ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΟΕ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

αρχείο

 

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

της Ρέππα Ντίνας,

εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων

στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

www.paremvasis.gr

paremvasisntina@gmail.com

τηλ. Επικοινωνίας 6974750410 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Σχετικά με τη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ

και τις προγραμματικές δηλώσεις της Υπουργού κας Διαμαντοπούλου

 

ΥΠΕΠΘ: Ούτε καθρεφτάκια ούτε μεταξωτές κορδέλες

Μόνο άνθρακες κι αντιεκπαιδευτικά σχέδια

 

Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Δευτέρα 19/10/2009 συνάντηση με την Υπουργό Διαμαντοπούλου στην οποία ήταν παρόντες οι υφυπουργοί Χριστοφιλοπούλου και Πανάρετος.

Η κα Διαμαντοπούλου δεν απάντησε θετικά σε κανένα από τα ζητήματα που τέθηκαν ενώ επικέντρωσε τις προτεραιότητες του ΥΠΕΠΘ στην αξιολόγηση και στο ολοήμερο και τόνισε τον απόλυτο προσανατολισμό της κυβέρνησης στη συμμετοχή στον Ευρωπαϊκό χώρο και τη μεγάλη σημασία της Μπολόνια. Πρόκρινε συζήτηση σε ατζέντες κατά θέμα για το επόμενο διάστημα, με την αξιολόγηση να είναι ένα από τα πρώτα και κεντρικά ζητήματα. Είναι φανερό ότι το ολοήμερο σχολείο που παρουσίασε η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ και η κυβέρνηση είναι ο νέος τύπος του σχολείου της αγοράς. Ο τονισμός στην ευελιξία με βάση τοπικά χαρακτηριστικά δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο προσανατολισμός του σχολείου στις ανάγκες της αγοράς όπως αυτή τις καθορίζει κάθε φορά και σε κάθε περίπτωση. Βασική κυβερνητική επιδίωξη είναι να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις εκείνες ώστε να μπορεί η αγορά να παρεμβαίνει ελεύθερα μέσα από ποικίλους τρόπους στη λειτουργία του σχολείου. Η χρήση ελκυστικών όρων όπως «ανοιχτό», «συμμετοχικό», «πρωτοβουλιακό», δεν είναι τίποτα άλλο παρά το φαντεζί περιτύλιγμα για να περιγράψουν ένα σχολείο δεκτικό στις πιέσεις και στις επιταγές της αγοράς εργασίας και των επιχειρήσεων. Η υπογράμμιση στη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών φορέων και των γονιών έχει ως στόχο να δημιουργήσει έναν ασφυκτικό κλοιό που θα πιέζει τη σχολική κοινότητα να αποδεχτεί και να προσαρμοστεί στο νέο αντιδραστικό, αντιεκπαιδευτικό περιβάλλον. Σ’ αυτή την κατεύθυνση το ΥΠΕΠΘ δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αξιολόγηση για να δημιουργήσει κρατικούς μηχανισμούς ελέγχου των κριτηρίων που θέτει και στην επιμόρφωση-συμμόρφωση για να δημιουργήσει προϋποθέσεις αποδοχής. Η δέσμευση της κυβέρνησης στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στους στόχους της Λισσαβόνας εγγυάται για μια ακόμη φορά την ένταξη της εκπαίδευσης στον αστερισμό της δια βίου μάθησης, της ευελιξίας και της λιτότητας.

Συγκεκριμένα:

ü      Μηδέν εις το πηλίκο (για τους μισθούς)

Η ηγεσία του Υπουργείου αρνήθηκε με επιμονή να πει και να δεσμευτεί σε οτιδήποτε αφορά το οικονομικό ζήτημα. Μίλησε για ανισότητες στο δημόσιο τομέα, είπε «αν μου ζητήσετε αύξηση μπορεί να σας πω όχι γιατί υπάρχει κρίση…», και τόνισε με έμφαση ότι «υπάρχουν προτεραιότητες που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν ειδικά για την παιδεία». Η προσπάθεια για απόσπαση έστω μιας αόριστης υπόσχεσης από την πλευρά της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ για να χρησιμοποιηθεί επικοινωνιακά μπροστά στις Γ.Σ. του κλάδου και στην ολομέλεια προέδρων, έπεσε στο κενό. Η Υπουργός παρέπεμψε στην κατάθεση του προϋπολογισμού, ξεκαθαρίζοντας έτσι ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν να περιμένουν τίποτα άλλο πέραν της όποιας αύξησης δοθεί. Έκοψε με τον τρόπο αυτό κάθε δυνατότητα της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας να «παίζει» με τις αγωνίες των εκπ/κών ότι υπάρχει κάποιο κρυφό ποσό που στο αόριστο μέλλον θα πάρουν. Σ’ αυτή την κατεύθυνση ξεκαθάρισε ότι το ποσό του 1 δις δεν θα αφορά τους μισθούς μια και τόνισε ότι «θα δοθεί εκεί που θα δένεται με αποτελέσματα στο χώρο της παιδείας» και ξεχώρισε την επιμόρφωση.

ü      Η αξιολόγηση πρώτη κυβερνητική προτεραιότητα

Με ιδιαίτερη έμφαση απάντησε η Υπουργός στο θέμα της αξιολόγησης τονίζοντας ότι «το ζήτημα της αξιολόγησης είναι επείγον, είναι από τα πρώτα θέματα, δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει». Διευκρίνισε-απείλησε ότι ο εκπαιδευτικός είναι μεν πρωταγωνιστής αλλά ο στόχος είναι το αποτέλεσμα και τόνισε ότι στο ολοήμερο σχολείο θα έχει ρόλο και λόγο ο γονιός, η αυτοδιοίκηση και οι παραγωγικές δυνάμεις. Πίστωσε στα θετικά(!!!) της ΔΟΕ ότι δεν αντιτίθεται στην αξιολόγηση, σημείωσε ότι θα χρησιμοποιηθούν οι προτάσεις της για την αξιολόγηση και πρόσθεσε τις γνωστές επικοινωνιακές φιοριτούρες περί «αξιολόγησης όλων, του υπουργείου, του συστήματος, του σχολείου και του εκπαιδευτικού». Ήδη από τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, η αξιολόγηση κατέχει περίοπτη θέση μια και χρησιμοποιείται κατ’ επανάληψη μαζί με τον νέο όρο «λογοδοσία» που έχει το ίδιο ακριβώς νόημα. Η αντίληψη «των κινήτρων και της επιβράβευσης αυτών που ξεχωρίζουν» που διαχέεται στις προγραμματικές δηλώσεις αλλά και που δηλώθηκε στη συνάντηση είναι η ωμή παραδοχή της σύνδεσης του μισθού με την αξιολόγηση.

ü      Μίλησε εκτεταμένα για το ευέλικτο σχολείο της αγοράς, το νέο ολοήμερο σχολείο, όπως το ονομάζει, τονίζοντας ότι η προώθησή του είναι στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης.

Χρησιμοποίησε επικοινωνιακές εκφράσεις, όπως «ανοιχτό, συμμετοχικό, με πρωτοβουλίες, με συνεργασία με τους φορείς, όπου θα παίζουν ρόλο οι γονείς, η αυτοδιοίκηση, οι παραγωγικοί φορείς» με στόχο να το κάνει θελκτικό προς την κοινωνία και να καλύψει έτσι το βαθύ αντιδραστικό περιεχόμενο που αυτό έχει για τους μαθητές και την εργαζόμενη πλειοψηφία.  Επανάφερε την τοποθέτησή της στην 78η Γ.Σ. για σχολείο με δυνατότητα ευελιξίας στο 10-15% του προγράμματός του για αρχή(!!!) στα πλαίσια του ενιαίου εθνικού προγράμματος. Έδωσε έμφαση στη συνεργία εννοώντας ότι θα γίνεται διαχείριση του προσωπικού μεταξύ 2 και 3 σχολείων. Πρόκρινε την πιλοτική εφαρμογή αλλά και πιλοτικές εφαρμογές διαφόρων τύπων ολοημέρων μέχρι να καταλήξουν σε έναν. Τόνισε ότι η μελέτη της ΔΟΕ στα Γιάννενα είναι η βάση της συζήτησης για το υπουργείο.

ü      Δεν τοποθετήθηκε καθόλου στα ζητήματα των νηπιαγωγείων

Σε καμία απολύτως δέσμευση δεν προχώρησε η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ σχετικά με την προσχολική αγωγή. Σε ερωτήματα που τέθηκαν και αφορούσαν την ίδρυση νέων νηπιαγωγείων για φέτος και τη νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών, δε δόθηκε καμία απάντηση και ήταν φανερό ότι ειδικά το ζήτημα του ωραρίου δεν το γνωρίζει. Σχετικά με την εγκύκλιο τις 2 Οκτώβρη που και για φέτος δεν απαιτεί βεβαίωση για την παρακολούθηση στα νηπιαγωγεία, έγινε ιδιαίτερη συζήτηση αλλά ούτε σε αυτό ούτε στην ακύρωση της Υπουργικής απόφασης για τους όρους αδειοδότησης νηπιαγωγείων δεν ήθελε να δεσμευτεί η Διαμαντοπούλου χωρίς να ενημερωθεί.

Ανησυχητικά αποκαλυπτικές για την προσχολική αγωγή είναι όμως, οι προγραμματικές δηλώσεις της Υπουργού. Η αναφορά στην «προσχολική εκπαίδευση όλων των παιδιών άνω των 3 ετών» (!!!) με ταυτόχρονη απουσία της υποχρεωτικότητας στη «διετή προσχολική αγωγή όλων των παιδιών» εμπλέκει την αντίληψη των παιδικών σταθμών με την προσχολική εκπαίδευση και ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για το νηπιαγωγείο.

ü      Δεν τοποθετήθηκε καθόλου για την ωρομισθία

 Ξεχάστηκαν εντελώς οι προεκλογικές δηλώσεις περί της κατάργησης της ωρομισθίας. Αξιοπρόσεχτη ήταν η παντελής απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στα ζητήματα της ελαστικής εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση, των ωρομίσθιων εκπ/κών. Σε ερωτήσεις που τέθηκαν αν φέτος θα μειώσει τον αριθμό των ωρομισθίων προσλαμβάνοντας έστω αναπληρωτές, αν δεσμεύεται ότι δε θα χωρίζουν μια θέση σε δυο ωρομίσθιους καθώς επίσης και για να διευκρινίσει την τοποθέτησή της  στις προγραμματικές δηλώσεις περί ολοημέρου με μόνιμο προσωπικό στα βασικά μαθήματα(!!!), καθώς επίσης και για το ζήτημα του χρόνου πληρωμής, δε δόθηκε καμία απάντηση.

ü      Για τις δαπάνες για την εκπαίδευση

Αποκαλυπτική ήταν η τοποθέτηση της Υπουργού ότι το 1 δις δε θα είναι μόνο εθνικό κονδύλι αλλά και κονδύλι μέσω των δημοσίων επενδύσεων του προϋπολογισμού. Μόνο που στον προϋπολογισμό στα κονδύλια των δημοσίων επενδύσεων καταγράφονται βασικά τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Δήλωσε επίσης ότι το ποσό αυτό θα δοθεί εκεί που θα δένεται με αποτελέσματα στο χώρο της παιδείας, ξεχωρίζοντας την επιμόρφωση ενώ κράτησε σαφείς αποστάσεις απ’ όσους ελπίζουν σε χρήση του ποσού αυτού για μισθολογικές αυξήσεις. Σε ερώτηση για το περιβόητο μνημόνιο των 8 επιχειρηματικών κολοσσών δεν έδωσε καμία απάντηση.

ü      Δεν απάντησε σε ερώτηση που αφορούσε τη συνέχιση των σεμιναρίων των 400 ωρών.

ü      Δεν είπε απολύτως τίποτα για ασφαλιστικό.

ü      Για τα κενά δήλωσε ότι θα υπάρχει άμεση κάλυψη μόνο των απολύτως αναγκαίων, αμφισβητώντας τους αριθμούς που δίνουν οι υπηρεσίες και δηλώνοντας ότι τους αμφισβητεί και το Υπουργείο οικονομικών. Ήταν όμως εξαιρετικά αποκαλυπτική για τον τρόπο που προκρίνει να καλύψει τα κενά: με «κάποιες προσλήψεις που ενέκρινε το οικονομικών, με συμπλήρωση ωραρίου από τους εκπαιδευτικούς που δε συμπληρώνουν, με το να πηγαίνουν οι εκπαιδευτικοί σε δυο σχολεία όταν δεν έχουν συμπληρώσει το ωράριό τους και με ανάκληση των αποσπάσεων που έχουν γίνει σε υπουργεία και άλλους οργανισμούς».

ü      Δήλωσε ακόμα ότι πολιτικές θέσεις είναι μόνο οι περιφερειακοί διευθυντές και άρα δεν έχει πολύ δουλειά με αλλαγές, δίνοντας έτσι το σήμα ότι δε θ’ αλλάξει τώρα τα στελέχη εκπαίδευσης. Μίλησε για επιλογή στελεχών με αντικειμενικά κριτήρια αλλά και αξιοκρατία τονίζοντας ότι «μπορεί κάποιος να έχει δυο μεταπτυχιακά αλλά στην τάξη να μην μπορεί να σταθεί», αφήνοντας έτσι ανοιχτό το δρόμο για ρυθμίσεις που θα ενισχύουν τις κομματικές-κρατικές επιλογές.

ü      Για τα ζητήματα των αποσπάσεων-μεταθέσεων μίλησε για ανάκληση των αποσπάσεων σε υπουργεία κ.λπ. και ότι συζητά τους όρους αλλαγής του θεσμικού πλαισίου.

Η Υπουργός δήλωσε ότι ο διάλογος θα συνεχιστεί, θα ολοκληρωθεί στα τέλη του Νοέμβρη και θα αξιοποιήσει τα πορίσματά του.

Σε γραμμή συναίνεσης η ΔΟΕ

Στο Δ.Σ. που προηγήθηκε της συνάντησης, η ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ ψήφισαν ένα υπόμνημα που βασιζόταν στην πρόταση διεκδικητικού πλαισίου που προτείνουν στις συνελεύσεις με κάποιες συμπληρώσεις ακόμα. Στη συνάντηση με την Υπουργό, δόθηκε ιδιαίτερα δυσανάλογο βάρος στις αποσπάσεις – μεταθέσεις, κατατέθηκαν τα ευρήματα της έρευνας του ΙΠΕΜ-ΔΟΕ για τα νέα βιβλία  και αναφέρθηκαν σε γενικές γραμμές τα ζητήματα του υπομνήματος.

Η προσπάθεια της ΠΑΣΚ να παρουσιάσει με θετικό πρόσημο την απουσία απαντήσεων, την άρνηση δεσμεύσεων ακόμα και την απουσία αναφοράς της Υπουργού σε κεντρικές διεκδικήσεις του κλάδου όπως η κατάργηση της ωρομισθίας, δηλώνει με σαφήνεια την επιλογή της για πλήρη συναίνεση με τις κυβερνητικές επιλογές

Την ίδια στιγμή η ΔΑΚΕ υπογράφει όλες τις αποφάσεις του συνδικάτου, ανταποκρινόμενη στο ρόλο του συνδιαχειριστή.  

Η από κοινού συμπόρευση ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ την προηγούμενη περίοδο, η ταύτισή τους σε μέγιστης πολιτικής και συνδικαλιστικής σημασίας κοινές αποφάσεις όπως η αλλαγή του διεκδικητικού πλαισίου του συνδικάτου, η απόνευρωσή του και η ομολογία απουσίας αγωνιστικής πρότασης, είναι το νέο τοπίο στα συνδικαλιστικά δρώμενα της Ομοσπονδίας.

Στη βάση των εκπαιδευτικών η οργάνωση της αντίστασης και του αγώνα

Δε χορηγούμε περίοδο χάριτος. Απέναντι στο νέο γύρο της αντιδραστικής πολιτικής, απέναντι στο συνένοχο συνδικαλισμό της υποταγής και της συναίνεσης, αντιτάσσουμε τα οικονομικά, εργασιακά κι ασφαλιστικά δικαιώματα του κόσμου της εργασίας, των μαθητών και της νεολαίας, αντιτάσσουμε τις ανάγκες μας για ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο των όλων και των ίσων, χωρίς αποκλεισμούς, διακρίσεις, κατηγοριοποιήσεις, χωρίς φραγμούς κι αξιολογήσεις, που θα σέβεται τα δικαιώματα, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, που θα είναι ανοιχτό στην εργαζόμενη πλειοψηφία κι ορμητικά κλειστό στο μεσαίωνα της αγοράς, που θα προσφέρει ολόπλευρη γνώση κι όχι υποταγή στην αμάθεια της κατάρτισης, που θα μορφώνει, θα καλλιεργεί και δε θα ακρωτηριάζει στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της προσαρμογής στην αγορά, για ένα σχολείο που θα απελευθερώνει και δε θα χειραγωγεί.

Με τη μαζική, ενωτική δράση των εκπ/κών, με διαδικασίες βάσης, με πανεκπαιδευτικό συντονισμό, για αποφασιστικούς, μαχητικούς απεργιακούς αγώνες διάρκειας, οργανώνουμε την απάντηση του κινήματός μας.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα