ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Η προωθούμενη από το ΥΠΕΠΘ ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και εμπορευματοποίηση της γνώσης. Το «Δίκτυο Παιδαγωγικής και Σχολικής Καινοτομίας » και η εταιρία «ΔΡΩ»

Τοποθέτηση του εκπροσώπου των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Σκαρτσίλα Σωτήρη στο Δ.Σ. της ΔΟΕ στις 15/1/08

Το τελευταίο διάστημα το ΥΠΕΠΘ σταθερά προσανατολισμένο στην  λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης με ιδωτικοοικονομικά κριτήρια, στην βαθμιαία εκχώρηση του σχολείου στους ιδιώτες και τα συμφέροντά του, υλοποιεί με διάφορους τρόπους την νεοφιλελεύθερη πολιτική στο δημόσιο σχολείο. Ακολουθώντας πιστά τις ντιρεκτίβες και τις επιταγές της Ε.Ε. υλοποιεί το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που βάση των ίδιων του (του ΥΠΕΠΘ) κειμένων, εδράζεται στους βασικούς άξονες της Στρατηγικής της Λισααβόνας»  αίροντας το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του. Το ΥΠΕΠΘ προκειμένου να παραδώσει τη δημόσια εκπαίδευση στις ορέξεις του κεφαλαίου, μετατρέπεται κατάφωρα σε κομιστή και αρωγό των επιδιώξεών των μεγαλοεπιχειρήσεων. Στην κατεύθυνση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων  επιχειρεί τη μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε σχολείο της αγοράς!       

Στις 15/11/07 εστάλη  από το 5ο Γρ. Π.Ε. Δ/ΝΣΗ Π.Ε. Πειραιά σε σχολεία αρμοδιότητάς του ένα εκτενές κείμενο – πρόταση του  «Δικτύου Παιδαγωγικής & Σχολικής Καινοτομίας» και ερωτώνται τα σχολεία αν επιθυμούν να συμμετάσχουν σ’  αυτό. Με το κείμενο αυτό , που απευθύνεται στους Διευθυντές και τα Μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων , μια σειρά επιχειρηματικοί όμιλοι του ελληνικού κεφαλαίου ( ίδρυμα Λαμπράκη, Μορφωτικό ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Ίδρυμα Στ.Νιάρχου, Ίδρυμα Ωνάση, ‘Ιδρυμα Α. Γ. Λεβέντη κ.ά.), αναπτύσσουν και προτείνουν ένα σχέδιο παρέμβασης σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται στο κείμενο «Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα δραστηριοποιηθούν σε θέματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες με βάση την παιδαγωγική πρόταση του Δικτύου, το ισχύον αναναλυτικό –πρόγραμμα  και το Διαθεματικό Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών….)  Είναι από τις λίγες φορές που με τόσο λεπτομερειακό τρόπο και τόσο απροκάλυπτα η λεγόμενη ιδιωτική πρωτοβουλία εισβάλλει στη δημόσιο σχολείο,  καθορίζει τη λειτουργία του και κατευθύνει τους στόχους, τους σκοπούς του και το περιεχόμενο του γνωστικού μαθησιακού πλαισίου στη λογική και στις επιταγές των μεγαλοεπιχειρήσεων και της αγοράς. Χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο « Το Εργαστήριο Σχολικής Καινοτομίας θα προσφέρεται ως ένα σύγχρονο πρόγραμμα ενδο-υπηρεσιακής επιμόρφωσης, καλλιεργώντας γνώσεις και ικανότητες και δίνοντας έμφαση στην παιδαγωγική κατάρτιση και την επαγγελματική ανάπτυξη στο σχολείο.»    

     Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα του «Δικτύου Παιδαγωγικής & Σχολικής Καινοτομίας», αποτελεί ωμή παρέμβαση επιχειρηματικών συμφερόντων στη λειτουργία του σχολείου,  τα οποία προσπαθούν να ελέγξουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να την κατευθύνουν στους επιθυμητούς γι’ αυτούς δρόμους. Είναι μια προσπάθεια εκπαιδευτικοί, μαθητές και αναλυτικά προγράμματα να προσαρμοστούν στη λεγόμενη επιχειρηματική κουλτούρα και να διαμορφωθεί η γνώση  και οι μαθητές ως αυριανοί πολίτες στα πλαίσια των απαιτήσεων της. Το κείμενο ως παιδαγωγική πρόταση ευαγγελίζεται τον πολιτισμό της δεξιότητας , ζητά τη διαμόρφωση ανθρώπων με δεξιότητες  και αποτελεσματικότητα, χωρίς κριτική προσέγγιση της πραγματικότητας και προσπάθεια μιας ολοκληρωμένης κατανόησης του φυσικού και κοινωνικού κόσμου.

Ποιοι είναι άραγε οι «εξωτερικοί περιβάλλοντες χώροι» με τους οποίους καλείται το σχολείο ν΄ αναπτύξει δικτύωση. Τι είδους παρέμβαση μπορεί ν αναπτυχθεί μέσα από χορηγίες και οικονομικές εξαρτήσεις που αυτές συνεπάγονται, σε ποια κατεύθυνση και με τι στόχο ;   

Σίγουρα το εκπαιδευτικό όραμα του ‘’Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας’’ είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με το όραμα του εκπαιδευτικού κινήματος για την εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό.

Η  σχέση του σχολείου με τις τοπικές κοινότητες έχει στόχο όχι μόνο να συνδέσει το σχολείο με την αγορά εργασίας  αλλά και να θέσει από μια άλλη πλευρά το ζήτημα της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης και το ζήτημα της χρηματοδότησης καθώς  τίθεται το θέμα των χορηγιών και οικονομικής επιβάρυνσης των γονιών για τη διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων.  Απορρίπτουμε και τις δύο κατευθύνσεις.

Στην ίδια ακριβώς αντίληψη και κατεύθυνση είναι και εγκύκλιος της Δ/νσης Π.Ε. Σερρών που «ενημερώνει» και συστήνει στα σχολεία για τα εκπαιδευτικά προγράμματα (Σιτάρι και ψωμί, Δημιουργώ με τον πηλό, Βυζαντινό ψηφιδωτό κ.ά. , με πληρωμή φυσικά) της εταιρίας Α.ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΤΟΥ & ΣΙΑ Ε.Ε. – «ΔΡΩ», μετά από έγγραφο του Ειδικού Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ Κ.Ράμμα! Η εν λόγω εταιρία περηφανεύεται μάλιστα «κάνουμε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά» για «εταιρικά προγράμματα βασισμένα στις διεθνείς απαιτήσεις του σύγχρονου management, τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα έχουν ως αποτέλεσμα για τις επιχειρήσεις : την αύξηση της παραγωγικότητας, την ποιοτική αναβάθμιση των εργαζομένων την αύξηση του αισθήματος ικανοποίησης των εργαζομένων από την επιχείρηση, την καλύτερη λειτουργία της επιχείρησης σε όλα τα επίπεδα». Τους έχουν δε «εμπιστευθεί για τα προγράμματά τους αυτά οι SHELL HELLAS, PHILIPS CONSUMER ELECTRONICS, OTENET, CLINIQUE, ΟΜΙΛΟΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ, ESTE LAUDER, κ.ά», γιατί όχι και τα σχολεία;

Θα αφήσουμε να μετατραπεί η μόρφωση σε υπόθεση των ιδιωτών,   των μεγαλοεπιχειρήσεων, του κεφαλαίου και των «ιδρυμάτων» του, των τοπικών επιχειρηματικών συμφερόντων, που δεν αποσκοπούν σε τίποτα άλλο παρά στο κέρδος και στην αποδοχή της επιχειρηματικότητας και τη λογική της αγοράς από τις συνειδήσεις των μαθητών;

Καλούμε το ΥΠΕΠΘ ν’ αποσύρει το συγκεκριμένο πρόγραμμα του «Δικτύου Παιδαγωγικής και Σχολικής Καινοτομίας» και να σταματήσει να είναι ο διαφημιστής εταιριών που επενδύουν στην κυβερνητική πολιτική της υποχρηματοδότησης  και της απαξίωσης της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Παλεύουμε για ενιαίο δημόσιο δωρεάν 12χρονο βασικό σχολείο για όλους, των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών που θα παρέχει ολόπλευρη μόρφωση ενάντια στην αποσπασματικότητα και κατακερματισμό της γνώσης, καλλιέργεια και εφόδια σε όλα τα παιδιά χωρίς διαχωρισμούς και ταξικούς φραγμούς.

Αγωνιζόμαστε για την ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, για  την υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της

ενάντια σε κάθε μορφή εμπορευματοποίησης, ιδιωτικοποίησης και επιχειρηματικοποίησης.

Για ανατροπή, ακύρωση, καμιά εφαρμογή των διακηρύξεων Λισαβόνας, Μπολόνιας της Ευρωπαϊκές Ένωσης που προωθούν το σχολείο της αγοράς, την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Για 15% του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση, για άμεσο διπλασιασμό της χρηματοδότησης τώρα.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα