ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Του Λουκά Καβακλή μέλους του Δ.Σ. της ΔΟΕ
Εκπροσώπου των Παρεμβάσεων - Συσπειρώσεων - Κινήσεων

 

Κανονισμός Λειτουργίας - Αξιολόγηση: Αστυνόμευση και χειραγώγηση με τη " βούλα".

 

Ακολουθώντας την πάγια τακτική της κυβέρνησης να προωθεί μέτρα το καλοκαίρι, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη δημοσιοποίηση των όρων αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του λεγόμενου σχεδίου " κανονισμού λειτουργίας των σχολείων".

Τα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση κινούνται απόλυτα στη λογική δημιουργίας κλίματος αυταρχισμού, αστυνόμευσης και χειραγώγησης εκπαιδευτικών και μαθητών.

Ειδικότερα το σχέδιο κανονισμού λειτουργίας σχολείων αποτελεί ένα κείμενο δεσμευτικών αρχών που στο όνομα του " νοικοκυρέματος" των σχολείων δημιουργεί κλίμα αυταρχισμού και αστυνόμευσης μέσα και έξω από το σχολείο για εκπαιδευτικούς και μαθητές, επαναφέροντας αλήστου μνήμες σκηνές του Ν. 4000 περί τεντιμποϊσμού και του Ν. 309 περί επιθεωρητών. Οι λέξεις " έλεγχος" , " καθοδήγηση", " ιεραρχία", " πειθαρχικές διώξεις" κυριαρχούν στο κείμενο εκφράζοντας την πολιτική βούληση και πρόθεση της κυβέρνησης. Τα όποια δικαιώματα εξοβελίζονται και αντικαθίστανται από καθήκοντα και μόνο καθήκοντα. Ακόμα και η κοινωνική ζωή και δράση των εκπαιδευτικών μπαίνουν υπό κρίση, υπό διαρκή παρακολούθηση από τον " μεγάλο αδερφό" του Υπουργείου Παιδείας. Για πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων δεν κάνει ακόμα λόγο η κυβέρνηση.

Η προσπάθεια επιβολής του αυταρχικού εσωτερικού κανονισμού δεν είναι ξεκομμένη από την προώθηση της αξιολόγησης - χειραγώγησης. Το σχέδιο υπουργικής απόφασης διέπεται από τη λογική της αποτελεσματικότητας και της παραγωγικότητας του σχολείου στα πλαίσια του σχολείου της αγοράς, ενώ εισάγει τον αυταρχικό έλεγχο και τις ποινές για τους εκπαιδευτικούς, αποτυπωμένο σε μια ιεραρχική πυραμίδα που όλοι στο τέλος ελέγχουν τον εκπαιδευτικό.

Η περίφημη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων γίνεται με τον πιο αυταρχικό, διοικητικό τρόπο και τα " υποστηρικτιτά μέτρα" φτάνουν ως και την απόλυση του εκπαιδευτικού - που θα αξιολογείται σε όλη του την εκπαιδευτική σταδιοδρομία - . αν κριθεί ανεπαρκής.

Ο αυταρχικός κατήφορος που θα συνοδεύει την κυβερνητική πολιτική θα βρει απέναντι της μαθητές και εκπαιδευτικούς σ' έναν αγώνα διαρκείας, ως την ανατροπή των νόμων και κανονισμών, ξεκινώντας από την μη εφαρμογή στην πράξη τέτοιων μέτρων.

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα