ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

      ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές

          ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ  Π.Ε.

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ – ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΠΑ

Ιανουάριος 2011

Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου υλοποιώντας την πολιτική της κυβέρνησης του ΔΝΤ καταργεί τη διετή μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών της Π. Ε. (το Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης λειτουργεί από το 1922), θυσιάζοντάς την στο βωμό των περικοπών των δαπανών που επέβαλαν με το μνημόνιο..

Με συμφωνία του υπουργείου και των προέδρων των διδασκαλείων της χώρας - με εξαίρεση το Διδασκαλείο της Θεσσαλονίκης - σκοπεύουν είτε να προχωρήσουν σε τριετή αναστολή είτε να μετατρέψουν τη μετεκπαίδευση από διετή σε μονοετή, σε εξακτινωμένα σεμινάρια (μια οπερέτα δηλαδή τύπου εξομοίωσης), να την εντάξουν σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ) και να την πραγματοποιούν σε χρόνο εκτός του ωραρίου των εκπαιδευτικών καταργώντας τη διετή απόσπαση στα διδασκαλεία. Θα αποτελέσει έτσι έναν τύπο επιμόρφωσης -με τα αποσπασματικά χαρακτηριστικά των επιμορφώσεων- για απόκτηση δεξιοτήτων, που θα εξυπηρετούν τους στόχους της Δια Βίου Κατάρτισης του φτηνού, αγοραίου και ευέλικτου σχολείου της αγοράς, μακριά από τη συνολική μετεκπαίδευση που γίνεται σε όλο το εύρος των επιστημονικών θεμάτων για την επιστημονική, διδακτική και παιδαγωγική αναβάθμιση των γνώσεων των εκπαιδευτικών. Συγχρόνως θέλουν να καταργήσουν τη διετή μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή, κίνηση που θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.

 Παράλληλα, η κυβέρνηση, για να στηρίξει το «νέο σχολείο» των ελάχιστων δαπανών, της κατάρτισης και της ελαστικής εργασίας, προχωρά στην ταχεία, μαζική και υποχρεωτική επιμόρφωση 150.000 χιλιάδων εκπαιδευτικών (Π.Ε. και Δ.Ε.). Η επιμόρφωση αυτή θα αποτελέσει την «ιδεολογική εναρμόνιση» των εκπαιδευτικών με τις ιδέες και πρακτικές του «νέου σχολείου» στα πλαίσια της «δια βίου εκπαίδευσης». Οργανώνεται με βάση το θεσμικό πλαίσιο και τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές αντιλήψεις της «αποδοτικότητας και ανταγωνιστικότητας», της προσαρμογής του σχολείου στις αντιλήψεις της αγοράς και της ιεραρχημένης γνώσης και θα γίνεται εργαλείο ανάδειξης στελεχών της διοίκησης.

Η επιμόρφωση θα στηριχτεί οικονομικά από τα κονδύλια του Ε.Σ.Π.Α.. Ήδη το ΥΠΔΒΜΘ ψάχνει στην αγορά εκπαιδευτικών προϊόντων (όπως την ονομάζουν) επιμορφωτικές προτάσεις και επιμορφωτές που θα υλοποιήσουν τις πολιτικές του (εξάλλου τα χρήματα από το ΕΣΠΑ φτάνουν για όλο τον καλό κόσμο) στη λογική του ανταγωνιστικού – ταξικού σχολείου των συμφωνιών της Μπολόνια και της Λισσαβόνα, αποθεώνοντας τη λογική της αγοράς και ισοπεδώνοντας τη γνώση, μετατρέποντάς τη σε αναλώσιμη δεξιότητα.

Η έως τώρα σιωπή της πλειοψηφίας της ΔΟΕ προσέφερε πολύτιμες υπηρεσίες στην κυβέρνηση και τις χείριστες στο εκπαιδευτικό κίνημα. Το ταξικό εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να ξεπεράσει τους όποιους σχεδιασμούς και με αποφάσεις των συλλόγων Π.Ε. να προχωρήσει σε συντονισμένες ενέργειες για την ανατροπή των επιλογών του ΥΠΔΒΜΘ αναφορικά με το θέμα της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της Π.Ε. και της επιμόρφωσης-συμμόρφωσης. 

Στους εκπαιδευτικούς δε λείπουν επιμορφώσεις σε ποσοτικό επίπεδο. Απέναντι στις αντιλήψεις που καλλιεργεί το υπ. Παιδείας, και που αντιλαμβάνονται τον εκπαιδευτικό ως εργαζόμενο που του  λείπουν δεξιότητες τις οποίες θα του τις παρέχει η επιμόρφωση, απαιτείται είναι μια άλλη στάση για την επιμόρφωση προσανατολισμένη στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση, θα τα μάθει να εξηγούν και να αλλάζουν τον κόσμο, θα τα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, με περιεχόμενο απαλλαγμένο από την αποστήθιση, την αναπαραγωγή μεταφυσικών αντιλήψεων, το ρατσισμό, σε ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ανοιχτό για όλα τα παιδιά, Έλληνες και μετανάστες, χωρίς οριζόντιους ή κάθετους διαχωρισμούς, χωρίς αξιολογικές ή εξεταστικές κρίσεις.

Σ’ αυτό το στο ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, στο οποίο οι εκπαιδευτικοί θα έχουν μόνιμη σταθερή κι ασφαλή σχέση εργασίας, οι νέες τεχνολογίες, τα εικαστικά, η θεατρική αγωγή, οι ξένες γλώσσες, κλπ. είναι εξαιρετικά χρήσιμες κι απαραίτητες όχι μόνο ως νέα διδακτικά αντικείμενα, αλλά για να συμβάλλουν με την προσφορά τους στο σχεδιασμό της διδακτικής πράξης, ώστε να χρησιμοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία, αλλά και η ανθρώπινη κουλτούρα και καλλιτεχνική δημιουργία για την αποτελεσματικότερη επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων.

Παλεύουμε για:

 ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

·         Όχι στο κλείσιμο ή στη συρρίκνωση της μετεκπαίδευσης. Επέκταση θεσμών μετεκπαίδευσης στη Β/βάθμια με την εξασφάλιση των πόρων από τον τακτικό προϋπολογισμό (χωρίς την εμπλοκή προγραμμάτων της Ε.Ε.)

·         Ελεύθερη πρόσβαση ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών σε διετή μετεκπαίδευση κάθε 7 με 10 χρόνια με απόσπαση τους στα διδασκαλεία και απαλλαγή των μετεκπαιδευόμενων από τα διδακτικά τους καθήκοντα (όπως ισχύει μέχρι σήμερα).

·         Αυτοτέλεια των τμημάτων που παρέχουν τη μετεκπαίδευση, με την εκπαιδευτική κοινότητα να έχει τον κυρίαρχο λόγο στις δομές της μετεκπαίδευσης, στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και στο περιεχόμενο που θα καθορίζεται με βάση τις ανάγκες έτσι όπως συλλογικά εκτιμώνται από την εκπαιδευτική κοινότητα

·         Η μετεκπαίδευση πρέπει να επεκτείνει το ρόλο της ως μαζικού χαρακτήρα θεσμός. Να αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς (δασκάλους, νηπιαγωγούς, καθηγητές και ειδικότητες) με στόχο την ουσιαστική μετεκπαίδευση όλων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών της Π.Ε., μακριά από αντιλήψεις που ζητούν τη συρρίκνωσή της μέσω της μετατροπής της σε θεσμό που χορηγεί τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών.

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

ü  Όχι στην επιμόρφωση – συμμόρφωση – αξιολόγηση. Καμιά επιμορφωτική διαδικασία στα χέρια ιδιωτών είτε με όρους επεαεκεσπα είτε με άλλης μορφής επιχειρηματικά συμφέροντα ανάλογα με τις “ανάγκες” της αγοράς.

ü  Επιμόρφωση με αφετηρία τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, των μαθητών, της εκπαίδευσης συνολικότερα. Τα πανεπιστήμια μπορούν να παίξουν αυτό το ρόλο υπό την προϋπόθεση ότι η οργάνωση και το περιεχόμενο των προγραμμάτων θα προτείνονται, θα επιλέγονται και θα ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

ü  Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης πρέπει να ξεφύγει από την κυριαρχία της διδακτικής και να απλωθεί στην ευρύτερη επικράτεια των παιδαγωγικών, εργασιακών, κοινωνικών, μορφωτικών και αισθητικών ενδιαφερόντων των εκπαιδευτικών, ώστε να ανατροφοδοτείται ο εκπαιδευτικός και η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της.

ü  Οι επιμορφωτικές διαδικασίες πρέπει να πραγματοποιούνται στα πλαίσια του εργασιακού ωραρίου με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.

ü  Η επιμόρφωση πρέπει να είναι απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα