Ανακοίνωση-δήλωση του Θοδωρή Θεοδωρόπουλου
Εκπροσώπου των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ στο Γ.Σ της ΑΔΕΔΥ

 

Η ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΤΗΣ «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ»..!!

 

Η εισοδηματική πολιτική (!!) για το έτος 2003, που επεξεργάστηκαν η κυβέρνηση και το υπουργείο οικονομικών, διαμορφώθηκε σε ποσοστά χαμηλότερα του πληθωρισμού (4,3%), με μηδενικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις κατά τα πρότυπα των ΜΗ ΑΥΞΗΣΕΩΝ του 2002 (2,5%) και βασίζεται στην πολιτικο-οικονομική και δημοσιονομική πειθαρχία που επιβάλλει η κυβέρνηση και η Ε.Ε.

Οι «καθαρές αυξήσεις» για φέτος στους μισθούς στο δημόσιο κυμαίνονται μεταξύ 1,55% εως 2,66% λόγω και της παρακράτησης της εισφοράς, που επιβλήθηκε από 1-1-2003, στο πλασματικό επίδομα των 176 ευρώ, που θα προσμετρηθεί στο συντάξιμο μισθό, σύμφωνα με το νέο αντιασφαλιστικό νόμο.

Ωστόσο η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας το λεγόμενο τρύκ της «δημιουργικής λογιστικής», συμπεριλαμβάνει στις τελικές ονομαστικές αυξήσεις των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων τα μικρά «οφέλη», που προκύπτουν από την αφαίρεση της μηνιαίας παρακράτησης φόρου επί των αποδοχών και την αποκαλούμενη «ωρίμανση», δηλαδή τις πάγιες αυξήσεις από την επίδοση του χρονοεπιδόματος και την αλλαγή κλιμακίου, για να ισχυριστεί ψευδεπίγραφα ότι οι αυξήσεις κινούνται κατά μέσο όρο στο 3,5%-4,5%, που από την αρχή της χρονιάς είχε «υποσχεθεί».

Η αλήθεια όμως είναι ότι η αφαίρεση του παρακρατούμενου φόρου δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να βαφτίζεται μισθολογική αύξηση. Πόσο μάλλον οι πάγιες αποδόσεις που κάθε εργαζόμενος δικαιούται μέσω των «ωριμάνσεων».

Ακόμα όμως και τα παραπάνω ποσοστά να ίσχυαν, πάλι δε θα υπήρχε καμία ουσιαστική αύξηση, γιατί εξουδετερώνονται πλήρως από τα ποσοστά του τρέχοντος πληθωρισμού (4,3%) και τις αισχροκερδείς ανατιμήσεις.

Πάντως, βάση των αυξήσεων για φέτος θα είναι η περιστροφή γύρω από τον άξονα του πενιχρότατου 2,5%, όπως άλλωστε ήταν και πέρσι, κι αυτό αποτελεί εισοδηματική πολιτική εντεινόμενης λιτότητας.

Τη στιγμή που από το 1995 οι απώλειες στο εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων, με βάση τον τιμάριθμο, ανέρχονται περίπου στο 30% (400 ευρώ).

Το γεγονός δε ότι το νομοσχέδιο για την εισοδηματική πολιτική του 2003 δεν έχει ακόμα κατατεθεί στη βουλή προκαλεί πολλά αρνητικά ερωτηματικά για τις πολιτικές βλέψεις της κυβέρνησης.

 

ΤΟ «ΝΕΟ»,«ΕΝΙΑΙΟ» ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ!!

 

«Οι μεγάλες αυξήσεις» στους μισθούς και τις συντάξεις, που υποτίθεται θα καταβάλλονταν μέσα στο 2003 με το κατ’ ευφημισμό «νέο», «ενιαίο» μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, αναβάλλονται για το 2004 και θα αναπτυχθούν με…τμήματα επιδομάτων (!!).

Αυτό φάνηκε καθαρά και κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ με τον υπουργό οικονομίας, Ν. Χριστοδουλάκη , στις 27 Μαρτίου 2003, που στην ουσία συμφώνησε με την κυβέρνηση, εφόσον αποδέχτηκε το σύνολο σχεδόν των νευραλγικών σημείων του πορίσματος της επιτροπής Κιντή.

Το γεγονός ότι έγινε και λόγος ότι «θα υπάρχει ξεχωριστή αμοιβή για τη γνώση και τις θέσεις ευθύνης αλλά με αξιολόγηση», οδηγεί ευθέως στη σύνδεση του «νέου» μισθολογίου με την απόδοση των εργαζομένων του δημοσίου, μέσω της αξιολόγησης-χειραγώγησης, διαμορφώνοντας έτσι τρείς κατηγορίες αποδοχών: βασικές, επιδόματα και έκτακτα πριμ. παραγωγικότητας (βλ νέο σύστημα αμοιβών στο δημόσιο-πόρισμα Κιντή)

Κατ’ αυτό τον τρόπο τα επιδόματα θα μείνουν μη ενσωματωμένα στις βασικές - κύριες αποδοχές, διαιωνίζοντας την επιδοματική πολιτική της κυβέρνησης και τη δυνατότητα «ιδιαίτερης μεταχείρισης» κλάδων του δημοσίου για ψηφοθηρικούς λόγους, είτε από τους επαγγελματίες συνδικαλιστές των ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ/ ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ εν όψει των κρίσιμων εκπαιδευτικών συνεδρίων του Ιουνίου, είτε από τους υπουργούς εν όψει των επικείμενων βουλευτικών εκλογών του 2004.

Εκεί άλλωστε αποσκοπεί και η προαναγγελθείσα απεργιακή κινητοποίηση, στο δεύτερο δεκαήμερο του Μάη, από τη ΔΟΕ/ΑΔΕΔΥ.

Να τονιστεί ότι στους εκπαιδευτικούς το επίδομα των 176 ευρώ ακόμα δεν έχει καταβληθεί, γιατί αποτέλεσε και αποτελεί αντικείμενο συναλλαγής των ΠΑΣΚ-ΔΑ-ΚΕ με το ΥΠΕΠΘ και ανταλλάξιμο γραμμάτιο στις προσεχείς εκλογές του Ιουνίου για την ανάδειξη αντιπροσώπων.Τότε που η κυβέρνηση το υποσχόταν, διεκδικούσαν «νέο» ή εκπαιδευτικό μισθολόγιοΠΑΣΚ, δήλωνε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται το επίδομα, γιατί δεν είναι χαμηλόμισθοι !!!). Φέτος, που η κυβέρνηση προωθεί το «νέο» μισθολόγιο, για να δείξουν ότι αγωνίζονται, διεκδικούν το επίδομα, δικαιολογώντας μ’ αυτό τον τρόπο την ετήσια απραξία τους.

Σήμερα όμως, που αποδεικνύεται ότι οι αυξήσεις από το «νέο» μισθολόγιο θα είναι μηδαμινές (περίπου της τάξης του 5,6% κατ’έτος και με την ολοκλήρωσή του, σε τρεις φάσεις, το πολύ 17%) και η καταβολή ενός μεγάλου μέρους του επιδόματος των 176 ευρώ ή ολόκληρου, σε δύο ή τρείς δόσεις, δεν αρκεί για να καλύψει τις μισθολογικές απώλειες (30%) των προηγούμενων ετών, εφευρίσκουν άλλα πολιτικάντικα ψηφοθηρικά κόλπα: τη σύνδεση του μισθολογίου με το Δ.Τ.Κ. και το Α.Ε.Π., τη συνέχιση της επιδοματικής πολιτικής με την καθιέρωση νέων επιδομάτων και την αύξηση άλλων.....κλπ

Αντί δηλαδή, όπως θα έπρεπε, να διεκδικήσουν αυξήσεις, τουλάχιστον στο ύψος των 400 ευρώ, όσες είναι οι απώλειες από το 1995, κρύβονται πίσω από τις «αγωνιστικές» διεκδικήσεις-«μαϊμού» για μερικά ευρώ, που εξευτελίζουν τους εκπαιδευτικούς και οδηγούν στην απαγοήτευση.

Ο προσανατολισμός της κυβέρνησης να παραμείνει εκτός των «ενιαίων» ρυθμίσεων, είτε το επίδομα των 176 ευρώ, είτε το κίνητρο απόδοσης, είτε το επίδομα εξομάλυνσης, είτε τα άλλα πάγια επιδόματα, προκύπτει από τη συνολική μισθολογική δαπάνη του 2004 που επεξεργάζεται από τώρα το υπουργείο οικονομικών. Σύμφωνα μ’ αυτήν, οι αυξήσεις σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να υπερβούν το 5,3%-6%, γιατί θα προκαλέσουν αύξηση του ελλείμματος του προϋπολογισμού και αξεπέραστα δημοσιονομικά προβλήματα..!!!

 

ΠΑΝΤΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ!!

ΑΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΡΙΨΟΥΜΕ!!

 

Απέναντι στο σημερινό εκφυλιστικό καθεστώς της αποκλειστικής διαπραγμάτευσης από την ΑΔΕΔΥ/ΔΟΕ-ΟΛΜΕ του συνόλου των οικονομικών δικαιωμάτων των εργαζομένων με την κυβέρνηση, θα πρέπει να υπάρξει εκείνος ο απαραίτητος οριζόντιος συντονισμός όλων των αγωνιζόμενων κλάδων, που θα ανατρέψει έμπρακτα την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης και το «νέο» μισθολόγιο (βλ. νέο σύστημα αμοιβών στο δημόσιο, που συνδέει τους μισθούς με την απόδοση μέσω της αξιολόγησης-χειραγώγησης), προτάσσοντας τη συλλογική μαχητική δράση, την αντίσταση, τα πραγματικά αιτήματα και τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις και τις Επιτροπές Αγώνα των πρωτοβάθμιων Συλλόγων, Ενώσεων και Σωματείων.

Γιατί η εμπειρία των προηγούμενων «κοινωνικών διαλόγων»-απάτη (βλ ασφαλιστικό, συλλογικές συμβάσεις) ανάμεσα στην κυβέρνηση και στην ΑΔΕΔΥ δείχνει ότι, αν τελικά θα υπάρξουν κάποιες μικροαυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις των δημοσίων υπαλλήλων, αυτές θα είναι προϊόν συναλλαγής και όχι αγώνα, τόσο για να συγκαλυφθεί ανώδυνα η πολιτική της μακροχρόνιας λιτότητας και να καμφθούν οι αντιδράσεις, όσο και για να απεμπολήσουν οι εργαζόμενοι τα πραγματικά τους αιτήματα για αυξήσεις, που υπερβαίνουν τους επιβαλλόμενους δημοσιονομικούς περιορισμούς της κυβέρνησης και της Ε.Ε.

 

ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ-ΔΙΕΚΔΙΚΩΝΤΑΣ:

 

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

ΚΑΤΩΤΕΡΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΠΡΩΤΟΔΙΟΡΙΣΤΟΥ 1300 ΕΥΡΩ ΚΑΘΑΡΑ

ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝ. ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ

ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΜΙΣΘΟ

 

ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΜΟΙΒΩΝ

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ ΚΙΝΤΗ ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ» ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΕΛΕΓΧΟ-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΙΣΘΟΥ-ΑΠΟΔΟΣΗΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΙΑΙΑΣ ΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ

ΙΔΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΔΙΑΣΠΑΣΗ

ΑΚΩΛΥΤΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ

 

ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ

 

ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ..!

 

Θοδωρής Θεοδωρόπουλος
Εκπρόσωπος των
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΏΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ–ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ
στο Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ

Απρίλιος 2003

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα