ΑΠΟΦΑΣΗ Δ.Σ. ΔΑΣΚΑΛΩΝ- ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ- ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑΣ

 

Κορυδαλλός 4/2/2003

 

Το Δ.Σ του συλλόγου δασκάλων- νηπιαγωγών Κορυδαλλού - Αγ. Βαρβάρας στη συνεδρίαση του 4./2/2003 και μετά από γόνιμο διάλογο, κατέληξε να προτείνει προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. την κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 28 Φεβρουαρίου 2003, με αφορμή την άτυπη σύνοδο των υπ. Παιδείας της Ευρ. Ένωσης στις 1,2 Μάρτη στην Αθήνα. Ταυτόχρονα αποφάσισε τη συμμετοχή του στις κινητοποιήσεις των ημερών αυτών, στο χώρο συνεδρίασης των υπ. Παιδείας.

Αυτό που διαπιστώθηκε στη συνεδρίαση είναι το γεγονός ότι στο χώρο της εκπαίδευσης φαίνεται να ξεδιπλώνεται εμφανέστερα πια, ένας τριπλός θεσμικός αυταρχισμός με:

Φαίνεται ότι η εκπαίδευση οδηγείται σε μια νέα πραγματικότητα της κοινωνικής κατηγοριοποίησης των σχολείων(ερωτηματολόγιο του Κ.Ε.Ε. για τη δομή και λειτουργία των σχολείων) και της δημιουργίας στενών σχέσεων εξάρτησης και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Σχέσεων που καταργούν κάθε έννοια παιδαγωγικής αυτονομίας και ελευθερίας στα πλαίσια των σχολικών μονάδων. Η υλοποίηση των νομοθετημάτων που έχουν ήδη ψηφιστεί, αλλά και όσων προτείνονται, βρίσκονται σε συμφωνία με τις οδηγίες της Ευρ. Ένωσης για το χαρακτήρα και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι 16 δείκτες που δημοσιεύτηκαν από την Ευρ. Επιτροπή το Μάιο του 2000 είναι ο οδηγός της ελληνικής κυβέρνησης για την αξιολόγηση της ποιότητας στην εκπαίδευση.

Η έντονη αντίθεση της Έκθεσης απέναντι στην τάση για αποκέντρωση της λήψης των αποφάσεων στο επίπεδο του σχολείου, την οποία χαρακτηρίζει "πολιτική στρατηγική υψηλού κινδύνου"(σελ.6 της Ευρ. Έκθεσης), είναι ένα σαφές δείγμα πολιτικής επιλογής στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ιεραρχικού ελέγχου στους εκπαιδευτικούς μηχανισμούς. Η πολιτική που προωθεί η Ευρ. Ένωση και στον τομέα της εκπαίδευσης αντιστρατεύεται τη διαμόρφωση, μέσα από το σχολείο, ολοκληρωμένων, κριτικά σκεπτόμενων και με δημοκρατικό φρόνημα προσωπικοτήτων.

Η κυβερνητική πολιτική προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων, υπακούοντας στις επιταγές της Ευρ. Ένωσης, ενώ παράλληλα απαξιώνει τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι νέες θέσεις εργασίας στο ολοήμερο αποδεικνύεται ότι είναι θέσεις φτηνής ωρομίσθιας και μερικής απασχόλησης. Η εφαρμογή των νέων εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση, οδηγεί σε αποψίλωση των οργανικών θέσεων των σχολείων και σε μετακίνηση των συναδέλφων, στο όνομα του ορθολογισμού και της λογιστικής των ωρών.

Να πώς αποτυπώνονται με τον πληρέστερο τρόπο οι στόχοι για την εκπαίδευση το επόμενο διάστημα:

(Πρόγραμμα Ελληνικής Προεδρίας Για θέματα Παιδείας"( στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ και στις σελ.2,3,5)

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι το Δ.Σ. του συλλόγου μας εκτιμά ότι οι παραπάνω πολιτικές επιλογές οδηγούν σε ένα τύπο σχολείου που θα λειτουργεί με κριτήρια ελεύθερης αγοράς και ανταγωνισμού. Εκτιμά ταυτόχρονα ότι η αντίστασή μας σε αυτές τις επιδιώξεις της κυβέρνησης και της Ευρ. Ένωσης, μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Η συμμετοχή μας στις κινητοποιήσεις στις 1,2 Μάρτη θα αποτελέσει έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αγώνων του κινήματος όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη. Η συμμετοχή μας απορρέει από την ανάγκη να υπερασπιστούμε το ρόλο του σχολείου έξω από το πλαίσιο των οικονομικών επιταγών της αγοράς και του ανταγωνισμού. Η απαξίωση του ρόλου μας στο πλαίσιο ενός τέτοιου σχολείου που θέλουν να μας επιβάλλουν, θα σημάνει την οπισθοδρόμηση και το σκοταδισμό για τις γενιές των μαθητών που θα περάσουν από τα χέρια μας.

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα