Σύσκεψη ΕΛΜΕ και Συλλόγων Α/θμιας Εκπαίδευσης

Λεκανοπεδίου Αττικής

 

Πρόταση προς ΕΛΜΕ – Συλλόγους Π.Ε.

 

Την Πέμπτη 27 Γενάρη 2005, πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΟΛΜΕ σύσκεψη ΕΛΜΕ και Συλλόγων Π.Ε.  του Λεκανοπεδίου Αττικής. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι  25 ΕΛΜΕ και Συλλόγων Π.Ε.

Στη συζήτηση που έγινε διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων ότι ο «εθνικός διάλογος» για την παιδεία, αποτελεί μια προσχηματική διαδικασία όπου μέσα από αυτήν η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να εμφανίσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της ως αποτέλεσμα κοινωνικής συναίνεσης.

 Μια πολιτική που προωθεί:

·   Τη σκληρή λιτότητα που σε συνάρτηση με την  ακρίβεια συρρικνώνει ακόμη περισσότερο τους μισθούς και γενικότερα το λαϊκό εισόδημα. Τις περικοπές των δαπανών για την παιδεία.

·   Την αξιολόγηση – χειραγώγηση με εναρκτήριο λάκτισμα τα ΑΕΙ –ΤΕΙ και τις σχολικές μονάδες με ότι αυτό σημαίνει για τη χρηματοδότηση τους. Τις ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σε Ε –ΣΤ Δημοτικού για να εμπεδώνουν οι μαθητές από νωρίς το εξεταστικό – αξιολογικό πλέγμα του σχολείου και να εσωτερικοποιούν την αποτυχία. Την αλλαγή της δομής του σχολείου στην κατεύθυνση των αναγκών της αγοράς, την προώθηση ενός 12χρονου σχολείου που ούτε ενιαίο ούτε υποχρεωτικό είναι, με τη διατήρηση και την ενίσχυση συνολικά ενός δικτύου εξεταστικών φραγμών από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως τα ΑΕΙ – ΤΕΙ. Σε αυτά τα πλαίσια, η ΤΕΕ, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της κυβέρνησης, θα εξακολουθήσει να αποτελεί ένα ανισότιμο (σε σχέση με το Ενιαίο Λύκειο) πεδίο παραγωγής φθηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού.

·   Την αφαίρεση κάθε εργασιακού δικαιώματος από τα πτυχία και τα απολυτήρια. Την επιβολή ενός αδιάκοπου – δια βίου- κυνηγητού χαρτιών και καταρτίσεων που θα θέτουν διαρκώς σε αμφισβήτηση εργασιακά, μορφωτικά και επαγγελματικά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αγώνες.

·   Τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, την εργασιακή ομηρία που βιώνουν οι αναπληρωτές, σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των διορισμών τα επόμενα δυο χρόνια. Τον εργασιακό μεσαίωνα των ωρομισθίων : μισή θέση εργασίας, πενιχρό μισθό, χωρίς συνδικαλιστική κάλυψη. Τις συμπτύξεις τμημάτων, την κατάργηση οργανικών θέσεων με τον υποβιβασμό σχολείων, το καθεστώς των υπερωριών.

 

Απέναντι στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική, οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται για Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο που θα μορφώνει και θα εξοπλίζει με κριτική σκέψη όλα τα παιδιά, για αυξήσεις σε μισθούς, διορισμούς και συντάξεις, για παιδαγωγική ελευθερία ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται για ανατροπή των αντιασφαλιστικών νόμων και εναντιώνονται στις προθέσεις για νέες αντιασφαλιστικές τομές σύμφωνες και με τις οδηγίες της Ε.Ε. Αγωνίζονται για σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους και ταυτόχρονα απαιτούν την εγγραφή των ωρομισθίων στις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες με πλήρη δικαιώματα (εκλέγειν και εκλέγεσθαι).

 

Την κρίσιμη αυτή στιγμή, καλούμε τα Δ.Σ. των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να εγκαταλείψουν επιτέλους την τακτική της απραξίας, της συναίνεσης και του συμβιβασμού. Οι εκπαιδευτικοί και το κίνημά τους δεν μπορεί να μένουν αδρανείς και παθητικοί θεατές απέναντι στην πολιτική της λιτότητας, των περικοπών, των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

Η συζήτηση που έγινε κατέληξε στις παρακάτω προτάσεις προς τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους Π.Ε.  :

1.            Την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων σε ΕΛΜΕ και Συλλόγους Π.Ε. που θα καταλήξουν σε Ολομέλειες Προέδρων των ομοσπονδιών ως τα μέσα Φλεβάρη με στόχο να κινητοποιηθεί η βάση των εκπαιδευτικών και να μπει το εκπαιδευτικό κίνημα σε τροχιά αγώνων με σχέδιο και νικηφόρα προοπτική.

2.            Τη συμμετοχή στις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις στις 16 Φλεβάρη και στις 1 Μάρτη με ταυτόχρονη κήρυξη στάσεων εργασίας. Την επιδίωξη για μια δυναμική μάχιμη είσοδο των εκπαιδευτικών στο Πανεκπαιδευτικό Κίνημα με μια μαζική κινητοποίηση που θα ξεκινά από το ΥΠΕΠΘ και θα συναντιέται με το υπόλοιπο κίνημα στην εκπαίδευση.

3.             Την ανάγκη για μια πλατιά καμπάνια ενημέρωσης των γονιών και ευρύτερα των εργαζομένων, γύρω από τις συνέπειες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τις αντιδραστικές τομές που προωθούνται μέσα από τη διαδικασία του προσχηματικού «διαλόγου» για την παιδεία, αλλά και για τα ζητήματα της λιτότητας, της ακρίβειας, της συρρίκνωσης του εργατικού – λαϊκού εισοδήματος, της ανεργίας και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων. Στην κατεύθυνση αυτή, προτείνεται οι Σύλλογοι Π.Ε. και οι ΕΛΜΕ, να εκδώσουν κοινή αφίσα καθώς και ενημερωτικές επιστολές προς τους γονείς.

4.            Την ανάγκη, ο συντονισμός της δράσης αυτή την περίοδο να πάρει πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, με κοινές συσκέψεις και πρωτοβουλίες δράσης των Συλλόγων Π.Ε. και των ΕΛΜΕ. Ο συντονισμός της δράσης μπορεί και πρέπει να αποτελέσει μια γόνιμη διέξοδο και μια αγωνιστική απάντηση στην απραξία και την τακτική της συναίνεσης, του συμβιβασμού και της ηττοπάθειας. Έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για αποφασιστικούς παρατεταμένους και νικηφόρους αγώνες στην εκπαίδευση. Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία μέσα και έξω από την εκπαίδευση, να δημιουργήσουν ένα δυναμικό κλοιό συμπαράστασης και συμπόρευσης με τους φοιτητές και μαθητές που ήδη ορθώνουν ένα πρώτο κύμα αντίστασης και αγώνων.

Νέα σύσκεψη συντονισμού, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Φλεβάρη, στις 12 μ.μ. στα γραφεία της ΟΛΜΕ (Ερμού και Κορνάρου 2, Σύνταγμα) στην οποία καλούνται όλοι οι Σύλλογοι Π.Ε. και οι ΕΛΜΕ του λεκανοπεδίου.

 Αθήνα,  Πέμπτη 27 Γενάρη 2005

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα