ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Φόρουμ συζήτησης

     ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Θεωρίες αναπλήρωσης ν.2 :
Η χαμένη τιμή του Υπουργείου Παιδείας

«Υποθέτω ότι δε θα θέλεις να εργαστείς αύριο», είπε αυστηρά ο Σκρουτζ στο νεαρό υπάλληλό του.
«Μάλιστα, αν αυτό δε σας δημιουργεί πρόβλημα, κύριε», απάντησε ευγενικά ο υπάλληλος.
«Φυσικά και μου δημιουργεί πρόβλημα», γκρίνιαξε ο Σκρούτζ, «και δεν είναι δίκαιο. Αν όμως κρατήσω ένα ημερομίσθιο από το μισθό σου, σίγουρα θα σκεφτόσουν ότι σε αδικώ, έτσι δεν είναι ; Κι όμως, δε νομίζεις ότι είναι άδικο για μένα να σου πληρώσω ένα ημερομίσθιο ενώ εσύ δεν έχεις δουλέψει;»
«Μα τα Χριστούγεννα είναι μόνο μια φορά το χρόνο κύριε», απάντησε απολογητικά ο Κράτσιτ.
«Ναι, πράγματι, μια φορά το χρόνο. Αυτή όμως είναι μια φτηνή δικαιολογία για να αδειάζει η τσέπη του κάθε εργοδότη ! Γι’ αυτό λοιπόν, Κράτσιτ, φρόντισε να είσαι εδώ πιο νωρίς μεθαύριο το πρωί».

Κάρολος Ντίκενς, Χριστουγεννιάτικη Ιστορία, 1843

Ένα μικρό μόνο δείγμα των πολιτικών, κοινωνικών και παιδαγωγικών της αντιλήψεων αποκάλυψε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με το περιεχόμενο της τροποποιητικής - διευκρινιστικής εγκυκλίου που κυκλοφορεί σε σχέση με την «αναπλήρωση».

Τι προβλέπει αυτή η εγκύκλιος :

- «Αναπλήρωση» στις διακοπές Χριστουγέννων και Πάσχα και παράταση του σχολικού έτους κατά 4 ημέρες.
- Αντικατάσταση των απεργών που «δεν επιθυμούν» να αναπληρώσουν από άλλους «που επιθυμούν» !

   Το Υπουργείο Παιδείας κατάφερε να ξεπεράσει ακόμα και τον εαυτό του ! Αγνόησε τις θέσεις της ΔΟΕ, τις προτάσεις των Συλλόγων ΠΕ, τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων αλλά και των Συλλόγων Γονέων. Επιμένει στα ίδια αντιπαιδαγωγικά και αναποτελεσματικά μέτρα με μοναδικό πια στόχο να αμαυρώσει τον αγώνα μας, να τιμωρήσει μαθητές, γονείς και δασκάλους ενοχοποιώντας την απεργία. Αναδιπλώθηκε κάτω από την πίεσή μας παραχωρώντας τη δυνατότητα στους απεργούς να μην συρθούν Χριστούγεννα και Πάσχα στα σχολεία. Προχώρησε όμως ταυτόχρονα σε μια πρωτοφανή προσπάθεια αντικατάστασης των απεργών από ένα απεργοσπαστικό σώμα «προθύμων εκπαιδευτικών» που μόνο στη φαντασία του υπάρχει.
Να επισημάνουμε εδώ ότι η εγκύκλιος αυτή απλά ενημερώνει ότι ΘΑ υπάρξει στο μέλλον Υπουργική Απόφαση για την αναπλήρωση, επομένως καμιά άμεση εφαρμογή δεν έχει !

Εμπρός στο δρόμο που χάραξε …ο Αρτέμης Μάτσας !

«Εάν δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων ή του Πάσχα, αντικαθίστανται για τις δύο ημέρες των Χριστουγέννων ή τις έξι ημέρες του Πάσχα, από άλλους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν στο ίδιο σχολείο και επιθυμούν την συμμετοχή τους»

Τροποποίηση - Συμπλήρωση της αριθμ. Φ.12/1155/125379/Γ1 «Αναπλήρωση διδακτικών ημερών»

Έτσι λοιπόν, στις σχολικές τάξεις των Απεργών, Αγωνιστών Δασκάλων, που αρνούνται να συμμετέχουν στη φαρσοκωμωδία της «αναπλήρωσης», καλούνται να διδάξουν οι «άλλοι», εκείνοι που «επιθυμούν» ! Αν τώρα συνυπολογίσουμε ότι τα χρήματα της αποζημίωσης προέρχονται σύμφωνα με τη σχετική τροπολογία από τα παρακρατηθέντα ποσά της απεργίας, καταλαβαίνουμε ότι, αν κάποιος απεργοσπάστης αντικαταστήσει απεργό θα αμειφθεί επιπλέον από τα χρήματα της απεργίας !
Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχασε λοιπόν την ευκαιρία να προβάλλει το «όραμά» του για τον εκπαιδευτικό του αύριο. Έναν εκπαιδευτικό που θα έχει απωλέσει και το τελευταίο ίχνος αξιοπρέπειας και συλλογικής συνείδησης, που θα πατάει επί των πτωμάτων των συναδέλφων του και θα τους προδίδει για τριάντα αργύρια.
Έναν εκπαιδευτικό που θα αδιαφορεί για τους πραγματικούς όρους διδασκαλίας και μάθησης, που θα αγαπά τον Προϊστάμενο και τον Υπουργό του αλλά όχι τα παιδιά, έναν εκπαιδευτικό που δεν θα είναι πια Δάσκαλος, Παιδαγωγός και Φωτοδότης, που θα αποποιηθεί την επιστημονική και παιδαγωγική του ευθύνη και θα λειτουργεί ως πειθήνιος υπαλληλάκος. Έναν εκπαιδευτικό που θα συνδυάζει την πανουργία ενός Εφιάλτη με τον κυνισμό ενός Ιαβέρη. Έναν εκπαιδευτικό που θα αποτελέσει το Δούρειο Ίππο για την προώθηση των πιο σκληρών αντιεκπαιδευτικών μέτρων στο δημόσιο σχολείο : σήμερα για την αναπλήρωση, αύριο για την αξιολόγηση, την εισβολή των χορηγών κλπ.

«Παιδιά καλημέρα σας και καλή σας χρονιά. Μαζί θα κάνουμε μάθημα τις επόμενες δυο ημέρες αφού η κυρία σας που συμμετείχε στην απεργία δεν επιθυμούσε να συμμετάσχει και στο πρόγραμμα αναπλήρωσης των διακοπών των Χριστουγέννων. Ποιο καλό παιδάκι θα μου πει σε ποιο μάθημα είχατε μείνει στη γλώσσα ;»
Τετάρτη 3 Γενάρη, 8.30 π.μ., Δημοτικό Σχολείο Κάτω Εγκατάλειψης…

Κανείς μα κανείς εκπαιδευτικός - αν θέλει να συνεχίσει να λέγεται τυπικά και ουσιαστικά συνάδελφός μας - δεν πρέπει να καταδεχτεί να μπει ως «αλεξιπτωτιστής - αντικαταστάτης» ούτε μια ώρα σε τάξη απεργού δασκάλου. Μια τέτοια ατιμωτική πράξη αποτελεί τον έσχατο εξευτελισμό για ένα δάσκαλο, για ένα παιδαγωγό που θέλει να διδάσκει τις «Θερμοπύλες» του Καβάφη και να διαπαιδαγωγεί με το πρότυπό του ελεύθερες συνειδήσεις. Ποιος θα δεχτεί να παρέμβει - όντας ανεπιθύμητος - στο διδακτικό έργο συναδέλφου του απαξιώνοντας τον αγώνα που έδωσε ; Με τι κουράγιο θα κοιτάξει στα μάτια τα παιδιά της τάξης του Απεργού ;

 


Το πιο σύντομο ανέκδοτο : μάθημα στις 3 Γενάρη…

«…η μελέτη είναι μια προετοιμασία για τη γνώση. Είναι μια άσκηση υπομονής και ανυπομονησίας από μέρους κάποιου που η πρόθεσή του δεν είναι να τα μάθει όλα μονομιάς, αλλά να μοχθήσει για να πετύχει την κατάλληλη χρονική στιγμή της γνώσης»

Πάολο Φρέιρε, Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν

Προφανώς το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι «η κατάλληλη χρονική στιγμή της γνώσης» είναι η Πρωτοχρονιά, το Πάσχα και οι αρχές των καλοκαιρινών διακοπών ! Η υποκρισία και η αδιαφορία για τη σχολική πραγματικότητα έχει ξεπεράσει πια κάθε όριο. Ποια παιδαγωγική αξία έχει να κάνουν «μάθημα» κάποια παιδιά ενώ τα αδέλφια τους στο διπλανό δρόμο θα λένε τα Κάλαντα ή θα τσουγκρίζουν τα κόκκινα αυγά τους; Ποια παιδαγωγική αξία έχει να κάνουν «μάθημα» κάποια παιδιά ενώ οι συμμαθητές τους θα ετοιμάζουν τα πράγματά τους για τις καλοκαιρινές διακοπές τους; Με ποια κριτήρια αυτές οι χρονικές στιγμές θεωρούνται κατάλληλες ενώ η Ευέλικτη Ζώνη θεωρείται ακατάλληλος χρόνος για αναπλήρωση ;

Γιατί το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι για την αναπλήρωση δεν μπορεί να θυσιαστούν οι ώρες της Ευέλικτης Ζώνης, μπορεί όμως να καταργηθεί μια διδακτική επίσκεψη σε ένα μουσείο όπου ο εκπαιδευτικός με τους μαθητές του θα είχαν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν πραγματικά με εναλλακτικούς τρόπους τη γνώση;

Τάγματα Παιδείας :

η στρατιωτική εκδοχή του Συλλόγου Διδασκόντων !

Με βάση τα ανωτέρω, ο διευθυντής κάθε σχολείου συντάσσει, μετά από εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων, έγγραφο …Εάν ο σύλλογος των διδασκόντων δεν διατυπώσει εισήγηση, ο διευθυντής του σχολείου συντάσσει μόνος του το σχετικό έγγραφο.

5. α) Ο διευθυντής του σχολείου διαβιβάζει το συνταχθέν έγγραφο στον οικείο Διευθυντή Διεύθυνσης ή στον οικείο Προϊστάμενο Γραφείου ο οποίος, εάν το περιεχόμενο είναι σύμφωνο με τις διατάξεις της παρούσης απόφασης, το εγκρίνει ή άλλως το αναπέμπει με τις αναγκαίες παρατηρήσεις για την αναμόρφωσή του.
β) Η συμπλήρωση της ύλης των μαθημάτων για κάθε σχολείο γίνεται με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης ή του Προϊσταμένου του οικείου Γραφείου η οποία διαβιβάζεται στον διευθυντή του σχολείου προς εφαρμογή.

Τροποποίηση - Συμπλήρωση της αριθμ. Φ.12/1155/125379/Γ1 «Αναπλήρωση διδακτικών ημερών»

Σύμφωνα με αυτή την εγκύκλιο, ένας Σύλλογος Διδασκόντων δεν έχει νόημα να συζητά ούτε να αποφασίζει παρά μόνο να εφαρμόζει την Υπουργική Απόφαση η οποία ακόμη καλά - καλά δεν έχει εκδοθεί ! Εξαιρετικά ευέλικτο και «αποκεντρωμένο» σχήμα : το ΥΠΕΠΘ αποφασίζει - οι Σύλλογοι Διδασκόντων ενημερώνονται και συμφωνούν - ο διευθυντής μεταβιβάζει - ο Προϊστάμενος ελέγχει και εγκρίνει και ο συνταγματάρχης - ω μας συγχωρείτε - ο Διευθυντής της Διεύθυνσης αποφασίζει για τη …συμπλήρωση της ύλης (!!) και «διαβιβάζει» την απόφασή του στο διευθυντή του σχολείου προς εφαρμογή ! Τι πιο δημοκρατικό ;

ΘΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ !


«…οι εκπαιδευτικοί παίρνουμε στα χέρια μας τα μηδενικά εκκαθαριστικά, αλλά έχουμε την ψυχή μας γεμάτη. Ως εκ τούτου το χρηματικό ποσό που η πολιτεία κρατά στα χέρια της είναι μέρος από τον κόπο μας αλλά όχι οι ψυχές μας.
Αυτές τις γεμάτες με ελπίδα και ηθική ευθύνη ψυχές μας θα τις δώσουμε όπως πάντα στους μαθητές μας»
                          
Από πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την αναπλήρωση

Το Υπουργείο Παιδείας γελάστηκε γι’ άλλη μια φορά. Πιστεύει κανείς στα σοβαρά ότι εμείς οι εκπαιδευτικοί που για έξι βδομάδες πλημμυρίσαμε τους δρόμους με τα πανό, τα συνθήματά, την αλληλεγγύη και την ενότητά μας, που αψηφήσαμε τα χαμένα μεροκάματα, τις σιδερογροθιές, την κυβερνητική αδιαλλαξία, τη χλεύη της υπουργού, τώρα θα σιωπήσουμε και θα υποταχτούμε; Δεν έχει καταλάβει η κυβέρνηση ότι άλλαξαν πολλά με την απεργία μας : Τίποτα δεν είναι όπως πρώτα. Η δύναμή μας είναι εδώ ! Πηγάζει από τον αγώνα των έξι εβδομάδων, από τους χιλιάδες που πορευτήκαμε μαζί, δεχτήκαμε τα δακρυγόνα και τα χημικά και μείναμε μαζί, τραγουδήσαμε μαζί, βρεθήκαμε στις απεργιακές επιτροπές και στα σχολεία, ενημερώσαμε γονείς κι εργαζόμενους. Κι αν το Υπουργείο Παιδείας «τα ξέχασε», γι’ αυτό είμαστε εδώ, για να του θυμίζουμε ότι εμείς συνεχίζουμε να είμαστε μαζί και ν’ αγωνιζόμαστε.

Γι’ αυτό το αμέσως επόμενο διάστημα οι σύλλογοι χρειάζεται να προχωρήσουν σε συντονισμό της δράσης τους που θα περιλαμβάνει:

- Παράσταση στο ΥΠΕΠΘ για να απαιτήσουμε την απόσυρση των μέτρων και των εγκυκλίων και την αποδοχή της πρότασης της ΔΟΕ στις 9/11.
- Παρεμβάσεις και παραστάσεις στους περιφερειάρχες και διευθυντές-προϊσταμένους για να αποδεχτούν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων που ακολουθούν τις αποφάσεις του συνδικάτου τους, αλλά και για να αποτραπούν πιέσεις, απειλές κι επιστροφές πρακτικών.
- Να συνεδριάσουν άμεσα παντού όλοι οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να απορρίψουν την ψευδεπίγραφη «αναπλήρωση» του Υπουργείου Παιδείας. Να παραμεριστεί κάθε απόπειρα ολιγωρίας, αυθαιρεσίας ή εκφοβισμού. Όπου εκδηλωθούν αυθαιρεσίες ή αυταρχισμοί της διοίκησης θα πρέπει να ενημερωθούν άμεσα τα συνδικαλιστικά όργανα και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Το Δ.Σ. της ΔΟΕ πρέπει να οργανώσει και να πρωτοστατήσει σε όλες τις παραπάνω ενέργειες, παίρνοντας την ευθύνη της υπεράσπισης των συναδέλφων και να κηρύξει απεργία για την περίπτωση που συνάδελφοι καλεστούν υποχρεωτικά
- Το Δ.Σ. της ΔΟΕ πρέπει ΤΩΡΑ να ανακοινώσει συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης και συντονισμού με το πανεκπαιδευτικό και το εργατικό κίνημα, με συγκεκριμένες ενέργειες(κοινή σύσκεψη συντονισμού με ΟΛΜΕ - ΠΟΣΔΕΠ - Φοιτητικούς Συλλόγους μαθητές - εργατικά σωματεία, ανακοίνωση απεργιακών κινητοποιήσεων, οργάνωση συλλαλητηρίων κλπ) για το ζήτημα της Συνταγματικής Αναθεώρησης, με αιχμή το άρθρο 16, που τελικά θα συζητηθεί με τη συμπαιγνία κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ, σε διαδικασία εξπρές (ίσως μόνο σε μία μέρα!!!) στις 10 Γενάρη. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να μην κρύψει το θέμα πίσω από την «πίεση για την αναπλήρωση».

- Οι συνάδελφοι και συναγωνιστές απεργοί, πρέπει να σπάσουν το κλίμα εγκλωβισμού που στήνει το ΥΠΕΠΘ με αφορμή την «αναπλήρωση» . Να συμμετάσχουν μαζικά και αποφασιστικά στις απεργιακές κινητοποιήσεις και τα συλλαλητήρια ενάντια στη συνταγματική αναθεώρηση και τη συνεχιζόμενη λιτότητα.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
ΕΝΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ

www.paremvasis.gr

ΔΗΛΩΣΗ του Κ.Τουλγαρίδη εκπροσώπου των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ Π.Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Το ΔΣ της ΔΟΕ οφείλει να πάρει πιο αποφασιστικά μέτρα για τις ενέργειες του,  για να διατρανώσει  την αντίθεση του  ώστε  να ακυρωθεί αυτή η απαράδεκτη, εκδικητική, διασπαστική και αντιπαιδαγωγική διαδικασία παρωδία, Σ΄ αυτή την κατεύθυνση, στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΔΟΕ στις 1 και 11 Δεκεμβρίου,  ο εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων έχει προτείνει και μέχρι τώρα καμία άλλη παράταξη δεν έχει υπερψηφίσει ούτε έχει προτείνει κάτι άλλο :

·        Ενημέρωση των συλλόγων όλης της χώρας (σύσκεψη των Δ.Σ. του λεκανοπεδίου, περιφερειακές συσκέψεις, ολομέλεια των προέδρων) για να στηρίξουμε όλο το συνδικαλιστικό δυναμικό της ομοσπονδίας στη υλοποίηση των κατευθύνσεων της απόφασης (29/12) και συντεταγμένα όλοι μαζί να δώσουμε τη μάχη ακύρωσης των μέτρων του ΥΠΕΠΘ και στήριξης και του τελευταίου απομονωμένου συναδέλφου.

·        Κοινή συνέντευξη τύπου με την ΑΣΓΜΕ τώρα, κάλεσμα και κοινές πρωτοβουλίες, με ομοσπονδίες, ενώσεις και συλλόγους γονέων ώστε να αποκαλύψουμε στην κοινωνία τις επιδιώξεις και τα αποτελέσματα των μέτρων του ΥΠΕΠΘ.

·        Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΥΠΕΠΘ για να απαιτήσουμε την απόσυρση των μέτρων και των εγκυκλίων και την αποδοχή της πρότασης της ΔΟΕ στις 9/11.

·        Παράσταση – παρέμβαση του Δ.Σ. της ΔΟΕ, μαζί με τους συλλόγους, διευθυντές-προϊσταμένους για να αποδεχτούν τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων που ακολουθούν τις αποφάσεις του συνδικάτου τους.

·        Οργάνωση παραστάσεων, συγκεντρώσεων και άλλων συνδικαλιστικών ενεργειών, σε συνεργασία με τους συλλόγους, προς το ΥΠΕΠΘ και την πυραμίδα της διοίκησης σε κάθε εκδήλωση αυταρχισμού (παρεμπόδισης ελεύθερων συνεδριάσεων Συλ. Διδασκόντων, απειλών, πιέσεων,  κλπ) και στην περίπτωση επιστροφής της απόφασης συλλόγων διδασκόντων.

·        Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να ανακοινώσει Δημόσια ότι θα πάρει κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο που θα χρειαστεί στην πορεία ενώ θα προκηρύξει απεργία για τις επιπλέον μέρες, αν τελικά υπάρξουν συνάδελφοι που θα καλούνται υποχρεωτικά από τη διοίκηση να κάνουν μάθημα στις συγκεκριμένες ημέρες.

·        Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να εξετάσει όλες τις νομικές πλευρές του ζητήματος της «αναπλήρωσης».

·        Το Δ.Σ. της ΔΟΕ πρέπει να επαναλάβει το κάλεσμα σε όλους τους απεργούς συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων να μην αποδεχτούν τα μέτρα του ΥΠΕΠΘ και να συνεδριάσουν άμεσα.

·        Να καλέσει όλους τους συναδέλφους να μην αποδεχτούν το ρόλο του «εφιάλτη» και να κάνουν μάθημα στην τάξη απεργού.


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα