ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ  (9-2-09)

 

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 9 Φλεβάρη 2009, ύστερα από κάλεσμα του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» σύσκεψη του συντονισμού των εκπαιδευτικών συλλόγων του λεκανοπεδίου. Στη σύσκεψη συμμετείχαν μέλη Δ.Σ και συνάδελφοι από τους συλλόγους :

Αθηνά,  Αριστοτέλης,  Ά Σύλλογος,  Γληνός,  Κ. Σωτηρίου,  Παρθενώνας, Περιστερίου, Πειραιά «η Πρόοδος»,   Αιγάλεω,  Αμαρουσίου,  Κερατσινίου-Περάματος «Ν.Πλουμπίδης»,  Κορυδαλλού-Αγ. Βαρβάρας,  Νέας Σμύρνης,  Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής

Α) ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ-ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ-ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΩΡΑ Η ΔΟΕ!

Στην συζήτηση που διεξήχθη στη σύσκεψη αναδείχτηκε από τους παρευρισκόμενους το ζήτημα του διαλόγου σε συνδυασμό με την εκπαιδευτική και κοινωνική συγκυρία:

Κοινός τόπος της συζήτησης είναι η εκτίμηση πως στο χώρο της εκπαίδευσης συγκρούονται εδώ και χρόνια  οι αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος  για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση στη δουλειά και τη ζωή με τις πολιτικές που επιβάλουν τις αναδιαρθρώσεις στην κατεύθυνση της αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και της  προσαρμογής-παράδοσης της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς και των ιδιωτικών συμφερόντων. Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει δώσει μάχες σκληρές απέναντι στις αντιδραστικές τομές και δε συμμετέχει σε στημένους και προσχηματικούς διαλόγους, γιατί συγκροτεί  ένα αντίπαλο προς την κυρίαρχη πολιτική εκπαιδευτικό και κοινωνικό ρεύμα, αλλά και γιατί κάθε κύμα αντιεκπαιδευτικών μέτρων ξεκινούσε με «διαλόγους» χειραγώγησης της κοινής γνώμης και επιχείρησης συνενοχής-νομιμοποίησης των αντιδραστικών σχεδίων από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Τα περί «μηδενικής βάσης» που διαδίδει ο νέος Υπουργός Παιδείας για το διάλογο που ετοιμάζει, ως προπομπό του νέου τελικού κύματος των αναδιαρθρώσεων, μόνο ως χοντροκομμένο αστείο μπορεί να ακουστεί: Δεν απέσπασε τα 28 δις ευρώ η Παιδεία, αλλά οι τραπεζίτες και το μεγάλο κεφάλαιο, ενώ ο Προυπολογισμός της μηδενικής βάσης ρίχνει ακόμα κι άλλο τις δαπάνες στην Εκπαίδευση στο 2,82% του ΑΕΠ!  Εξήντα χιλιάδες  παιδιά δε χώρεσαν  στο δημόσιο νηπιαγωγείο, ενώ τα σχέδια για περιστολή της εξάχρονης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πάνε κι έρχονται. Η ωρομισθία γιγαντώνεται και καμιά μηδενική βάση δεν αίρει το άγος των συμβασιούχων της εκπαίδευσης που ζουν με 300 ευρώ το μήνα. Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι εκτός ατζέντας, ενώ τα αιτήματα της μεγάλης απεργίας των δασκάλων, αδικαίωτα ακόμα, μόνο τα χημικά, τις σιδερογροθιές, τα ΜΑΤ και  τις δυνάμεις  καταστολής βρήκαν και βρίσκουν ως συνομιλητή. Οι ιδιώτες και οι χορηγοί εδραιώνονται στα σχολεία, ενώ η αναγνώριση των ΚΕΣ παραδίδει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο στους εμπόρους της γνώσης και η επιδίωξη κατάργησης του ασύλου σηματοδοτεί την  καταστολή και τον  αυταρχισμό που θα επιδειχθεί απέναντι  στους αγώνες που αναπτύσσει το κίνημα στον αντίποδα μιας τέτοιας πολιτικής. Δεν πρόκειται για “tabula rasa” λοιπόν, αλλά για τη φανερή ατζέντα μιας βαθιάς αντιεκπαιδευτικής πολιτικής   που  εντείνεται.

Το εξεταστικό, που αποτελεί κεντρικό θέμα του διαλόγου που ανοίγει το Υπουργείο, δεν είναι παρά η άκρη ενός νήματος που ξεδιπλώνει όλες τις  αντιδραστικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο: Την παγίωση της εγκατάλειψης και υποχρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, την αναδιάρθρωση των βαθμίδων της, τον επανακαθορισμό των εξεταστικών φίλτρων της απόρριψης και του αποκλεισμού, την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση, την αποκέντρωση, την αξιολόγηση–κατηγοριοποίηση, την ένταση των ταξικών φραγμών, την απαξίωση του κοινωνικού ρόλου των εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου αποτελεί μια ολοφάνερη προσχηματική διαδικασία που επιχειρεί να ντύσει επικοινωνιακά την ολοκλήρωση των αναδιαρθρώσεων και είναι καθορισμένες από τις δεσμεύσεις της χώρας μας στις διαδικασίες της  Μπολόνιας  και της Λισαβόνας και θα αλλάξουν πλήρως το περιεχόμενο, τους στόχους, το χαρακτήρα, το παιδαγωγικό πλαίσιο και τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού συστήματος.

Στη σύσκεψη εκτιμήθηκε  πως ο διάλογος δε μπορεί σε καμιά περίπτωση να αποτελέσει πεδίο προώθησης των αιτημάτων και των στόχων του εκπαιδευτικού  κινήματος - αλλά αντίθετα πεδίο συνενοχής και υποστολής των αγώνων. Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει και δε θα  νομιμοποιήσει με τη συμμετοχή του τα σχέδια και τους στόχους μιας τέτοιας διαδικασίας. Γι αυτό και από τους παρευρισκόμενους στη σύσκεψη εκφράστηκε η  σφοδρότατη αντίθεση στις δηλώσεις του Προεδρείου της ΔΟΕ για συμμετοχή του κλάδου στο διάλογο. Μια τέτοια εξέλιξη σπάει το πανεκπαιδευτικό μέτωπο, νομιμοποιεί την πολιτική και τις επιδιώξεις του ΥΠΕΠΘ  και της κυβέρνησης, αγνοεί  την αγωνιστική δυναμική που κατακτήθηκε με τη μεγάλη απεργία, επιδιώκει να θέσει τον κλάδο σε τροχιά συναίνεσης και υποταγής.

Πεποίθηση όλων σύσκεψη ήταν  πως οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι πρέπει να εμποδίσουν μια τέτοια αρνητική εξέλιξη καλώντας τη ΔΟΕ να άρει τις δηλώσεις και τις προθέσεις συμμετοχής και να αποχωρήσει αμέσως από αυτήν την παρωδία.

 Οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι μπορούν με τις αποφάσεις τους και την κοινή τους δράση να συγκροτήσουν το αγωνιστικό ρεύμα μέσα στον κλάδο και να διαφυλάξουν την υπόληψή του και την αγωνιστική του στάση.  Οι σύλλογοι μέσα από τις Γενικές τους Συνελεύσεις που πρέπει να γίνουν παντού το επόμενο διάστημα είναι ανάγκη μαζί με τις ΕΛΜΕ να συντονίσουν τη δράση μας για μια καμπάνια  ενημέρωσης - συμπόρευσης του κόσμου της εκπαίδευσης και της εργασίας  για την προβολή της χάρτας των αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων της νέας γενιάς και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης, για την ανάπτυξη δράσεων και αγώνων με σχέδιο προοπτική και διάρκεια, για τη διεκδίκηση των κεντρικών -ώριμων αιτημάτων μας στον αντίποδα των αντιδραστικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση. 

Β) ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ

Από τη συνάντηση προτείνονται στους συλλόγους  τα εξής:

ü      Συγκέντρωση με Παράσταση Διαμαρτυρίας και αποκλεισμό του ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΡΟΝΟΙΑΣ   την Τρίτη 24 Φλεβάρη, ώρα 2 μ.μ. Συμμετοχή με κοινό πανό και μπλοκ στην ΑΠΕΡΓΊΑ της ΑΔΕΔΥ της 25 Φλεβάρη.

ü      Κεντρική παρέμβαση-εκδήλωση των πρωτοβάθμιων συλλόγων, το Σάββατο 7 Μάρτη ώρα 12  στο Σύνταγμα με διακίνηση ανακοίνωσης και υλικού για προβολή των θέσεων και αιτημάτων μας για τις ανάγκες και τα δικαιώματα του εκπαιδευτικού και την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

ü      Κοινή δράση για τα ζητήματα της ωρομισθίας και της ελαστικής εργασίας, συγκρότηση επιτροπών ωρομισθίων στους συλλόγους, συγκέντρωση-συνέλευση ωρομισθίων το Σάββατο 7 Μάρτη ώρα 4 μ.μ. στη ΔΟΕ (μετά την κεντρική εκδήλωση-παρέμβαση στο Σύνταγμα).

ü      Πραγματοποίηση κινητοποίησης και παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφέρεια την Τετάρτη 12 Μάρτη και ώρα 12   με κεντρικά  ζητήματα :

·        ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ- ΩΡΟΜΙΣΘΙΑ

·        Ελλείψεις – κενά – υποβιβασμοί σχολείων.

Τις αποφάσεις των συλλόγων για την εναντίωση στον προσχηματικό διάλογο, την ανάγκη αποχώρησης της ΔΟΕ, τοποθετήσεις για την εκπαιδευτική συγκυρία, κείμενα των συλλόγων, αποφάσεις των Γ.Σ., αποφάσεις συμμετοχής στις δράσεις που προτείνονται από το συντονισμό των συλλόγων, μπορείτε να τις στέλνετε στο φαξ του συλλόγου Αθηνά: 210-2912250, στο e-mail: syllogosathina@gmail.com και για τηλεφωνική επικοινωνία στο 6982478318,6977251778. Θα γίνει προσπάθεια να κοινοποιούνται οι αποφάσεις  σε όλους τους συλλόγους με κάθε πρόσφορο μέσο, αλλά και να παρουσιαστούν με δελτία τύπου.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα