ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

της Ρέππα Ντίνας,

εκπροσώπου

των Παρεμβάσεων Κινήσεων

Συσπειρώσεων

στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

www.paremvasis.gr

paremvasisntina@gmail.com

τηλ. Επικοινωνίας 6974750410

800 «μικρά» εγκλήματα

σε βάρος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης

και των μαθητών

800 δόσεις ενός επιστημονικά αμφισβητούμενου εμβολίου, αποφάσισε και διέταξε να εφαρμόσει σε χιλιάδες μαθητές του Δημοτικού, στις οικογένειες τους και στους δασκάλους τους, το Υπουργείο …Διάλυσης της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης. Το πείραμα επιδιώκει να διαπιστώσει αν τα πειραματόζωα (τα παιδιά μας) θα αντέξουν, ώστε στην επόμενη φάση (του χρόνου) να εμβολιαστεί όλος ο μαθητικός πληθυσμός. Στόχος του εμβολίου, η εντατικοποίηση της ζωής των μαθητών, η πλήρη προσαρμογή τους στους εξοντωτικούς ρυθμούς που η νέα εποχή απαιτεί για τους εργαζόμενους, η προσαρμογή του περιεχομένου διδασκαλίας στις δεξιότητες που η αγορά επιτάσσει, κι όλα αυτά φτηνά, ευέλικτα, αγοραία. Άλλωστε, το νέο σχολείο είναι στην πραγματικότητα το σχολείο της αγοράς, όπου ως κακό- ή καλό-κουρδισμένη επιχείρηση θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του νέου ρόλου. Θα «παράγει» μαθητές ρομποτάκια, πειθήνια, και «έτοιμα» ν’ αντέξουν τα πάντα αφού αντέχουν αυτούς του ρυθμούς κι αυτό το σχολείο. Τα «νέα προϊόντα» δε θα διδάσκονται να έχουν ευρύτερη γενική μόρφωση, που εξασφαλίζει προωθημένες ικανότητες, όπως η δημιουργικότητα, η φαντασία, η ανάλυση, η σύνθεση και η πολυμέρεια, αλλά όλα αντικαθίσταται με διαδοχικές «ευέλικτες» καταρτίσεις.

Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε 7 ώρες ημερησίως είναι εξοντωτικές και εγκληματικά αντιπαιδαγωγικές, ιδιαίτερα σε ένα σχολείο όπου οι μαθητές γράφουν, διαβάζουν, τρώνε και ξεκουράζονται, καθισμένοι στο ίδιο ακριβώς θρανίο, ανάμεσα στους ίδιους τέσσερις τοίχους.

Η εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων όπως τα Αγγλικά από την Α’ δημοτικού θα αυξήσει την ξενόγλωσση παραπαιδεία μια και το πρόβλημα δεν είναι ποσοτικό (πόσες ώρες διδάσκονται οι μαθητές την ξένη γλώσσα) αλλά ποιοτικό (αριθμός μαθητών ανά τμήμα, αναλυτικά προγράμματα, υλικοτεχνική υποδομή).

Η εισαγωγή της πληροφορικής ως μάθημα διαστρεβλώνει εντελώς τη σημασία της εισαγωγής της ως εργαλείο δουλειάς για τη μάθηση κι όχι ως άλλο γνωστικό αντικείμενο για τους 6χρονους μαθητές.

Η δραματική μείωση ως εξαφάνιση της μελέτης στην απογευματινή ζώνη όχι απλώς δε θα οδηγήσει «την τσάντα στο σχολείο» αλλά αντίθετα θα κυριαρχήσει «η τσάντα στο κρεβάτι». Οι πιο σκληρά εργαζόμενοι, οι μαθητές, θα βρίσκονται στο σχολείο από τις 7 με 8 το πρωί ως τις 4 με 5 το απόγευμα και θα πηγαίνουν στο σπίτι για να διαβάσουν εκεί μια και το Υπουργείο αφαιρεί τις ώρες της μελέτης για να μην υποχρεωθεί σε προσλήψεις δασκάλων.

Άλλωστε, ο τονισμός στην εγκύκλιο ότι το πρόγραμμα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με ούτε ένα ευρώ δείχνει τις προθέσεις του Υπουργείου και της κυβέρνησης.

Το Υπουργείο Παιδείας και η κα Διαμαντοπούλου κατάφεραν να προκρίνουν ένα πρόγραμμα που κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο από το σημερινό. Μετατρέπει ακόμα και το δημοτικό σε μικρό κάτεργο-φυλακή που προωθεί τη δεξιότητα και την κατάρτιση σε βάρος της ολόπλευρης γνώσης.

Τεράστιες αντιδράσεις έχει ξεσηκώσει το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς. Οι σχολικοί σύμβουλοι που έχουν αναλάβει το ρόλο της προπαγάνδισής του στους συλλόγους γονιών αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσπιστία, άρνηση έως και τάσεις φυγής σε άλλα σχολεία.

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ προσέρχεται στη σημερινή συνάντηση χωρίς θέση άρνησης του προγράμματος, σε πλήρη αναντιστοιχία με τις διαθέσεις του κλάδου

Ενώ δεκάδες σύλλογοι της Α’βάθμιας εκπαίδευσης αποφασίζουν άρνηση του προγράμματος και εκατοντάδες σύλλογοι διδασκόντων που συμπεριλήφθηκαν στα 800 ολοήμερα ζητούν την απόσυρσή τους από αυτά, το Δ.Σ. της ΔΟΕ με ευθύνη ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, παραβιάζει τη βασική συνδικαλιστική δημοκρατική υποχρέωση και δε στηρίζει τους συλλόγους αυτούς.

Η ΠΑΣΚ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ υπερασπίζεται την πρόταση του Υπουργείου στο όνομα της υπεράσπισης της περσινής απόφασης της Γενικής συνέλευσης αντιπροσώπων σχετικά με το ολοήμερο. Σε πλήρη εναρμόνιση με το σχέδιο της κυβέρνησης και του Υπουργείου, σε διατεταγμένη αποστολή συναίνεσης και προώθησης των κεντρικών πολιτικών επιλογών του ΠΑΣΟΚ για την εκπαίδευση, βρίσκεται σε αντίθεση με εκατοντάδες συλλόγους διδασκόντων, με δεκάδες συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε., τους οποίους καλείται υποτίθεται να εκπροσωπεί.

Η ΔΑΚΕ από την άλλη, καταγγέλλει το νέο πρόγραμμα αλλά στο κρίσιμο ζήτημα της τελικής απόφασης του Δ.Σ. της ΔΟΕ συντάχτηκε με την ΠΑΣΚ. Αποδέχτηκε να ζητηθεί συνάντηση με το Υπουργείο, στην οποία όμως το συνδικάτο προσέρχεται χωρίς θέση για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Άλλωστε, μαζί με την ΠΑΣΚ ψήφισαν στην 78η Γενική Συνέλευση του κλάδου το ολοήμερο κάτεργο (πρόταση του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και βασική κατεύθυνση της Ε.Ε.) που μαντρώνει τα παιδιά από το πρωί ως το βράδυ και μάλιστα αφορά όλα τα παιδιά χωρίς επιλογή και προσαρμόζει το περιεχόμενο του στις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς εργασίας.

Οι ευθύνες του Δ.Σ. της ΔΟΕ είναι τεράστιες. Έστω και τώρα χρειάζεται να προχωρήσει σε απόφαση που θα εμπεριέχει:

§  Απόκρουση-άρνηση του νέου αναμορφωμένου προγράμματος

§  Θα καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν και να πάρουν αποφάσεις άρνησης και θα τους καλύπτει συνδικαλιστικά γι’ αυτό

§  Θα καλεί σε συναντήσεις με τους γονείς (συλλόγους, ενώσεις κ.λπ.)

§  Θα προχωρήσει σε έκδοση γράμματος προς τους γονείς που θα μοιραστεί σε όλα τα σχολεία

§  Θα πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα σε συνεργασία με συλλόγους γονιών για να μπλοκαριστεί το πρόγραμμα από Σεπτέμβρη στην πράξη κι όχι στα λόγια

Η μαχόμενη εκπαίδευση υπερασπίζεται τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση,

αγωνίζεται για ένα άλλο σχολείο που θα απελευθερώνει

Η μαχόμενη εκπαίδευση θα παλέψει για ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, χωρίς ταξικούς φραγμούς κι αξιολογήσεις που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση κι όχι στην πειθάρχηση, θα τα μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο, θα τα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα