διαγωγή κοσμία

 Διαγωνισμός ΑΣΕΠ - Αδιοριστία - Αναπληρωτές

Ο δεύτερος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ

 

1.      Το επιχείρημα ότι "η υψηλή συμμετοχή αποδεικνύει την αποδοχή του διαγωνισμού από τους αδιόριστους" δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Ένας στους δύο αδιόριστους δεν έκανε αίτηση, ενώ ένας στους τρεις υποψήφιους δεν συμμετείχε τελικά στις εξετάσεις. Έτσι κι αλλιώς όμως είναι η ανεργία των πτυχιούχων που τους αναγκάζει να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό κι όχι η πειθώ των προδιαγραφών του.

 

2.       Ούτε το πτυχίο, ούτε κανένας άλλος τίτλος σπουδών δεν παρέχουν πια δικαίωμα στην εργασία πάνω στο αντικείμενο σπουδών. Το εργασιακό δικαίωμα είναι κάτι που παρέχεται προσωρινά και μόνο, κάτι που - με πρόσχημα τον έλεγχο της μορφωτικής επάρκειας - βρίσκεται υπό διαρκή αμφισβήτηση: από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, από την αξιολόγηση για τη μονιμοποίηση του νεοδιόριστου, από την έκθεση - αξιολόγηση για την υπηρεσιακή του εξέλιξη. Όμως καμιά μορφωτική επάρκεια δεν κρίνεται στο διαγωνισμό. Το μόνο που κρίνεται είναι η δυνατότητα απομνημόνευσης του συνόλου της γυμνασιακής και λυκειακής ύλης. Κρίνεται, τελικά, κατά πόσο ο ταπεινωμένος και απελπισμένος πτυχιούχος είναι σε θέση να υπομείνει και άλλα πολλά βάσανα προκειμένου να διοριστεί. Η μορφωτική επάρκεια άλλωστε, πιστοποιείται από τα πτυχία, όχι από διαδικασίες δεύτερης και τρίτης επιλογής.

 

Μετά τις τελευταίες αλλαγές στο διαγωνισμό που προώθησε το Υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, είναι πια φανερό ότι ο διαγωνισμός του '98 δεν ήταν παρά το πρώτο βήμα για την κατάργηση της επετηρίδας. Σταδιακά διαμορφώνεται ένα ευέλικτο σύστημα πρόσληψης που θα περιλαμβάνει τρία στοιχεία : το διαγωνισμό, τα "επιστημονικά" κλπ. κριτήρια και την περίφημη συνέντευξη ως ένα έξτρα μπόνους προς τους ημέτερους. Από το καλοκαίρι του '97 μέχρι και σήμερα, όλες οι προτάσεις (άρθρα πανεπιστημιακών, επιτροπές Μπλέσιου και Καζάζη) συγκλίνουν σε αυτά τα τρία στοιχεία.

 

Αναπληρωτές : οι απασχολήσιμοι της εκπαίδευσης

Στη νέα εποχή των ελαστικών συστημάτων πρόσληψης, δίπλα στο μόνιμο εκπαιδευτικό σώμα κυρίαρχη θα είναι η φιγούρα του περιπλανώμενου εκπαιδευτικού, όσων δηλαδή μπόρεσαν να εξασφαλίσουν μια ολιγόμηνη σύμβαση. Η χρόνια περιπλάνηση από το δημόσιο στο ιδιωτικό, από την ημιαπασχόληση στα ταμεία ανεργίας, το σοκ των χιλιάδων απολύσεων, της κατάργησης κάθε ορίου ανάμεσα στην εργασία και την ανεργία, θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις στη συλ-λογική εκπαιδευτική συνείδηση, στις συμπεριφορές και την αυτοαντίληψη των εκπαιδευτικών, θα οξύνει την κρίση και την απομαζικοποίηση των εκπαιδευ-τικών συλλογικοτήτων και δομών, θα αναβαθμίσει το ρόλο και τη διαπλοκή των κρατικών - κομματικών μηχανισμών. Επιδίωξη της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η δημιουργία μιας πιο περιορισμένης δεξαμε-νής δεκάδων χιλιάδων  ημιάνεργων εκπαιδευτι-κών, που θα βρίσκονται σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας και θα αποτελούν τη βάση μιας ιστορικής διάσπασης συμφερόντων στο εκπαιδευτικό σώμα, μιας αναίμακτης και σταδιακής προώθησης των ελαστικών ευέλικτων εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση. Με αυτή την έννοια η υπόθεση των διορισμών και του τρόπου πρόσληψης δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορους τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Οι αναπληρωτές είναι συνάδελφοι που χρόνια τώρα καλύπτουν πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, έχουν ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και επιπλέον αποτελούν μέλη των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης μοιραία οδηγεί μεγάλο μέρος τους στην ανεργία. Πρόκειται για εν ψυχρώ απολύσεις χιλιάδων συναδέλφων με τις ευλογίες του επίσημου συνδικαλιστικού κινήματος.

ΠΡΟΤΑΣΗ

1.      Αύξηση της οργανικότητας των σχολικών μονάδων ώστε να αντιστοιχεί στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης

ü       Ριζική μείωση των μαθητών ανά τμήμα

ü      Υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή

ü      Μείωση του ορίου συνταξιοδότησης

ü      Αύξηση του αριθμού των οργανικών θέσεων ανά σχολείο

2.      Περιορισμός του θεσμού του αναπληρωτή μόνο για τις έκτακτες εκπαιδευτικές ανάγκες. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όλοι οι αναπληρωτές (που έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση με την επετηρίδα) να συμπεριληφθούν στους διορισμούς του Αυγούστου του 2001.

3.      Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και των νέων ελαστικών συστημάτων πρόσληψης.

4.      Διορισμός στην εκπαίδευση με μοναδικό κριτήριο το πτυχίο. Να γίνουν συνολικά νέες αιτήσεις από όλους τους αδιόριστους και από τους απόφοιτους των τελευταίων τριών ετών ώστε να δημιουργηθούν και να λειτουργήσουν νέες ενιαίες επετηρίδες με βάση το έτος λήψης πτυχίου.

 

 

 ΑΥΤΟΝΟΜΗ   ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ    Κερατσινίου - Περάματος

 

Επιστροφή στα Εντυπα των ΚινήσεωνΕπιστροφή