ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΙ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι

αρχείο


Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά
Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ          Αίγινα 14/12/07

ΝΗΣΙΩΝ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ                                         Α.Πρ 9

 

                                                                                             ΠΡΟΣ: ΥΠΕΠΘ
                                                                                                          Διεύθυνση Π.Ε Πειραιά
                                                                                                          5ο Γραφείο Π.Ε Πειραιά
                                                                                                          Σχολική Σύμβουλο Περιφέρειας
                                                                                                          Δ.Ο.Ε
                                                                                                          Μέλη του Συλλόγου

             ΘΕΜΑ: «Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας»

    Εδώ και ένα ορισμένο χρονικό διάστημα έχει φτάσει στα σχολεία του Συλλόγου μας ένα εκτενές κείμενο – πρόταση του  ΄΄Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας’’. Με το κείμενο αυτό , που απευθύνεται στους Διευθυντές και τα Μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων , μια σειρά επιχειρηματικοί όμιλοι του ελληνικού κεφαλαίου σε συνεργασία με ελληνικά πανεπιστήμια , αναπτύσσουν και προτείνουν ένα σχέδιο παρέμβασης σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι από τις λίγες φορές που με τόσο λεπτομερειακό τρόπο και τόσο απροκάλυπτα η λεγόμενη ιδιωτική πρωτοβουλία εκδηλώνει  το ενδιαφέρον της για τα πράγματα του πρωτοβάθμιου  σχολείου. 

     Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα του ‘’Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας’’ , έτσι όπως παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο κείμενο , αποτελεί ωμή παρέμβαση επιχειρηματικών συμφερόντων στη λειτουργία του σχολείου,  τα οποία προσπαθούν να ελέγξουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να την κατευθύνουν στους επιθυμητούς γι’ αυτά δρόμους. Είναι μια προσπάθεια εκπαιδευτικοί , μαθητές και αναλυτικά προγράμματα να προσαρμοστούν στη λεγόμενη επιχειρηματική κουλτούρα και να διαμορφωθεί η γνώση  και οι μαθητές ως αυριανοί πολίτες στα πλαίσια των απαιτήσεων της. Το κείμενο ως παιδαγωγική πρόταση ευαγγελίζεται τον πολιτισμό της δεξιότητας , ζητά τη διαμόρφωση ανθρώπων με δεξιότητες  και αποτελεσματικότητα, χωρίς κριτική ενατένιση της πραγματικότητας και προσπάθεια μιας ολοκληρωμένης κατανόησης του φυσικού και κοινωνικού κόσμου.

    Οι συντάκτες του κειμένου όφειλαν να διευκρινίσουν με συγκεκριμένο τρόπο  ποιοι είναι οι ‘’εξωτερικοί περιβάλλοντες χώροι ‘’με τους οποίους καλείται το σχολείο ν΄ αναπτύξει δικτύωση. Τι είδους γόνιμη ανανεωτική παρέμβαση μπορεί ν αναπτυχθεί μέσα από χορηγίες και οικονομικές εξαρτήσεις που αυτές συνεπάγονται ;   

      Σίγουρα το εκπαιδευτικό όραμα του ‘’Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας’’ είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με το όραμα του εκπαιδευτικού κινήματος για την εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό. Η παιδαγωγική του πρόταση δεν μπορεί βέβαια να κριθεί ολοκληρωμένα στα πλαίσια μιας ανακοίνωσης. Μπορούν όμως να θιχτούν όμως δύο ακόμη βασικά ζητήματα:  αυτό της σχέσης του σχολείου με τις τοπικές κοινότητες με το οποίο επανέρχεται από μια άλλη πλευρά το ζήτημα της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης και το ζήτημα της χρηματοδότησης καθώς  τίθεται το θέμα των χορηγιών και οικονομικής επιβάρυνσης των γονιών για τη διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Απορρίπτουμε και τις δύο κατευθύνσεις. Η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι μια υπόθεση τοπικών επιχειρηματικών συμφερόντων ούτε οικονομικής επιβάρυνσης γονιών. Πολύ δε περισσότερο οι στόχοι της να είναι προσαρμοσμένοι στα πλαίσια τέτοιων απαιτήσεων.

   Καλούμε το ΥΠΕΠΘ ν’ αποσύρει το συγκεκριμένο πρόγραμμα και τους συναδέλφους να προβληματιστούν σοβαρά για το περιεχόμενο και τις στοχεύσεις του πριν σκεφτούν την οποιαδήποτε συμμετοχή τους σ’ αυτό. Οι όποιες παιδαγωγικές δραστηριότητες και γνωστικά αντικείμενα γίνονται στα πλαίσια τέτοιων προγραμμάτων να ενσωματώνονται στα αναλυτικά προγράμματα στα πλαίσια ενός ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου.

                                                           ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

                   Ο                                                                                                     Η

          ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                        ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

         ΧΡ.ΡΕΠΠΑΣ                                                                           ΝΤΙΝΑ ΘΕΟΔΩΡΑ


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα