ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

Γαλάτσι 8- 4-2008

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ:

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΙ

ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Σχετικά με την εγκύκλιο για την επιμόρφωση:

Με τη σχετική εγκύκλιό του, το ΥΠΕΠΘ ζητάει την "άποψη" των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να έχει τη «νομιμοποίηση», τη συναίνεση και την έγκρισή τους, προκειμένου να υλοποιήσει τις κάθε λογής "επιμορφώσεις" που θα εκπονηθούν από την ιδιωτική πρωτοβουλία, όπως τα 8 "κοινωφελή ιδρύματα" Λαμπράκη, Μποδοσάκη, Ωνάση, κλπ., με τους εκπροσώπους των οποίων μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός κ. Στυλιανίδης υπέγραψε σχετική συμφωνία (μνημόνιο) για την θεσμική εισβολή τους σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, οι οποίοι θα αναλάβουν και να «επιμορφώσουν» και τους εκπαιδευτικούς. 

Η θεσμική και επίσημη εισβολή των ιδιωτών στην εκπαίδευση όπως σαφώς αναφέρεται στα κείμενα και στα δελτία τύπου του ΥΠΕΠΘ στοχεύει στην παράδοση της εκπαίδευσης στην αγορά. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι εδώ και καιρό μια σειρά σεμιναρίων-επιμορφώσεων (για τους εκπαιδευτικούς των Αγγλικών π.χ. αλλά και των νέων σχολικών βιβλίων)  γίνονται κάτω από την χορηγία και τη σκέπη εκδοτικών οίκων, γεγονός που έχει καταγγελθεί από το εκπαιδευτικό κίνημα.

Βέβαια, τα ίδια επιχειρηματικά συμφέροντα θα απορροφήσουν και τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια από το Δ΄ κοινοτικό πλαίσιο στήριξης από το πρόγραμμα "εκπαίδευση και δια βίου μάθηση" - πάντα στην κατεύθυνση των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση.

Προγράμματα επιμόρφωσης όπως τα παραπάνω, αλλά και όλα τα υπόλοιπα, περιέχουν διαδικασία αξιολόγησης. Αξιολόγηση που στοχεύει από τη μια πλευρά στην αποτελεσματικότητα του κάθε προγράμματος, σύμφωνα με το στόχους των αναδιαρθρώσεων και της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, αλλά και στην  εμπέδωση και αποδοχή της αξιολόγησης  από τους εκπαιδευτικούς, μια αξιολογική διαδικασία ως αυτονόητη σε κάθε εκπαιδευτική πράξη και πρόγραμμα.

Σημειώνεται ότι η όποια διαδικασία διατύπωσης γνώμης των εκπαιδευτικών και των συλλόγων διδασκόντων δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική. Σε κάθε περίπτωση είναι φανερό πως η διατύπωση των ερωτημάτων επιχειρεί να εκμαιεύσει απαντήσεις που θα αξιοποιηθούν αναλόγως από όσους είχαν την ιδέα της σύνταξής τους. Πληροφορούμε τους συναδέλφους πως τόσο το κείμενο των εγκυκλίων όσο και τα ερωτηματολόγια είναι πανομοιότυπα σε πολλές περιφέρειες παρά που υπογράφονται ξεχωριστά από κάθε έναν σχολικό σύμβουλο.

Στην ουσία τώρα, η επιμόρφωση πρέπει να έχει αφετηρία και να καθορίζεται από τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, όπως αυτοί τις θέτουν και τις ορίζουν, των μαθητών και της δημόσιας εκπαίδευσης συνολικότερα και όχι για παράδειγμα για τις ανάγκες της απορροφητικότητας των κοινοτικών κονδυλίων.

Το εκπαιδευτικό κίνημα αρνείται την υποταγή της επιμόρφωσης στις επιλογές των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπως και την είσοδο-εμπλοκή  των ιδιωτών στις επιμορφωτικές διαδικασίες.

Η επιμόρφωση πρέπει να οργανώνεται και να καθορίζεται από τη συμμετοχή των ίδιων των μάχιμων εκπαιδευτικών- πρέπει δε να συνοδεύεται με απαλλαγή από  τα διδακτικά καθήκοντα και όχι να γίνεται σε βάρος του ελεύθερου χρόνου τους.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να τοποθετηθούν στο ζήτημα της επιμόρφωσης προβάλλοντας τις συλλογικές μας θέσεις και να μην μπουν στη διαδικασία συζήτησης του πλαισίου  που οριοθετεί το ΥΠΕΠΘ για να νομιμοποιήσει τις προσχεδιασμένες στοχεύσεις του.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα