ανεξάρτητες, αυτόνομες, αγωνιστικές, ριζοσπαστικές,

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

 

Η ειδική εκπαίδευση … από - ρυθμίζεται

 

Στις 29/10/2003 ψηφίστηκε στη βουλή ένας νέος νόμος με τίτλο Ρύθμιση εκπαιδευτικών θεμάτων και άλλες διατάξεις που αφορά και την ειδική εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής διαβάζοντας το προσχέδιο πρόβαλλαν τις διαφωνίες τους για τις εμφανείς προθέσεις της κυβέρνησης να υποβαθμίσει την ειδική εκπαίδευση. Όμως ο υπουργός, με τη δικαιολογία των τεχνικών διορθώσεων, έβαλε τις τελευταίες αντιεκπαιδευτικές πινελιές για να μη μείνει καμιά αμφιβολία ότι θεωρεί την Ειδική Αγωγή εκτός από πεδίο άσκησης νεοφιλελεύθερης πολιτικής και πεδίο μικροκομματικών επιδιώξεων και χώρο εξόφλησης υποχρεώσεων και βολέματος των «ημετέρων».

Η φετινή θορυβώδης επικοινωνιακή πολιτική για το ολοήμερο σχολείο δεν μπόρεσε να κρύψει τις συμπτύξεις τμημάτων, τις καταργήσεις των τάξεων υποδοχής, τις υποχρεωτικές υπερωρίες, τις πολλαπλές μετακινήσεις, τα 30άρια τμήματα, την αμφισβήτηση της οργανικής θέσης με μετακίνηση από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ.

Έτσι, αθόρυβα αυτή τη φορά και στη σκιά της μάχης για τις παρελάσεις, η ρύθμιση ήρθε να ρυθμίσει τις νέες ευελιξίες στην εκπαίδευση, να προσδιορίσει το νέο μοντέλο του πειθαρχημένου σχολείου στην ειδική αγωγή, να ορίσει τις νέες κατηγοριοποιήσεις, τις νέες ιεραρχικές δομές και να επιβάλλει τις νέες εργασιακές σχέσεις.

Δεν είναι εξάλλου η πρώτη φορά που η ειδική εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστό τμήμα της γενικής εκπαίδευσης. Από την ψήφιση του νόμου 2817/2000, αλλά και πολύ πιο πριν, τα θέματα που αφορούσαν στην ειδική εκπαίδευση, αντιμετωπίζονταν στο περιθώριο των γενικών εκπαιδευτικών θεμάτων και με διαφορετικό τρόπο. Είναι π.χ. γνωστό ότι οι εργαζόμενοι σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής κατοχυρώνουν δικαίωμα μετάθεσης μόνο μετά τη διέλευση δυο ετών στην οργανική τους θέση.

Οι ρυθμίσεις της 29ης Οκτωβρίου 2003, έχουν κάποια νέα χαρακτηριστικά που προδιαγράφουν με τα μελανότερα χρώματα το μέλλον της ειδικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Με την ψήφισή τους σφραγίζεται ο διαχωρισμός με τη Γενική Αγωγή και οι διατάξεις του αλλοιώνουν την ενιαία εκπαίδευση των παιδιών. Η Ειδική αγωγή παύει να θεωρείται και να σχεδιάζεται ως αναπόσπαστη συνιστώσα της Γενικής αγωγής. Η λειτουργική ενότητα γενικής και ειδικής αγωγής διασπώνται και οι διαχωρισμοί αφορούν:

Α) τον τρόπο διορισμού, τοποθέτησης, μετάθεσης και απόσπασης, δηλαδή την εσωτερική διάρθρωση και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Β) στον τρόπο επιλογής των προϊστάμενων των ΕΕΕΕΚ και των ΚΔΑΥ δηλαδή το οργα-νωτικό εκείνο μέρος που προσδιορίζει τους όρους και τους τρόπους άσκησης της εκπαίδευσης.

Οι …..εκσυγχρονισμοί της ειδικής αγωγής

Η κυβέρνηση παρουσίασε τις ρυθμίσεις ως «απαραίτητη εξέλιξη» των αλλαγών στην εκπαίδευση και προχώρησε σε αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις που τις ονόμασε μεταρρυθμίσεις. Η ικανοποιημένη από τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις Ν.Δ. συναίνεσε και η συνδικαλιστική γραφειοκρατία αδιαφόρησε.

Η επιδίωξη της συντηρητικής νεοφιλελεύθερης πολιτικής είναι να αναπαριστά το ιδιαίτερο ιδιοτελές συμφέρον της ως γενικό συμφέρον και να αποσπά τη συναίνεση των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας. Με τη μεθόδευση αυτή, που εφαρμόζει σ’ όλους τους τομείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας:

Η ειδική αγωγή δε μπορούσε να «γλιτώσει» από αυτό το πλαίσιο. Μετά το ν.2817/2000 που εισάγει το νεοφιλελεύθερο μοντέλο στην ειδική αγωγή (π.χ. ένα ΚΔΑΥ για όλο τον Πειραιά ώστε να είναι μειωμένο το κόστος λειτουργίας, όλες οι αρμοδιότητες σ’ αυτό ώστε να συγκεντρωθεί η εξουσία και ο έλεγχος κλ), ήρθε η ώρα των επιμέρους ρυθμίσεων ώστε να ολοκληρωθεί ο πλήρης διαχωρισμός της εκπαίδευσης σε γενική - ειδική, να κατηγοριοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στην ε.α. και να επιβληθούν νέες ελαστικότητες σε σχέση με την θέση εργασίας (η οργανικότητά μας στη διάθεση του ΚΔΑΥ).

Έφτασε η ώρα να μιλήσουν οι εκπαιδευτικοί. Οι ρυθμίσεις δε θα περάσουν. Μέσα από τους συλλόγους εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων ενωμένοι θα σταθούμε αποφασιστικά φραγμός στους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης.

Θα υπερασπιστούμε:

Απαιτούμε:
  • Να αποσυρθούν ΤΩΡΑ όλες οι ρυθμίσεις που αφορούν την ειδική εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
  • Ενιαία αντιμετώπιση όλων των εργαζόμενων στην ειδική αγωγή.
    Όχι στην κατηγοριοποίηση. Όχι στις επιλογές στελεχών από τα ΥΣΕΕΠ.
  • Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων σε όλη την εκπαίδευση.
  • Διορισμοί σε όλη την εκπαίδευση από την επετηρίδα.
  • Τμήματα ένταξης και οργανικές θέσεις σε όλα τα σχολεία.
  • Πενταετής προϋπηρεσία στη γενική αγωγή για δικαίωμα μετάθεσης στην ειδική.
  • ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΤΗΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ

Νοέμβρης 2003

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα