ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. "Η ΑΘΗΝΑ"

Αυτοί θέλουν!

Εμείς :

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ
ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ 

ΓΙΑΤΙ
Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΟΝΕΙΡΟ ΑΛΛΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ

 

Ένα φάντασμα πλανιέται...

Έξι μήνες μετά τις βουλευτικές εκλογές και με υπόγειες διεργασίες μέσα στο κατακαλόκαιρο, ένα ακόμα φάντασμα έκανε την εμφάνισή του. Το φάντασμα του 2ου κύματος εκσυγχρονισμού ή της "διατηρησιμότητας, της ανάγκης της πραγματικής σύγκλισης, της αύξησης της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας" και πάει λέγοντας...

Η κορύφωση του πολέμου που κήρυξε ο Σημίτης από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, βεβαιώνει ότι οι "συντεχνίες" και οι "ανάξιοι" που αντιστέκονται ή θα αντισταθούν, θα περάσουν δύσκολες μέρες με τη δρομολόγηση μιας σειράς μέτρων, νομοσχεδίων και πολιτικών με απώτερο στόχο:

...πάνω σε γκρίζο τοπίο...

Το τοπίο είναι γκρίζο με ένα τεράστιο τείχος να ορθώνεται μπροστά σ` όλες τις κοινωνικές ομάδες. Η διαβάθμιση του γκρίζου ως το μαύρο γίνεται ακόμη πιο εφιαλτική στο διαπλεκόμενο σύστημα εξουσίας, κυριαρχίας, ΜΜΕ και υποταγμένων συνδικαλιστικών οργανώσεων, υποβοηθούμενο από μια συνένοχη "πεφωτισμένη" ελίτ, "ειδικών", "λογίων", τεχνοκρατών, γραφειοκρατών. Όλοι μαζί και ο καθένας χωριστά συμμετέχουν στο μεγάλο φαγοπότι από τη ρευστοποίηση των κοινοτικών πακέτων, εξαργυρώνοντας με το παραπάνω τις υπηρεσίες που πρόσφεραν και προσφέρουν στα αφεντικά τους για την πλήρη υποταγή και τον έλεγχο ολόκληρης της κοινωνίας.

Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΑΥΤΗ ΑΦΟΡΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΑΝ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ

... ένα νέο λυκόπουλο το παίζει "δήθεν"…

Επί τρία χρόνια οργανώνεται και πραγματοποιείται η προσαρμογή - υποταγή της εκπαίδευσης στους νόμους της αγοράς μέσω των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525/97 και 2640/98. Το Υπουργείο Παιδείας επί τρία χρόνια πραγματοποιεί τη μετατροπή της γνώσης σε εμπόρευμα, τους μαθητές σε πρώτες ύλες και τους εκπαιδευτικούς σε φθηνούς, πειθαρχημένους υπαλλήλους.

Οι σχετικά πρόσφατες "βελτιωτικές τροποποιήσεις" του Ευθυμίου όχι μόνο δε θίγουν τον πυρήνα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, αλλά αντίθετα βαθαίνουν και εμπεδώνουν την ουσία και τις βασικές επιδιώξεις των παραπάνω νόμων.

Έτσι πάνω από 15.000 μαθητές το χρόνο αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη βασική εκπαίδευση. Το εξεταστικό πλέγμα της Β και Γ Λυκείου αποτελεί ένα διπλό πλήγμα απόρριψης και απώθησης των μαθητών από το Λύκειο. Ο διαχωρισμός σε Ενιαίο Λύκειο και ΤΕΕ σημαίνει ουσιαστικά αναπαραγωγή της διάκρισης πνευματικής και χειρωνακτικής εργασίας από τα χρόνια της εφηβείας. Σε δύο μόνο χρόνια το 40% των μαθητών αποκλείστηκαν από το Λύκειο. Η κατάργηση της επετηρίδας και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, νομιμοποιεί την ανεργία και τη μετατρέπει σε "ατομική ανικανότητα".

Ο "Προγραμματισμός 2000-2004" του ΥΠΕΠΘ που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, καθώς και οι συνεντεύξεις των Ευθυμίου και Πετσάλνικου, βεβαιώνουν ότι οι νόμοι 2525 και 2640 θα εφαρμοστούν στο ακέραιο. Για όσους είχαν την αυταπάτη ότι με τις διορθωτικές αλλαγές θα άλλαζε και ο σκληρός πυρήνας τους (αξιολόγηση, εξεταστικό κλπ) αυτό αποδεικνύεται πλάνη, αφού γίνεται ακόμα πιο σκληρός (βλέπε νέο νομοσχέδιο) και εναρμονίζεται τέλεια με τους στόχους της νέας εκπαιδευτικής τάξης πραγμάτων (βλέπε διοικητική παιδαγωγική πυραμίδα, διαδικτυακός έλεγχος).

ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗ ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ

...μια κουτοπόνηρη, γερασμένη, γριά αλεπού καιροφυλακτεί...

Στην 69η Γ.Σ. της ΔΟΕ τον Ιούνιο διαφάνηκε καθαρά ότι ο υποταγμένος κρατικός συνδικαλισμός όχι απλά αδυνατεί αλλά και δε θέλει να υπερασπίσει πραγματικά αιτήματα της βάσης των εκπαιδευτικών με κυρίαρχο το αίτημα κατάργησης των νόμων 2525 και 2640. Κάτι άλλωστε που ομόφωνα οι παρατάξεις ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ είχαν ψηφίσει στην 68η Γ.Σ.

Επιλέγοντας και αυτή τη φορά η ΔΟΕ το ρόλο του συμβουλάτορα και υποστηρικτή του ΥΠΕΠΘ συμπεριφέρεται και λειτουργεί σαν δούρειος ίππος μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα επιβεβαιώνοντας την αντιεκπαιδευτική της συμπόρευση με την κυβέρνηση. Από την άλλη θέλοντας να ελέγξει και να κονιορτοποιήσει τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων εισηγείται τροποποίηση άρθρων του καταστατικού προτείνοντας τη σύσταση ενός Γενικού Συμβουλίου πραιτοριανών. Ένα κάθετο και εγκάθετο, ιεραρχικό σώμα καρεκλοκλοκένταυρων που θα αποφασίζει για όλα και για όλους, για εμάς, χωρίς εμάς. Προς μεγάλη απογοήτευση των παρατάξεων ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ η πρόταση αυτή δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την απαραίτητη πλειοψηφία.

Όμως η κουτοπόνηρη, γερασμένη, γριά αλεπού καιροφυλακτεί ακόμα...

... με τα συντεταγμένα αλεπουδάκια της μαζί.

Οι κομματικοί - κυβερνητικοί συνδικαλιστές, προσπαθούν να περάσουν λογικές και νοοτροπίες υποτέλειας και εξευτελισμού, θέλοντας να μας κάνουν απλούς χειροκροτητές και εντολοδόχους ψηφοφόρους σαν κι αυτούς που υπηρετούν πιστά τον υπουργό τους και χειροκροτούν την κάθε απόφασή του. Δρουν και λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο, με ιεραρχικά, πυραμιδωτά σχήματα, χρησιμοποιώντας εκτελεστικά όργανα των αποφάσεών τους τα απλά μέλη, οπαδούς και ψηφοφόρους τους. Κύρια πολιτική τους δραστηριότητα είναι η υποκρισία, η δημαγωγία, το παζάρεμα, ο εκσυγχρονισμός και η ωραιοποίηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525 και 2640.

Οι κομματικές παρατάξεις (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) σαν πλειοψηφία στη ΔΟΕ, είναι υπεύθυνες για τη μετατροπή του νοήματος της συμμετοχής των συναδέλφων στις Γενικές Συνελεύσεις και τους αγώνες, σε συνειδητή αποχή. Οι αυτοονομαζόμενοι εκπρόσωποί μας του νεοφιλελεύθερου αυτού μετώπου, ανταλλάσσουν με το ΥΠΕΠΘ τους πόθους μας, τα οράματά μας και τις αγωνίες μας για το δικό τους μικρό (προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι, στελέχη εκπαίδευσης, αιρετοί) ή μεγάλο βόλεμα (υποψήφιοι βουλευτές), την καλοπέραση και την προβολή.

ΑΥΤΟΙ ΠΙΑΣΜΕΝΟΙ ΧΕΡΙ-ΧΕΡΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΔΟΕ

Κι όμως μια βόλτα αρκεί...

Το κλίμα που σήμερα διαμορφώνεται στα περισσότερα σχολεία φαίνεται με μια απλή επίσκεψη σ` αυτά. Η ισοπεδωτική ομοιομορφία τους τα κάνει να φαίνονται σαν φυλακές. 

Το σχολείο που σήμερα όλοι μας βιώνουμε είναι ένα εξουσιαστικό και βαθύτατα ταξικό σχολείο που

προωθεί

την υπαλληλική νοοτροπία με υποταγμένους εκπαιδευτικούς και ρομποτάκια μαθητές με πολυπληθή τμήματα, συμπτύξεις και υποβιβασμούς σχολείων την εντατικοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών

αποκλείει

τη δημιουργία, την κριτική σκέψη και αμφισβήτηση τη διαφορετικότητα και την ανομοιομορφία
το συναίσθημα, το αυθόρμητο, την τέχνη, το παιχνίδι, τη φαντασία, δηλαδή τις μη μετρήσιμες ποσότητες

και στοχεύει

στην παραγωγή δυναμικού ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς και στη διαιώνιση της κυρίαρχης ιδεολογίας με τη δομή και λειτουργία του, τα προγράμματα και την ύλη, τους κανόνες και τις αξίες του (πειθαρχία, ιεραρχία, ανταγωνισμός, βαθμοθηρία, κλπ)

…ότι κινείται...

Μέσα σ` αυτόν τον εκπαιδευτικό ζουρλομανδύα της κανονικότητας και της ομοιομορφίας, η ύπαρξη ανήσυχων συναδέλφων, που θέλουν να μένουν μακριά από ένα επικοινωνιακά ψυχρό και παιδαγωγικά εχθρικό εκπαιδευτικό σύστημα, είναι σημάδι ελπίδας. Συνάδελφοι που διατηρούν τη συνείδησή τους μακριά από την τυποποίηση, τη συνήθεια και την υπαλληλική νοοτροπία. Συνάδελφοι που αντιμετωπίζουν την γκρίζα σχολική πραγματικότητα προβάλλοντας τους πόθους και τις αγωνίες τους όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στους αγώνες. Συνάδελφοι που δε χρησιμοποιούν τους μαθητές σαν πρώτες ύλες προς διαμόρφωση και συμμόρφωση.

Είναι όλοι αυτοί που αρνούνται να τους εκφράζουν τα αιτήματά τους οι επιστάτες - προϊστάμενοι, οι ελεγκτές - σχολικοί σύμβουλοι, οι μεσίτες - αιρετοί και η κομπανία των κυβερνητικών και κομματικών συνδικαλιστών. Όλοι αυτοί που αρνούνται τη λογική "εγώ θα τη βολέψω".

Είμαστε όλοι εμείς που καταφέραμε να κάνουμε ανενεργό το νόμο 2525 τρία χρόνια μετά την ψήφισή του.

Που επικοινωνούμε σεβόμενοι τις διαφορετικότητές μας κάνοντας τα λόγια πράξη.

Που δεν έχουμε καμιά αυταπάτη ότι μπορούμε να αλλάξουμε το σχολείο χωρίς ν` αλλάξουμε την κοινωνία.

Αλλά που πιστεύουμε όμως πως μπορούν και πρέπει να υπάρχουν ρήξεις μέσα στο σχολείο που οικοδομεί το ΥΠΕΠΘ κι ότι αυτές πρέπει να εκφράζονται συλλογικά μέσα από αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων και κατά τέτοιο τρόπο που να προωθούν τη συναδελφικότητα, την αλληλεγγύη και την αντίσταση σε κάθε μορφή αυταρχισμού και αυθαιρεσίας.

Είναι άμεση ανάγκη 

  • οι αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων να είναι κυρίαρχες και αποφασιστικές για όλα τα ζητήματα της σχολικής ζωής

  • να καταγγέλλουμε κάθε διοικητική αυθαιρεσία

 

Όλοι μαζί μπορούμε να βρούμε διέξοδο!

Την περίοδο αυτή καλούμαστε να αποφασίσουμε στο σύλλογό μας αν θα συνεχίσουμε να έχουμε ανθρώπους, που πάνω απ' όλα έχουν το κομματικό τους συμφέρον ή θα βάλουμε μπροστά τα δικά μας κοινά συμφέροντα.

Όσο πλησιάζουν οι εκλογές για την ανάδειξη νέου ΔΣ τόσο οι κυβερνητικοί και κομματικοί θεατρινισμοί αναβιώνουν πάντα στο ίδιο μοτίβο.

Συνεχίζουν να μας θεωρούν ανθρώπους χωρίς μνήμη και κρίση προσπαθώντας και την τελευταία στιγμή να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, κάνοντας το αρνητικό θετικό και το μαύρο άσπρο. Προσπαθούν να μας πείσουν πουλώντας μας δασκαλοφιλία, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι δεν διεκδίκησαν ή απαίτησαν απολύτως τίποτα. Ποτέ δεν πάλεψαν ακόμα και για τις σκόπιμες υποσχέσεις της κυβέρνησης (αυξήσεις μισθών, κάλυψη αναγκών σχολείων, 20ρια τμήματα κλπ, που ακόμα τα περιμένουμε).

Αντί να απολογούνται καθημερινά από κατηγορούμενοι βρίσκονται κατήγοροί μας συνεχώς.

Για τούτο δε φτάνει να μην τους πιστεύουμε, δε φτάνει να καταλαβαίνουμε τα παραπάνω, δε φτάνει να τους ειρωνευόμαστε και να τους σατιρίζουμε, γιατί αν κάνουμε μόνο αυτό τους στηρίζουμε και τους νομιμοποιούμε. Αυτό δεν τους τρομάζει. Ίσα-ίσα τους δίνει ψεύτικα επιχειρήματα για δήθεν δημοκρατικότητα και ανεκτικότητα. Αυτό που τους τρομάζει είναι η συμμετοχή όλων μας στις Γενικές Συνελεύσεις έξω από τον έλεγχό τους.

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Επειδή δεν αρκούν κάποιοι ψήφοι αν δεν εκφράζουν μια αντίσταση και μια επικοινωνία

Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε πως ο αγώνας είναι δύσκολος, με την απουσία μας όμως θα είναι ανύπαρκτος.

Είναι ανάγκη να κερδίσουμε την ενότητά μας αμφισβητώντας τους αυτοδιοριζόμενους σωτήρες μας, επαγγελματίες συνδικαλιστές. 

Είναι ανάγκη να καταλάβουμε ότι η συμμετοχή μας στα κοινά προβλήματα δεν πρέπει να θεωρείται χαμένος χρόνος.

Είναι ανάγκη να προβληματιστούμε και να βρούμε όλοι μαζί τέτοιες μορφές οργάνωσης και λειτουργίας που να προωθούν την πρωτοβουλία, τη δραστηριοποίηση, τη συμμετοχή και τον έλεγχό μας στα δικά μας κοινά προβλήματα.

Δηλαδή την ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ και συντονισμό της δράσης μας με ΑΜΕΣΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.

ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΩΝ

ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΜΑΣ.

ΑΝΑΚΛΗΤΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΜΑΣ.

 

Σαν ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ πιστοί στις αρχές μας για ένα ανεξάρτητο και ακηδεμόνευτο συνδικαλιστικό κίνημα 

Δεν έχουμε να δώσουμε λόγο σε κανένα κυβερνητικό, κομματικό κέντρο αποφάσεων. 

Γιατί το λόγο μας τον δίνουμε μόνο στις γενικές συνελεύσεις μας

Δεν παλεύουμε για να εξαργυρώσουμε την αγωνιστικότητά μας με ανταλλάγματα, γιατί οι αγώνες μας δεν εξαγοράζονται, αναγνωρίζονται και δικαιώνονται στις συνειδήσεις των συναδέλφων.

Γιατί είμαστε μια προσπάθεια συναδέλφων που βγήκε μέσα από τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στα σχολεία.

 

ΤΕΛΟΣ

Σαν ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ υποστηρίζουμε ότι η απάντηση και η λύση στα καθημερινά μας προβλήματά δε δίνεται με έτοιμες αναλυμένες συνταγές που τις είχαν ετοιμάσει, κάπου, κάποτε, κάποιοι ειδικοί και τώρα τις χρησιμοποιούμε εμείς για να κάνουμε το παιχνίδι μας. 

Αλλά η λύση θα δοθεί και πραγματοποιηθεί μέσα από τον κοινό καθημερινό μας αγώνα και ρήξη με την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.

Απαιτούμε:

  • ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ 2525 ΚΑΙ 2640
  • ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΩΝ
  • ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΕΛΕΓΧΟ - ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ
  • ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΙΣΘΟΥ / ΒΑΘΜΟΥ - ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
  • ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ-ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑΣ
  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΠΑΙΔΟΦΥΛΑΚΤΗΡΙΟ
  • ΟΧΙ ΣΤΑ ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΚΑΙ ΣΠΑΣΤΑ ΩΡΑΡΙΑ
  • ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

 

ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΟΡΙΣΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΝΗΣΗ ΚΑΘΕ
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
ΠΗΡΑΜΕ ΘΕΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ

 

ΕΠΕΙΔΗ Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΟΥ "ΝΕΟΥ" ΜΕ ΤΟ "ΠΑΛΙΟ" ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΠΗΡΑΜΕ ΘΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ

 

ΕΠΕΙΔΗ Η ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ
ΠΗΡΑΜΕ ΘΕΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

 

ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΗΤΤΟΠΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ

 

 

ΕπιστροφήΕπιστροφή