Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε.
ΑΘΗΝΑΣ
ΑΧΑΡΝΩΝ & ΣΟΥΡΜΕΛΗ
ΤΗΛ - FAX 5246795
ΑΘΗΝΑ 104 39

Αθήνα 16/12/2002

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Προς τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ του Λεκανοπεδίου Αττικής

 

Συνάδελφοι,

Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας σας καλεί σε κοινή σύσκεψη με τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ Εκπαιδευτικών Π.Ε. του Λεκανοπεδίου Αττικής την ΠΕΜΠΤΗ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2002 στις 7.30 μ.μ. στα Γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα).
Αντικείμενο της σύσκεψης είναι η διεύρυνση και η συνέχιση της κοινής δράσης των πρωτοβάθμιων σωματείων της Εκπαίδευσης με δύο κεντρικούς άξονες στο περιεχόμενο:

1) Τον προωθούμενο θεσμικό αυταρχισμό στην Εκπαίδευση με την Αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, το "Καθηκοντολόγιο" και το "Σχολικό Κανονισμό" και 2) την εντεινόμενη λιτότητα, όπως αποτυπώνεται στον προϋπολογισμό του 2003, παρά τις σαρωτικές ανατιμήσεις και την ακρίβεια.

Η συσπείρωση και η κοινή δράση το προηγούμενο διάστημα 24 πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων (9 ΕΛΜΕ και 15 ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε.) έδειξε, χωρίς να λείπει η γνώση των δυσκολιών, τις αντικειμενικές δυνατότητες να ανοίξουν δρόμοι για αποφασιστικούς πανεκπαιδευτικούς απεργιακούς αγώνες σε πανελλήνια κλίμακα και σε συντονισμό με το ευρύτερο αγωνιστικό-ταξικό κίνημα των εργαζομένων.

Για την καλύτερη προετοιμασία και γνώση του Συμβουλίου σας, επισυνάπτουμε: α) ένα προτεινόμενο σχέδιο που αναφέρεται στις εξελίξεις που προσδιορίζουν τη δράση μας και β) το κοινής αποδοχής διεκδικητικό πλαίσιο των 24 εκπαιδευτικών σωματείων της αρχικής συσπείρωσης που επιτεύχθηκε μέχρι τώρα.

Α) Προτεινόμενο σχέδιο κειμένου για τις εξελίξεις στη σημερινή συγκυρία

Διανύουμε μια χρονική περίοδο με πυκνές και κρίσιμες εξελίξεις. Το σκηνικό σε πλανητική κλίμακα είναι εξαιρετικά σκοτεινό. Τα σύννεφα ενός νέου γενικευμένου πολέμου για τα πετρέλαια της Μέσης Ανατολής και την παγκόσμια ιμπεριαλιστική κυριαρχία πυκνώνουν. Ο νέος πόλεμος των ΗΠΑ κατά του Ιράκ βρίσκεται επί θύραις αποσπώντας τελικά και τη νομιμοποίηση ενός ΟΗΕ πλήρως υποταγμένου στα σχέδιά τους. Ο σφαγιασμός του παλαιστινιακού λαού συνεχίζεται απρόσκοπτα με σκοπό την εξάλειψη κάθε εστίας αναταραχής στη Μέση Ανατολή και στον αραβικό κόσμο. Η επιβολή του εξαμβλωματικού σχεδίου "λύσης" Ανάν για το Κυπριακό εξυπηρετεί ένα διπλό στόχο. Είναι αντάλλαγμα για τη διασφάλιση του κρίσιμου στρατιωτικού ρόλου της Τουρκίας στηv επέμβαση στο Ιράκ και ταυτόχρονα οδηγεί στην πλήρη ΝΑΤΟ-ποίηση του νησιού, που βρίσκεται σε μια κρίσιμη γεωπολιτικά περιοχή μεταξύ τριών ηπείρων.

Η ιμπεριαλιστική βαρβαρότητα σε βάρος των λαών και των κινημάτων αποδεικνύει ότι στόχος της "Αντιτρομοκρατικής Εκστρατείας" είναι η σταθεροποίηση και εμβάθυνση της κυριαρχίας του διεθνούς κεφαλαίου. Γι' αυτό και συνοδεύεται από μια χωρίς προηγούμενο επίθεση κατά των δημοκρατικών δικαιωμάτων και των λαϊκών ελευθεριών.

Η πολιτική της Κυβέρνησης, υλοποιώντας στρατηγικές στοχεύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκφράζεται στο χώρο της εκπαίδευσης με την προώθηση νέων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία με την ένταση της λιτότητας και την παράλληλη ανατροπή εργατικών δικαιωμάτων.

Η κυβερνητική πολιτική με μοχλό την "Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών", με το "Καθηκοντολόγιο" για τους Εκπαιδευτικούς και με την επιβολή του αντιδημοκρατικού "Κανονισμού συμπεριφοράς" για τους μαθητές προσπαθεί να προωθήσει την κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη χειραγώγηση και τον κατακερματισμό των εκπαιδευτικών, τον ασφυκτικό, αυταρχικό έλεγχο της σχολικής ζωής. Παράλληλα με τη νέα λιτότητα του 2,5% για το 2003 θα διευρύνει το ποσοστό των εργαζομένων που ζει κάτω από το επίσημο όριο φτώχειας (σήμερα στη χώρα μας το ποσοστό αυτό κυμαίνεται στο 20% του πληθυσμού). Ταυτόχρονα επιδεινώνει το ποσοστό ανεργίας τη στιγμή που τα κέρδη της οικονομικής ελίτ αυξάνονται θεαματικά (σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ για το 2001, η κερδοφορία της ελληνικής βιομηχανίας βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Αυτή η πολιτική που απαξιώνει τα εργασιακά αλλά και μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών, πρέπει να βρει μπροστά της το συντονισμένο - ανυποχώρητο αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος. Η αδράνεια, η υποταγή και η απραξία που έχει επιβληθεί στο κίνημα των εκπαιδευτικών πρέπει να σπάσει.

Β) Κοινό διεκδικητικό πλαίσιο

  1. Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Ενιαίο 12χρονο βασικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα πρόσβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ουσιαστική αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης - όχι στα ΤΕΕ της πρόωρης και εφήμερης κατάρτισης. Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525/97 και 2640/98. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (ανώτατο όριο : 20 μαθητές ανά τμήμα στην Α/βάθμια και 25 στη Β/βάθμια). Όχι στην κατάργηση της χωροταξικής οριοθέτησης των σχολείων. Όχι στις συμπτύξεις και τη δημιουργία πληθωρικών τμημάτων με πρόσχημα την "ορθολογική κατανομή μαθητικού δυναμικού".

  2. Αποφασιστικές αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων και στη σχολική κοινότητα. Κατάργηση της απαράδεκτης Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 1340/16-10-2002) για τις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα Διευθυντών και Συλλόγων Διδασκόντων. Όχι στην αντιδημοκρατική οπισθοδρόμηση του "Καθηκοντολογίου", που περιορίζει τις αρμοδιότητες των Συλλόγων, αμφισβητεί εργασιακά κεκτημένα, όπως το ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών, ενώ διαπνέεται από ένα γενικότερο πνεύμα αυταρχισμού. Συλλογική αντίσταση-άρνηση στην πράξη των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων.

  3. Όχι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του Ν.2986/02 για την αξιολόγηση. Κανείς αξιολογητής-επιθεωρητής στην τάξη. Όχι στα ερωτηματολόγια του ΚΕΕ που θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Συλλογικές Αποφάσεις και συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα μέσα από Γενικές Συνελεύσεις για την προβολή συλλογικών αντιστάσεων στην πράξη. Μέτρα και θεσμοί στήριξης-ενίσχυσης του εκπαιδευτικού έργου χωρίς κατατάξεις και κατηγοριοποιήσεις. Ετήσια καθολική περιοδική Επιμόρφωση με παράλληλη απαλλαγή από τα εκπαιδευτικά καθήκοντα και δημοκρατικό-ακαδημαϊκό πλαίσιο λειτουργίας.

  4. Ουσιαστικές αυξήσεις στο ύψος του 35%, ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές απώλειες των τελευταίων χρόνων και να γίνουν ταυτόχρονα βήματα για μισθούς αξιοπρεπούς διαβίωσης. Ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων, εκτός του χρονοεπιδόματος και του οικογενειακού, στο Βασικό Μισθό. Όχι στη σύνδεση μισθού-αποδοτικότητας, που προωθείται στο πλαίσιο του νέου Μισθολογίου.

  5. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας χωρίς όριο ηλικίας. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Επαναφορά του ποσοστού αναπλήρωσης στο 80% και στο σύνολο των μηνιαίων αποδοχών του τελευταίου μισθού. Καμία ενοποίηση Επικουρικών Ταμείων που να μειώνει τα μερίσματα των δικαιούχων.

  6. Ελεύθερες-γνήσιες ΣΣΕ σε όλα τα επίπεδα. Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις εφ' όλης της ύλης. Κατάργηση του αντιυπαλληλικού Ν.2738/99 για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις στο Δημόσιο.

  7. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους τους εκπαιδευτικούς. Μαζικοί διορισμοί σε μόνιμες θέσεις. Οργανικές θέσεις για όλους. Κατάργηση του ΑΣΕΠ. Ενιαίο σύστημα διορισμών με βάση την ημερομηνία λήψης του πτυχίου. Πλήρη μισθολογικά, ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα στους αναπληρωτές συναδέλφους για ολόκληρη τη σχολική χρονιά.

  8. Σταθερό ωράριο εργασίας. Όχι στα ελαστικά και κυλιόμενα ωράρια, στην καταστρατήγηση των εργασιακών σχέσεων και του σταθερού ωραρίου 8 - 2 μ.μ. που επιχειρείται με αφορμή την προώθηση του Ολοήμερου σχολείου στην Α/βάθμια. Μείωση του ωραρίου της Α/βάθμιας στα επίπεδα της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης.

  9. Αύξηση των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.

Με αγωνιστικούς συναδελφικούς χαιρετισμούς.

ΕπιστροφήΕπιστροφή ΠεριεχόμεναΠεριεχόμενα