ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε.
Κ.ΣΩΤΗΡΙΟΥ
8-9-2003

Fax: 22990-84756

Προς: Τα μέλη
ΔΟΕ

 

ΤΟ Δ.Σ. ΕΥΧΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ,
ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ

 

ΘΕΜΑ : Πλαίσιο αρχών για την αντιμετώπιση προβλημάτων σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.

 

Από το τέλος Αυγούστου είμαστε μάρτυρες μιας εκστρατείας προπαγάνδας του ΥΠΕΠΘ για την εκπαίδευση, που παρουσιάζει μια εξιδανικευμένη εικόνα, όπου τα πάντα είναι έτοιμα και θα λειτουργήσουν τέλεια. Παρουσιάζουν το ολοήμερο σχολείο σαν την επανάσταση στην εκπαίδευση που θα λύσει όλα τα κοινωνικά προβλήματα, θα καταργήσει τα φροντιστήρια (άλλη μια φορά μετά την επανάσταση Αρσένη) και θα αναμορφώσει την εκπαίδευση.

Όμως η εικονική πραγματικότητα που φτιάχνουν δεν μπορεί να κρύψει τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν.

Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς είναι ακόμα έντονες και στην περιοχή μας. Παρά το γεγονός ότι φέτος υπήρχε μια επιτάχυνση των διαδικασιών στην κάλυψη των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, μεγάλος είναι ακόμα ο αριθμός των κενών και στην περιοχή μας.(35δάσκαλοι, 19 νηπιαγωγοί, 14 γυμναστές, 6 καθ. Αγγλικής) χωρίς να υπολογίζονται ανάγκες σε τάξεις υποδοχής και ορισμένες περιπτώσεις πληθωρικών τμημάτων.

Τα υπεράριθμα τμήματα, οι ελλείψεις σε βιβλία, οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε δεύτερο και τρίτο σχολείο, η υπερεντατικοποίηση των μαθητών και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων(κυλιόμενα ωράρια) στο ολοήμερο σχολείο, ο μεγάλος αριθμός αναπληρωτών και ωρομισθίων είναι εδώ.

Είναι εδώ μαζί με την λιτότητα για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς, μαζί με το καθηκοντολόγιο και την απειλή της αξιολόγησης και τον εντεινόμενο αυταρχισμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς.

Επειδή η επιχείρηση εξιδανίκευσης της εκπαίδευσης γρήγορα θα αρχίσει να καταρρέει με την εμφάνιση της πραγματικότητας σε λίγες μέρες, είναι ορατός ο κίνδυνος, να μετακυλήσουν την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς και το ότι «αυτοί δε δουλεύουν», αφού όλα τα άλλα τα είχε το Υπουργείο στην ώρα τους…. Δε θα δεχτούμε να μετατραπούν οι εκπαιδευτικοί σε λάστιχο για να καλυφθούν όλα τα κενά και να μη χαλάσει η εικόνα της κυβέρνησης.

Απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση, το Δ.Σ. προβάλει ένα πλαίσιο αρχών για τη λειτουργία των σχολείων και την αντιμετώπιση συχνών προβλημάτων καθώς και την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Το πλαίσιο αυτό βασίζεται σε προηγούμενες αποφάσεις και διεκδικήσεις της ΔΟΕ και του συλλόγου που επισυνάπτουμε μαζί με σχετική νομοθεσία και νομικές γνωμοδοτήσεις.

  1. Υπεύθυνος για τη σύνταξη του προγράμματος είναι ο σύλλογος διδασκόντων. Το πρόγραμμα πρέπει να συντάσσεται ισοκατανέμοντας τα κενά, όπου δε μπορεί να αποφευχθούν( υποχρεωτικά κενά στο πρόγραμμα δεν υπάρχουν) και τις ώρες για ενισχυτική διδασκαλία, όπου περισσεύουν.

  2. Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού του ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί από το σύλλογο διδασκόντων άλλο έργο, ή υπάρχει συνεδρίασή του συλλόγου.

  3. Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο.
    - Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν προφορικές εντολές για κάλυψη διδακτικών ωρών.
    Διεκδικούμε να υπάρχουν αναπληρωτές στο γραφείο για την αναπλήρωση συναδέλφων που απουσιάζουν.
    Σε περίπτωση που δεν στέλνονται αναπληρωτές καλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων να αποφασίσουν ένα πάγιο τρόπο για την κάλυψη του κενού χωρίς να επιβαρύνεται κανένας συνάδελφος με επιπλέον ώρες.
    - Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της χρονιάς, οι σύλλογοι διδασκόντων οφείλουν να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπάρχει στο σχολείο.(π.χ. αν λείπει ειδικότητα θα σχολνάνε στο 5ωρο κλπ)
    - Τα διάφορα σεμινάρια, συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων κλπ, δεν μπορεί να απαιτούν την παραμονή των συναδέλφων πέρα από το εργασιακό τους ωράριο. Επίσης τα σεμινάρια των συμβούλων δεν πρέπει να είναι σε πάρα πολύ μεγάλες αποστάσεις από την περιοχή μας(π.χ. εκτός Αν. Αττικής)

  4. Είμαστε αντίθετοι με την ελαστικοποίηση του ωραρίου μας και την εφαρμογή του κυλιόμενου ωραρίου από 7π.μ.- 4μ.μ. Θεωρούμε ότι ο εκπαιδευτικός αφυδατώνεται παιδαγωγικά χωρίς άμεση αντιστοίχιση σε συγκεκριμένη τάξη και αντικείμενο διδασκαλίας και απλά εφαρμόζεται επάνω του η λογιστική των ωρών. Υπενθυμίζουμε ότι το κυλιόμενο ωράριο δεν υπάρχει πουθενά νομοθετημένο για τους εκπαιδευτικούς. Διεκδικούμε σταθερό ωράριο (8π.μ.-1.30μ.μ. ή απογευματινό 12.00- 4μ.μ.) για όλους τους συναδέλφους. Είμαστε αντίθετοι με την συμπλήρωση ωραρίου από την πρωινή στην απογευματινή ζώνη και ανάποδα.
    - οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν τα προγράμματα έτσι ώστε να καλύπτεται το ωράριο των συναδέλφων όπου υπάρχει περίσσευμα στην ίδια βάρδια με ενισχυτική διδασκαλία ή άλλη εργασία στο σχολείο.
    - Kανένας συνάδελφος δεν είναι υποχρεωμένος να παρουσιαστεί στο σχολείο στις 7π.μ. για το πρωινό τμήμα αν δεν υπάρχει εθελοντική προσφορά.

  5. Είμαστε αντίθετοι με την απαράδεκτη αναλογία δάσκαλου προς μαθητές, 1/60 που εφαρμόζεται στα ολοήμερα. Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση μη κάλυψης των ολοήμερων με ειδικότητες θα προκύψουν τεράστια προβλήματα και θα επιδιώξουν να λύσουν το πρόβλημα κάνοντας λάστιχο τους εκπαιδευτικούς είτε του πρωινού κύκλου, που θα κληθούν να συμπληρώνουν ωράριο εκεί, είτε του απογευματινού κύκλου που θα κληθούν να κρατάνε πάνω από 30 μαθητές στην τάξη.
    Διευκρινίζουμε ότι δεν μπορεί να υποχρεωθεί συνάδελφος να κρατήσει πάνω από 30 μαθητές στην τάξη, πράγμα που είναι παράνομο και τον καθιστά απολύτως υπεύθυνο σε περίπτωση ατυχήματος. Γι΄αυτό:
    - Κατά τη λειτουργία του ολοήμερου μέχρι τον ερχομό των ωρομισθίων, αν χρειασθεί, πρέπει να μειώσουν τoν αριθμό των μαθητών κρατώντας σε πρώτη φάση μόνο τους μαθητές των εργαζόμενων και ξεκινώντας από τις μικρότερες τάξεις, ως τη συμπλήρωση των 30 μαθητών ανά τμήμα, όπως κατά μέγιστο αριθμό προβλέπει και η εγκύκλιος.
    - Στην περίπτωση απουσίας δασκάλου στο κανονικό πρόγραμμα και εφόσον υπάρχουν περισσότερα από 30 παιδιά στο δάσκαλο, δεν μπορεί το πρόγραμμα να λειτουργεί σε πλήρη έκταση αλλά πρέπει να γίνονται λιγότερες ώρες μέχρι τη συμπλήρωση σε διδακτικό προσωπικό.

  6. Οι σύλλογοι διδασκόντων ανάλογα με τους χώρους που διαθέτουν, όταν υπάρχει μεγάλος αριθμός αλλοδαπών και άλλοι παιδαγωγικοί λόγοι, να προχωρήσουν σε αποφάσεις με πραχτικό για το σπάσιμο των τμημάτων σε δύο και με λιγότερα από 30 παιδιά. Στόχος να προσεγγίζουμε την αναλογία 1/20 μαθητές.

  7. Όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις στις ειδικότητες. Μείωση του ωραρίου σε περιπτώσεις μετακίνησης σε άλλο σχολείο.

  8. Οι σύλλογοι διδασκόντων να προχωρήσουν στη διαμόρφωση περιόδου προσαρμογής, ιδιαίτερα για τις Α΄ και Β΄ τάξεις και για τα νηπιαγωγεία.
    Οι συνάδελφοι που συναντούν προβλήματα σχετικά με τα παραπάνω αλλά και με άλλα ζητήματα που δεν αναφέρονται να απευθύνονται στο Δ.Σ. του συλλόγου για τη στήριξη των συναδέλφων.
    Το Δ.Σ. θα συναντηθεί με τον προϊστάμενο και τους συμβούλους για να συζητήσουν τα παραπάνω ζητήματα.
    Θα καλέσει τους άλλους συλλόγους της Αν. Αττικής για να προχωρήσουν σε κοινή δράση για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και να έχουν κοινή παρέμβαση προς τον προϊστάμενο διεύθυνσης Αν. Αττικής.
    Το Δ.Σ. καλεί τη ΔΟΕ να προχωρήσει και κεντρικά σε πρωτοβουλίες για την υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΜΙΧΑΗΛΑΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΘΕΟΔΩΡΑΤΟΥ ΑΘΗΝΑ

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα