ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

Αγωνιστική Συσπείρωση

Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πάτρας

 

   Το υπουργείο Παιδείας, με περισσή «δημοκρατική ευαισθησία» καλεί τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν προτάσεις για την επιμόρφωσή τους. Η «δημόσια διαβούλευση» έρχεται να προστεθεί στις διάφορες  τακτικές που συνόδευαν κάθε φορά την επαναφορά του ζητήματος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είτε της προστασίας της θέσης τους είτε της συμπλήρωσης του εισοδήματός τους είτε της   εξασφάλισης της ανόδου τους στην ιεραρχία και κυρίως της απειλής της ατομικής αξιολόγησης.

Έτσι διαμορφώθηκε η αντίληψη για μια ευέλικτη επιμόρφωση που θεμελιωνόταν:

    - Στην αντίληψη της προσφοράς και της ζήτησης υπηρεσιών.

    - Στην αντίληψη της κάλυψης των «ατομικών ενδιαφερόντων» των εκπαιδευτικών.

    Η μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της διδακτικής πράξης σε μια τεχνική, κατακερματισμένη υπόθεση, διαμορφώνει μια εκπαιδευτική πραγματικότητα όπου ο εκπαιδευτικός πνιγμένος από τα αδιέξοδά της καλείται να προτείνει ο ίδιος μέτρα για τη «βελτίωση» του, για τη «συμμόρφωση» του.

    Η ευθύνη της μελέτης, της έρευνας, της ανάλυσης και του σχεδιασμού κάλυψης των αναγκών της εκπαίδευσης μεταφέρεται στους εκπαιδευτικούς με τη «ελεύθερη» έκφραση προτάσεων σε επιμέρους τεχνικά ζητήματα ή ελλείψεις.   Η «ελευθερία» αυτή αποσκοπεί να ταυτίσει το κίνητρο του εκπαιδευτικού για προσφορά, πρωτοβουλία, με τον αυτοέλεγχο και την αυτοαξιολόγηση. Αποσκοπεί στη χρέωση, ενοχοποίηση του εκπαιδευτικού για την αναποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και την κοινωνική κριτική. Όλα αυτά την ώρα που ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών παραμένει ουσιαστικά ανενεργός από το 2002.   

    Tο ΥΠΕΠΘ ζητάει την "άποψη" των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να έχει τη «νομιμοποίηση» αλλά και το άλλοθι της συναίνεσης και της έγκρισης των εκπαιδευτικών προκειμένου να υλοποιήσει τις κάθε λογής «επιμορφώσεις» που θα εκπονηθούν από την ιδιωτική πρωτοβουλία όπως τα  «κοινωφελή ιδρύματα» Λαμπράκη, Λάτση, Μποδοσάκη, Ωνάση κλπ. με τους εκπροσώπους των οποίων μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο Στυλιανίδης υπέγραψε σχετική συμφωνία (μνημόνιο) για την θεσμική εισβολή τους σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία.

   Η «δημοκρατική ευαισθησία» του ΥΠΕΠΘ στρέφεται ευθέως ενάντια σε κάθε μορφή συλλογικής θέσης, στάσης και έκφρασης, μη μπορώντας ακόμα μια φορά να κρύψει το αποκρουστικό προφίλ του νεοφιλελευθερισμού, αδιαφορώντας για τις εκφρασμένες θέσεις της ΔΟΕ, συλλογικοτήτων και επιστημονικών φορέων.

    Η οποιαδήποτε συζήτηση για την επιμόρφωση οφείλει να ξεκινάει από την άρνηση

1. Του νέου εκτελεστικού- διεκπεραιωτικού ρόλου του εκπαιδευτικού σε μια διαδικασία συγκεντρωτικής γραφειοκρατικής σύλληψης και σχεδιασμού της διδασκαλίας από τη μια και πρακτικής εκτέλεσης από την άλλη με αποτέλεσμα την τυποποίηση, την ομοιομορφία, την αναπαραγωγή μιας άψυχης εκπαιδευτικής πράξης.

Η διαδικασία αυτή χαρακτηρίζεται από  ποσοτική και ποιοτική επέκταση του ελέγχου: ποσοτική που περιλαμβάνει κάθε φάση της εκπαιδευτικής και ποιοτική που αφορά νέο τεχνικό έλεγχο πέρα από το μέχρι τώρα άμεσο διοικητικό και αφορά τον απόλυτο έλεγχο σε κάθε μέσο της διδασκαλίας (βιβλία, βιβλία δασκάλου, Αναλυτικά Προγράμματα)  

2. Της αλλαγής του χαρακτήρα του έργου του με την αλλαγή του χαρακτήρα της γνώσης. Γνώσης πληροφοριοποιημένης, αποσπασματικής, περιορισμένης στο τι και στο πως αποστειρωμένης από το γιατί, το πότε, και το που.

    Συνάδελφοι σας καλούμε:

●   Να αρνηθούμε να γίνουμε συνένοχοι στα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια.

●  Να διεκδικήσουμε ένα πραγματικά παιδαγωγικό ρόλο σε ένα σχολείο που θα υπηρετεί τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες.

● Να απαιτήσουμε διαρκή, επιστημονική, επιμόρφωση σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος.                                                                        

                                                                                                                     Πάτρα, 14 Απριλίου 2008


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα