ΟΤΑΝ Η ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟΣΚΟΠΟΣ

ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ-ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΞΟΜΟΙΩΣΗ"

 

Ένα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα του Β΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη τριετία ήταν και το πρόγραμμα που στόχευε στην επαγγελματική και ακαδημαϊκή αναβάθμιση των δασκάλων και νηπιαγωγών-αποφοίτων των διετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών, στη λεγόμενη "εξομοίωσή" τους με τους αποφοίτους των τετραετών Παιδαγωγικών Τμημάτων. Από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής του όλα έδειχναν πως η ουσία είχε ήδη χαθεί. Οι απαντήσεις στα ερωτήματα "ποιο είδος και ποια ποιότητα γνώσης και για ποιον εκπαιδευτικό;" χάθηκαν μέσα σε μια εναγώνια προσπάθεια για όλο και μεγαλύτερη "απορροφητικότητα" κονδυλίων. Πολλά μπορεί να πει κανείς για την πρωτοφανή απληστία, που διέλυσε τα όποια ψήγματα πανεπιστημιακού ήθους στα Παιδαγωγικά Τμήματα από τη μια μεριά, για το προσωπικό, οικονομικό και οικογενειακό κόστος που κατέβαλαν οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί από την άλλη.

Σήμερα καλούνται να "εξομοιωθούν" ακόμη και κατηγορίες δασκάλων και νηπιαγωγών για τις οποίες υπήρχαν ρητές δεσμεύσεις ότι δεν θα μετείχαν σε αυτή τη διαδικασία, όπως είναι οι πτυχιούχοι άλλης πανεπιστημιακής σχολής και οι απόφοιτοι μετεκπαίδευσης του Μαρασλείου Διδασκαλείου. Κάτι τέτοιο ενισχύει τις υποψίες που κυκλοφορούν στον εκπαιδευτικό κόσμο για το πραγματικό κίνητρο αυτής της "εξομοίωσης", τουτέστιν τη με κάθε τρόπο απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Έτσι, σκέφτονται οι υπεύθυνοι, με δεδομένο ότι οι απόφοιτοι των διετών ακαδημιών σχεδόν εξαντλήθηκαν, γιατί να μην αξιοποιηθούν και οι δεκάδες χιλιάδες πανεπιστημιακής μόρφωσης/μετεκπαιδευμένοι;

Η ελληνική εκπαίδευση έχει ανάγκη από ουσιαστικά επιμορφωμένους κατά τακτικά διαστήματα εκπαιδευτικούς, που θα επιμορφώνονται στα Παιδαγωγικά Τμήματα λαμβάνοντας εκπαιδευτική άδεια και πλήρεις αποδοχές. Η ελληνική εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη από εκπαιδευτικούς που δήθεν εξομοιώνουν τα πτυχία τους φοιτώντας στα πανεπιστήμια τα βράδια μετά τη δουλειά τους στο σχολείο ή τα Σαββατοκύριακα, παρακολουθώντας προγράμματα χαμηλής ποιότητας, χωρίς καμιά αμοιβή (μόνο οι διδάσκοντες καθηγητές αμείβονται από το πρόγραμμα) και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι μορφωτικές ανάγκες και επιθυμίες τους και η πολύχρονη διδακτική εμπειρία τους. 

Με αφορμή το γεγονός της πρόσκλησης των εκπαιδευτικών των παραπάνω κατηγοριών, εμείς που υπογράφουμε, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που παρακολουθήσαμε προηγούμενες φάσεις της "εξομοίωσης" και "εξομοιωθήκαμε" ή καλούμαστε να παρακολουθήσουμε αυτήν ή επόμενες φάσεις, ζητούμε α) να αποσυρθεί η συγκεκριμένη πρόσκληση για "εξομοίωση" και β) να σταματήσει αμέσως κάθε πρόγραμμα εξομοίωσης και η κυβέρνηση να προχωρήσει στην αυτόματη διοικητική εξομοίωση των πτυχίων όλων των αποφοίτων των ακαδημιών με τα πτυχία των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Δηλώνουμε επίσης ότι θα απευθυνθούμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στους αρμόδιους ελληνικούς φορείς και θα ζητήσουμε την πλήρη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα ευρωπαϊκά κονδύλια για την "εξομοίωση".

 

Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας

 

Χατζηδημητρίου Φαίδων, 18ο Δημ. Σχολείο Νίκαιας

Σύφαντος Νίκος, 81ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Αναστασοπούλου Νατάσα, 105ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Μαρκόπουλος Σπύρος, 137ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Αθανασιάδης Χάρης, 3ο Δημ. Σχολείο Ταύρου

Νικολάου Βάσω, 72ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Νικολάου Γιάννης, 87ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Δημητρίου Αναστασία, 1ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά

Μαράσογλου Φωτεινή, 81ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Κλάδη Ντανιέλα, 81ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Παππά Φρόσω, 157ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Μπουκάλα Δήμητρα, 157ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Θεοδωρίδου Παρασκευή, 36ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Διαμάντης Γιώργος, 7ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Χρυσοστομίδης Γιώργος, Δημ. Σχολείο Ξυλούπολης Θεσ/νίκης

Γρόσδος Σταύρος, 96ο Δημ. Σχολείο Θεσ/νίκης

Ανδρεάδου Χαρίκλεια, 1ο Πειραμ. Δημ. Σχολείο Θεσ/νίκης

Πλατής Κώστας, 1ο Πειραμ. Δημ. Σχολείο Θεσ/νίκης

Χαραβιτσίδη Αναστασία, Δημ. Σχολείο Γέφυρας Θεσ/νίκης

Μακαρετζής Γιώργος, 5ο Δημ. Σχολείο Βέροιας

Ίτσκου Αναστασία, 9ο Δημ. Σχολείο Βέροιας

Φωτιάδου Αναστασία, 11ο Δημ. Σχολείο Βέροιας

Χαραβιτσίδης Παύλος, 57ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Καραντάνα Πόλα, 6ο Δημ. Σχολείο Ν. Ιωνίας

Λογοθέτη Φωτεινή, 8ο Δημ. Σχολείο Ν. Ιωνίας

Σχοινάς Χρήστος, 50ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Μάμμη Θεανώ, 36ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Σταματάτου Ιωάννα, 105ο Δημ. Σχολείο Αθηνών 

Λάλου Βάνα, 105ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Μαρτάκη Μαργαρίτα, 2ο Δημ. Σχολείο Χίου

Βαρελά Αγγελική, Ελληνικό Σχολείο Στουτγάρδης

Τσέλης Σόλωνας, 6ο Δημ. Σχολείο Ν. Φιλαδέλφειας

Φραγκάκης Γιώργος, 14ο Δημ. Σχολείο Νίκαιας

Καππής Γιώργος, 2ο Δημ. Σχολείο Ζωγράφου

Κωνσταντοπούλου Χρυσή, 3ο Δημ. Σχολείο Ζωγράφου

Αντωνιάδη Ελένη, 85ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Βώρος Κώστας, 4ο Δημ. Σχολείο Ταύρου

Παλαιστίδου Ελευθερία, 4ο Δημ. Σχολείο Ταύρου

Μαλτέζου Θεανώ, 4ο Δημ. Σχολείο Ταύρου

Δακοπούλου Νάσια, 2ο Δημ. Σχολείο Ταύρου

Σταματάκος Θανάσης, 70ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Δημητρίου Δημήτρης, 5ο Δημ. Σχολείο Αγ. Παρασκευής

Καμαρόπουλος Στάθης, 149ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Χαλαζωνίτη Μαρία, 104ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Χαρλαμπίτα Ασπασία, 96ο Δημ. Σχολείο Αθηνών

Λάππα Κατερίνα, 3ο Δημ. Σχολείο Σχηματαρίου

Κανδηλώρος Χρήστος, 3ο Δημ. Σχολείο Σχηματαρίου

Λαγοπούλου Βίκυ 

Παπακώστα Μαργαρίτα

Χαραβιτσίδης Πέτρος

Νικολοπούλου Ελευθερία

Ντόνα Κατερίνα

(η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται)

 

ΕπιστροφήΕπιστροφή