ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για τη συνάντηση συλλόγων της Αττικής με τον περιφερειάρχη

σχετικά με τα 800 ολοήμερα

 

Την Τρίτη 6/7/10 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στον περιφερειάρχη Αττικής κ. Κουμέντο, των συλλόγων εκπαιδευτικών Α’ βάθμιας εκπαίδευσης του λεκανοπεδίου με βάση την απόφαση του συντονισμού των συλλόγων για το ζήτημα των 800 σχολείων με το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Στην παράσταση συμμετείχαν 8 σύλλογοι με αποφάσεις τους (Αριστοτέλης, Άνω Λιοσίων, Αιγάλεω, Α΄ Αθήνας, Παρθενώνας, Πειραιά «Πρόοδος», Κερατσινίου-Περάματος, «Κ. Σωτηρίου»).

Οι σύλλογοι πρόβαλλαν τη συνολική αντίθεση της ζωντανής εκπαίδευσης στο πρόγραμμα των 800 σχολείων και στη λειτουργία του και απαίτησαν από τον περιφερειάρχη, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του σύμφωνα με την εγκύκλιο, να αφαιρέσει από το πρόγραμμα τα σχολεία που  εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους στο πρόγραμμα και ζήτησαν να μην το εφαρμόσουν. Παρουσίασαν τα μεγάλα παιδαγωγικά ζητήματα που εγείρει το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα, χωρίς να πάρουν καμία απολύτως τεκμηριωμένη απάντηση που να πείθει για το όφελος από την εφαρμογή τους.

Ο περιφερειάρχης επέδειξε απαξιωτική στάση απέναντι στους εκπαιδευτικούς και στους συλλόγους που συμμετείχαν στη συνάντηση.

Ακολουθώντας την ταχτική της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου παιδείας για στοχοποίηση και ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών (τους οποίους κατηγόρησε ακόμα και γιατί ζητούν απόσπαση) δεν απάντησε επί της ουσίας σε κανένα ζήτημα από αυτά που έθεσαν οι σύλλογοι. Αντίθετα, στην τοποθέτηση των συλλόγων ότι ακόμα και το Π.Ι. στην πρώτη του συνεδρίαση για το ζήτημα των 800 ολοημέρων, ψήφισε αρνητικά, μη εγκρίνοντας το πρόγραμμα, το χαρακτήρισε «η μούχλα του Π.Ι.», χωρίς φυσικά να εξηγήσει γιατί αυτή η μούχλα στη συνέχεια υποτάχτηκε και έδωσε τη συγκατάθεσή της.

Εμφανιζόμενος (με υπουργικό ύφος) βασιλικότερος της υπουργού παρέμεινε σε μεγαλοστομίες και αυθαίρετες διατυπώσεις του τύπου: «το νέο πρόγραμμα αποτελεί στήριξη του δημόσιου σχολείου» χωρίς να μπει στον κόπο να απαντήσει στην ουσία. Ανακοίνωσε ότι στόχος του υπουργείου είναι να γενικευτεί σταδιακά το πρόγραμμα των 800 ολοημέρων ώστε το σχολικό έτος 2012-2013 να λειτουργούν όλα τα σχολεία με βάση το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα.

Στο ζήτημα της κάλυψης με εκπαιδευτικούς  όλων των σχολείων είπε ότι αυτό θα γίνει κυρίως με «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικούς από τη Δ.Ε. Παραδέχτηκε ότι δεν αντιστοιχούν οι πλεονάζοντες στις ανάγκες κατά περιοχή. Φάνηκε ξεκάθαρα ότι το υπουργείο παιδείας δεν έχει ακόμα κανένα απολύτως σχεδιασμό για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μια και ούτε τον αριθμό των διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών κατά ειδικότητα που θα πραγματοποιηθούν φέτος, δεν μπορεί να ανακοινώσει. Ο περιφερειάρχης έκανε σαφή τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει η πολιτική ηγεσία, μέσω του διοικητικού μηχανισμού, να αντιμετωπίσει τα κενά και τις ελλείψεις. Ανακοίνωσε ότι τα τμήματα που ξεπερνούν τον αριθμό των 25 μαθητών, δε θα χωρίζονται, όπως προβλέπεται αλλά θα μετακινούνται μαθητές σε άλλα σχολεία με απόφαση προϊσταμένου. Οι σύλλογοι ξεκαθάρισαν ότι θα αντιπαλέψουν με κάθε τρόπο και δε θα επιτρέψουν μια τέτοια εξέλιξη και κατάφορη παραβίαση των ορίων των σχολείων η οποία όχι μόνο είναι επικίνδυνη ειδικά για τους μαθητές των ηλικιών του δημοτικού αλλά και επιβαρύνει με νέα προβλήματα (όπως αυτό της ασφαλής μετακίνησης των μικρών παιδιών) την εργατική οικογένεια.

Στο αίτημα για να βγουν τα σχολεία των οποίων οι σύλλογοι διδασκόντων εξέφρασαν την αντίρρησή τους καθώς δεν είναι δυνατό να υλοποιηθεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα επιβάλλοντας το, στάθηκε με αλαζονικό τρόπο και επέμεινε ότι οι δάσκαλοι δεν αποφασίζουν για το πρόγραμμα σπουδών  και δεν προτίθεται να αποδεχτεί τις αντιρρήσεις των συλλόγων διδασκόντων. Είπε ότι θα εξαιρεθούν μόνο τα σχολεία που υπάρχει θέμα με την οργανικότητα τους (όσα λειτουργούν με οργανικότητα μεγαλύτερη των 12θεσίων) και «σε όσα έχουν συμβεί μεγάλες φυσικές καταστροφές»!!!  

Οι σύλλογοι παρουσίασαν εκτός των άλλων και σωρεία προβλημάτων υλικοτεχνικής υποδομής που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των σχολικών μονάδων που έχουν ενταχθεί στο νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα των 800 ολοημέρων (σχολικές μονάδες που λειτουργούν σε προκάτ, σε ενοικιαζόμενα κτήρια, ακόμα και σε τετραώροφο κτήριο που δημιουργήθηκε για εμπορικό κέντρο κ.λπ.) Σε όλα αυτά απάντησε ότι τα προκάτ δεν είναι πρόβλημα, ενώ φάνηκε καθαρά ότι δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των προβλημάτων σχολικής στέγη από τη μεριά του υπουργείου.

Ήταν φανερή η αδυναμία να απαντήσει πως θα εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα

σε σχολεία με άθλια κτίρια, χωρίς τον παραμικρό βοηθητικό χώρο και αίθουσα ακόμα και με ανεπαρκή προαύλιο χώρο και χωρίς στοιχειώδη εξοπλισμό. Παρέμεινε σε διευκρινιστικές ερωτήσεις σχετικά με την ανεπάρκεια και την ακαταλληλότητα των σχολείων στα παραδείγματα των εκπροσώπων των συλλόγων από όλες τις περιοχές του λεκανοπέδιου, αποκαλύπτοντας την άγνοια για τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία που έχουν οριστεί στα 800.

Οι εκπρόσωποι των συλλόγων διαμηνύσαν ότι οι πρακτικές του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», των αιφνιδιασμών στο τέλος της χρονιάς και της επιβολής

ΔΕ θα περάσουν. Τα εκατοντάδες σχολεία (πάνω από τα μισά από τα 800), οι δεκάδες σύλλογοι γονέων και δεκάδες σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας σε όλη την Ελλάδα, που μέσα στις τελευταίες δεκαπέντε ημέρες του σχολικού έτους εξέφρασαν την αντίθεση τους, θα πολλαπλασιαστούν από Σεπτέμβρη. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς οι σύλλογοι, το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα, θα συμβάλλουν αποφασιστικά με τους αγώνες τους για την ανατροπή της επίθεσης στο δημόσιο σχολείο, της πολιτικής των περικοπών και της εφαρμογής του μνημονίου κυβέρνησης-κεφαλαίου-Ε.Ε.-ΔΝΤ στην εκπαίδευση και στην κοινωνία.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα