; Στελέχη που βασικά επιλέγονται με κριτήρια την αξιολόγηση, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τη συνέντευξη, τη γνωστή αδιάβλητη διαδικασία; Στελέχη, μάνατζερ των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων λειτουργίας της πάλαι ποτέ δημόσιας εκπαίδευσης;

Παραδέχτηκε ότι υπάρχουν 19/12 540 κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τέτοια ποιότητα και αποτελεσματικότητα μιλάμε της κυβερνητικής πολιτικής. Για τέτοια αποτελέσματα της περίφημης νομοθετικής ρύθμισης του καλοκαιριού. Δεν είπε τίποτα για το πώς θα καλύψει τις 2.500 θέσεις κενές που άφησε ο αποτυχημένος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την επόμενη χρονιά. Προφανώς θα μιλάμε πάλι ουσιαστικά για αναπληρωτές. Όσο για αυτούς τους συναδέλφους μας που κρίνονται "ικανοί" να δουλεύουν ως αναπληρωτές αλλά "ανίκανοι" να δουλεύουν ως μόνιμοι, αφού καταργήθηκε η επετηρίδα και μαζί της η εργασιακή αξία του πτυχίου, είπε ότι οι διορισμοί θα γίνονται όπως τώρα, δηλαδή με τον ΑΣΕΠ.

Με αφορμή όμως τα κενά και τους αναπληρωτές ο υφυπουργός μίλησε για "την ανάγκη ορθολογικότερης κατανομής του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών". Πίσω από αυτές τις "αθώες" φράσεις κρύβεται η απελευθέρωση των ορίων των σχολείων, σε αυτό θα συντείνει και η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και η κατηγοριοποίηση τους, αλλά και η αμφισβήτηση της μονιμότητας της οργανικής θέσης σε σχολείο αφού ανοίγει ο δρόμος "να σε πηγαίνουν στα πλαίσια μιας περιοχής όπου έχει ανάγκη η υπηρεσία".

Για το ωράριο των εκπαιδευτικών δεν απάντησε το τι θα γίνει με την κατάφορη αδικία που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί ολιγοθεσίων σχολείων και ειδικών τάξεων που δουλεύουν υποχρεωτικά 25 ώρες και μάλιστα χωρίς καν υπερωρίες.

Τέλος ο υφυπουργός δεν απάντησε στο αίτημα για 20 μαθητές ανά τάξη, αναμασώντας το επιχείρημα ότι έχουμε 14 μαθητές περίπου ανά τμήμα. Κάτι τέτοια μαθηματικά είδε και ο ΟΟΣΑ και μας κατατάσσει ως χώρα στις τελευταίες θέσεις. Θυμίζει το γνωστό ανέκδοτο: Εγώ έχω 1.000.000, εσύ 1.000 δρχ άρα μέσος όρος 500.500.

Σε όλα τα ζητήματα η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ επαναλάμβανε την ανάγκη συνευθύνης του συνδικαλιστικού κινήματος. Δηλαδή το να προπαγανδίζει το σ.κ. την κυβερνητική πολιτική. Σε κάτι τέτοια έχει συνηθίσει την κυβέρνηση η πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ που διαμόρφωσαν και ψήφισαν από κοινού τις αποφάσεις των Γ.Σ. του κλάδου. Θέσεις που ψηφίστηκαν μόνο από τους αντιπροσώπους ερήμην και ενάντια στις Γ.Σ. των τοπικών συλλόγων. Πρώτοι έσπευσαν να κάνουν "θέση" την κατάργηση της επετηρίδας, την αποδοχή του ΑΣΕΠ, την αξιολόγηση κ.λπ.

Κυβέρνηση και υποταγμένος συνδικαλισμός λογαριάζουν "χωρίς τον ξενοδόχο", τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Με τους αγώνες τους, τη δύναμη των επιτροπών αγώνα, τον οριζόντιο συντονισμό των Γ.Σ. των πρωτοβάθμιων συλλόγων, το συντονισμό με τα άλλα τμήματα της εκπαίδευσης και των εργαζομένων μέσα από αγώνες και απεργίες διάρκειας θα στείλουν στον κάλαθο των αχρήστων το πολυνομοσχέδιο, όπως έκαναν και με ανάλογες προσπάθειες του Σουφλιά, του Αρσένη, θα ανατρέψουν την κυβερνητική πολιτική.

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα