ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

 

Γράμμα προς τους γονείς.

 

Φίλοι γονείς,

Εμείς οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των παιδιών σας σάς απευθύνουμε ένα μήνυμα αγωνίας για την συνεχή απαξίωση της Δημόσιας παιδείας και σας καλούμε να συστρατευτούμε και να αγωνιστούμε μαζί για ένα σχολείο και μια παιδεία που θα ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες των παιδιών μας και της κοινωνίας.

Η ακραία χειροτέρευση της ζωής όλων των εργαζομένων δε θα είναι ένα - μεγάλο έστω -διάλειμμα. Οι δυνάμεις που την επιβάλλουν θα επιδιώξουν να τη διατηρήσουν όσο περισσότερο μπορούν. Ακόμη και μια μακροπρόθεσμη ανάκαμψη της οικονομίας, δε θα αρκεί από μόνη της για να αλλάξουν οι κανόνες που σήμερα διαμορφώνονται.  Αυτό που «παίζεται» αυτή την περίοδο, δεν είναι η απώλεια δυο (τουλάχιστον) μισθών ή  συντάξεων. Είναι η βάση πάνω στην οποία θα χτίζουμε τις ζωές μας κι εμείς και τα παιδιά μας. 

Οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης γι’ αυτή την εξέλιξη είναι τεράστιες. Η ενεργοποίηση του μηχανισμού «στήριξης» Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ.  έχει καταστροφικές συνέπειες για τους εργαζόμενους. Ήδη, οι βασικές διατάξεις του ν/σχ Λοβέρδου για το ασφαλιστικό που είδαν τη δημοσιότητα, καταργούν την κοινωνική ασφάλιση, απογειώνουν τα όρια ηλικίας και μετατρέπουν τη σύνταξη σε επίδομα ένδειας. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η καταλήστευση του εισοδήματος των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων. Η αύξηση του ορίου των επιτρεπόμενων απολύσεων, η μείωση των αποζημιώσεων για τους απολυμένους αλλά και η ουσιαστική κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας οδηγούν στον εργασιακό μεσαίωνα τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.

Η εκπαίδευση στην εποχή της κρίσης

Η κυβέρνηση οδηγεί το δημόσιο σχολείο σε διάλυση και επιχειρεί να καταστήσει υπεύθυνους για αυτό τους εκπαιδευτικούς.

Με την εφαρμογή του προγράμματος σταθερότητας αλλά και την ψήφιση στη Βουλή του νόμου για το «νέο σχολείο» χιλιάδες συνάδελφοι μας ωρομίσθιοι και αναπληρωτές οδηγούνται στην ανεργία και το δημόσιο σχολείο σε ακόμη μεγαλύτερη φτώχεια και υποβάθμιση, αφού οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι δεδομένες.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προσπαθεί να εφαρμόσει την αξιολόγηση με πρώτο βήμα την πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Το πρόγραμμα που προτείνει θα μετατρέψει όλη την εκπαίδευση σε ένα τεράστιο  φροντιστήριο για την προετοιμασία των μαθητών εν όψει της ποσοτικής αποτίμησης των επιδόσεων τους, μέσω νέων εξεταστικών διαδικασιών (από το δημοτικό ως το λύκειο). Κάθε σχολείο θα εξαρτάται από τις «χορηγίες» των επιχειρήσεων, της τοπικής αυτοδιοίκησης(Σχέδιο Καλλικράτης, αποκέντρωση της εκπ/σης) και οι γονείς θα χρειαστεί να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Τι σημαίνει στην πράξη το «Νέο Σχολείο»;

1. Καθημερινό και υποχρεωτικό επτάωρο  (για όλους τους μαθητές του «Νέου Σχολείου») με ανυπόφορους για τα παιδιά ρυθμούς στη σχολική καθημερινότητα. Για όποιον ξέρει τι σημαίνει 6η και 7η ώρα στο ελληνικό δημόσιο σχολείο μονάχα ως εφιάλτης  βιώνονται  οι «δημιουργικές» ιδέες της κυβέρνησης.

Με δεδομένες τραγικές ελλείψεις σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής, με τον ήλιο να πυρώνει τις τσιμεντένιες αυλές  και τα προκάτ κτίρια τον πρώτο και τον τελευταίο μήνα της σχολικής χρονιάς, με το καλοριφέρ να κλείνει από τις  11.30 το χειμώνα, γιατί δεν επαρκεί η χρηματοδότηση, με την πρώτη αποθηκούλα να μετονομάζεται σε  αίθουσα πληροφορικής και τη δεύτερη σε αίθουσα μουσικής ή τραπεζαρία, με τα μαθήματα να ακολουθούν το ένα το άλλο σε ρυθμό πολυβόλου (η 7η ώρα είναι 35λεπτη!), μόνο για λύπηση είναι τα παιδιά που υποχρεώνονται να μένουν στο σχολείο μέχρι τις 2.00 μ.μ..

2. Κατακερματισμό της γνώσης σε  11 (για την α΄ και τη β’ τάξη)  , 13 (για τη γ΄και την δ΄τάξη)  και 15 (για την ε΄και την στ’)  διδακτικά αντικείμενα θα επιβάλλουν το χάος στη σκέψη των μαθητών. Θα μετατρέψουν τη μόρφωση σε ένα αρχιπέλαγος δεξιοτήτων και πληροφοριών που θα είναι αδύνατο για τους μικρούς μαθητές να  τις ελέγξουν διανοητικά.

3. Καταμερισμό του εκπαιδευτικού έργου μεταξύ 5 ή και 6 εκπαιδευτικών για τους μαθητές  των τεσσάρων πρώτων  τάξεων και μεταξύ 7 για τους υπόλοιπους αφενός θα κλονίσουν την αναγκαία  οικειότητα και εμπιστοσύνη στην παιδαγωγική σχέση (θα έχουν 6 ή το λιγότερο  5 δασκάλους, βάζοντας σε κίνδυνο την προσαρμογή τους στο σχολείο)   και αφετέρου θα στερήσουν από τους εκπαιδευτικούς τον έλεγχο πάνω στο ρυθμό της διδασκαλίας.

Όλα όσα υποτίθεται ότι θα πετύχει η αύξηση του ωραρίου των μαθητών, είναι απλά προπαγανδιστικά κόλπα και θα μείνουν στα χαρτιά.

Με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, δεν θα μειωθεί η παραπαιδεία. Αυτή γεννιέται από την απίστευτη φτώχεια του δημόσιου σχολείου, η οποία θα συνεχίσει να βασιλεύει και στο «Νέο Σχολείο».

Με την εισαγωγή μαθήματος υπολογιστών στο δημοτικό, τα παιδιά θα εξοικειωθούν μεν με το εργαλείο, αλλά δεν θα μάθουν να αξιοποιούν τις δυνατότητες του. Δηλαδή οι μαθητές θα μάθουν να κάνουν καλύτερα (και θα εθιστούν ακόμη περισσότερο σε) αυτό που ήδη κάνουν με τους υπολογιστές: να παίζουν παιχνίδια, να σερφάρουν και να κατεβάζουν έτοιμες σχολικές εργασίες.

Με το καθημερινό 7ωρο δεν θα μειωθεί ο όγκος της  κατ’ οίκον εργασίας για τους μαθητές. Το σύνθημα «η τσάντα στο σχολείο» μόνο ανέκδοτο αποτελεί. Η δουλειά στο σπίτι θα αυξηθεί, τόσο γιατί προστίθενται νέα μαθήματα (π.χ. αγγλικά από την α΄ τάξη), όσο και γιατί δεν διασφαλίζεται η μελέτη στην προαιρετική ζώνη (2μμ. – 4μμ.).

Μείωση της ύλης σε ολισθηρό έδαφος…

Η μείωση της ύλης είναι ένα από τα βασικά αιτήματα που αναδείχθηκαν από την κριτική των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία. Και η κριτική αυτή δεν αφορά απλά την αφαίρεση κάποιας ενότητας(αυτό εννοεί το υπουργείο) αλλά τη μείωση διδακτικών στόχων ανά τάξη.

Αυτή είναι η νέα παιδεία που οραματίζονται.

Παιδιά πελάτες, γονείς χορηγοί, εκπαιδευτικοί υποταγμένοι, σχολεία κατηγοριοποιημένα.

Απέναντι σ΄ αυτές τις λογικές εμείς οι εκπαιδευτικοί μαχόμαστε και διεκδικούμε ένα δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλους, που δεν θα στοχεύει στους αυριανούς ευέλικτους, καταρτισμένους και απασχολήσιμους εργαζόμενους, αλλά σε πραγματικά μορφωμένους και σκεπτόμενους ανθρώπους, με αξίες και ιδανικά ανθρωπιστικά.

Αγαπητοί γονείς,

Στην προσπάθειά μας να διατηρήσουμε την παιδεία ως δημόσιο αγαθό για όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, σας καλούμε να παλέψουμε μαζί.

          Για το Σεπτέμβρη που έρχεται πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι:

Ø Κανένα τμήμα πάνω από 25 παιδιά.

Ø Κανένα τμήμα χωρίς δάσκαλο/δασκάλα, ή ειδικότητα.

Ø Κανένα νήπιο και προνήπιο να μη μείνει έξω από το δημόσιο σχολείο.

Ø Κανένα σχολείο να μη στηρίξει τα πιλοτικά προγράμματα του «νέου σχολείου» και της «αυτοαξιολόγησης.

Ø Κανένα σχολείο να μη ζητήσει χρήματα από τους γονείς για λειτουργικά έξοδα.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα