ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗ ΔΟΕ


Ανακοινώσεις
Η στάση μας στη ΔΟΕ

αρχείο

 

Η στάση μας στην ΑΔΕΔΥ
Οικονομικά
Σύλλογοι
Αδιόριστοι
Εκπαιδευτικά

Διεθνή
Φωτογραφίες
Εντυπα των Κινήσεων
Σχήματα
Αλλες διευθύνσεις

Νέα

 

ΑρχήΑρχή

 

Επικοινωνία:

Φόρμα επικοινωνίας

Βιβλίο Επισκεπτών

ΔΗΛΩΣΗ

ΤΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΑΪΝΑ, μέλους του Δ.Σ. της  ΔΟΕ,

εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων Συσπειρώσεων

 

Απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ ( ΠΑΣΚ-ΕΣΑΚ) για το σχέδιο νόμου για την επιλογή των (μόνιμων) στελεχών:

·        Απόφαση συσκότισης  της κυβερνητικής πολιτικής

·        Απόφαση απόκρυψης των επερχόμενων παγετώνων της αξιολόγησης- χειραγώγησης

·        Απόφαση συγχωροχάρτι της θητείας των προηγούμενων κυβερνήσεων

·        Απόφαση διαπραγματευτικό χαρτί  για τις πολύχρωμες ποσοστώσεις στις επιλογές στελεχών

«Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., απορρίπτει κατηγορηματικά το Σχέδιο Νόμου, για την επιλογή στελεχών...και δηλώνει ότι αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει βάση συζήτησης για την Ομοσπονδία, αφού είναι τελείως αντίθετο τόσο στη φιλοσοφία όσο και στις διατάξεις του με τις πάγιες θέσεις του κλάδου για αντικειμενικότητα, αξιοκρατία και διαφάνεια στην επιλογή των στελεχών»

Απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΔΟΕ ( ΠΑΣΚ-ΕΣΑΚ) για το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών (11/11/2005) 

«...O εκπαιδευτικός κρίνεται...όταν θέλει να είναι υποψήφιος για κατάληψη θέσης στελέχους εκπαίδευσης...το δε αποτέλεσμα της κρίσης δεν μπορεί να είναι προϊόν αποκλειστικά της αξιολογικής έκθεσης...αποτελεί προϊόν συνεξέτασης όλων εκείνων των παραγόντων που έχουν σχέση με τη δράση του εκπαιδευτικού, τα επιστημονικά του, βεβαίως, προσόντα, την εμπειρία του, τη λειτουργία της σχολικής μονάδας...

… Η επανάληψη ή η κρίση κάθε συναδέλφου για θέσεις στελέχους εκπαίδευσης να βασίζεται όχι μόνο σε τυπικά προσόντα, αλλά και στη δράση του στη συγκεκριμένη θέση που είχε»

Οι «πάγιες θέσεις του κλάδου» : Απόφασεις της 68ης Γ.Σ. της ΔΟΕ για την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου και τα στελέχη εκπαίδευσης, Ιούνιος 1999

 Στις 12 Νοέμβρη, δεύτερη μέρα της 48ωρης απεργίας, τα μέλη του Δ.Σ. της ΔΟΕ, μάθαμε σε ξενοδοχείο όπου γινόταν εκδήλωση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, από κείμενο που μοιραζόταν στους δημοσιογράφους,  την απόφαση της πλειοψηφίας (ΠΑΣΚ-ΕΣΑΚ) για το σχέδιο νόμου επιλογής στελεχών ! 

 Επέλεξαν δηλαδή τη μέρα της απεργίας, όχι για μια αποφασιστική  προβολή των αναγκών και των δικαιωμάτων του κλάδου και μια δυναμική κινητοποίηση και παρουσία των απεργών, αλλά για να αναδείξουν ως κυρίαρχο το ζήτημα των στελεχών και μάλιστα όχι από τη σκοπιά που το αντιλαμβάνεται η μάχιμη εκπαίδευση (αυταρχισμός-αξιολόγηση), αλλά από τη σκοπιά των ίδιων των στελεχών.

 Έτσι, επιβεβαίωσαν με τον πιο τραγικό τρόπο, τους προβληματισμούς πολλών συναδέλφων που μιλούσαν για απεργίες που γίνονται επετειακά  για να κλείσουν την προοπτική της κλιμάκωσης των αγώνων ή για απεργίες που χρησιμοποιούνται ως παζάρια στα παιχνίδια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας  ή ως διαπραγματευτικό χαρτί στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης.

Εκτός των άλλων, τρανή απόδειξη αποτελεί το περιεχόμενο της συγκεκριμένης απόφασης καθώς και ο χρόνος  και ο τρόπος της παρουσίασής της.

Η συγκεκριμένη απόφαση :

·                    Καθαγιάζει τις «πάγιες θέσεις του κλάδου» που ψήφισαν οι ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ και χειροκρότησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Θέσεις που προωθούν την αξιολόγηση-χειραγώγηση με προτεραιότητα μάλιστα στις επιλογές στελεχών, και την αξιολόγηση – κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Θέσεις που πέρα από τα «τυπικά προσόντα», δηλαδή τα λεγόμενα μετρήσιμα κριτήρια, μιλούν σαφέστατα για «αξιολογική έκθεση» των υποψηφίων στελεχών και για «κρίση κάθε συναδέλφου ανάλογα με τη δράση του», συνδέοντας αυτή την κρίση με τη συνολική διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων.

·                    Καθαγιάζει την πολιτική επιλογής στελεχών των προηγούμενων κυβερνήσεων, μιας και στο όνομα των  επικαλούμενων «πάγιων θέσεων του κλάδου» ποτέ δεν καταγγέλθηκαν από τη ΔΟΕ.

·                    Τοποθετείται ως οι επιλογές να γίνονται στο «κενό». Έξω δηλαδή από το συγκεκριμένο πολιτικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώνει η κυβερνητική πολιτική. Σαν να μην καλούνται τα στελέχη να υπηρετήσουν αυτήν την πολιτική και η συζήτηση για την επιλογή τους να είναι αποκομμένη από το κυρίαρχο αυτό στοιχείο. Ταιριάζει βέβαια με την αφελή και αφυδατωμένη πρόταση της ΕΣΑΚ για επιλογή στελεχών με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια που στην πράξη εξαγνίζει το ρόλο των στελεχών στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Σημειώνουμε  βέβαια πώς ούτε αυτή τη θέση περιέχει η απόφαση !

·                    Αποκρύπτει το βασικό ρόλο που θα κληθούν να παίξουν όσοι πρόκειται να επιλεγούν στη θέση των στελεχών. Αποκρύπτει τη γιγάντια επιχείρηση εφαρμογής του  πλαισίου του νόμου 2986 για την αξιολόγηση (σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο «Εθνικό Σχέδιο Μεταρρυθμίσεων» που κατάθεσε η κυβέρνηση στην Ε. Ε. προβλέπεται η ενεργοποίηση της κείμενης νομοθεσίας, δηλαδή ο ν.2986 του Ευθυμίου και η αξιολόγηση 15.000 σχολικών μονάδων  μέσα στο 2006) που θα εναποτεθεί  σε μια κλειστή και ελεγχόμενη ιεραρχική πυραμίδα στελεχών. Αποκρύπτει εντέλει το κυρίαρχο: Με το σχέδιο νόμου για την επιλογή στελεχών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση της Ν.Δ (και αφού ήδη «διόρισε» και ελέγχει, με την παράταση της θητείας τους, το σώμα των προϊσταμένων) επιδιώκει να ολοκληρώσει , κατά τα πρότυπα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, το πλαίσιο ελέγχου, ασφυχτικής χειραγώγησης και υποταγής, έτσι ώστε να εξασφαλίσει τα απαραίτητα "εργαλεία" που θα επιβάλλουν τις σαρωτικές αλλαγές, που προωθούνται στην εκπαίδευση.

·                    Σφυρίζει αδιάφορα για την αντιδραστική τομή βάθους και το νέο επιθεωρητισμό  που εισάγει το άρθρο 13 του σχεδίου νόμου και προβλέπει τη μονιμότητα των στελεχών μέσω της επανάκρισης και της αξιολόγησης. Αγνοεί το στοιχείο της μονιμότητας των στελεχών που ανοίγει τεράστιο ζήτημα στη δημόσια εκπαίδευση, γιατί προικίζει με μονιμότητα όσους θα αναλάβουν τη «βρώμικη δουλειά» , ώστε ενισχυμένοι να χρησιμοποιηθούν ως ένα αυστηρά  ελεγχόμενο σώμα διοικητικών υπαλλήλων "μάνατζερ" που θα έχει ως έργο την προώθηση και εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών επιλογών και ασφαλώς  ως πρώτιστο καθήκον θα έχουν τη χειραγώγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας

·                    Κάνει στον επίλογο αναφορά στο ράβε- ξήλωνε και την ημετεροκρατία για να καταλήξει πως «… οι οποιεσδήποτε επιλογές γίνουν μ’ αυτό το σχέδιο νόμου, θα αμφισβητηθούν έντονα από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.» . Aρνείται να αναδείξει το ζοφερό περιβάλλον που θα διαμορφώσει για κάθε εκπαιδευτικό η αξιολόγηση και το σχέδιο νόμου της Ν.Δ. για την επιλογή στελεχών, διαμορφώνοντας  την κριτική της από τη σκοπιά όλων  των επίδοξων αξιολογητών. Τσιμουδιά για το πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής, άχνα για την αξιολόγηση, αφωνία για το έργο που θα επιφορτιστούν τα νέα στελέχη, λήθη για τα έργα και τις ημέρες των απερχόμενων, προκλητική αδιαφορία για τη μονιμότητα!  Και ο καυγάς; Για ένα πουκάμισο αδειανό, έως και αδιάφορο για τη μάχιμη εκπαίδευση της τάξης και της πράξης : Για την κομματική ποσόστωση στη στελέχωση του διοικητικού μηχανισμού!

Δηλώνουμε ότι:

Τέτοιες αποφάσεις του Δ.Σ. του Δ.Σ. της ΔΟΕ αποδεικνύουν ότι ο υποταγμένος συνδικαλισμός σε όλο του το πολιτικοσυνδικαλιστικό φάσμα, έχει πλήρως αποστασιοποιηθεί από την ανάγκη προβολής, υπεράσπισης και διεκδίκησης των πραγματικών αναγκών και δικαιωμάτων του κόσμου της ζωντανής εκπαίδευσης.

Τέτοιες αποφάσεις ενσωμάτωσης στις αντιεκπαιδευτικές επιλογές, όσα αριστερά άλλοθι κι αν χρησιμοποιήσουν, δεν νομιμοποιούνται από το εκπαιδευτικό κίνημα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην κυβερνητική πολιτική.   Αντιστεκόμαστε στην αξιολόγηση-δε θα περάσει. Παλεύουμε να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της χειραγώγησης (ν. 2986,Καθηκοντολόγιο, ΔΥΚ).

Δεν καλλιεργούμε αυταπάτες για το ρόλο των στελεχών. Αμφισβητούμε την ιεραρχική πυραμίδα, του ελέγχου, του διοικητικού αυταρχισμού της πειθάρχησης και της χειραγώγησης. Θα μας βρουν μπροστά τους σχολειό το σχολειό, όλοι οι  επίδοξοι πραιτωριανοί-επιθεωρητές, ό,τι απόχρωση κι αν φέρουν.

Αγωνιζόμαστε για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, για την αποφασιστική ενίσχυση του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων στη λειτουργία του σχολείου.

13-11-05 www.paremvasis.gr


ΕπιστροφήΕπιστροφή

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα