ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΝΕΑ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

Νέα

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Βιβλίο Επισκεπτών

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Οι εραστές της αξιολόγησης…. και το

σχέδιο νόμου για την

επιλογή των

(μόνιμων) στελεχών

OI ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Α) «… Ενεργοποιείται η κείμενη νομοθεσία για αξιολόγηση των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η αξιολόγηση των συντελεστών του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί προϋπόθεση για την ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης….»

«…Εκτιμάται ότι μέχρι το 2006 θα έχουν αξιολογηθεί 15.000 σχολικές μονάδες…»

(ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΕΣΕ  Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ)

Β)  Την  επόμενη περίοδο η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να περάσει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με προπομπό  την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (δημιουργώντας μια ενιαία βάση σύγκρισης και κατάταξης τους).  Η ευέλικτη ζώνη θα μπορούσε να «βοηθήσει» σε έναν τέτοιο σχεδιασμό. 

Γ)  Γι αυτό η κυβέρνηση κατέθεσε τις προηγούμενες μέρες σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης.    Επείγεται να δημιουργήσει ένα αυστηρά επιλεγμένο και ελεγχόμενο σώμα στελεχών που θα έχει ως αποκλειστικό έργο την «δια πυρός και σιδήρου» προώθηση και εφαρμογή των κυβερνητικών επιλογών και ασφαλώς ένα τέτοιο σώμα  θα έχει ως πρώτιστο καθήκον την αξιολόγηση-χειραγώγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Δ) Ένα τέτοιο σώμα πραιτωριανών, που θα κάνει τη «βρώμικη δουλειά», επιχειρείται να προικιστεί με καθεστώς μονιμότητας. Το σχ.νόμου της Ν.Δ.  στο άρθρο 13 ανοίγει το δρόμο για τη μονιμότητα των στελεχών, μέσω της αξιολόγησης.

Ποια είναι η κείμενη νομοθεσία που επικαλείται η σημερινή κυβέρνηση;

(Ν.2986/2002, Π.Ευθυμίου):

«…Η αξιολόγηση αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς και είναι περιοδική ( για τους εκπαιδευτικούς  μέχρι 14 έτη υπηρεσίας ανά 3έτη, από 15 μέχρι 26 έτη ανά 4 έτη, για τα στελέχη της εκπαίδευσης ανά διετία), με προτεραιότητα στις παρακάτω κατηγορίες: των εκπαιδευτικών για μονιμοποίηση και υπηρεσιακή εξέλιξη, των ενδιαφερόμενων για την κάλυψη θέσεων στελεχών εκπαίδευσης, των στελεχών εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να αξιολογηθούν και κάθε άλλη περίπτωση που ήθελε κριθείαναγκαία»

«…Ο εκπαιδευτικός χαρακτηρίζεται "μη προακτέος" και παραπέμπεται στο αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο με το ερώτημα είτε της μετάταξης, εφόσον κρίνεται ακατάλληλος για το έργο του εκπαιδευτικού, επαρκής όμως για την προσφορά διοικητικής υπηρεσίας, είτε της απόλυσης για ανεπάρκεια στην εκτέλεση εκπαιδευτικών και διοικητικών καθηκόντων…". ( Σχέδιο Υπουργικής αποφ. που συνόδεψε το Ν.2986)

 

«…Σε περίπτωση που στέλεχος της εκπαίδευσης επιτυγχάνει αξιολογικό αποτέλεσμα 81-100 μονάδες, παραμένει στη θέση που κατέχει χωρίς επανάκριση" (Σχ. Υπ. απόφ. Π. Ευθυμίου, σελ. 16)

Σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών

Γιατί τώρα;

Η κυβέρνηση της Ν.Δ έχοντας ανοίξει κλιμακωτά μια σειρά από κοινωνικά  μέτωπα στα πλαίσια των αναδιαρθρώσεων που υλοποιεί, συνεχίζοντας και βαθαίνοντας την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιλέγει στην επόμενη περίοδο να ολοκληρώσει μια σειρά από τομές στο χώρο της εκπαίδευσης.

Οι αλλαγές αυτές δρομολογήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και γι’ αυτές αναλήφθηκαν δεσμεύσεις στα πλαίσια της Ε.Ε. Αυτές οι τομές κινούνται σε αντιδραστική κατεύθυνση, απαξιώνουν τη δημόσια εκπαίδευση, ιδιωτικοποιούν λειτουργίες της, εισάγουν όρους αγοράς στο σχολείο, προωθούν την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση σχολείων–εκπαιδευτικών-μαθητών και δημιουργούν ένα ευέλικτο σχολείο μιας υπερσυγκεντρωτικής ιεραρχικής δομής που λειτουργεί με υποταγμένο- ανασφαλές προσωπικό και ελαστικές εργασιακές σχέσεις. 

 Με το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών που ανακοίνωσε κυβέρνηση της Ν.Δ (και αφού ήδη «διόρισε» και ελέγχει, με την παράταση της θητείας τους, το σώμα των προϊσταμένων) επιδιώκει να ολοκληρώσει , κατά τα πρότυπα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, το πλαίσιο ελέγχου, ασφυχτικής χειραγώγησης και υποταγής, έτσι ώστε να εξασφαλίσει τα απαραίτητα "εργαλεία" που θα επιβάλλουν τις σαρωτικές αλλαγές, που προωθούνται.

Δημιουργώντας τους πραιτωριανούς της αξιολόγησης

Ήδη η κυβέρνηση, επιδιώκοντας να μεταθέσει τις ευθύνες της στην πλάτη της εκπαιδευτικής κοινότητας, με ορατή την πολιτική απαξίωσης που γνωρίζει και φέτος η δημόσια εκπαίδευση ως αποτέλεσμα των δικών της επιλογών, υπέβαλε στις Βρυξέλλες το «εθνικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων»  με το οποίο εκτιμά ότι η έλλειψη αξιολόγησης είναι η αιτία της κακοδαιμονίας της εκπαίδευση και ανακοινώνει  ότι θα δρομολογηθεί η κείμενη νομοθεσία ( ν. 2986, ΠΑΣΟΚ) και επίσης, ότι μέχρι το 2006 θα έχουν αξιολογηθεί 15.000 σχολικές μονάδες.

Μία τέτοια γιγάντια επιχείρηση εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου του ΠΑΣΟΚ, που διέπεται από την λογική της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας του σχολείου και εισάγει διαρκείς αυταρχικούς ελέγχους και  ποινές για τους εκπαιδευτικούς που φτάνουν μέχρι και την απόλυση, εναποτίθεται   σε μια κλειστή και ελεγχόμενη ιεραρχική πυραμίδα στελεχών.

Μονιμότητα στελεχών: αντιδραστική τομή βάθους

Τα όσα αναφέρονται στο άρθρο 13 του σχεδίου νόμου, που αντιγράφουν τις διατάξεις του σχ. Υπ.Απόφ.Ευθυμίου, προβλέπουν πράγματι  έμμεση μονιμότητα των προϊσταμένων και των σχολικών συμβούλων, μέσω της επανάκρισης και της αξιολόγησης! Αποδεικνύουν την απόφαση της κυβέρνησης να συνεχίσει να επενδύει στα ποικιλόμορφα προνόμια (επιδόματα κλπ) με τα οποία μέχρι σήμερα επιχειρήθηκε να αποκοπεί το σώμα των στελεχών ως μια ιδιαίτερη κάστα επί της μάχιμης εκπαίδευης. Το μοντέλο της μονιμότητας των στελεχών αποτελεί αντιδραστική τομή βάθους και εισάγει καθεστώς νέου επιθεωρητισμού στη δημόσια εκπαίδευση. Προικίζει με μονιμότητα όσους θα αναλάβουν τη «βρώμικη δουλειά» έτσι ώστε ενισχυμένοι και με εργαλείο την αξιλόγηση να χρησιμοποιηθούν ως ένα αυστηρά επιλεγμένο και ελεγχόμενο σώμα διοικητικών υπαλλήλων "μάνατζερ" που θα έχει ως αποκλειστικό έργο την προώθηση και εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών επιλογών. Ασφαλώς  ως πρώτιστο καθήκον θα έχουν τη χειραγώγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. 

Σε ένα τέτοιο σώμα πραιτωριανών που θέλει να καταστήσει τη δημόσια εκπαίδευση κάτι ανάμεσα σε στρατώνα ή επιχείρηση η ζωντανή και μαχόμενη εκπαίδευση δεν πρόκειται να δείξει καμιά ανοχή!                     

Ποια παιδιά  «φωτογραφίζει» το σχέδιο νόμου;

 Τα υπάκουα!

Το φαιδρό ανέκδοτο της εισαγωγής διαγωνισμού του ΑΣΕΠ στην πρώτη φάση της επιλογής στελεχών  εκπαίδευσης,  δε μπορεί  δεν μπορεί να κρύψει την τακτική ενός μηχανισμού εξουσίας, που ενισχύει το βάρος της αξιολόγησης και της προσωπικής συνέντευξης στο τελικό αποτέλεσμα,  όχι μόνο για να βολέψει τα δικά του παιδιά ( λαμπρές μέρες γνωρίζουν οι διαδρομιστές της ΔΑΚΕ ), αλλά για να λειτουργήσει ως στρατολόγος συνειδήσεων μέσα από την καρδιά της εκπαίδευσης. Συνειδήσεων που εξ’αρχής  θα κρίνονται και θα απολογούνται για το βαθμό συμμόρφωσής τους στις επιταγές της εξουσίας και την αντιπαράθεσή τους με τα δικαιώματα και τις ανάγκες της μάχιμης εκπαίδευσης.

Τα όσα διαδραματίστηκαν το προηγούμενο διάστημα, όπου με αφορμή την ευέλικτη ζώνη, είδαμε ποικιλόχρωμους συμβούλους, διευθυντές και προϊσταμένους να δίνουν  εξετάσεις συμμόρφωσης με ό,τι πιο αντιδραστικό είχαν ως οδηγία, δηλαδή τη φίμωση των συλλόγων διδασκόντων και την παρεμπόδιση των συνεδριάσεών τους, όχι μόνο αποδεικνύει τα παραπάνω, αλλά επιβεβαιώνει τη θέση των Παρεμβάσεων ότι:

Τα στελέχη, ανεξαρτήτως χρώματος της κυβέρνησης, είναι ιμάντες μεταφοράς της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής και αποτελούν έναν εξωτερικό μηχανισμό επιβολής, ελέγχου και αξιολόγησης, που αναπαράγει και επιβάλλει τις αντιδραστικές κυβερνητικές επιλογές στο χώρο της εκπαίδευσης Έτσι από το ποιος και πώς επιλέγεται στη θέση του στελέχους, μεγαλύτερη σημασία έχει η πολιτική που καλείται να υλοποιήσει.

Γι’ αυτό θεωρούμε ως τουλάχιστον αφελή την άποψη της ΕΣΑΚ ότι η επιλογή στελεχών με αντικειμενικά κριτήρια μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά το ρόλο τους.

Τα δάκρυα της ΔΟΕ είναι κροκοδείλια,                              

…όσο συναινεί στην αξιολόγηση, όσο υπερασπίζεται αντιεκπαιδευτικές επιλογές προηγούμενων κυβερνήσεων, όσο η αντιπαράθεσή της είναι για τις καρέκλες των δικών της παιδιών και όχι για τις ανάγκες των μάχιμων εκπαιδευτικών.

Είναι προφανείς οι κολοσσιαίες ευθύνες του υποταγμένου συνδικαλισμού γι’ αυτές τις τελευταίες εξελίξεις, δηλαδή, το σχέδιο νόμου για τα στελέχη και την προώθηση της αξιολόγησης. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας νομοθετεί ενάντια στις ανάγκες των εκπαιδευτικών, επικαλούμενη ότι υιοθετεί τις θέσεις του κλάδου που διαμόρφωσε η πλειοψηφία της ΔΟΕ. Δεν μπορούσε η Υπουργός να περιμένει καλύτερη πάσα από το "...ο κλάδος είναι υπέρ της αξιολόγησης..." που της δηλώνει το προεδρείο σε κάθε τους συνάντησή τους, αλλά και από τα κείμενα των "θέσεων του κλάδου" που ψήφισαν από κοινού ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ.

 Γι’  αυτό οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται πόσο κροκοδείλια είναι τα δάκρυα των στελεχών της ΠΑΣΚ και της ηγεσίας της ΔΟΕ για την επέλαση  των "γαλάζιων παιδιών" και για τη δημοκρατία στην εκπαίδευση. Γιατί όλοι γνωρίζουν πως  αποδέχτηκε και βοήθησε να περάσει όλο το αυταρχικό πλέγμα των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ  (ν. 2525, ν. 2986 για την αξιολόγηση, Δημ. Κώδικας, εσωτερικοί κανονισμοί,  Καθηκοντολόγιο,  νόμος για τη διοίκηση της εκπαίδευσης και τους δοτούς Περιφερειάρχες, ενίσχυση με κάθε τρόπο της ιεραρχίας και του διοικητικού ρόλου των διαφόρων στελεχών της εκπ/σης, δεκάδες Π.Δ και εγκύκλιοι που επιχείρησαν να κάνουν ακόμα πιο αντιδραστικό το εργασιακό καθεστώς και να ελέγξουν – χειραγωγήσουν τους εκπαιδευτικούς ).  Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει στελέχη που υλοποίησαν στην πράξη την κυβερνητική πολιτική του ΠΑΣΟΚ με τον πιο επιθετικό τρόπο. Αυτά π.χ το 2003 μετακινούσαν  από σχολείο σε σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου χιλιάδες εκπαιδευτικούς, προχωρούσαν σε συμπτύξεις τμημάτων, κατέτμιζαν κενά και προσλάμβαναν ωρομίσθιους αντί για αναπληρωτές, καταργούσαν τις τάξεις υποδοχής, επέβαλλαν υποχρεωτικές υπερωρίες, απαγόρευαν απεργίες συλλόγων, προχωρούσαν σε διώξεις για συνδικαλιστική δράση συναδέλφων, απέλυαν ωρομίσθιους.

Στον ίδιο και χειρότερο δρόμο συνεχίζει η παρούσα κυβέρνηση και τα στελέχη της ΔΑΚΕ, που εφοδεύουν προς τον κρατικό μηχανισμό, που υπεραμύνονται ανερυθρίαστα κάθε κυβερνητικού μέτρου που ως στελέχη υλοποιούν καταχρηστικά και αυταρχικά κάθε αυθαίρετη εντολή, που  βρίσκουν θετικό το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών, που κλίνουν σε όλες τις πτώσεις την αξιολόγηση και στριμώχνονται  στους κυβερνητικούς διαδρόμους για να πάρουν θέση στο στελεχιακό μηχανισμό χειραγώγησης της εκπαιδευτκής κοινότητας.

Υπερασπίζουμε την παιδαγωγική ελευθερία,

αντιστεκόμαστε στην αξιολόγηση και την ιεραρχία

Το ανεξάρτητο ταξικό ρεύμα στην εκπαίδευση, οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε το εκπαιδευτικό κίνημα δυναμικά και μαχητικά την πολιτική αυτή που  αμφισβητεί δικαιώματα, ανάγκες και κατακτήσεις. Δεν αντιστεκόμαστε απλώς στο νέο σχέδιο νόμου για την επιλογή των στελεχών αλλά συνολικά  αντιστεκόμαστε στην κυβερνητική πολιτική στην εκπαίδευση και σε όλη τη φιλοσοφία και το ιεραρχικό πλέγμα της διοίκησης που καλείται να την εφαρμόσει.

Παλεύουμε για την απόσυρση του σχεδίου νόμου καθώς και όλου του αυταρχικού πλαισίου για τη λειτουργία της εκπαίδευσης (Ν.2525, Ν. 2986 για την αξιολόγηση ,Ν. για την περιφερειακή δομή της εκπαίδευσης, Καθηκοντολόγιο, ΔΥΚ).

Καλούμε το εκπαιδευτικό κίνημα να μη νομιμοποιήσει με τη συμμετοχή του καμιά από τις διαδικασίες για τη συγκρότηση του αυταρχικού ιεραρχικού μοντέλου των μόνιμων αξιολογητών και να μην πάρει μέρος σε κανένα "διάλογο" που θα δικαιολογήσει τις προαποφασισμένες αντιεκπαιδευτικές επιλογές.

Θεωρούμε ότι το αίτημα της κατάργησης του αντιδραστικού νόμου νόμου 2986 πρέπει να είναι στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων του κλάδου, αντιδρούμε σε κάθε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης-χειραγώγησης, καλώντας κάθε εκπαιδευτικό να μη δεχτεί να παίξει το ρόλο του αξιολογητή, να μην επιτρέψει την είσοδο αξιολογητών στην τάξη του, να μη συμβάλει σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης, ή αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Καλούμε τις Γενικές Συνελεύσεις, τους Συλλόγους Π.Ε, αλλά και τη ΔΟΕ να καλύψουν συνδικαλιστικά και νομικά κάθε συναδέλφισσα και κάθε συνάδελφο, ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη -και με συλλογικό τρόπο- την αξιολόγηση χειραγώγηση.

Στο αυταρχικό σχολείο της αγοράς, αντιτάσσουμε το σχολείο της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής ελευθερίας, το δημόσιο σχολείο των σύγχρονων κοινωνικών και μορφωτικών αναγκών.

 Προτάσσουμε μια συνολικά διαφορετική αντίληψη απέναντι στα ιεραρχικά μοντέλα διοίκησης και το ρόλο τους και διεκδικούμε μια άλλη λειτουργία του εκπαιδευτικού καθώς και του συλλόγου διδασκόντων, έτσι ώστε να αποτινάσσουν το ρόλο του διεκπεραιωτή των εντολών και των ειλημμένων αποφάσεων. Η αντίληψή μας για την οργάνωση και τη λειτουργία της εκπαίδευσης και της σχολικής μονάδας , εκτός από την παιδαγωγική ελευθερία, είναι συνυφασμένη με τη λογική της αυτοδιαχείρησης, της αυτοοργάνωσης, της αιρετότητας και της ανακλητότητας.

30-10-05,   WWW.PAREMVASIS.GR


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα