ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΠΕΑΕ)

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η έναρξη ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του πρόσφατου (Σεπτέμβριος 2000) διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών επιβεβαιώνει τη βασική θέση του εκπαιδευτικού κινήματος εναντίον του διαγωνισμού. Φαίνεται πλέον καθαρά ότι η κατάργηση της επετηρίδας και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν λύνουν το πρόβλημα της αδιοριστίας. Η αδιοριστία δεν οφείλεται στον τρόπο διορισμού αλλά στην πολιτική των ελάχιστων διορισμών που αποτελεί πάγια επιλογή όλα τα τελευταία χρόνια.

Έτσι ενώ το Υπουργείο υπερηφανεύεται ότι κατάργησε την επετηρίδα, ουσιαστικά βλέπουμε να δημιουργούνται νέες επετηρίδες, επιτυχόντων αυτή τη φορά. Αρκεί να σκεφτούμε ότι οι επιτυχόντες θεολόγοι είναι 6,9 φορές περισσότεροι από τις θέσεις, οι μαθηματικοί 4,2 φορές, οι καθηγητές γαλλικών 11,3 φορές, αγγλικών 9 φορές, κοινωνιολογίας 10,8 φορές, και οι νηπιαγωγοί 2,1 φορές. Τι θα κάνουν τώρα όλοι αυτοί οι υπερπολλαπλάσιοι των θέσεων επιτυχόντες; Μήπως απλώς θα μείνουν άνεργοι μετ' επαίνων;

Την ίδια στιγμή που τα όρια μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας, αλλά και μεταξύ διορισμού και ανεργίας θα κριθούν σε κλάσματα βαθμολογίας, εξακολουθεί να υπάρχει ένα προκλητικό πέπλο αδιαφάνειας γύρω από τους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού. Καμιά επίσημη ενημέρωση δεν υπάρχει για το ποιος επέλεξε τα θέματα και κυρίως ποιος τα διορθώνει, κάτω από ποιους όρους, προϋποθέσεις και εγγυήσεις. Ούτε δόθηκε καμιά πειστική εξήγηση για την πρωτοφανή εμφάνιση δύο βαθμολογιών για τον ίδιο υποψήφιο στους πίνακες επιτυχόντων. Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι πληροφορίες για διορθώσεις από προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, για επάλληλες διορθώσεις, με σαφή υπόδειξη από το Υπουργείο να υπάρξουν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας, για υπέρβαση του αριθμού των γραπτών ανά διορθωτή, ή για διορθώσεις από άτομα με τυπικό κώλυμα.

Ταυτόχρονα σε μια σειρά από ειδικότητες όπου δεν υπάρχουν αρκετοί επιτυχόντες υπάρχει το τεράστιο θέμα του πως θα καλυφθούν αυτές οι θέσεις. Ήδη μένουν ακάλυπτες 1098 θέσεις καθηγητών πληροφορικής, ενώ όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι θα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις δασκάλων. Τι θα κάνει το Υπουργείο Παιδείας; Θα επιλέξει πάλι την τεχνητή διόγκωση του αριθμού των αναπληρωτών; Εμείς λέμε ότι πρέπει όλες οι κενές θέσεις από την "αποτυχία" του διαγωνισμού να καλυφθούν τώρα με διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών από την επετηρίδα.

Την ίδια στιγμή διογκώνεται το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς είναι φανερή η επιλογή του Υπουργείου να εισάγει όλο και περισσότερο τις ελαστικές σχέσεις εργασίας στο δημόσιο σχολείο. Η αγανάκτηση των πάνω από 15000 αναπληρωτών μεγαλώνει καθώς βλέπουν την προοπτική διορισμού να απομακρύνεται και το φάσμα της οριστικής απόλυσης να πλησιάζει. Γι' αυτό και συγκροτούν Επιτροπές αγώνα για τη μόνιμη και σταθερή εργασία στους συλλόγους.

Απέναντι στη διαιώνιση της αδιοριστίας και την αποτυχία του διαγωνισμού, η μόνη απάντηση πρέπει να είναι η μαζική πανελλαδική συσπείρωση των αδιόριστων εκπαιδευτικών, ο αγώνας για μαζικούς διορισμούς, για την κατάργηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στο δημόσιο σχολείο, για να μην βρεθεί κανείς αναπληρωτής εκτός εκπαίδευσης, για την επετηρίδα ως το μόνο διαφανές και αξιόπιστο σύστημα διορισμών, η συμβολή σε ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο ενάντια στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση.

Σε αυτά τα πλαίσια η ΠΕΑΕ συμμετέχει στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώνουν ΕΛΜΕ και σύλλογοι Π.Ε. του Λεκανοπέδιου την Τετάρτη 28/03, 1 μ.μ., στο Υπουργείο Παιδείας.

Αθήνα 21/03/2000 

ΕπιστροφήΕπιστροφή