ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

Σύλλογος εκπ/κων Π.Ε.                                                     Κορωπί 7/3/08

Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ                                                ΠΡΟΣ : Τα μέλη

Αρ. πρωτοκόλλου     17                                          ΔΟΕ , σύλλογοι Αττικής.                                                                               

www.Syllogosksotiriou.gr                                       Δ/νση Αν. Αττικής

φαξ : 22990 84756                                                  2Ο Γραφείο Π.Ε. Αν. Αττικής

                                                                                 ΜΜΕ

 

ΘΕΜΑ : Σχετικά με την διαδικασία της ονοματοδοσίας.

 

 

 «  Δεν έχουμε να φάμε και ετοιμαζόμαστε για βαφτίσια »

 

«Με αριθμούς, κυρίες και κύριοι, ονοματίζονται μόνο τα κελιά των φυλακών. Ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να δίδει ονόματα στις σχολικές μονάδες, ονόματα διαπρεπών Ελλήνων της περιοχής που διακρίθηκαν είτε κατά τους εθνικούς αγώνες, είτε για την πνευματική ή πολιτιστική τους συνεισφορά εις την ιστορία και τον πολιτισμό, είτε επειδή διακρίθηκαν στα γράμματα, στις τέχνες, τον αθλητισμό…»

                                                         Ευριπίδης Στυλιανίδης

(Οι υπογραμμίσεις δικές μας.)

 

Τι κι αν τα σχολεία δεν έχουν λεφτά ούτε να πληρώσουν το πετρέλαιο ή τις καθαρίστριες ; Αυτά είναι ψιλά γράμματα για το ΥΠΕΠΘ. Αρκεί που θα χουν όνομα.

Τι κι αν απ τα σχολεία μας λείπουν δάσκαλοι; Αρκεί που θα χουν όνομα.

Τι κι αν οι δάσκαλοι παίρνουν τους ίδιους και χειρότερους μισθούς κι οι νέοι συνάδελφοι βιώνουν το καθεστώς ωρομισθίας; Αρκεί που το σχολείο θα χει  όνομα.

Τι κι αν οι μαθητές θα συνεχίσουν να στοιβάζονται στις ίδιες άθλιες αίθουσες, να «τρώνε» ξηρά τροφή και να «ξεκουράζονται» πάνω στα θρανία τους στο ολοήμερο και οι γονείς θα συνεχίζουν να πληρώνουν τα μαλλιοκέφαλά τους σε φροντιστήρια, ιδιαίτερα και βοηθήματα πάσης φύσεως.;  Αρκεί που το σχολείο θα χει όνομα.

Τι κι αν η γνώση γίνεται πιο φτωχή και εντατικοποιείται η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από τα νέα βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα; Αρκεί που το σχολείο θα χει όνομα.

Τι κι αν οι τάξεις υποδοχής καταργούνται, η υλικοτεχνική υποδομή είναι για γέλια και για κλάματα, χρήματα για σχολικές βιβλιοθήκες και εργαστήρια υπολογιστών «δεν υπάρχουν»;  Αρκεί που  το σχολείο θα χει  όνομα.

 

Αν ο κ. υπουργός επιθυμούσε πραγματικά να αναβαθμίσει και εκσυγχρονίσει τη δημόσια εκπαίδευση θα μπορούσε, αν μη τι άλλο, να ξεκινήσει πρώτα από τη γλώσσα που χρησιμοποιεί. Τον ενημερώνουμε λοιπόν ότι στα σημερινά «κελιά» ένα τουλάχιστον πράγμα έχει εκσυγχρονιστεί και αναβαθμιστεί : η ελληνική γλώσσα. Μιλάμε και γράφουμε στη δημοτική. Το «δίδει» το λέμε και το γράφουμε «δίνει» και το «εις την» το λέμε και το γράφουμε «στην». Τον παραπέμπουμε να μελετήσει καλύτερα τις βιογραφίες του Δελμούζου, Γληνού, Σωτηρίου και άλλων «μαλλιαρών».

Θα μπορούσε επίσης, ας πούμε,  να ξεκινήσει με τη χρηματοδότηση, με τα κενά που υπάρχουν ακόμα, με τα κτιριακά προβλήματα και τις ελλείψεις αιθουσών, με το περιεχόμενο τις γνώσης και την εξασφάλισής της για όλα τα παιδιά, με την κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων και διορισμό μονίμων, με την αναβάθμιση των μισθών μας, ώστε να ζούμε αξιοπρεπώς, με…, με…, με…

Κάπως έτσι μετατρέπονται τα «κελιά» σε παλάτια και όχι με βαφτίσια που δεν κοστίζουν και τίποτα στον καθαρευουσιάνο νονό.

Τα μουσεία, τις βιβλιοθήκες, τα  εργαστήρια και τα project που χρειάζονται το πλήθος παιδαγωγικών και πολιτιστικών δράσεων που προτείνει ο υπουργός ποιος θα τα πληρώσει; Οι κουμπάροι ή οι χορηγοί στους οποίους μας είχε παραπέμψει ο πρωθυπουργός για τις σχολικές βιβλιοθήκες, στην περσινή απεργία;

Θα συνδεθεί αργότερα με την εμπορευματοποίηση των σχολείων και την πρόσδεση τους σε χορηγούς;

 

Συνάδελφοι, πέρα από το κωμικοτραγικό του πράγματος,

 

η διαδικασία ονοματοδοσίας της σχολικής μονάδας είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία καθώς το όνομα δεν είναι μια απλή λέξη, αλλά συνδέεται με πολιτικές αναφορές, αντανακλά ιστορικές νοηματοδοτήσεις, και συμπυκνώνει ιδεολογικές προσεγγίσεις. Πολλές φορές μάλιστα είναι δυνατόν να καθορίσει τη φυσιογνωμία της σχολικής μονάδας να της προσδώσει συγκεκριμένη ταυτότητα και να χρησιμοποιηθεί ως μέσω προπαγάνδας για να εγχαράξει επιθυμητές στάσεις και συμπεριφορές σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Άλλη ταυτότητα για παράδειγμα προσδίδει η ονομασία Βασίλειος Βουλγαροκτόνος ή Άγιος Γεώργιος και άλλη Γιάννης Ρίτσος ή Δημήτρης Γληνός.

 

Με βάση το παραπάνω σκεπτικό θεωρούμε ότι οποιαδήποτε ονοματοδοσία δεν πρέπει να έχει καμία σχέση με αμφιλεγόμενους «ευεργέτες» ή χορηγούς, θρησκευτικά πιστεύω  ή προσωπικότητες της θρησκευτικής ζωής – ιδιαίτερα στα σημερινά πολυπολιτισμικά σχολεία- και ονόματα που εν δυνάμει καλλιεργούν τον εθνικισμό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς .

 

Η δυνατότητα της επιλογής προσωνυμίου σε ένα σχολείο δόθηκε με το ν. 1564/85, το Π.Δ. 201/98 και την εγκύκλιο του 2002 «Αρχές για τον κανονισμό λειτουργίας των σχολείων» που κάλεσε τα σχολεία να δώσουν ιδιαίτερο στίγμα και ταυτότητα. Η δυνατότητα αυτή δεν προχώρησε παρά μόνο σε κάποιες περιπτώσεις που αποτύπωνε κάποιο ιδιαίτερο λόγο.

Το θέμα όμως τώρα, εμφανίζεται συγκαλυμμένα ως περίπου υποχρεωτικό, ενώ επανέρχεται με τη διαδικασία του επείγοντος και η διαδικασία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί τάχιστα μέσα σε λίγες μέρες.

Συγκροτούνται και δημοσιοποιούνται επιτροπές αποδελτίωσης των προτάσεων κατά περιφέρεια που διορίζονται από το Υπουργείο.

Πραγματοποιούνται συγκεντρώσεις διευθυντών σχολείων και προϊστάμενων νηπιαγωγείων, πράγμα που δεν έγινε σε αυτή την κλίμακα για κανένα άλλο ζήτημα στην εκπαίδευση το προηγούμενο διάστημα.

Τα δε σχολεία καλούνται να στείλουν τρεις προτάσεις ακόμα κι αν έχουν ομόφωνα συμφωνήσει σε μία. Δίνεται έτσι η επίφαση ότι αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων ενώ στην πραγματικότητα την απόφαση θα πάρει η διορισμένη επιτροπή του ΥΠΕΠΘ σε συνεννόηση με το ΥΠΕΠΘ, στην οποία με τις 3 προτάσεις θα δίνεται η δυνατότητα να αποφεύγει τα ενοχλητικά, για τις αρχές του ΥΠΕΠΘ, ονόματα.

Όλη αυτή η διαδικασία υποδηλώνει την πρόθεση του Υπουργείου να επιβάλει υποχρεωτική ονοματοδοσία στα σχολεία και με την τελική επιλογή στη δική του ευχέρεια, με σκοπό να επιβληθούν στην εκπαίδευση οι αξιακές επιλογές του ΥΠΕΠΘ.

Επιπλέον η επείγουσα διαδικασία μας κάνει να αναρωτιόμαστε μήπως κρύβονται τίποτα κονδύλια που δεν θα είναι δυνατόν να φαγωθούν μετά τη λήξη του χρονικού ορίου. Προς τι πραγματικά η τόση βιασύνη;

Για όλα λοιπόν τα παραπάνω ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι η διαδικασία της ονοματοδοσίας όπως άλλωστε προβλέπεται από το ΠΔ 201/98, άρθρο 2, παρ.4:  δεν είναι σε καμιά περίπτωση υποχρεωτική. (σχετική απόφαση της ΔΟΕ)

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, για όλους τους παραπάνω λόγους, να μην προχωρήσουν στη συγκεκριμένη διαδικασία.

Ακόμα και στην περίπτωση που κάποια σχολική μονάδα προετοίμαζε την ονοματοδοσία της από παλιότερα και αυτό έκφραζε μια  προηγούμενη προεργασία, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να εντάξουν τώρα, αυτή τη δράση, στα χρονικά πλαίσια και τους όρους που προωθεί το ΥΠΕΠΘ.

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                                                 Ο Γραμματέας

 

Τουλγαρίδης Κώστας                                                  Πανταζής Παναγιώτης


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα