Π. Ε. Α. Ε.

Πανελλήνια  Ένωση   Αδιόριστων  Εκπαιδευτικών

 

Γιατί λέμε όχι στο διαγωνισμό

Προφανώς και αυτό δεν έγινε! Οι διορισμοί της φετινής χρονιάς ήταν μόλις 4.500, τα κενά στα σχολεία παραμένουν στην ημερήσια διάταξη, οι συμπτύξεις τμημάτων προχωρούν καθημερινά. Και η αναμονή συνεχίζεται για όλους μας υπό χειρότερους όρους, με μόνη διαφορά ότι ο άνεργος ενοχοποιείται πλέον για την ανεργία του. 

Δύο χρόνια μετά την εφαρμογή του νέου συστήματος αποκαλύπτεται ότι όλα αυτά ήταν ψέματα. Καμιά ...μορφωτική επάρκεια δεν κρίθηκε στο διαγωνισμό, παρά μόνο κρίθηκε η δυνατότητα απομνημόνευσης του συνόλου της γυμνασιακής και λυκειακής ύλης, λες και αυτό αποτελεί κριτήριο παιδείας. Κρίθηκε, τελικά, κατά πόσο ο ταπεινωμένος και απελπισμένος πτυχιούχος είναι σε θέση να υπομείνει και άλλα πολλά βάσανα προκειμένου να διοριστεί. Η μορφωτική επάρκεια πιστοποιείται από τα πτυχία, όχι από διαδικασίες δεύτερης και τρίτης επιλογής, με τουλάχιστον περίεργα κριτήρια... Όσο για τη μορφωτική ανεπάρκεια, αυτή φαίνεται να αφορά κυρίως στους ιθύνοντες της κακόφημης πια μεταρρύθμισης και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας.. 

Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι ο κανόνας είναι : όσους θέλει το ΥΠΕΠΘ, τόσους διορίζει. Οι υπόλοιποι... αν είναι τυχεροί θα δουλέψουν αναπληρωτές, αν όχι, καθόλου και όλα αυτά για δυο χρόνια που φέτος εκπνέουν.. Στο εξής διαγωνίζεστε μέχρι τελικής πτώσεως. Διαγωνίζεστε μέχρι να είστε ανάμεσα στους 400, στους 100, στους 50 ή στους 4-5 εκπαιδευτικούς που το υπουργείο επιθυμεί να προσλάβει... Διότι, ως γνωστόν, ο αριθμός διορισμών για κάθε χρονιά παραμένει εκ των προτέρων άγνωστος- προνόμιο του υπουργείου παιδείας που κρίνει ανάλογα με το πόσο προχωρά κάθε χρόνο η διάλυση του δημόσιου σχολείου.

Η επετηρίδα είναι θεσμός που συμπυκνώνει την αρχή ότι τα εργασιακά δικαιώματα όλων είναι ενιαία σε εθνικό επίπεδο και εκπορεύονται αποκλειστικά από το πτυχίο. Με αυτήν την έννοια, η επετηρίδα είναι απόλυτα σύγχρονος και επαρκής θεσμός, αρκεί να λειτουργεί η ροή της με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και όχι τις ανάγκες του κλειστού σχολείου της αγοράς.

Η μακροχρόνια αναμονή στην επετηρίδα δεν ήταν αποτέλεσμα του θεσμού αλλά της πολιτικής των λίγων διορισμών, που όλες οι κυβερνήσεις εξάσκησαν παρά τις αυξημένες ανάγκες της εκπαίδευσης. Το 1997 προσλήφθηκαν 17.000 αναπληρωτές, το 1998 15.000, φέτος 13.000. Αν όλα αυτά τα πραγματικά κενά καλύπτονταν από μόνιμους διορισμούς θα ελευθερωνόταν η επετηρίδα; Θα εξαλειφόταν, ναι ή όχι, η μακροχρόνια αναμονή; Γιατί, αλήθεια, το ΥΠΕΠΘ εξακολουθεί να διατηρεί το απαράδεκτο καθεστώς του αναπληρωτή - ωρομισθίου ; 

Μα σήμερα, υπάρχουν πλέον τρεις επετηρίδες: μία με βάση την ημερομηνία πτυχίου, μία των αναπληρωτών με 16μηνη προϋπηρεσία και μία από τους μη διορισθέντες του διαγωνισμού. Μήπως ο στόχος όλων των βαρύγδουπων δηλώσεων ήταν, τελικά, ο κατακερματισμός και η κατηγοριοποίηση των αδιορίστων σε μικρές συντεχνίες που αλληλοκατηγορούνται; Μήπως ο στόχος ήταν η ανάγκη για μόνιμη δουλειά να μετατραπεί σε ομηρία, ένταση και ανασφάλεια, σε ανάπτυξη πελατειακών σχέσεων; Μήπως, η πολιτική εξουσία, θέλει να προχωρήσει σε ένα απόλυτα ελεγχόμενο από αυτήν σύστημα διορισμών για τους εκπαιδευτικούς;

Αρα, λοιπόν, αν είσαι στην ειδική λίστα με 16μηνη προϋπηρεσία, μην ανησυχείς, μη δημιουργείς προβλήματα... Εσύ, λέει το ΥΠΕΠΘ, δεν είσαι αδιόριστος !!... Ξεχνάμε, φαίνεται, πως, εκτός από όσους είναι στην αρχή της επετηρίδας και θα διοριστούν έτσι και αλλιώς παρά την ποσόστωση- άρα και δεν χρειάζονται την υποστήριξη ή τις ...συμβουλές του υπουργείου - όλοι οι υπόλοιποι έχουν παραπεμφθεί στο αβέβαιο μέλλον του 2003, μέσω μιας εσκεμμένα ασαφούς και θολής διατύπωσης που δε δεσμεύει την πολιτική εξουσία. Και όποιος νομίζει ότι , περνώντας τροπολογίες νύχτα από την βουλή, λύνει το δικό του, ιδιαίτερο εργασιακό ζήτημα, φαίνεται να γελιέται... Επιπλέον, για τους ...πρώην αναπληρωτές, ακόμα και η δυνατότητα απασχόλησής τους ως... αναπληρωτών σήμερα εξαντλείται, εξαιτίας της χρησιμοποίησης των ..επιτυχόντων του διαγωνισμού. Τέλος, όσοι έχουν προϋπηρεσία κάτω των 16 μηνών, απλώς ...κακώς την απέκτησαν!!!

Αλήθειες... για αλλαγή ... 

Η εκπαίδευση σήμερα χρειάζεται τουλάχιστον 45.000 νέες προσλήψεις για να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της. Το δικαίωμα των μαθητών στη μόρφωση δεν απαντάται με ολοήμερο σχολείο (βλ. αντί για σχολείο, ...παιδοφυλακτήριο) όπου ο εκπαιδευτικός πληρώνεται από τον σύλλογο γονέων, δεν απαντάται από την προώθηση (βλ. ξεπούλημα) της ενισχυτικής διδασκαλίας στα φροντιστήρια, δεν απαντάται με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, το κλείσιμο σχολείων στην περιφέρεια και την συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού. Ο εκπαιδευτικός σήμερα είναι και μορφωτικά και κοινωνικά επαρκής για να γνωρίζει ότι η πολιτική εξουσία μας κοροϊδεύει όλους, ότι στόχος δεν ήταν η βελτίωση του συστήματος προσλήψεων, αλλά η αντικατάσταση ενός διαφανούς κοινωνικού θεσμού από την πολιτική των ελάχιστων και απολύτως ελεγχόμενων διορισμών. 

Αυτή η πολιτική της ομηρίας όλων μας είναι που δεν επιτρέπει την κατάργηση του θεσμού του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου, αυτή πολιτική είναι που οδηγεί με σταθερά βήματα στην άρση της μονιμότητας για όλους τους εκπαιδευτικούς, για τη ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ του ΑΣΕΠ ΣΗΜΑΙΝΕΙ : ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ Αυτή η μεταρρύθμιση είναι για τον εκπαιδευτικό κόσμο αντιεκπαιδευτική και αποτυχημένη! Στον αντίποδα των κυβερνητικών επιδιώξεων εμμένουμε σταθερά στα αιτήματα: 

 

Η μάχη για την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων

2525/97 και 2640/98 συνεχίζεται...

Π.Ε.Α.Ε.

(Η Π.Ε.Α.Ε. συνεδριάζει κάθε Δευτέρα, στις 8 μ.μ. στα γραφεία της ΟΛΜΕ)

Π.Ε.Α.Ε.

Επιτροπές Αγώνα

ΕπιστροφήΕπιστροφή