ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

 

 

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ

Η ΙΔΙΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 

" Κι ήρθαν μια νύχτα οι βάρβαροι,
Βρήκαν την πόλη να κοιμάται,
Τους άρχοντες να ροχαλίζουνε μακάρια
Και τους φρουρούς να ονειρεύονται στην πύλη.
Γέλασαν με την καρδιά τους, 
άφησαν όμως μήνυμα 
πως θα 'ρθουν μια άλλη φορά.
Γιατί είναι άνανδρον να καίει κανείς
Μια πόλη που κοιμάται και ονειρεύεται.
Γέλασαν οι άρχοντες την άλλη μέρα,
Έσφαξαν τους φρουρούς για ασφάλεια,
Πούλησαν για σιγουριά τους κατοίκους
Κι ύστερα κάψανε ολόκληρη την πόλη 
Θυσία στους θεούς για τη σωτηρία της πόλης "
Σ. Γκρίντζος, "Παραλάβατε διορισμόν"

 

"Χαίρομαι γιατί επιμένετε πολύ περισσότερο εσείς στο ζήτημα της
αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών" 

Δήλωση Πετσάλνικου προς το ΔΣ της ΔΟΕ 

 

Πριν ακόμα συμπληρωθεί ένας μήνας από την αλλαγή ηγεσίας στο Υπουργείο Παιδείας, οι αυταπάτες και οι ψευδαισθήσεις για "ουσιαστικό διάλογο", "διαλλακτικότητα", "αλλαγή πολιτικής", αποδείχτηκε ότι ήταν αέρας κοπανιστός. Οι πολύωρες συναντήσεις με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, οι βολτίτσες στα σχολεία, το δήθεν "δημοκρατικό προφίλ" αποδείχτηκαν μέρος της νέας επικοινωνιακής τακτικής, απαραίτητο συναινετικό περιτύλιγμα της ίδιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. 

 

Ο νέος υπουργός παιδείας ήταν σαφέστατος στις συναντήσεις με ΔΟΕ - ΟΛΜΕ :

Οι νόμοι 2525 και 2640 θα εφαρμοστούν, η αξιολόγηση θα προχωρήσει με τις αρμοδιότητες του ΣΜΑ να μεταφέρονται στα στελέχη εκπαίδευσης, οι μισθοί θα παραμείνουν καθηλωμένοι στα ίδια επίπεδα. Ήδη οι δεκατρείς περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, δοτοί και ανακλητοί, άμεσα ελεγχόμενοι από τον εκλεκτό του Λαμπράκη, ετοιμάζονται να αναλάβουν καθήκοντα, ενώ οι εξετάσεις του "ενιαίου" Λυκείου στέλνουν ξανά στον Καιάδα χιλιάδες μαθητές.

 

Σε αυτά τα πλαίσια εξαγγέλθηκε ο νέος διαγωνισμός της ντροπής για τις 7 - 10 Σεπτέμβρη. Η αναβολή για το φθινόπωρο έχει βέβαια σαν πρώτο στόχο, να αποφύγει η κυβέρνηση, ή έστω να αναβάλλει, κινητοποιήσεις και συγκρούσεις αντίστοιχες με εκείνες του Ιούνη του '98. Τι σημαίνει όμως αυτός ο διαγωνισμός για τους χιλιάδες αδιόριστους συναδέλφους ;

Ο διαγωνισμός του '98 δεν ήταν παρά το πρώτο βήμα για την κατάργηση της επετηρίδας. Είναι πια φανερό ότι σταδιακά διαμορφώνεται ένα σύστημα πρόσληψης που θα περιλαμβάνει τρία στοιχεία : το διαγωνισμό, τα "επιστημονικά" κλπ. κριτήρια και την περίφημη συνέντευξη ως ένα έξτρα μπόνους προς τους ημέτερους. Για να αποδειχτεί έτσι ότι βασικός στόχος της αξιολόγησης και του διαγωνισμού, της εξομοίωσης και των ελαστικών μορφών επιμόρφωσης, είναι η δημιουργία ενός πειθαρχημένου, πολυδιασπασμένου, ασφυκτικά ελεγχόμενου εκπαιδευτικού σώματος, η ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Στην ίδια κατεύθυνση, η σύνδεση μισθού - παραγωγικότητας που προτείνει η έκθεση Μπλέσιου, τα νέα αντιασφαλιστικά σχέδια, η δικτατορία των 13 περιφερειακών διευθυντών στη διοίκηση της εκπαίδευσης που προωθείται με τον τελευταίο νόμο για την ειδική αγωγή.

Αυτός λοιπόν είναι ο εκπαιδευτικός - εργασιακός παράδεισος

της μετά - ΟΝΕ εποχής ;

 

Πίσω από τις διακηρύξεις και τους πανηγυρισμούς για "ισχυρή Ελλάδα", πίσω από τη βιτρίνα της ανάπτυξης και της ευφορίας, του εύκολου πλουτισμού της Σοφοκλέους και της νέας αρπαχτής της Ολυμπιάδας του 2004, η πραγματικότητα για την εργαζόμενη πλειοψηφία είναι πολύ διαφορετική.

Η εποχή των παχιών αγελάδων που θα έρθει με την είσοδο στο κλαμπ των ισχυρών είναι σαν τη γραμμή του ορίζοντα : όσο την πλησιάζεις απομακρύνεται ! Αυτά βέβαια ισχύουν για τους πολλούς, για τον κόσμο της εργασίας. Οι οικονομικές και πολιτικές ελίτ, εδραιώνουν και αναβαθμίζουν την κυριαρχία τους πάνω στα ερείπια του κράτους πρόνοιας, τζογάρουν στο χρηματιστήριο με τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων, επιβάλλουν σιδερένια λιτότητα και καθήλωση των μισθών, επεξεργάζονται σχέδια για την επιβολή στη γηραιά ήπειρο του αμερικάνικου κοινωνικού μοντέλου στο όνομα της παγκοσμιοποίησης και της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε. Θεμελιώδη κοινωνικά δικαιώματα καταργούνται, η εργασία δίνει τη θέση της στην απασχόληση και την απασχολησιμότητα, η παιδεία αντικαθίσταται από την εκπαίδευση και την κατάρτιση και παραχωρείται στο συγκρότημα Λαμπράκη

Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει και τις εμπειρίες και τα αγωνιστικά αποθέματα να αντιπαρατεθεί νικηφόρα στην αντιεκπαιδευτική πολιτική.

  1.  Στις Γενικές Συνελεύσεις του Ιούνη, να εκλεγούν επιτροπές αγώνα και να παρθούν αποφάσεις για πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις.

  2. Άμεσα αιτήματα των κινητοποιήσεων, να γίνουν εδώ και τώρα μαζικοί διορισμοί μόνο από την επετηρίδα σε οργανικές θέσεις, να καταργηθούν τα Π.Δ. για την αξιολόγηση, να παγώσει η διαδικασία ανάδειξης περιφερειακών διευθυντών, να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα.

  3. Αντιπαράθεση σε όλο το μέτωπο της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης, για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, την κατάργηση των ν.2525 και 2640, την ανάδειξη του καθολικού δικαιώματος στη μόρφωση και την εργασία.

  4. Σύνδεση και συντονισμός με όλα τα μαχόμενα τμήματα του εργατικού και νεολαιίστικου κινήματος με αιχμές τα ζητήματα της ανεργίας και της κοινωνικής ασφάλισης.

Απέναντι στους σιδερένιους νόμους της παγκοσμιοποίησης και τη χρεοκοπία της επίσημης αριστεράς, ένας νέος διεθνισμός αναδύεται. Είναι τα νέα κοινωνικά κινήματα που με το δυναμισμό και τη μαχητικότητά τους δίνουν τον τόνο σε όλες τις μάχες των τελευταίων χρόνων, από το Σίατλ την Ουάσιγκτον και την πρωτομαγιά σε Λονδίνο και Βερολίνο ως την εξέγερση των εξεταστικών τον Ιούνη του '98. Στην αναγέννηση των ιδεών της αντίστασης, του αγώνα, της ανεξαρτησίας των κινημάτων από κράτος και κυβέρνηση βρίσκεται η ελπίδα σήμερα για τον κόσμο της εργασίας. 


Η αντιπαράθεση θα συνεχιστεί όσο η ανάγκη για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση και την εργασία θα συγκρούεται με την κυρίαρχη επιλογή για την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, όσο η αγωνία για ένα σχολείο ελεύθερο και δημοκρατικό θα συγκρούεται με την πολιτική της αξιολόγησης και των εξεταστικών Μινόταυρων, όσο η ζωντανή μαχόμενη εκπαίδευση θα συγκρούεται με τη δικτατορία των διοικητικών - κρατικών - κομματικών μηχανισμών.

 

  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ 2525 ΚΑΙ 2640

  • ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

  • ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ 25.000 ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ

  • ΓΕΝΝΑΙΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ - ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ - ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΙΣΘΟΥ - ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ

  • ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ - ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

  • ΟΧΙ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ - ΠΑΙΔΟΦΥΛΑΚΤΗΡΙΟ

  • 20 ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ

  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ / ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 

  • ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ

Μάης '00

ΕπιστροφήΕπιστροφή