ΑΠΕΤΥΧΕ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΟΧΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ!

 

Πολύ κουβέντα γίνεται το τελευταίο διάστημα από τον τύπο σε σχέση με την υποτιθέμενη αποτυχία των εκπαιδευτικών στον πρόσφατο (Σεπτέμβρης 2000) διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Όμως, δεν έχουμε να κάνουμε με "αποτυχία" των εκπαιδευτικών, αλλά με την αποτυχία ενός θεσμού που φτιάχτηκε με μοναδικό σκοπό να νομιμοποιήσει την πολιτική των ελάχιστων διορισμών και της αδιοριστίας μεταφέροντας την ευθύνη στις πλάτες των ίδιων των εκπαιδευτικών στο όνομα της υποτιθέμενης ανεπάρκειάς τους.

Ο τρόπος αξιολόγησης και καμιά σχέση με την μαχόμενη εκπαιδευτική πράξη δεν έχει, αλλά και προϋποθέτει την αποδοχή των κυρίαρχων αντιλήψεων περί "διδακτικής" και "παιδαγωγικής", αντιλήψεων με σαφώς αντιδραστικό περιεχόμενο κατά την εκτίμησή μας.

Επιπλέον οι κατευθυνόμενες διαρροές περί "παιδαγωγικής ανεπάρκειας" καθόλου αθώες δεν είναι. Αντίθετα προσπαθούν να προλειάνουν το έδαφος για την αξιολόγηση - χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την επιστροφή ενός εκσυγχρονισμένου επιθεωρητισμού. Ούτε μπορούμε να παραβλέψουμε ότι διάφοροι κύκλοι πανεπιστημιακών επιδιώκουν να επεκτείνουν την "βιομηχανία" της επιμόρφωσης ενόψει των κονδυλίων του Γ΄ ΚΠΣ. Άλλωστε είναι πολύ γνωστά τα αντίστοιχα προβλήματα με την εξομοίωση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Εξακολουθεί να υπάρχει ένα προκλητικό πέπλο αδιαφάνειας γύρω από τους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού. Καμιά επίσημη ενημέρωση δεν υπάρχει για το ποιος επέλεξε τα θέματα και κυρίως ποιος τα διορθώνει, κάτω από ποιους όρους, προϋποθέσεις και εγγυήσεις. Είναι τυχαίο ότι μένει αναπάντητο το σχετικό έγγραφο του ΙΠΕΜ - ΔΟΕ (Α.Π. 9 / 06-10-2000) που ζητούσε από το ΑΣΕΠ στοιχεία για τους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού, τη συμμετοχή σε αυτόν, την επιλογή των θεμάτων, την ιδιότητα και τα κριτήρια επιλογής των διορθωτών;

Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι πληροφορίες για διορθώσεις από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, για επάλληλες διορθώσεις, με σαφή υπόδειξη από το Υπουργείο να υπάρξουν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας, για υπέρβαση του αριθμού των γραπτών ανά διορθωτή, ή για διορθώσεις από άτομα με τυπικό κώλυμα. Γι' αυτό και λέμε: Αν το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει τίποτα να κρύψει, ας δώσει τώρα πλήρη στοιχεία για τους όρους διόρθωσης των γραπτών !

Αυτό το πρόβλημα της αδιαφάνειας θα ενταθεί, αν προστεθούν και τα επιπλέον κριτήρια που σχεδιάζει το Υπουργείο, όπως είναι η προσωπική συνέντευξη του υποψηφίου. Αν έχουμε προβλήματα και ένοχες σιωπές σε μια φαινομενικά "αντικειμενική" διαδικασία, φανταστείτε τι έχουμε να δούμε όταν η "συνέντευξη" θα είναι απλά και μόνο ο εύσχημος τρόπος πριμοδότησης των "ημετέρων".

Επιπλέον, αν υπάρχει βάση σε αυτές τις διαρροές περί "αποτυχίας", και κατά συνέπεια δεν είναι δυνατή η κάλυψη όλων των προβλεπόμενων θέσεων από επιτυχόντες του διαγωνισμού, υπάρχει το τεράστιο θέμα του πως θα καλυφθούν αυτές οι θέσεις. Θα έχουμε πάλι μια τεχνητή διόγκωση του αριθμού των αναπληρωτών; Εμείς λέμε ότι πρέπει όλες οι κενές θέσεις από την "αποτυχία" του διαγωνισμού να καλυφθούν τώρα με διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών από την επετηρίδα.

 

Απέναντι στη διαιώνιση της αδιοριστίας και την αποτυχία του διαγωνισμού, η μόνη απάντηση πρέπει να είναι η μαζική πανελλαδική συσπείρωση των αδιόριστων εκπαιδευτικών, ο αγώνας για μαζικούς διορισμούς, για την κατάργηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στο δημόσιο σχολείο, για να μην βρεθεί κανείς αναπληρωτής εκτός εκπαίδευσης, για την επετηρίδα ως το μόνο διαφανές και αξιόπιστο σύστημα διορισμών, η συμβολή σε ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

ΕπιστροφήΕπιστροφή