ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

της Ρέππα Ντίνας,

εκπροσώπου

των Παρεμβάσεων Κινήσεων

Συσπειρώσεων

στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

www.paremvasis.gr

paremvasisntina@gmail.com

τηλ. Επικοινωνίας 6974750410

Να μη μιλούν για παιδαγωγική οι σύγχρονοι σκοταδιστές!

Οι απόψεις τους έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα

ντυμένες με illustration φορεσιά!

 

Αυξάνουν τους μαθητές ανά τμήμα

Απολύουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς

 

Με ψέματα απάντησε η κα Χριστοφιλοπούλου στη συζήτηση στη βουλή, για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Αφού η υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι «δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτή τη στιγμή να προβούμε σε επιβολή τριανταριών τμημάτων» στη συνέχεια  δήλωσε ψευδώς ότι στην Α’βάθμια εκπαίδευση το όριο των μαθητών ανά τμήμα είναι 25 συν 10%, δηλαδή 28 μαθητές, «Δεν μπορούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές να υπερβαίνουν τους τριάντα. Πρέπει να είναι έως τριάντα. Εάν υπερβαίνουν τους τριάντα, τότε, πρέπει να διασπαστεί το τμήμα στη δευτεροβάθμια. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι έως είκοσι πέντε συν 10%».

Η υφυπουργός και οι υπηρεσίες του υπουργείου γνωρίζουν πολύ καλά ότι με βάση την Υ.Α. Φ.3/898/97657/Γ1 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1507 τεύχος β’ 13 Οκτωβρίου 2006, ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι 25. Είναι φανερό γιατί γίνεται αυτή η δήλωση. Η κα Χριστοφιλοπούλου «δίνει γραμμή» στο διοικητικό μηχανισμό, περιφερειάρχες, προϊσταμένους, διευθυντές  να ασκήσουν πιέσεις για συμπτύξεις τμημάτων και φυσικά να μην προχωρήσουν σε χωρισμό των πληθωρικών. Μάλιστα, μας δηλώνει ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντίθετο προς το δημόσιο συμφέρον να χωρίζεται ένα τμήμα με 26 παιδιά.

Η εκπαίδευση ήταν πάντα θύμα της υποχρηματοδότησης. Σήμερα κυριολεκτικά στραγγαλίζεται οικονομικά και γίνεται πηγή κέρδους για το κεφάλαιο. Αυτή είναι η ουσία της εκπαιδευτικής πολιτικής. Όλα τα υπόλοιπα είναι επικοινωνιακή πολιτική για να κοροϊδέψουν τους εργαζόμενους, τους γονείς που αγωνιούν για το αύριο των παιδιών τους, τους μαθητές που δεν αντέχουν το κοστούμι του σημερινού σχολείου.

Από πότε είναι παιδαγωγικό να διατηρείται ένα τμήμα με 26 κι 28 μαθητές και αντιπαιδαγωγικό να χωρίζεται; Ποια παιδαγωγική έχει διαβάσει η κυβέρνηση και το Υπουργείο παιδείας; Μάλλον την παιδαγωγική του προγράμματος σταθερότητας, την παιδαγωγική της εκπαίδευσης ατομική υποχρέωση κι όχι καθολικό δικαίωμα, την παιδαγωγική της εποχής της κρίσης. Μόνο που αυτή η παιδαγωγική είναι εξαιρετικά παλιά. Το ελληνικό σχολείο την έζησε την μεταπολεμική περίοδο, όπου οι μαθητές στοιβάζονταν κατά δεκάδες σε μια τάξη κι έτρωγαν και ξύλο για να πειθαρχήσουν.

Το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδικεί μείωση των μαθητών σε 20 για το δημοτικό και σε 15 για το νηπιαγωγείο. Ο μεγάλος αριθμός μαθητών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο παιδαγωγικό κλίμα, στη δυνατότητα εξατομικευμένης διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες του κάθε μαθητή, παραβιάζει τους χρόνους των παιδιών, περιορίζει τις δυνατότητες συμμετοχής τους ενεργητικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, διευκολύνει τη δασκαλοκεντρική διδασκαλία σε βάρος της μαθητοκεντρικής κι ολιστικής προσέγγισης. Αλλά αυτά δεν ενδιαφέρουν το υπουργείο, παρ’ όλες τις κορώνες περί του αντιθέτου. Ο «μικρός διανοούμενος, ερευνητής, γλωσσομαθής, επιστήμονας» που τάχα προωθεί το νέο σχολείο, είναι φαντεζί εκφράσεις που πίσω τους υπάρχει η παπαγαλία, η αμάθεια των δεξιοτήτων αντί γνώσεων και κριτικής σκέψης.

Το μόνο μέλημα του υπουργείου είναι να του βγουν τα νούμερα. Για να καρατομήσει 17.000 αναπληρωτές κι ωρομίσθιους πρέπει να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, να μεταφέρει μαθητές σε άλλα σχολεία κι όχι σ’ αυτά που ανήκουν, να βάλει υποχρεωτικές υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς, να έχει δικαίωμα να τους μετακινεί όπου θέλει στα πλαίσια της περιφέρειας. Στη σύγχρονη ορολογία της παραπλάνησης μιλούν περί ορθολογικής διαχείριση του εκπαιδευτικού δυναμικού. Η λαϊκή σοφία θα ονόμαζε φραγκοφονιάδες τους εμπνευστές αυτών των σχεδίων. Το υπουργείο άλλωστε κρύβει ότι η εκπαίδευση λόγω έλλειψης υποστηρικτικών δομών των μαθητών με προβλήματα και δυσκολίες, εκμεταλλευόταν περισσεύματα ωρών για να κάνει ενισχυτική διδασκαλία. Όλα αυτά κόβονται σήμερα στο όνομα της υπηρέτησης του προγράμματος σταθερότητας.

Δε μας ξεγελούν. Η μάχιμη εκπαίδευση δε θα επιτρέψει τη διαρκή χειροτέρευση της εκπαίδευσης των μαθητών και των όρων λειτουργίας των σχολείων. Δε θα επιτρέψουμε την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ οφείλει να καταγγείλει το Υπουργείο παιδείας, να απαιτήσει ικανοποίηση τώρα του αιτήματος για μείωση των μαθητών στα 20 για το δημοτικό και στα 15 για το νηπιαγωγείο, να πρωτοστατήσει ενάντια σε κάθε προσπάθεια χειροτέρευσης των δεδομένων κι άσκησης πιέσεων από το διοικητικό μηχανισμό, να προχωρήσει σε κοινές αγωνιστικές πρωτοβουλίες με τους συλλόγους, τις ενώσεις γονιών, την ομοσπονδία τους.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα