ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

ΑΥΤΟΝΟΜΗ       ΚΙΝΗΣΗ        ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ     -     Α.Κ.Ε.

                Σέρρες,  21 -12 - 2009

THE  CUSTOMER  IS  ALWAYS  RIGHT

(Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο)

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 18-12-09, ημερίδα της Δ/νσης Π.Ε. Ν. Σερρών με θέμα: «Αποτελεσματικότητα και Αποδοτικότητα Εκπαιδευτικών Οργανισμών στα πλαίσια της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας», που απευθυνόταν σε δ/ντές και εκπαιδευτικούς σχολείων α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης.

Στην ημερίδα επιβεβαιώθηκαν πανηγυρικά όλα όσα είχε επισημάνει η Αυτόνομη Κίνηση Εκπαιδευτικών, από το Σεπτέμβριο του 2008 και δώθε, σχετικά με τον αγοραίο χαρακτήρα της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και τον πραγματικό στόχο της απόπειρας εισαγωγής εκ μέρους της Δ/νσης Π.Ε. Σερρών δεδομένων και κριτηρίων από το χώρο των επιχειρήσεων στη δομή και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Οι χαιρετισμοί και οι εισηγήσεις ήταν στο έπακρο διανθισμένες με ομολογίες πίστεως στο «ιδανικό» του «πελάτη»-καταναλωτή εκπαιδευτικών υπηρεσιών και στην «αγία» επιχειρηματικότητα, με την οποία πρέπει –επιτέλους– να συνδέσει τη λειτουργία του το δημόσιο σχολείο –«εκπαιδευτικός οργανισμός» ή «σχολική μονάδα» κατά τη φρασεολογία του διακομματικού υπουργείου νέας (νεοφιλελεύθερης) γλώσσας.

Ακούσαμε από στέλεχος του οργανισμού πιστοποίησης της Δ/νσης Π.Ε. Ν. Σερρών ότι  «ποιότητα [και στην εκπαίδευση] είναι ό,τι εξυπηρετεί και ικανοποιεί τις ανάγκες και επιθυμίες του αποδέκτη της [εκπαιδευτικής] υπηρεσίας», δηλαδή του μαθητή και του γονέα.

Παρών και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος δεν παρέλειψε να τονίσει –και αυτός– πόσο πολύ έχουμε καθυστερήσει στο ζήτημα της εισαγωγής λειτουργικών χαρακτηριστικών επιχειρηματικότητας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα!

Το πιο εκπληκτικό, ωστόσο, ήταν ότι μας εξέθεσαν τις απόψεις αυτές σαν να ήταν «ολόφρεσκες» και νέες, τη στιγμή που δεν αποτελούν παρά μια ξαναζεσταμένη σούπα-επαναδιατύπωση του πασίγνωστου εδώ και δεκαετίες –παροιμιώδους πλέον- αγοραίου σλόγκαν αγγλοσαξονικής κοπής «the customer is always right», (ο πελάτης έχει πάντα δίκιο). Εξού και οι πάμπολλες έρευνες, που μας κατακλύζουν τώρα τελευταία, με τις οποίες οι διοικήσεις και των «εκπαιδευτικών οργανισμών» τώρα πια
–παλαιότερα μόνο των επιχειρήσεων και καταστημάτων– επιζητούν να «διερευνήσουν» τις επιθυμίες των πελατών-καταναλωτών τους.  

Πώς θα καταστήσουμε το προϊόν μας «ελκυστικότερο για τον ατομικό πελάτη-καταναλωτή : αυτό είναι το όλο ζήτημα. Όπως μας δίδασκαν από καθέδρας και οι διαφάνειες υπ. αριθμ. 11 και 12 της Δ/νσης Π.Ε. Ν. Σερρών στην ημερίδα του Μαρτίου 2008, («Βασική φιλοσοφία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας είναι η ικανοποίηση του πελάτη» ή «Οι “Mέτοχοι” στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι ο εργαζόμενος, ο πελάτης και το προϊόν»!)  

 Αν, βεβαίως, στρέψει κανείς το βλέμμα του πάνω σε αυτόν το διαβόητο «πελάτη», δε θα δυσκολευτεί καθόλου να διαπιστώσει πως το εξιδανικευμένο αυτό ον, στην υπηρεσία του οποίου πρέπει όλοι μας με αυταπάρνηση να διατεθούμε, δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά ένα κατασκεύασμα της ίδιας της αγοράς. Οι «επιθυμίες» και οι «ανάγκες» του είναι καλλιεργημένες με «επιστημονικό» τρόπο στα φυτώρια της αγοράς και μεταφυτευμένες στον εγκέφαλό του μέσω του πανίσχυρου λόγου της αγοραίας εξουσίας (ΜΜΕ, διαφημίσεις, τυποποιημένα πρότυπα κατανάλωσης και συμπεριφοράς κ.ά.). Στο πρόσωπό του η αγορά βλέπει μόνο την προέκταση του εαυτού της και επαναεπιβεβαιώνει αυτάρεσκα την κυριαρχία της πάνω στα ξεχωριστά άτομα-καταναλωτές, εξασφαλίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την απρόσκοπτη
λειτουργία της.

Για την αγορά δεν υπάρχουν κοινωνικά όντα και πρόσωπα. Υπάρχει μόνο μια ομογενοποιημένη παγκόσμια σούπα καταναλωτών-πελατών, που πρέπει να διατηρούνται πάντα διαθέσιμοι και εύκολα διαχειρίσιμοι.

Η Δ/νση Π.Ε. Ν. Σερρών «φρόντισε»  να απαξιώσει το σύλλογό μας και τη φωνή των εκπαιδευτικών, ώστε να μην ακουστεί ο αντίλογος, όσο, ασφαλώς, θα ήταν και αυτό δυνατό μέσα στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια της ημερίδας. Προβλέφτηκε χρόνος για να χαιρετίσει ο παπάς (εκπρόσωπος του Μητροπολίτη) και ο επιχειρηματίας (εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου), κρίθηκε ωστόσο περιττός έστω και ένας απλός χαιρετισμός εκ μέρους του Συλλόγου Εκπαιδευτικών. Σε μια «επιστημονική» ημερίδα, όπως αντιλαμβάνεστε, τα συνδικαλιστικά όργανα οφείλουν να συμμετάσχουν μόνο δια της σιωπής!

Ο αποκλεισμός μάλιστα αυτός έλαβε εξοργιστικές διαστάσεις, όταν, τελειώνοντας οι εισηγήσεις και ενώ όλοι θεωρούσαν πως θα επακολουθούσε κάποιος –έστω υποτυπώδης- διάλογος των εκπαιδευτικών με τους εισηγητές, ο Δ/ντής Εκπ/σης έκλεισε άρον άρον την ημερίδα, ευχόμενους σε όλους μας «καλές γιορτές». (Μας περίμενε, άλλωστε, και ο μπουφές με τον αχνιστό καφέ … της παρηγοριάς!)

΄Ετσι, με «δημοκρατικότατες» διαδικασίες και θεωρώντας μας –όπως τουλάχιστο δηλώνει– ως «συνεργάτες» της στην προσπάθεια αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου, η Διοίκηση μάς έδωσε ένα ακόμη δείγμα για το πώς εννοεί το ρόλο του δασκάλου στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας!

Κατόπιν τούτων, η Αυτόνομη Κίνηση Εκπαιδευτικών :

Ø      Ζήτησε δια του εκπροσώπου της στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας έκτακτη σύγκληση του οργάνου για να δοθεί η δέουσα απάντηση σε όλους αυτούς που ονειρεύονται το δημόσιο σχολείο ως παρθένο έδαφος για την επέκταση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων και τους/τις εκπαιδευτικούς σαν κομπάρσους και οργανέτα των επιδιώξεών τους.

Ø      Καλεί τη Δ/νση Π.Ε. Ν. Σερρών να μη χρησιμοποιήσει και αυτή την ημερίδα ως νομιμοποιητικό μανδύα για την προώθηση αγοραίων σχέσεων και συμπεριφορών στο δημόσιο σχολείο, όπως έκανε και με εκείνη του Μαρτίου του 2008. ΄Οταν σφραγίζεις το στόμα των εκπαιδευτικών, δε δικαιούσαι να παρουσιάζεις τη «σιωπή» τους σαν συμφωνία και συναίνεση.

Ø      Προτείνει στη Δ/νση Π.Ε. Ν. Σερρών την επόμενη φορά που θα θελήσει να διοργανώσει μια εξίσου «επιστημονική» ημερίδα ενημέρωσης των εκπαιδευτικών, σχετικά με το «νέο» (η πρώτη εφαρμογή του ανάγεται στη δεκαετία του 1950!) και «πρωτοποριακό σχέδιο» οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων (με βάση δηλ. αρχές management επιχειρήσεων, μπιχεβιοριστικής ψυχολογίας και αρχές «διαχείρισης ανθρώπινων πόρων» με βάση τον επιστημονικά διάτρητο και κοινωνικά συντηρητικό δομολειτουργισμό της δεκαετίας του 1950-60) και να μεταδώσει στους εκπαιδευτικούς τη «νέα αυτή γνώση», να αποστείλει στα σχολεία τις όποιες «επιστημονικές» εισηγήσεις για τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας με τη μορφή DVD. Η μέθοδος αυτή είναι ιδιαίτερα «οικονομική» και «αποδοτική», με όρους «οικονομίας της αγοράς» αλλά και πιο «εύπεπτη», αφού μπορεί να «λαμβάνεται» από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς (γρήγορα, αποτελεσματικά και περισσότερο μαζικά) σαν χάπι! Άλλωστε, όταν η προσφιλής τακτική της Δ/νσης είναι το στήσιμο «προστατευμένων» (από το διάλογο) και «αδιάβροχων» (στον αντίλογο) εισηγήσεων δήθεν έγκριτων επιστημόνων (δηλ. dealers του επιχειρηματικού σχολείου), περιττεύει η τήρηση του οποιουδήποτε προσχήματος διοργάνωσης «ανοιχτών επιστημονικών ημερίδων», στις οποίες καλούνται οι εκπαιδευτικοί να τις πλαισιώσουν ως «γλάστρες» και μόνον ! Οι εκπαιδευτικοί έχουν ν’ ασχοληθούν καθημερινά με περισσότερο σοβαρά ζητήματα στο επίπεδο της εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας από το να προσέρχονται σε ανούσια «επιμορφωτικά happenings»!    

Ø      Καλεί όλους και όλες τους/τις συναδέλφους/ισσες να απορρίψουν στην πράξη κάθε απόπειρα μετατροπής του σχολείου σε εμπορικό κατάστημα, του συλλόγου διδασκόντων σε τμήμα εξυπηρέτησης πελατών και των γονέων των παιδιών σε «πελάτες» που «αγοράζουν» εκπαιδευτικές υπηρεσίες.

                                                                          Αυτόνομη  Κίνηση  Εκπαιδευτικών  -  Α.Κ.Ε.

Η  Αυτόνομη  Κίνηση  Εκπαιδευτικών
 σας εύχεται ΚΑΛΕΣ  ΓΙΟΡΤΕΣ
και ανανέωση δυνάμεων


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα