ανεξάρτητες, αυτόνομες, αγωνιστικές, ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  - ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ

ΟΛΟΙ  ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21ΓΕΝΑΡΗ (12μ.μ.) ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ

  Ο ΣΤΗΜΕΝΟΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ

Αφού η κ. Γιαννάκου δήλωσε ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση  αποφασίζει και νομοθετεί, και όχι οι εκπαιδευτικοί και οι φοιτητές, εξήγγειλε και ανεβάζει τη θεατρική παράσταση " Διάλογος για την παιδεία" από το θίασο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας( ΕΣΥΠ) με σπέσιαλ guest star τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή και πρωταγωνιστές όλους τους άμεσα .... «ενδιαφερόμενους» για την εκπαίδευση : ΣΕΒ (με σήμα το κέρδος και την επιχειρηματικότητα), Οικονομικό και Επαγγελματικό Επιμελητήριο,  Εκκλησία της Ελλάδας (που έσυρε στα δικαστήρια ακόμα και τη Δόμνα Σαμίου για τα σκωπτικά δημοτικά τραγούδια), τη  ΓΣΕΕ (που πρώτη ετοιμάζεται να ιδρύσει ιδιωτικό πανεπιστήμιο), πανεπιστημιακούς (χωμένους ως το λαιμό στο φαγοπότι των ευρωπαϊκών κονδυλίων), ξεπουλημένους συνδικαλιστές ΔΟΕ - ΟΛΜΕ κ.λπ.

Το ΕΣΥΠ δεν είναι τίποτε άλλο από όργανο επίφασης διαλόγου μακριά από εκπαιδευτικούς και νεολαία που προετοιμάζει το έδαφος της κοινωνικής συναίνεσης για αντιδραστικές αλλαγές.

Στην ατζέντα του "διαλόγου" η κυβέρνηση δεν ασχολείται με «τετριμμένα ζητήματα»  όπως η ύπαρξη εκατοντάδων κενών στα σχολεία Γενάρη μήνα, ούτε με τη μείωση των μόνιμων διορισμών κατά 60% φέτος, ούτε με την πραγματική μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών φέτος, λόγω της αύξησης της φορολογίας και των μηδαμινών αυξήσεων.

Η ατζέντα που  φέρνει η κυβέρνηση με τη συμφωνία του ΠΑΣΟΚ  και την ανοχή του υποταγμένου συνδικαλισμού έχει όλα τα στοιχεία της συντηρητικής επίθεσης στην εκπαίδευση υλοποιώντας τους νόμους του ΠΑΣΟΚ και ανοίγοντας νέα θεσμικά πλαίσια φαλκίδευσης των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων  της νεολαίας και των εκπαιδευτικών.

Κορμός της αντίληψης της κυβέρνησης είναι ότι η παιδεία είναι εμπόρευμα, αποτελεί ατομική υπόθεση του κάθε εμπλεκόμενου, έχει ως σκοπό το κέρδος, λειτουργεί με τα κριτήρια επιχείρησης, μετριέται και αξιολογείται διαρκώς, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οικονομίας ενός κράτους, άρα ο νέος διδάσκεται ότι απαιτούν οι επιχειρήσεις και οι ανάγκες τους, ενώ δεν έχει καμιά υποχρέωση να διασφαλίζει, με τους τίτλους σπουδών που παρέχει, εργασία στους απόφοιτους οποιασδήποτε βαθμίδας.

Αυτά φαίνονται στις αλλαγές που θα προωθήσει η κυβέρνηση και είναι αλληλένδετες σε όλες τις βαθμίδες, αλληλοδιαπλέκονται και η μια φέρνει την άλλη.

Πιο συγκεκριμένα:

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : Προετοιμάζεται η εφαρμογή της αξιολόγησης με αιχμή την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των μαθητών. Το υπουργείο θέλοντας οι μαθητές από μικρή ηλικία να εξοικειώνονται με το εξεταστικό κάτεργο, να βιώνουν και να εσωτερικοποιούν  την αποτυχία, προτίθεται να εφαρμόσει γραπτές εξετάσεις δυο φορές το χρόνο. Με τον τρόπο αυτό θα αξιολογείται και το σχολείο αλλά και οι εκπαιδευτικοί, με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών.  Από κει, αλλά και από αυτοτελή αξιολόγηση θα εξαρτάται η χρηματοδότηση των σχολείων με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες για τα σχολεία των λαϊκών γειτονιών, η μοριοδότηση των εκπαιδευτικών για αποσπάσεις, μεταθέσεις κ.λπ. ενώ τα παιδιά με διαγνωσμένη την αποτυχία θα οδηγούνται στην εγκατάλειψη. Με τις εξετάσεις «θα αντιμετωπίσουν» ( βλ. πολλαπλασιάσουν) τη διαρροή μαθητών...

Η εισαγωγή δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό σχολείο πέρα από την επιβάρυνση του εργάσιμου σχολικού χρόνου των παιδιών, ηχεί σαν κακόγουστο αστείο, όταν το ΥΠΕΠΘ φέτος αρνείται να καλύψει ακόμα και τις στοιχειώδεις ανάγκες για εκπαιδευτικούς αγγλικής.

Συζητά η κυβέρνηση την περίπτωση ανάθεσης σχολικών λειτουργιών στους Δήμους και τις νομαρχίες ( αυτό είναι το φιλανδικό μοντέλο της κ.Γιαννάκου) πιθανόν  του "ολοήμερου" με ότι αυτό σημαίνει για την ιδιωτικοποίηση πλευρών του δημόσιου σχολείου.

Τέλος αναζητά φόρμουλες αυτοχρηματοδότησης των σχολείων ( έτσι λέγεται η μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση) με επιχειρηματικές δραστηριότητες ή με την εισαγωγή χορηγών που θα μπορούσε το όνομα τους να υπάρχει και σε μια ταμπέλα του σχολείου ( βλ. Έθνος 13/1).

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : Αφού ο Αρσένης "κατήργησε" τα φροντιστήρια με το δικό του εξεταστικό σύστημα , τη δόξα ζήλεψε και η Ν.Δ. Νέο σύστημα εισαγωγής πανελλαδικού χαρακτήρα, αλλαγή μόνο του τρόπου εξετάσεων. Πως οι πολλαπλές  εξετάσεις χτυπούν την παραπαιδεία, ουδείς μπορεί να καταλάβει.  Κατάργηση των ΤΕΕ και αντικατάσταση τους από τα Επαγγελματικά Λύκεια. Ξανά χωρισμός σ΄ αυτούς που "παίρνουν"  τα γράμματα και στους άλλους. Ας θυμηθούμε ότι ο νόμος Αρσένη έσπρωξε το 50% των παιδιών στα ΤΕΕ, αφού φοβήθηκαν ότι ποτέ δεν θα τελείωναν ούτε καν το Λύκειο.

Επέκταση του ολοήμερου παιδοφυλακτήριου στα Γυμνάσια για να συνηθίζουν τα παιδιά στον (εργοστασιακό) εγκλεισμό και στα αντίστοιχα εργασιακά ωράρια. Με ότι προωθεί η κυβέρνηση στην β΄βάθμια εκπαίδευση κάνει φανερό ότι το 12χρονο σχολείο που ευαγγελίζεται ούτε ενιαίο είναι ούτε υποχρεωτικό. Κι αυτό γιατί διατηρεί τους κάθετους διαχωρισμούς, τους διαφορετικούς τύπους σχολείων αλλά και την αξιολόγηση που απειλεί ανά πάσα στιγμή με έξωση τους μαθητές. 

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:Στο "διάλογο" η κυβέρνηση και οι συνοδοιπόροι της βάζουν  ως θεμέλιο λίθο την κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος του πτυχίου και την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ. Αν ο ΑΣΕΠ κατάργησε την επετηρίδα στους εκπαιδευτικούς, η νέα φιλοσοφία πάει πιο πέρα. Τα μαθήματα που πέρασε κάποιος στο Πανεπιστήμιο θα περιγράφουν τα γνωστικά αντικείμενα που έχει διδαχτεί και η αγορά (οι επιχειρήσεις) θα κρίνουν αν αποτελούν εργασιακό δικαίωμα. Για να περάσεις κάποιο μάθημα δεν αρκούν οι παρακολουθήσεις και οι εξετάσεις αλλά θα συνυπολογίζονται τα σεμινάρια, οι ώρες στη βιβλιοθήκη, οι εργασίες και η πρακτική άσκηση (βλ, απλήρωτη εργασία). Κι όλα αυτά μετρώντας τα σε ακαδημαϊκές μονάδες, που πιστώνεται ο φοιτητής στην εκπαιδευτική του περιπλάνηση, αφού για να είναι ανταγωνιστικός στην αγορά εργασίας διαρκώς (αυτό είναι η δια βίου εκπαίδευση) θα μαζεύει χαρτιά και μονάδες. Πως οι ωρομίσθιοι τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για λίγα μόρια προϋπηρεσίας και ένα κομμάτι ψωμί...

Τα χρόνια αποφοίτησης περιορίζονται σε τρία αλλά μπορεί να έχουμε απόφοιτους ενός ή δύο ετών (έμμεση αναγνώριση των ιδιωτικών ΚΕΣ και κολεγίων). Με τον τρόπο αυτό τα μεταπτυχιακά και το διδακτορικό θα δίνουν ελπίδα στον ήλιο της εργασίας.

Αυτό το οικοδόμημα θα φτιάχνεται και θα αξιολογείται  με βάση "τετραετή επιχειρησιακά προγράμματα" και σε περίπτωση που υπάρχει παρέκκλιση από τους στόχους κάποιου Πανεπιστήμιου ή ΤΕΙ θα αντιμετωπίζει την ποινή της διακοπής της χρηματοδότησης!!!

Παράλληλα σε κάθε σχολή θα υπάρχουν θέσεις μάνατζερ - διευθυντικών στελεχών που θα ελέγχουν το βαθμό σύνδεσης με τις επιχειρήσεις και το κατά πόσο τα ΑΕΙ -ΤΕΙ επιτελούν επιχειρηματικό έργο!!!

Αυτή είναι η φιλοσοφία της Ε.Ε., αυτά υπέγραψαν οι υπουργοί Παιδείας στην Μπολόνια και το Βερολίνο, αυτή είναι η εκπαιδευτική πολιτική Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ.

Γι αυτό κάθε συμμετοχή στο στημένο διάλογο ισοδυναμεί με συνενοχή στην αντιδραστική πολιτική. Γι αυτό καλούμε  τη ΔΟΕ αν της έχει απομείνει ίχνος αξιοπρέπειας να αποχωρήσει τώρα.

Γι αυτό καλούν  πρωτοβάθμια σωματεία, ΕΛΜΕ, φοιτητικοί σύλλογοι, μαθητές σε πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 21/1 στο Ζάππειο για να μη γίνει ο διάλογος παρωδία, να μπουν μπροστά οι ανάγκες και τα δικαιώματά μας, για να ανατραπεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική.

 ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΚΙΝΗΣΕΙΣ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα