ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ


Ανακοινώσεις

αρχείο


Η στάση μας στη ΔΟΕ
Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά
Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Επιλογή των στελεχών:

Η κυβερνητική «αμεροληψία», η αβάσταχτη «αθωότητα» της ΔΑΚΕ, ο «καημός» της ΠΑΣΚ, και η «αξιοκρατία και αντικειμενικότητα» των 100% μετρήσιμων κριτηρίων της ΕΣΑΚ

Και πριν «αλέκτωρ λαλήσει τρεις», κατέρρευσε το ήθος, το πνεύμα αξιοκρατίας κι αντικειμενικότητας που ο νέος Υπουργός Παιδείας άφηνε να τον ακολουθεί. Δεν περίμεναν οι αθεόφοβοι να ολοκληρωθεί η τυπική διαδικασία των συνεντεύξεων των υποψήφιων διευθυντών κι οι λίστες με τις επιλογές έχουν ήδη κυκλοφορήσει. Πλήθος υποψηφίων γνωρίζουν όχι μόνο αν επιλέγηκαν αλλά και σε ποια σχολική μονάδα τοποθετούνται. Και να φανταστεί κανείς ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξεκίνησε καν η διαδικασία των συνεντεύξεων. Συνεντεύξεων που η κυβέρνηση με το νόμο για τα στελέχη εκπαίδευσης εισήγαγε και που τώρα καταστρατηγεί μέχρι κι αυτή την ελεγχόμενη από την ίδια διαδικασία. Είναι φανερό τι ακριβώς έχει συμβεί. Έχουν μετρήσει τα μόρια του κάθε υποψηφίου, γνωρίζουν τα σχολεία που ζητούν και έχουν κανονίσει από τώρα τι βαθμολογία πρέπει να δώσουν στη συνέντευξη για να βγουν τα εντελώς «αδιάβλητα κι αξιοκρατικά» αποτελέσματα που επιθυμούν. Ένα καλοκαίρι ολόκληρο είχαν για να κάνουν τη δουλειά τους, δε θα το εκμεταλλεύονταν;

Ο καυγάς για το …πάπλωμα

Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για το θέμα της επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών Εκπαίδευσης - Προϊσταμένων Γραφείων, αλλά κι εκείνες των επικείμενων Διευθυντών Σχολείων), η όλη διαμάχη και αντιπαράθεση ανάμεσα σε ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά, τι άλλο, ότι ο καυγάς γίνεται μόνο και μόνο για το πάπλωμα!

Αντιπαραθέσεις της μορφής, «όλους τους δικούς σας κάνατε, εμάς τους άξιους μας κατακρεουργήσατε» από τη μια μεριά, «μα τι λέτε, γίνανε και πολλοί δικοί σας» από την άλλη, ή «μα αυτός δεν είναι δικός μας», «έ, και τίνος είναι;» αναδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η συνδικαλιστική

γραφειοκρατία δεν κόπτεται για τίποτα άλλο πέρα από την κατάληψη διοικητικών θέσεων και πόστων! Οι λογικές του κομματικού κράτους και ο κομματικός έλεγχος από τους «δικούς μας», αλλά και της αντίληψης «τώρα ήρθε η σειρά μας», ζουν και βασιλεύουν! Η γκρίνια από τους ριγμένους αναμενόμενη, αλλά υπήρξαν αποτελεσματικοί «δάσκαλοι» του είδους!

Η συζήτηση και αντιπαράθεση ανάμεσα στις δυο παρατάξεις για την «ποσόστωση» αποκρύπτει προκλητικά το βασικό ρόλο που καλούνται να παίξουν όσοι επιλέχθηκαν και πρόκειται να επιλεγούν στη θέση των στελεχών. Αποκρύπτει τη γιγάντια επιχείρηση εφαρμογής της αξιολόγησης όπου με βάση το νόμο 2986/2002 του Ευθυμίου την εναποτεθεί σε μια ελεγχόμενη ιεραρχική πυραμίδα στελεχών (η κυβέρνηση αποκαλύπτει την πρόθεσή της για ενεργοποίηση του ν.2986 του Ευθυμίου για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που κατάθεσε στην Ε.Ε.).

Η αντιεκπαιδευτική πολιτική και οι προωθητές της

Από τη σκοπιά των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ, από τη σκοπιά που το αντιλαμβάνεται η μάχιμη εκπαίδευση, το ζήτημα της επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης συνδέεται άμεσα και άρρηκτα με την (αντι)εκπαιδευτική πολιτική (αυταρχισμός-αξιολόγηση π.χ.) που τα στελέχη καλούνται να υπερασπίσουν και να υλοποιήσουν, καθένας από το πόστο του. Από τη μεριά τους τα στελέχη, προκειμένου να καταλάβουν τη θέση τους είναι αποδεδειγμένο ότι πολλές φορές γίνονται και βασιλικότεροι του βασιλέως! Η εκάστοτε κυβερνητική εξουσία, βεβαίως και εμπιστεύεται τους δικούς της ανθρώπους για να υλοποιήσουν την πολιτική της και βεβαίως εξοφλούνται γραμμάτια εκατέρωθεν. Παρ’ ότι φρέσκιοι στις διοικητικές τους καρέκλες, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Προϊστάμενοι Γραφείων, Σχολικοί Σύμβουλοι, δεν άργησαν να εξασκήσουν το έργο τους: αυταρχικές Εγκύκλιοι στα σχολεία, πιέσεις για συμπτύξεις τμημάτων και πολυπληθή τμήματα, πιέσεις για εφαρμογή της ευέλικτης ζώνης και σύνταξη προγραμμάτων, απαγόρευση στους συναδέλφους που έχουν αποσπαστεί να μετακινηθούν από τη θέση τους, επιβολή στις νηπιαγωγούς για εφαρμογή του 7-8 και ας υπάρχει απόφαση της ΔΟΕ να μη δεχτούν την αύξηση του ωραρίου τους, κ.ο.κ. Μέχρι και θυσίες ζήτησε κάποιος Προϊστάμενος από τους εκπαιδευτικούς!

Οι προαποφασισμένες επιλογές που μόνο στα κυβερνητικά ελεγχόμενα Συμβούλια Επιλογής δεν κρίνοντα – απλά εκεί επικυρώνονται – επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά όπως επί ΠΑΣΟΚ, ότι και οι τωρινοί κυβερνώντες έχουν λάβει όλα τα μέτρα για να υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτική τους πολιτική χρησιμοποιώντας πρωτίστως τους δικούς τους ανθρώπους! Τα περιβόητα «αντικειμενικά και μετρήσιμα 100% κριτήρια» ακυρώνονται και αποτελούν ένα αδειανό πουκάμισο από τον καταλυτικό παράγοντα της συνέντευξης που κρίνει τελικά το αποτέλεσμα.

Η θέση και πρόταση της ΕΣΑΚ για 100% μετρήσιμα κριτήρια προς εξασφάλιση της αντικειμενικότητας (!) κατατάσσει σε δεύτερο ρόλο το πλαίσιο της κυβερνητικής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής μέσα στα οποίο καλούνται να λειτουργήσουν τα στελέχη εκπαίδευσης και το ασφυκτικό πλαίσιο της διοικητικής πυραμίδας και φαίνεται να αδιαφορεί γι αυτό! Ή μήπως διεκδικώντας μια «θέση στον ήλιο» ευελπιστούν να προκαλέσουν «ρωγμές» στην αντιεκπαιδευτική πολιτική; Και γιατί δεν έχουν την ανάλογη τακτική σε μια σειρά άλλα ζητήματα, π.χ. στο θέμα των Νηπιαγωγείων με την αύξηση του ωραρίου, στην αξιολόγηση κλπ.; Η αφυδατωμένη πρόταση της ΕΣΑΚ για επιλογή στελεχών με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια που στην πράξη εξαγνίζει το ρόλο των στελεχών στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων είναι συνέχεια της απόφασης που ψήφισε με την ΠΑΣΚ στη ΔΟΕ (11/11/2005) για το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών.

Η όλη συζήτηση είτε θέτει ζήτημα «αντικειμενικών κριτηρίων», είτε εστιάζεται στην κομματικοκρατία:

  • αποκρύπτει εντέλει το κυρίαρχο: Με την επιλογή στελεχών που έκανε η κυβέρνηση της Ν.Δ επιδιώκει να ολοκληρώσει , κατά τα πρότυπα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, το πλαίσιο ελέγχου, ασφυχτικής χειραγώγησης και υποταγής, έτσι ώστε να εξασφαλίσει τα απαραίτητα "εργαλεία" που θα επιβάλλουν τις σαρωτικές αλλαγές, που προωθούνται στην εκπαίδευση

  • σφυρίζει αδιάφορα για την αντιδραστική τομή βάθους και το νέο επιθεωρητισμό που εισάγει το άρθρο 13 του νόμου και προβλέπει τη μονιμότητα των στελεχών μέσω της επανάκρισης και της αξιολόγησης. Αγνοεί το στοιχείο της μονιμότητας των στελεχών που ανοίγει τεράστιο ζήτημα στη δημόσια εκπαίδευση, γιατί προικίζει με μονιμότητα όσους θα αναλάβουν τη «βρώμικη δουλειά» , ώστε ενισχυμένοι να χρησιμοποιηθούν ως ένα αυστηρά ελεγχόμενο σώμα διοικητικών υπαλλήλων "μάνατζερ" που θα έχει ως έργο την προώθηση και εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών επιλογών και ασφαλώς ως πρώτιστο καθήκον θα έχουν τη χειραγώγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας

  • δε λέει κουβέντα για το πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής, άχνα για την αξιολόγηση, αφωνία για το έργο που θα επιφορτιστούν τα νέα στελέχη, λήθη για τα έργα και τις ημέρες των απερχόμενων, προκλητική αδιαφορία για τη μονιμότητα των στελεχών! Και ο καυγάς; Για ένα πουκάμισο αδειανό, έως και αδιάφορο για τη μάχιμη εκπαίδευση της τάξης και της πράξης : Για την κομματική ποσόστωση στη στελέχωση του διοικητικού μηχανισμού!

  • καθαγιάζει τις «πάγιες θέσεις του κλάδου» που ψήφισαν οι ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ και χειροκρότησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Θέσεις που προωθούν την αξιολόγηση-χειραγώγηση με προτεραιότητα μάλιστα στις επιλογές στελεχών, και την αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Θέσεις που πέρα από τα «τυπικά προσόντα», δηλαδή τα λεγόμενα μετρήσιμα κριτήρια, μιλούν σαφέστατα για «αξιολογική έκθεση» των υποψηφίων στελεχών και για «κρίση κάθε συναδέλφου ανάλογα με τη δράση του», συνδέοντας αυτή την κρίση με τη συνολική διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων.

  • καθαγιάζει την πολιτική επιλογής στελεχών των προηγούμενων κυβερνήσεων, μιας και στο όνομα των επικαλούμενων «πάγιων θέσεων του κλάδου» ποτέ δεν καταγγέλθηκαν από τη ΔΟΕ.

Δηλώνουμε ότι:

Η βάση στην οποία έγινε η όλη συζήτηση στο Δ.Σ. της ΔΟΕ αποδεικνύει ότι ο υποταγμένος συνδικαλισμός σε όλο του το πολιτικοσυνδικαλιστικό φάσμα, έχει πλήρως αποστασιοποιηθεί από την ανάγκη προβολής, υπεράσπισης και διεκδίκησης των πραγματικών αναγκών και δικαιωμάτων του κόσμου της ζωντανής εκπαίδευσης.

Τέτοιες συζητήσεις ενσωμάτωσης στις αντιεκπαιδευτικές επιλογές, όσα αριστερά άλλοθι κι αν χρησιμοποιήσουν, δεν νομιμοποιούνται από το εκπαιδευτικό κίνημα.

Η ζωντανή εκπαίδευση είναι εδώ κι αντιστέκεται

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην κυβερνητική πολιτική. Αντιστεκόμαστε στην αξιολόγηση-χειραγώγηση- κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, στην ευέλικτη ζώνη, στην συνεχιζόμενη πολιτική της υποχρηματοδότησης, στην εκπαίδευση των χορηγών, στην ιδιωτικοποίηση, στην καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων. Παλεύουμε να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της χειραγώγησης (ν. 2986,Καθηκοντολόγιο, ΔΥΚ).

Δεν καλλιεργούμε αυταπάτες για το ρόλο των στελεχών. Αμφισβητούμε την ιεραρχική πυραμίδα, του ελέγχου, του διοικητικού αυταρχισμού της πειθάρχησης και της χειραγώγησης. Θα μας βρουν μπροστά τους σχολειό το σχολειό, όλοι οι  επίδοξοι πραιτωριανοί-επιθεωρητές, ό,τι απόχρωση κι αν φέρουν.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους διευθυντές και σχολικούς συμβούλους να αρνηθούν το ρόλο του αξιολογητή, να αρνηθούν να συντάξουν αξιολογικές εκθέσεις σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών κ.λπ. Να βρεθούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς στον αγώνα για δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση για όλους χωρίς αξιολογικούς φραγμούς και κατηγοριοποιήσεις. Δηλώνουμε ότι για μια τέτοια στάση έχουν τη στήριξη και πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη των τοπικών συλλόγων και της ομοσπονδίας.

Αγωνιζόμαστε για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, για την αποφασιστική ενίσχυση του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων στη λειτουργία του σχολείου.

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2007


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα