ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Σήμερα Παρασκευή 21  Μάρτη  και ώρα 18.00 στα γραφεία της ΔΟΕ συγκεντρωθήκαμε Νηπιαγωγοί από την Αττική για να  συζητήσουμε τα παρακάτω φλέγοντα ζητήματα που αφορούν τα Νηπιαγωγεία:

·         Ιδρύσεις νέων σχολείων και προεγγραφές νηπίων

·         Λειτουργία Νηπιαγωγείων  από Δήμους και Ιδιώτες

·         Αύξηση Διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών

 Επειδή  τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι και φέτος   νήπια και  προνήπια  θα ψάχνουν για  μια θέση στο  Δημόσιο Νηπιαγωγείο 

Επειδή βρισκόμαστε στο τέλος Μάρτη και πέρα από τις προεγγραφές που έγιναν με ελλιπή τρόπο και αυτές  (καθότι τα παιδιά δεν ειδοποιήθηκαν δια μέσου Δημοτολογίων),  το υπουργείο δεν προχώρησε σε ιδρύσεις νέων Νηπιαγωγείων

Επειδή οι εργασιακές μας σχέσεις γίνονται δυσμενέστερες (αύξηση ωραρίου στα δημόσια σχολεία-Καμιά εργασιακή και μισθολογική διασφάλιση στον ιδιωτικό τομέα)

Επειδή η απάντηση του Υπουργείου στο Υπόμνημα που καταθέσαμε  το  Νοέμβρη είναι ένας χλευασμός ( μήπως: δείχνει να μην ξέρουν τις ανάγκες των νηπίων και πώς λειτουργεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείου?) απέναντι μας αφού:

α.  χρησιμοποιεί μια διατύπωση τύπου Πυθίας, η οποία μπορεί να γίνει «λάστιχο» και να ερμηνευθεί κατά το δοκούν. Ενώ λέει ότι «στο διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών συμπεριλαμβάνεται η προσέλευση και η αποχώρηση των νηπίων», στη συνέχεια αναφέρει ότι στο χρόνο αυτό «δε συμπεριλαμβάνεται η διδακτική διαδικασία δεδομένου ότι δεν έχουν προσέλθει ή αποχωρήσει όλα τα νήπια προκειμένου να ξεκινήσει ή να λήξει η διδακτική διαδικασία»! Η «απάντηση» αυτή αφήνει σαφώς ανοιχτό το ενδεχόμενο ο χρόνος της πρωινής ζώνης 7-8, ή η αύξηση του ενός τετάρτου στην πρωινή προσέλευση και τη μεσημεριανή αποχώρηση να θεωρηθεί χρόνος προσέλευσης των νηπίων.

β. δε μας  δίνει καμιά σαφή απάντηση όσον αφορά στο «διδακτικό ωράριο», μπερδεύοντας τεχνηέντως το ζήτημα με το «ωρολόγιο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας και αγωγής» των Νηπιαγωγείων και όχι των νηπιαγωγών, το οποίο ρυθμίζεται με Αποφάσεις του ΥΠΕΠΘ. Οι αναφορές αυτές μας προδιαθέτουν ότι ανάλογες «ρυθμίσεις» θα αφορούν και το διδακτικό ωράριο.

γ. Παραπλανητική είναι, επίσης κατά τη γνώμη μας, και η παραπομπή στο ισχύον εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Δημοτικά σχολεία, εννοώντας προφανώς το ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα 1θέσια, 2θέσια και 3θέσια σχολεία Και αυτό, γιατί γίνεται σκόπιμη σύγχυση με το «διδακτικό ωράριο» (δηλαδή τα 45λεπτα) των δασκάλων με το δικό μας, που είναι σε καθημερινή βάση 4 60λεπτες ώρες, ήτοι 240 λεπτά ημερησίως, δηλαδή 27,5 ώρες εβδομαδιαίως. Πολύ παραπάνω, δηλαδή και χωρίς μείωση με τα χρόνια προϋπηρεσίας! Αν επιπλέον  ληφθεί υπόψη η νέα αύξηση που πάει να επιβάλλει το ΥΠΕΠΘ με τις πρωινές ζώνες και τα τεταρτάκια ή τα μισάωρα πριν και μετά το ισχύοντα διδακτικό μας χρόνο, τότε φτάνουμε στις 30-32,5 διδακτικές την εβδομάδα ανάλογα με τη βάρδια.

δ. Καμία συζήτηση βέβαια για τις διαφορές ωραρίου μεταξύ νηπιαγωγών ακόμα και εντός του δημόσιου τομέα!  

Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ

Ø      Να απαιτήσει από το υπουργείο Παιδείας την άμεση κατάργηση του άρθρου 32 του Νόμου 3577/2007 και την απορρόφηση όλων των παιδιών (νηπίων-προνηπίων) από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο, εξασφαλίζοντας όλες τις αναγκαίες προϋποθέσεις (υλικοτεχνική υποδομή-εκπαιδευτικούς). Ο Ιούνιος, μήνας των εγγραφών, πλησιάζει και έτσι όπως δρομολογούνται τα πράγματα είναι σίγουρο ότι θα ξαναδούμε το περσινό σκηνικό. Στο ζήτημα αυτό η ΔΟΕ έχει τις δικές της ευθύνες, με το να αφήνει τα πράγματα να εξελίσσονται με αυτόν τον τρόπο.

Ø      Να απαιτήσει από το υπουργείο Παιδείας  την άμεση ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης, με την οποία αυξάνεται το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών και παρατείνεται ο χρόνος λειτουργίας του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Να απαιτήσει επίσης την εξίσωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών με αυτό των συναδέλφων τους Δασκάλων, ως αυτονόητη πράξη, από τη στιγμή που το Νηπιαγωγείο ανήκει στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι Νηπιαγωγοί παράγουν ίσης αξίας έργο με αυτό των συναδέλφων Δασκάλων.

Ø      Να ενημερώσει τους γονείς με επιστολή της ( θυμίζουμε ότι η ΔΟΕ από το περσινό καλοκαίρι, μετά από αίτημά μας, έχει πάρει σχετική απόφαση) και να τους καλέσει σε πρωτοβουλιακές  συναντήσεις αναδεικνύοντας την υπάρχουσα κατάσταση. Ενημερώνουμε πως επειδή τόσο καιρό περιμένουμε να γίνει ανάλογη ενέργεια -έχουμε καταθέσει μάλιστα και επιστολές-προτάσεις-, θα αναγκαστούμε να προβούμε σε κυκλοφορία επιστολής, αν αυτή δεν εκδοθεί από τη ΔΟΕ.

Ø      Να πάρει  απόφαση για καμία αύξηση του ωραρίου και να καλέσει έγκαιρα  τις Νηπιαγωγούς (με βάση την προηγούμενή της απόφαση ) για την επόμενη σχολική χρονιά , να εφαρμόσουν το παλιό ωράριο και να συντάξουν και να στείλουν τα παλιά ωρολόγια προγράμματα, προσφέροντας συνδικαλιστική κάλυψη, στην περίπτωση που αυτή κριθεί αναγκαία.

Ø      Να  είναι το θέμα των Νηπιαγωγείων  ιδιαίτερο ζήτημα στις συνελεύσεις

Ø      Να κάνει παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΣΚ,  ζητώντας άμεσα την κάλυψη όλων των  αναγκών για φοίτηση  των παιδιών ηλικίας 4-6 ετών στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Ø      Να ενημερώσει τις Νηπιαγωγούς για την προσφυγή της στο Συμβούλιο της Επικρατείας

ΖΗΤΑΜΕ

  • Καμία επέκταση ωραρίου. Διδακτικό ωράριο Νηπιαγωγών στα επίπεδα όλων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (μείωση ωρών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας – 24 το ανώτερο διδακτικές και όχι ωριαίες ώρες)
  • Άμεση  καταγραφή νηπίων – προνηπίων και ιδρύσεις νέων Νηπιαγωγείων έτσι ώστε   να μη μείνει κανένα παιδί έξω από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή.
  • Κατάργηση των νόμων της αποκέντρωσης (2218 και 2640) και του   άρθρου 32 του Νόμου 3577/2007 για τη «Δημιουργία φορέα διαχείρισης ολοκληρωμένων προγραμμάτων δια βίου μάθησης».  Κανένα Νηπιαγωγείο στους Δήμους και στους Ιδιώτες!!!
  •  Να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των παιδιών (4-6 ετών) για: εκπαίδευση, ασφάλεια, κατάλληλα και επαρκή κτίρια, εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικό προσωπικό, πρώιμη παρέμβαση για παιδιά με ειδικές ή μαθησιακές δυσκολίες και για αλλόγλωσσα κα αλλόθρησκα παιδιά.
  • Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1/15 ανά τμήμα

ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα