ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

(ΣΕΦΚ)

Μέλος ΟΙΕΛΕ

Μεσολογγίου 5, 10681 Αθήνα

τηλ. 210 3820537, 210-5238148

fax: ,210-5230819

e-mail: sefk@sefk.gr

www.sefk.gr

ΠΡΟΣ: ΟΛΜΕ, ΔΟΕ

ΕΛΜΕ, ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ Π.Ε.

ΠΕΑΕ, ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ

ΚΑΛΕΣΜΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ

 Αφορμή για τις σκέψεις και τον προβληματισμό που ακολουθεί ήταν η διαπίστωση ότι όλο και μεγαλύτερο μέρος των εργαζόμενων στα φροντιστήρια συμμετέχουν και σε προγράμματα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα σχολεία, γεγονός που έκανε τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουν (καθηλωμένες αμοιβές, ανασφάλεια και προσωρινότητα, αδιαφάνεια και πελατειακές σχέσεις, εργασιακή περιπλάνηση) αντικείμενο συζήτησης μέσα στο σύλλογο. Ο προβληματισμός μας έγινε εντονότερος όταν διαπιστώσαμε ότι το ίδιο πρότυπο εργασιακής σχέσης (προσωρινότητα, ωρομίσθιο, αμοιβή μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και όχι μέσω πάγιας κρατικής χρηματοδότησης) εφαρμόστηκε και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σε ό,τι αφορά την ολοήμερη λειτουργία των δημοτικών σχολείων.

Εκτιμούμε ότι το πρότυπο εργασιακών σχέσεων, όρων χρηματοδότησης, αλλά και διδακτικής πράξης που εισάγουν προγράμματα όπως η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη αποτυπώνουν έναν πιο συνολικό, πιο στρατηγικό σχεδιασμό για τη εκπαίδευση στον τόπο μας: Φανερώνουν ότι στόχος κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής είναι ένα φτηνό, πειθαρχημένο και ευέλικτο σχολείο στο οποίο ένα μόνο μέρος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων θα παρέχεται από μόνιμους εκπαιδευτικούς (συνεχώς αξιολογούμενους), ενώ όλο και μεγαλύτερο θα προσφέρεται από ελαστικά απασχολούμενους ωρομίσθιους, με αντίστοιχα ελαστικούς όρους χρηματοδότησης (ευρωπαϊκά προγράμματα, τοπική αυτοδιοίκηση, γονείς). Κομμάτι αυτού του σχεδιασμού είναι και η αντιγραφή της λογικής του φροντιστηρίου (εντατικοποίηση, τυποποιημένη προσφορά μόνο των εξεταστικά αξιοποιήσιμων γνώσεων, κατάταξη μαθητών, συνεχής ροή «πληροφοριών» προς τους μαθητές) ως τρόπου αντιμετώπισης των ελλειμμάτων του δημόσιου σχολείου.

Πιστεύουμε ότι το εκπαιδευτικό κίνημα θα πρέπει να αναζητήσει τρόπους συλλογικής και συνολικής αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων. Εάν αφήσουμε αυτές τις «γκρίζες ζώνες» εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων να εξαπλωθούν με τη σημερινή μορφή τους, εάν αφήσουμε να παγιωθεί μια κατάσταση εκπαιδευτικών «πολλών ταχυτήτων», τότε τα πράγμα όχι μόνο θα είναι χειρότερα για τους μαθητές και για τις οικογένειές τους, αλλά και πολύ δυσκολότερα για το εκπαιδευτικό κίνημα στη δημόσια εκπαίδευση το οποίο θα έχει να αντιμετωπίσει μια εκ των πραγμάτων διάσπαση ως προς τους εργαζόμενους στο δημόσιο σχολείο. Αντιλαμβανόμαστε όλοι τί θα σήμαινε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Το εκπαιδευτικό κίνημα στον τόπο μας έχει μια μεγάλη παράδοση να αντιπαλεύει τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, να αρνείται τη λογική του κατακερματισμού, να δίνει μεγάλες μάχες για την υπεράσπιση του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή εργασία σε μια δημόσια εκπαίδευση αντάξια των αγώνων του ελληνικού λαού. Έχει δείξει, επίσης, ότι μπορεί να αντιπαλεύει όχι μόνο τις μεμονωμένες ρυθμίσεις εκπαιδευτικής πολιτικής, αλλά και να αμφισβητεί τη συνολική φιλοσοφία των εκπαιδευτικών λόγων. Με αυτό τον τρόπο πρέπει να απαντήσουμε και τώρα στην πρόκληση που είναι μπροστά μας, συνδυάζοντας την ενωτική δράση, τη συνολική απάντηση με τη συγκεκριμένη και άμεση διεκδίκηση.

Εάν αυτό είναι ένα συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο ενάντια στις «γκρίζες ζώνες» της εκπαίδευσης χρειάζονται και συγκεκριμένα άμεσα αιτήματα για τους χιλιάδες εργαζόμενους σε αυτές, αιτήματα που να αντιπαλεύουν την ανασφάλεια του ωρομίσθιους και τον εξευτελισμό των πελατειακών σχέσεων να απαιτήσουμε:

Όμως, αυτές οι διεκδικήσεις, τόσο οι συνολικές, όσο και οι άμεσες, απαιτούν και τρόπους και δρόμους αγωνιστικής έκφρασης και κινητοποίησης αυτών των χιλιάδων εκπαιδευτικών:

Βιώνοντας τα προβλήματα των εργαζόμενων σε αυτά τα προγράμματα και αντιλαμβανόμενοι ότι θα γίνεται όλο και πιο συχνή η εργασιακή περιπλάνηση ανάμεσα στο φροντιστήριο και τις «γκρίζες ζώνες» του δημόσιου σχολείου θέλουμε ως ΣΕΦΚ να συμβάλουμε σε κάθε βήμα αγωνιστικής παρέμβασης σε αυτά τα ζητήματα. Για το σκοπό αυτό πιστεύουμε ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει μια κοινή σύσκεψη όλων των σωματείων, των επιτροπών αγώνα και των συναδέλφων που μοιράζονται αυτές τις αγωνίες.

Για το ΔΣ του ΣΕΦΚ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 Κ. ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ

Π. ΣΩΤΗΡΗΣ

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα