ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΟΕ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

αρχείο

 

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

 

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Βιβλίο Επισκεπτών

Δήλωση του Κ.Τουλγαρίδη
Μέλους του Δ.Σ της ΔΟΕ, εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων Π.Ε


Απάντηση στις δηλώσεις της κας Γιαννάκου
για την επιμόρφωση και τα νέα βιβλία

 

Στις 18 /7 η Υπουργός Παιδείας έκανε επισκέψεις σε σχολεία και προέβη σε δηλώσεις για τα νέα βιβλία και για τη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε αυτά. Η Υπουργός επιχείρησε να αντιστρέψει την πραγματικότητα, ενώ δεν απάντησε στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και εκπαίδευση, προσβάλλοντας και προκαλώντας τους εκπαιδευτικούς αλλά και τη νοημοσύνη όλων μας..

Πιο συγκεκριμένα:
1) Είναι πρωτοφανές και ενδεικτικό της πολιτικής του ΥΠΕΠΘ και της κυρίας Υπουργού να εμφανίζει ως επίτευγμα την ύπαρξη βιβλίων στα σχολεία για τη νέα χρονιά! Πανηγυρίζει δηλαδή για την αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει από την αρχή της χρονιάς τα δωρεάν βιβλία στους μαθητές, όπως άλλωστε γίνεται κάθε χρόνο.
2) Είναι αστείο να επιχειρεί να πείσει για την ποιότητα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στα νέα βιβλία, επικαλούμενη μόνο το ποσό των 17 εκατομμυρίων ευρώ που, όπως ισχυρίζεται, διατέθηκαν. Αυτά που οφείλει να απαντήσει είναι: Γιατί δε ζητήθηκε η γνώμη των εκπαιδευτικών που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα στην τάξη και δεν υπήρξε - ούτε προβλέπεται - περίοδος δοκιμαστικής εφαρμογής, εκτίμησης και επανακαθορισμού των βιβλίων; Γιατί στα σεμινάρια έγινε απλή παρουσίαση των νέων βιβλίων και όχι επιμόρφωση; Γιατί έγιναν τα σεμινάρια χωρίς να έχουμε τα βιβλία στα χέρια μας και θα τα πάρουμε ταυτόχρονα με τους μαθητές μας , την ίδια στιγμή που τα βιβλία ήταν στην αποκλειστική διάθεση των εκδοτικών οίκων οι οποίοι έχουν ήδη έτοιμα τα αντίστοιχα βοηθήματα; Γιατί τα σεμινάρια έγιναν σε ομάδες 300-600 εκπαιδευτικών, καθιστώντας αδύνατη την διεξαγωγή οποιασδήποτε ουσιαστικής συζήτησης και έκφρασης απόψεων για το περιεχόμενό των βιβλίων; (Είναι γνωστό ότι υπήρξαν ακόμα και απόπειρες δίωξης εκπαιδευτικών που επιχείρησαν να εκφράσουν κριτικές απόψεις.) Η κυρία υπουργός οφείλει να απαντήσει που διατέθηκαν και σε ποιους τα 17 εκατομμύρια ευρώ(!!!) για ένα τόσο κακό ποιοτικά, επιδερμικό και ανούσιο επιμορφωτικό αποτέλεσμα, γεγονός που προκαλεί αγανάκτηση και αφήνει ποικίλα ερωτηματικά στους εκπαιδευτικούς της πράξης, την ίδια στιγμή που τα σχολεία στενάζουν από την πολιτική της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης.
3) Είναι προκλητικό να προσπαθεί έμμεσα να δυσφημίσει τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς παρουσιάζοντας την κριτική τους προς την πολιτική του ΥΠΕΠΘ για τα νέα βιβλία ως ανεπάρκεια των ίδιων να κάνουν τη δουλειά τους. Η επάρκεια των εκπαιδευτικών δεν αναιρεί την ανάγκη για ουσιαστική ενημέρωση συζήτηση και δοκιμασία στην πράξη κάθε επιστημονικής και παιδαγωγικής εξέλιξης (π.χ στην μεθοδολογία , περιεχόμενο κ.τ.λ.). Διαφορετικά, αν παρακολουθήσουμε το συλλογισμό της κυρίας Υπουργού, θα έπρεπε να καταργήσουμε κάθε επιμόρφωση σε κάθε επιστημονικό τομέα. Η επιμόρφωση δεν έχει ως αιτία τις ανεπάρκειες αλλά τις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες των επιστημών και της εκπαίδευσης.

Ανεπαρκής και επικίνδυνη είναι η πολιτική που δεν κάνει τον κόπο να αντιμετωπίσει τις ανάγκες της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, που, όποτε την εξυπηρετεί για να καλύψει τις δικές της ανεπάρκειες, οι εκπαιδευτικοί είναι «επαρκέστατοι» και όποτε τη βολεύει, οι εκπαιδευτικοί γίνονται «φυγόπονοι , αγράμματοι, συντεχνία κ.τ.λ»
Ανεπαρκέστατες είναι οι απαντήσεις της Υπουργού, των στελεχών της και των εισηγητών στα σεμινάρια στα παρακάτω ερωτήματα:
• Γιατί αυξάνει η ύλη σε όλες τις τάξεις και εντατικοποιείται υπέρογκα η εκπαιδευτική διαδικασία στο δημοτικό σχολείο, την ώρα που οι εκπαιδευτικοί ζητούν ακριβώς το αντίθετο ;
• Γιατί σκληραίνουν και αυξάνονται οι αξιολογικές διαδικασίες των μαθητών που ξεκινάν από πολύ νωρίτερα προοιωνίζοντας απόρριψη μαθητών και νέα έξαρση της παραπαιδείας από το Δημοτικό;
• Γιατί το περιεχόμενο των βιβλίων γίνεται πολύ πιο συντηρητικό, ενώ εισβάλλει η αγορά και η επιχειρηματικότητα με πολλούς νέους τρόπους ακόμα και με ατόφιες διαφημίσεις στα σχολικά βιβλία (Γλώσσα Ε΄ τεύχος β, σελ.78);

Η κυρία υπουργός παραμένει αμετακίνητη στην πολιτική της, συνεχίζοντας την πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης που σχεδίασε το 2003 τα Αναλυτικά Προγράμματα και τα νέα βιβλία. Είναι η πολιτική της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ που προωθεί μια εκπαίδευση με ανταγωνιστικότητα, ανταποδοτικότητα, σύνδεση με την αγορά και συνεχείς αξιολογικές διαδικασίες. Το ΥΠΕΠΘ προετοιμάζει μια εκπαίδευση που, από νωρίτερα πια, μαθαίνει στα παιδιά ό,τι εξυπηρετεί την αγορά, ενώ κατηγοριοποιεί και απορρίπτει μεγάλα κομμάτια μαθητικού πληθυσμού αντί για μια εκπαίδευση που θα μορφώνει ολόπλευρα και θα βοηθά όλα τα παιδιά να προχωρήσουν.
Σε όσα επικοινωνιακά τρικ, αυταρχικές και αλαζονικές δηλώσεις και αν καταφύγει η κα Γιαννάκου και η κυβέρνηση μέσα στο καλοκαίρι, η πολιτική αυτή θα πάρει την απάντηση της, από τη μαζική, μαχητική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στον απεργιακό αγώνα διαρκείας που ξεκινά στις 18 Σεπτέμβρη.
21 Ιουλίου 2006


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα