ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ                                       Αίγινα 21/03/2008

 ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ

                                                                                                                              Α.Π  28

                             ΠΡΟΣ : Μέλη του Συλλόγου , Τοπικό Τύπο , Δ.Ο.Ε

                             Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού

   Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού (21/3) είναι ανάγκη να προβληματιστούμε ουσιαστικά για την ύπαρξη ρατσιστικών συμπεριφορών στην ελληνική κοινωνία και για την κατάσταση των δικαιωμάτων μειονοτήτων και μεταναστών στην Ελλάδα σήμερα. Η Ελλάδα εδώ και 20 χρόνια περίπου γνωρίζει ένα ισχυρό μεταναστευτικό ρεύμα το οποίο διαδραματίζει έναν ουσιαστικό ρόλο στην οικονομική ζωή της χώρας . Από χώρα αποστολής μεταναστών που ήταν η Ελλάδα στη δεκαετία του ΄60 μετατρέπεται σε χώρα υποδοχής μεταναστών στη δεκαετία του ΄90. Σ΄ αυτή τη νέα πραγματικότητα τα στοιχεία για την εκδήλωση ρατσιστικών συμπεριφορών στην ελληνική κοινωνία είναι απογοητευτικά. Σύμφωνα με το Εθνικό Παρατηρητήριο κατά του Ρατσισμού και της Ξενοφοβίας η αύξηση των κρουσμάτων ρατσιστικής βίας αυξήθηκε κατά 147,6% το 2007 και ειδικότερα κατά των προσφύγων και μεταναστών κατά 175% . (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 21/03/2008) Τα στοιχεία αυτά συμπληρώνονται από ορισμένα άλλα ενδεικτικά των διαστάσεων του προβλήματος. Περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά είναι οι καταδίκες της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για υποθέσεις βιαιοπραγίας σε βάρος μειονοτήτων και μεταναστών. Η Ελλάδα επίσης κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις σχετικά με τις πολιτικές κοινωνικής ένταξης μεταναστών.(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 21/03/2008) Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι ο ρατσισμός είναι μια εδραιωμένη πραγματικότητα στη χώρα , μια πραγματικότητα ου δεν αντιμετωπίζεται με ευχολόγια και με απλές διακηρύξεις ούτε με εξορκισμούς ή άρνηση του προβλήματος.

    Η αύξηση των ρατσιστικών συμπεριφορών στην ελληνική κοινωνία εκτρέφεται από την αρνητική στάση του κράτους όσον αφορά την κατοχύρωση βασικών δικαιωμάτων στους μετανάστες και την ανεπαρκή αντίδραση των κρατικών αρχών απέναντι σε εκδηλώσεις ρατσιστικής βίας.

    Μεγάλο έλλειμμα κατοχύρωσης δικαιωμάτων παρουσιάζει και η εκπαιδευτική πολιτική , η οποία , όπως δείχνει και το παράδειγμα του 132 Δημοτικού Σχολείου Αθηνών , αρνείται την κατοχύρωση στοιχειωδών δικαιωμάτων των μεταναστών στη γλώσσα και τον πολιτισμό τους. Στο συγκεκριμένο σχολείο τα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που εφαρμόζονταν  με πρωτοβουλία και παιδαγωγικό σχεδιασμό των εκπαιδευτικών  σταμάτησαν από Διοίκηση της Εκπαίδευσης και το ΥΠΕΠΘ,  ύστερα από την εκδίωξη της διευθύντριας  από το σχολείο με τις κρίσεις των διευθυντών. Θύματα της συρρίκνωσης των δημοσίων για την εκπαίδευση είναι τα τμήματα ένταξης των μεταναστών. Είναι αμφίβολο αν η σημερινή ηγεσία του ΥΠΕΠΘ με τη συντηρητική στροφή στις αξίες και τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης που προσπαθεί να επιβάλλει, μπορεί να εννοήσει στοιχειωδώς τη σημασία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και να στηρίξει ανάλογες πολιτικές.           

   Η αντιμετώπιση του ρατσισμού πρέπει να γίνει υπόθεση της ίδιας της κοινωνίας. Θέλουμε έναν κόσμο που να χωράει μέσα του άλλους και διαφορετικούς  κόσμους. Πλήρη κατοχύρωση πολιτικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων στους μετανάστες. Κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη γλώσσα και των πολιτισμό τους στην εκπαίδευση.  

                                                                ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ        

                          Ο                                                                                            Η

                 ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                  ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

    ΧΡ. ΡΕΠΠΑΣ                                                                     ΝΤΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΑ


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα