ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΟΕ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

αρχείο

 

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

Δήλωση – Τοποθέτηση του  Εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, Σκαρτσίλα Σωτήρη στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 19 Ιουλίου 2007 για το θέμα  Διεκδικητικό Πλαίσιο και το Πρόγραμμα Δράσης

 

Το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης δεν μπορεί παρά να αποτελεί συνέχεια του μεγάλου αγώνα, της μεγάλης απεργίας που έδωσε ο κλάδος το περασμένο φθινόπωρο.

Οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις στην 76η Γ.Σ. κατέθεσαν συγκεκριμένη πρόταση και για το διεκδικητικό πλαίσιο και για πρόγραμμα δράσης που αποτελούσε τη συνέχεια του περσινού αγώνα και δεν έγινε αποδεκτή από τις άλλες παρατάξεις. Έτσι, όλοι αυτοί, προτίμησαν να κλείσουν μάτια και αυτιά στην πρόταση των Παρεμβάσεων.

Με δική τους ευθύνη, η 76η Γενική Συνέλευση του κλάδου, κράτησε ερμητικά κλειστές τις πόρτες σε ένα νέο γέρο ανάπτυξης του κινήματος.

Με δική τους ευθύνη, ο κλάδος δεν μπήκε τότε σε τροχιά  άμεσης αγωνιστικής – απεργιακής απάντησης στην αντιασφαλιστική επίθεση, απόφαση που θα έστελνε ένα μήνυμα αντίστασης, αγώνα, αισιοδοξίας και νίκης σε όλη την εργατική τάξη και θα έθετε από σήμερα το καθήκον σε κάθε συνδικάτο, ομοσπονδία και σωματείο να προχωρήσει σε μια τέτοια κατεύθυνση. Την αναγκαιότητα να δοθεί αυτή η απάντηση από το εκπαιδευτικό εργατικό κίνημα στην αντεργατική-αντιεκπαιδευτική πολιτική που θα γίνει ακόμα σκληρότερη πρέπει να εκφράσει το κίνημα την επόμενη περίοδο.

Στη νέα χρονιά που έρχεται πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τις επιδιώξεις της κυβέρνησης της ΝΔ που  στηρίζονται επί της ουσίας από  το ΠΑΣΟΚ και έχουν να κάνουν με βασικές πλευρές της πολιτικής που θα προσπαθήσουν να υλοποιήσουν και βάλλουν ακόμα περισσότερο τα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα. Ο εργαζόμενος κόσμος δεν έχει αυταπάτες για τι μέλλει γενέσθαι μετά τις εκλογές όποιο κόμμα βρεθεί στην κυβέρνηση. Οι δεσμεύσεις που έχει ο δικομματισμός για το προχώρημα των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων είναι σαφείς.

Η επόμενη περίοδος και για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας αλλά και για όλο το εκπαιδευτικό κίνημα είναι περίοδος αγώνα και πάλης για τα αιτήματα που έμειναν αδικαίωτα, για τη συνέχεια του αγώνα που δικαιώθηκε στη μορφή του και στη δράση του. Γι αυτά που πάλεψε ο κλάδος και βρέθηκε απέναντι στη θατσερική κυβερνητική πολιτική, αλλά και σε όλα αυτά που προετοιμάζονται θα ξαναβγεί στο προσκήνιο πιο συντονισμένα με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό και ει δυνατόν με το εργατικό κίνημα και πιο δυναμικά. Ενάντια στην συνεχιζόμενη νεοφιλελεύθερη επέλαση που ετοιμάζεται από την κυβέρνηση και όπως υποδεικνύεται από τους υπερεθνικούς οργανισμούς την Ε.Ε., τον ΟΟΣΑ., τη πρόσφατη σύσκεψη του Λονδίνου και όπως αποτυπώνονται στα κείμενα τους και στις συσκέψεις τους. Η Πράσινη Βίβλος για την «ελαστασφάλεια» flexicurity που επιβάλει ακόμα περισσότερη ελαστική και ευέλικτη εργασία, η κατάργηση της μονιμότητας στον δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα – που είναι και το μεγάλο στοίχημα για την όποια νέα κυβέρνηση - οι υποδείξεις για την παραπέρα αύξηση των ορίων ηλικίας στη συνταξιοδότηση και παραπέρα μείωση των συντάξεων, το ακόμα λιγότερο κράτος στον κοινωφελή τομέα δηλαδή λιγότερες κρατικές δαπάνες, το τελειωτικό ξεπούλημα σε ότι έχει απομείνει στο δημόσιο και κρατικό τομέα με το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων για ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕ, Λιμάνια (ΟΛΠ και ΟΛΘ), Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ΑΤΕ, και αποτελούν το μεγαλύτερο πακέτο που έχει πουληθεί ποτέ από το δημόσιο, οι ανατιμήσεις το Σεπτέμβρη σε βασικά και αναγκαία κοινωνικά αγαθά, οι συνεχιζόμενες προκλητικές μεγάλες φοροαπαλλαγές στο κεφάλαιο και στις επιχειρήσεις και αντίστοιχα η αύξηση της έμμεσης φορολογίας όπως και η αύξηση κατά μία με δύο μονάδες του ΦΠΑ που ευνοούν τους επιχειρηματίες και φέρνουν τους χαμηλόμισθους σε αδιέξοδο , η συνεχιζόμενη λιτότητα περιγράφουν το ζοφερό μέλλον για τους εργαζόμενους και ολόκληρη την κοινωνία. Ο δανεισμός των νοικοκυριών που έφτανε τα 51.600 εκτ. Ευρώ το 2004 και εκτινάχτηκε σε 88.000 εκατ. το 2007 το αποδεικνύει περίτρανα.   Ιδιαίτερα στην εκπαίδευση τα σχέδια της κυβέρνησης με τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ για την παράδοσή της στους ιδιώτες και την αγορά αποτελούν βασική επιλογή. Οι προτάσεις της Ο.Κ.Ε για την αποκέντρωση της εκπαίδευσης και την υλοποίηση της αξιολόγησης καθώς και η εκπόνηση του ΥΠΕΠΘ βασικού στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της εκπαιδευτικής πολιτικής για την περίοδο 2007-2013 όπως έχει αποτυπωθεί στη πολιτική πρόταση που διαρθρώνεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που εδράζεται στους βασικούς άξονες της Στρατηγικής της Λισσαβόνας και στα 12 κριτήρια της Διακήρυξης της Μπολόνια, αποτελούν σημεία τομής στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Αναφέρεται στο κείμενο χαρακτηριστικά :

«Ειδικοί στόχοι:

1. Αναμόρφωση, εκσυγχρονισμός και αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος - ενίσχυση της κινητικότητας του μαθητικού και φοιτητικού πληθυσμού.

2. Αποτίμηση της προόδου στην Εκπαίδευση μέσω της εφαρμογής συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας - αξιολόγησης των συντελεστών του εκπαιδευτικού συστήματος.»

 

 Ήδη η κυβέρνηση προχωρεί ταχύτητα στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής της πολιτικής με την τροπολογία για τη δυνατότητα λειτουργίας τμημάτων νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς και στους δήμους, τις υποδείξεις για ανεύρεση χορηγών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπ/ση, με την ψήφιση του νόμου πλαίσιου για τα Πανεπιστήμια και το νόμο που παραδίδει την Έρευνα των Πανεπιστημίων στις μεγάλες επιχειρήσεις, την επιβολή διδάκτρων για τα μεταπτυχιακά αλλά και την δραστική περικοπή τους σε ένα μεταπτυχιακό ανά πανεπιστημιακό τμήμα αλλά και το στόχο της αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος για την ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.   

Μπροστά σε όλα αυτά το λαϊκό κίνημα πρέπει και οφείλει να οργανωθεί και να δώσει αποφασιστική απάντηση. Όποιος και να είναι ο πολιτικός  διαχειριστής της επόμενης περιόδου Ν.Δ. ή ΠΑΣΟΚ οι προθέσεις για την εκδήλωση της τελικής και σαρωτικής επίθεσης απέναντι στην κοινωνία είναι συγκεκριμένες και περιλαμβάνουν:

·        Την κατεδάφιση σε ό,τι απέμεινε από την κοινωνική ασφάλιση, την αύξηση των ορίων ηλικίας και των εισφορών, την παράδοση όλων των αποθεματικών στα καρτέλ της αγοράς και τη πλήρη μετατροπή των ασφαλιστικών δικαιωμάτων σε ατομική υπόθεση του κάθε εργαζόμενου.

·        Την καθολική ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με την άρση της μονιμότητας στο στενό δημόσιο τομέα, που στην εκπαίδευση θα γενικεύει το θεσμό των ωρομισθίων.

·        Την παγίωση της παρατεταμένης λιτότητας και την εφαρμογή αντιδραστικών μισθολογίων με τη σύνδεση μισθού-αξιολόγησης.

·        Την επίθεση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα περιλαμβάνει: μεγαλύτερη υποχρηματοδότηση, γενικευμένη εισαγωγή ιδιωτών-χορηγών στα σχολεία, εφαρμογή των προτάσεων του ΕΣΥΠ και των νόμων Αρσένη-Ευθυμίου για την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση μαθητών- σχολείων- εκπαιδευτικών.

·        Την αποκέντρωση-ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τα νηπιαγωγεία που παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τον ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, ψηφίζει τροπολογίες και στέλνει την προσχολική αγωγή στους ιδιώτες και στους δήμους.

·       Στον εντεινόμενο αυταρχισμό και την καταπάτηση των δημοκρατικών ελευθεριών των εργαζομένων

Απέναντι σε όλα αυτά τα αιτήματα μας πρέπει να απλωθούν και να βαθύνουν και το κάλεσμα στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα να γίνει πιο ουσιαστικό και συγκεκριμένο.

Οι Παρεμβάσεις πιστεύουν ότι χρειάζεται μαζικός συντονισμένος πανεκπαιδευτικός-πανεργατικός αγώνας που θα έχει στην προμετωπίδα του και στόχο του την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής-αντεργατικής πολιτικής.

Οι αναδιαρθρώσεις και η αντιδραστική πολιτική μπορούν να ηττηθούν μόνο στο πεδίο των κοινωνικών αγώνων. Οι μάχες που έχουμε μπροστά μας είναι στρατηγικής σημασίας και θα καθορίσουν το κοινωνικό, εκπαιδευτικό και πολιτικό τοπίο για μια μεγάλη περίοδο.

ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

1. Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας και μόνο. Για 1400 ευρώ καθαρά στο νεοδιοριζόμενο. Για ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό, για να μην υπάρξει καμιά σύνδεση μισθού – αξιολόγησης. Για ενιαία συλλογική σύμβαση εργασίας σ’ όλη την εκπαίδευση. Για γνήσιες συλλογικές συμβάσεις των αγωνιζόμενων κλάδων.

2. Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π. ή στο 5% του ΑΕΠ. Όχι σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης. Κατάργηση του ΣΔΙΤ.

Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν και υποχρεωτικό σχολείο, 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά. Για 20 μαθητές στην τάξη – 15 στο νηπιαγωγείο.

3. Ενιαία ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους χωρίς διαχωρισμούς σε νέους – παλιούς ασφαλισμένους. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή 55 χρονών ίση με τον καταληκτικό μισθό. Για πραγματική δημόσια καθολική κοινωνική ασφάλιση. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Βέτο για να εμποδιστεί κάθε χρηματιστηριακή ή επιχειρηματική κίνηση των ταμείων. Να δοθούν τώρα πίσω όλα τα κλεμμένα. Εγγύηση του κράτους για τα αποθεματικά των ταμείων.

4. Κατάργηση των ν. 2218 – 2240 για τη λεγόμενη αποκέντρωση. Απόσυρση τώρα της αντιδραστικής τροπολογίας για τα νηπιαγωγεία. Αντίσταση σε κάθε σχέδιο που προωθεί την ιδιωτικοποίηση – αποκέντρωση, την υπαγωγή στην τοπική αυτοδιοίκηση των σχολείων. Μαζικοί διορισμοί τώρα νηπιαγωγών, για να καλυφθούν οι ανάγκες για 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.        

5. Κάλυψη όλων των αναγκαίων κτιριακών υποδομών.

6. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία. Για να πάψει ο αυταρχισμός κι ο διοικητισμός να αποτελούν την «παιδαγωγική λογική» των κρατούντων. Όχι στην αξιολόγηση κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολείων. Όχι σε ατομικούς φακέλους αξιολόγησης των μαθητών που προβλέπουν τα νέα βιβλία. Για να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης – χειραγώγησης – κατηγοριοποίησης. Για να μην εφαρμοστεί ποτέ στην πράξη και την τάξη.

7. Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που θα ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και δε θα δημιουργούν νέα μορφωτικά ελλείμματα. Κατάργηση ευέλικτης ζώνης.

8. Σταθερή και μόνιμη εργασία – ενιαία εργασιακά δικαιώματα για όλους ενάντια σε κάθε μορφή ελαστικοποίησης. Για να καταργηθεί ο θεσμός της ωρομισθίας. Όχι στην άρση της μονιμότητας.

9. Μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση, ώστε να μην υπάρχει κανένα κενό στα σχολεία μας.

10. Μείωση των ωρών εργασίας στο επίπεδο της Β΄/θμιας.

Λέμε ένα μεγάλο όχι στο ευέλικτο σχολείο της αγοράς και των χορηγών.

Λέμε ένα μεγάλο όχι στη συνταγματική αναθεώρηση που ιδιωτικοποιεί την εκπαίδευση κι απειλεί τη μονιμότητα.

Λέμε ένα μεγάλο όχι στο νέο νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ που επιχειρεί όλα τα παραπάνω.

Με βάση το παραπάνω πλαίσιο στην κατεύθυνση συγκρότησης του πανεκπαιδευτικού , πανεργατικού μετώπου- του μετώπου παιδείας εργασίας :

Tη διεξαγωγή Γ.Σ. στην Α΄/βάθμια εκπαίδευση αρχές Οκτώβρη στις οποίες εισηγείται την εκδήλωση απεργιακής κινητοποίησης διάρκειας με επαναλαμβανόμενη μορφής (5ήμερες απεργίες), με ταυτόχρονη πρόταση σε όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς χώρους να συγκαλέσουν συνελεύσεις το ίδιο χρονικό διάστημα

Αυτές οι Γ.Σ., καλούνται  να επεξεργαστούν το αγωνιστικό σχέδιο για το πότε και πώς θα προχωρήσουμε στην κήρυξη της απεργίας και καταλήψεων σε όλους τους χώρους. Στην κατεύθυνση αυτή προχωράμε στην έκδοση αφίσας, γράμματος προς τους γονείς και στο συντονισμό με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και εργατικούς χώρους.

2.                 Τη δημιουργία απεργιακού ταμείου που θα μπορεί να στηρίζει τους απεργούς – εργαζόμενους.

3.                Ειδικά για το ασφαλιστικό, σε κάθε περίπτωση που η οποιαδήποτε κυβέρνηση επιχειρήσει ν’ ανοίξει το ζήτημα, να προχωρήσει σε αντιασφαλιστικά μέτρα ή νόμους η Γ.Σ. του κλάδου δεσμεύει το Δ.Σ. της ΔΟΕ  να κηρύξει 5ήμερη απεργία, σύγκλιση γενικών συνελεύσεων με πρόταση συνέχισης με την ίδια μορφή, ολομέλεια προέδρων, με βάση το περιεχόμενο που περιγράφεται παραπάνω. Στην κατεύθυνση της προετοιμασίας από το Σεπτέμβρη προχωράμε σε πλατιά καμπάνια για το ασφαλιστικό με την έκδοση αφίσας, επιστολής συντονισμού με άλλα εργατικά συνδικάτα, σωματεία, ομοσπονδίες.

4.                Δημιουργία επιτροπών αγώνα μέσα από τις γενικές συνελεύσεις, που θα υπηρετούν τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων και οριζόντιος συντονισμός.  Πρωτοβουλίες συντονισμού με το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα